Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

Home Forums Seriösa träningsjournaler Cablecross – För oss som tar träningen på allvar..

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 586 total)
  • Author
    Posts
  • #191483
    räven wrote:
    Chins vid Kungsholmens strandpromenad.

    Körde enbart med kroppsvikten idag, skulle tro att det blev 15set med 10reps i varje, dock 25 i första setet.
    Avslutade med 3set ”pushups” i chinsstången.

    Rätt bra känsla.

    ett pass i härlig venice beach anda då:-)lät faktiskt skita jäsigt

    #191484

    Galten: Jo det var riktigt fint!:) Blev ett likadant pass dagen efter..

    Dagens pass
    Bänkpress
    110kg 10reps
    110kg 8reps
    130kg 9reps
    130kg 10reps
    130kg 8reps
    Gick hyfsat idag

    Hantelpress
    40kg 20reps
    40kg 10reps

    Biceps m hantlar
    22,5kg 10per arm
    30kg 9per arm
    30kg 5per arm

    Sidolyft
    5set per arm

    Klart, kändes ändå okej, bänken gick väl okej.

    #191485

    Hur känns det räven, verkade vara på väg in i en svacka ett tag kändes det som?

    #191486
    Gober wrote:
    Hur känns det räven, verkade vara på väg in i en svacka ett tag kändes det som?

    Jo har haft några tyngre veckor, idag kändes det dock bättre även om jag inte är på på topp sett till repsstyrka så ”känns” kroppen starkare igen. Nu börjar ju dieten, iom det också en tid med högre proteinintag och faktum är att jag under fjolårets diet faktiskt ökade i styrka.
    Jag håller er uppdaterade!

    #191487

    Rygg triceps axlar

    Skivstångsrodd
    100kg 2set 10 i varje
    110kg 2set 10 i varje
    Ett tag sen jag körde denna, vet att rörelsen involverar hela över rygg