Sugen på en till samhällsdebatt?

Home Forums Repan Sugen på en till samhällsdebatt?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #541217

    Vi drar det till sin spets då… En pedofil, får den leva ut sina lustar om barnet är med på det för en transformers? Eller bestämmer du vad som vilka lustar som är okej? Eller får man inte såra någon? Hoppas du träffar någon då kommer du förstå nör du har 2-3 små kottar som susar runt benen och du bygger ett liv med någon. Tror du kommer skriva annorlunda då.

    #541218
    Skruttis wrote:
    Däremot Gustaf Lindbergs uttalande: ”egentligen så har han bara doppat lite här och där – precis som alla andra som är gifta.”
    Det gör mig förbannad.

    Du har tydligen en bedrövlig syn på äktenskapet.
    Alla som är gifta är inte otrogna! :nono:

    Fel av mig, jag skulle ha sagt: precis som 40% av alla gifta. Bevisar bara att han är mänsklig.

    Jag tycker du har en bedrövlig syn på äktenskapet.

    Christer Örni wrote:
    Kan inte annat än att hålla med. Bara för att jag är gift så skulle jag doppa lite här och där? Nej du Gustav, vet inte vad för socialt bagage du har med dig hemifrån men så är det inte!

    Nej men seriöst, detta var inte påhopp mot enskilda personer och jag tar tillbaka ordet ”Alla” och byter ut det mot ”typ varannan”.

    Tobbe K wrote:
    Tror faktiskt inte det var riktigt så Gustav menade. Fan, ni tar det ju som ett personangrepp, känsligt ämne eller?
    Generellt sett så är det jäkligt många andra, gifta par, som är otrogna här i världen. Men vem fan bryr sig om det? (tror det var typ så Gustav tänkte)

    What he said!

    Jag menar att han har gjort något som många andra gör men som inte blir ens lite uppmärksammat. Det är ju knappast så att han mördat 31 personer i en självmordsattack i Pakistan – vilket inte ens får 5% av den uppmärksamhet som riktats mot detta fall.

    #541219
    Christer Örni wrote:
    Vi drar det till sin spets då… En pedofil, får den leva ut sina lustar om barnet är med på det för en transformers?

    Kan man verkligen dra det så långt och se någon som helst relevans till sammanhanget?

    Christer Örni wrote:
    Hoppas du träffar någon då kommer du förstå nör du har 2-3 små kottar som susar runt benen och du bygger ett liv med någon. Tror du kommer skriva annorlunda då.

    Det tror jag med, men jag har svårt i dagsläget att känna att det är en möjlighet.

    #541220
    Christer Örni wrote:
    Vi drar det till sin spets då… En pedofil, får den leva ut sina lustar om barnet är med på det för en transformers? Eller bestämmer du vad som vilka lustar som är okej? Eller får man inte såra någon? Hoppas du träffar någon då kommer du förstå nör du har 2-3 små kottar som susar runt benen och du bygger ett liv med någon. Tror du kommer skriva annorlunda då.

    För att när man får barn så slutar kuken att fungera?

    Jag pratar fortfarande om en livspartner. Någon man vill vara med resten av sitt liv. My babys mama. Men trots det så kan man ju ha sex med andra, eller hur? Ett öppet förhållande helt enkelt.

    Det är ju så jävla vanligt med otrohet, skilsmässor blir vanligare och vanligare. Vad tyder det på, tror du?

    ”En pedofil, får den leva ut sina lustar om barnet är med på det för en transformers?” -Ja, ifall det är Optimus Prime, så självklart. :frust:
    Vad fan tror du?

    #541221
    Gustaf Lindberg;906257 wrote:
    Kan man verkligen dra det så långt och se någon som helst relevans till sammanhanget?
    /QUOTE]

    +1 liksom.

    #541222
    Tobias Borg wrote:
    Jag pratar fortfarande om en livspartner. Någon man vill vara med resten av sitt liv. My babys mama. Men trots det så kan man ju ha sex med andra, eller hur? Ett öppet förhållande helt enkelt.

    Så du menar att om du träffar nån och blir riktigt kär, tom älskar den personen, och har ett förhållande där allt känns rätt, Så skulle det inte göra nått om du fick reda på att hon hade varit och knullat runt?

    #541223
    Thinkbig wrote:
    Så du menar att om du träffar nån och blir riktigt kär, tom älskar den personen, och har ett förhållande där allt känns rätt, Så skulle det inte göra nått om du fick reda på att hon hade varit och knullat runt?

    Det beror på. Sånt här gäller det att vara överens om innan. Hade vi haft ett ”normalt” förhållande och hon hade knullat runt så hade jag nog blivit arg/ledsen/upprörd, men inte på grund av dom fysiska aktiviteterna utan på grund av att hon sviker ett förtroende och går bakom ryggen på mig. Hon har ju antagligen då medvetet gjort något mot mig som hon vet/tror att jag hade blivit ledsen över, och det hade jag inte accepterat.

    Gå och ät ifall du är hungrig.

    #541224
    Tobias Borg wrote:
    Gå och ät ifall du är hungrig.

    Okay, var bara nyfiken på din åsikt i det hela, och äta kan jag inte pga diet.

    #541225
    Tobias Borg wrote:
    För att när man får barn så slutar kuken att fungera?

    Jag pratar fortfarande om en livspartner. Någon man vill vara med resten av sitt liv. My babys mama. Men trots det så kan man ju ha sex med andra, eller hur? Ett öppet förhållande helt enkelt.

    Det är ju så jävla vanligt med otrohet, skilsmässor blir vanligare och vanligare. Vad tyder det på, tror du?

    ”En pedofil, får den leva ut sina lustar om barnet är med på det för en transformers?” -Ja, ifall det är Optimus Prime, så självklart. :frust:
    Vad fan tror du?

    Självklart fattar jag att det var att dra det väl långt men du skrev också ”varför sätta gränser för sina lustar”. Det jag ville ha poängterat var att gränserna finns för alla folk. Dina är framflyttade rätt långt och jag anser att just sex är en del av kärleken mellan två personer i ett förhållande medans du ser det som ren njutning. Förstår ju vad du menar med att leva öppet om båda är med på det.

    Men tror att även du hade reagerat om du kommit hem och sett din tjej påbangad i soffan av tre snubbar även om ni är överens om det. Tror inte att din reaktion hade varit ” töm grabbar så sätter jag på kaffe till er”
    Spelar ingen roll hur överens ni är om att hon ska få det hon vill.

    Men visst, jag drog det långt, blir bara en dåligt exempel av det och en dåligt diskussion. Drar tillbaka det.

    #541226

    Ähh, jag har delat med mig innan. :D

    Kommunikation är A och O typ. Gör ingenting som inte jag vet om och ett nej är ett nej. Typ.

    #541227
    Marcus Syvertsen wrote:
    Jag börjar bli skapligt irriterad på allt tjafs som är om Tiger Woods nu, faktiskt. Fått lite olika mail hit och dit, skämt osv. där folk skrivit typ ”Tiagra – When 18 holes is not enough!”, ”Nike – Just screw it!”, ”Tigershark!” med en bild på honom i vattnet vid en badstrand med kvinnor osv. och det är seriöst mer skriverier i tidningar om hans otrohetsaffärer än det är om jordbävningen i Haiti…

    Kan ni köttsliga medborgare förklara för en annan mer invecklad enstörig sjörövare vad det är som är så förbannat roligt, egentligen? Tiger Woods var på sin tid en av världens mest hyllade sportstjärnor, förortsungar som aldrig hållt i golfklubbor eller haft ett par Nike-skor på fötterna visste vem Tiger Woods var. Han tjänade typ lika mycket pengar på en vecka som Svensson gör på fem år, och alla tyckte att han var absolut världsbäst med sina kaxiga reklamer, Nike-kepsar och sponsorkontrakt som får vissa riksreserver att svanka.

    Killen är gift med en supersnygg svensk modelltjej som blev förbannad på att han varit otrogen, skiten publiceras och genast dyker det upp en hel armé porrskådisar, modeller och lite annat folk som minsann har legat med honom – och genast blir det eldsvåda hos kvällspressen! Att folk inte har något att göra sympatiserar jag med, det finns väl fan dagar alla sitter och slösurfar på Facebook och undrar vad ens ex sysslat med på sistone – men de här världsskandalerna som blir när sportstjärnor är otrogna tycker jag är djävligt sjuka.

    Jag fattar att det blev liv när Bill Clinton var i farten, han var ändå folkligt utvald till jobbet som en av världens mäktigaste män. Han reppade liksom ALLT, på något sätt. Men Tiger Woods, David Beckham, Robbie Williams osv. – vad fan har de för ansvar? Folk är trötta nog att idolisera dem trots att de är vanliga skitiga människor som bara sitter inne på sexiga käkben och talanger i världsklass, men förutom det?

    För mig är det solklart att en idrottsstjärna med så mycket makt, så mycket pengar och sån djävla status knullar runt åtminstone dubbelt så mycket som Ron Jeremy – men hela världen verkar liksom chockad över den här ”episka upptäckten”. Vad är fel, gott folk? Vem missförstod allting från början och trodde att han var helig bara för att han var en stenrik golfstjärna?

    Jag tycker fan synd om killen. Inte nog med att hans brud jagar honom med knivar, drar till ett annat land och för ett djävla liv – hela världen ska få läsa om skiten flera gånger om dagen i två veckor också. Är det verkligen rätt/rättvist?

    Åsikter! Och ja, vissa av skämten är eventuellt en smula fyndiga. Men det är inte det som är poängen. :D

    Tidningarna skriver om det massan vill läsa. Tragisk, men en otrogen Tiger är intressantare än svältande ungar i ett land lågt borta.

    Om det är någon det är synd om så är det dock knappast Tiger, han har försatt sig själv i den här sitsen trots att han varit väl medveten om vilka följderna skulle bli. Han har dessutom riskerat frugans hälsa genom sin otrohet.

    Precis som alla andra otrogna människor är han en feg, egoistisk, oansvarig idiot som förtjänar allt elände som hans handlande leder till

    #541228
    kristus wrote:
    precis som alla andra otrogna människor är han en feg, egoistisk, oansvarig idiot som förtjänar allt elände som hans handlande leder till

    :d

    #541229

    Märkligt det där med en del mäns syn på otrohet. Jo, jag känner till inställningen; ”bara hon frågar innan så får hon knulla med vem hon vill”. Alltså, det där köper jag inte, jag får alltid känslan av att man vill framstå som nån ädel version av Gene Simmons; ”hon äger inte mig, jag äger inte henne, vi kan bara komma överens bäst vi kan”. Det handlar ju om vilken kvinna det är. T o m Jeremy har ju sagt att en viss kvinna faktiskt hade kunnat få honom att bli helt tillgiven och sluta upp med att doppa den på stört.

    Ja, vad händer när det börjar bulta ordentligt därinne i hjärtkammaren? Jag har mer eller mindre alltid haft en fri syn på vad sex är, men dessa blir tillkortakommanden så fort den romantiska fasen får sitt inträde, alltså när man blir förälskad. Då ska hon vara min, och om hon nyttjar otukt med andra så drar jag, direkt, och jag blir också väldigt sårad till en början. Enda möjligheten att acceptera att hon blir gängad av brevbäraren är om jag inte var emotionellt intresserad av henne.

    Jag vet inte, men ”sex är inte märkvärdigare än en fika” känns inte som man är speciellt intresserad. Jag anser inte att sex ska bli lika sexuellt laddat som en handskakning, för det är jävligt dålig sex.

    Sex ska vara kristet, det ska vara svåråtkomligt och gärna förbjudet via lag. Då snackar vi bra sex.

    #541230
    Per Grunditz wrote:
    Märkligt det där med en del mäns syn på otrohet. Jo, jag känner till inställningen; ”bara hon frågar innan så får hon knulla med vem hon vill”. Alltså, det där köper jag inte, jag får alltid känslan av att man vill framstå som nån ädel version av Gene Simmons; ”hon äger inte mig, jag äger inte henne, vi kan bara komma överens bäst vi kan”. Det handlar ju om vilken kvinna det är. T o m Jeremy har ju sagt att en viss kvinna faktiskt hade kunnat få honom att bli helt tillgiven och sluta upp med att doppa den på stört.

    Ja, vad händer när det börjar bulta ordentligt därinne i hjärtkammaren? Jag har mer eller mindre alltid haft en fri syn på vad sex är, men dessa blir tillkortakommanden så fort den romantiska fasen får sitt inträde, alltså när man blir förälskad. Då ska hon vara min, och om hon nyttjar otukt med andra så drar jag, direkt, och jag blir också väldigt sårad till en början. Enda möjligheten att acceptera att hon blir gängad av brevbäraren är om jag inte var emotionellt intresserad av henne.

    Jag vet inte, men ”sex är inte märkvärdigare än en fika” känns inte som man är speciellt intresserad. Jag anser inte att sex ska bli lika sexuellt laddat som en handskakning, för det är jävligt dålig sex.

    Sex ska vara kristet, det ska vara svåråtkomligt och gärna förbjudet via lag. Då snackar vi bra sex.

    Ibland skriver våra medlemmar saker som är nedknattrat på fantastiskt vacker svenska. Detta är ett sånt exempel.:emo-thumb

    I sakfrågan finns många perspektiv:

    Varför skriver tidningar om saker som just jag tycker är skit och extremt ointressant?
    Varför kan jag ändå inte låta bli att fästa blicken på rubrikerna och varför deltar jag ändå i partymingelsamtalet om just detta extemt ointressanta?
    Vad har vi andra egentligen med just paret Woods eller andra, för oss okända pars, förhållande att göra?
    Är min moral den bästa moralen eller finns det möjligen flera lika bra, så länge alla är införstådda med spelreglerna?
    Är det otrohet om man har ett fritt förhållande och byter kroppsvätskor med någon annan än sin partner?
    Saker är inte alltid vad de ser ut att vara. Det är en sak jag lärt mig genom livet.

    #541231
    Tobbe K wrote:
    Tror faktiskt inte det var riktigt så Gustav menade. Fan, ni tar det ju som ett personangrepp, känsligt ämne eller?
    Generellt sett så är det jäkligt många andra, gifta par, som är otrogna här i världen. Men vem fan bryr sig om det? (tror det var typ så Gustav tänkte)

    Tacka fasiken att man tar det som ett personangrepp när han skriver att ALLA är otrogna. Jag är själv gift och är inte otrogen.

    Hur reagerar du om någon säger till dig att ALLA som tränar är dopade t ex? Tar inte du det som personangrepp, eller?

    Känsligt ämne? Ja självklart för en del av oss som bryr sig om trohetslöfte.

    Om Gustav sen nu har formulerat om sig är en annan sak. Det var hans inlägg i morse som jag reagerade på. Om han tänker en sak men skriver en annan, det är bara han själv som vet.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.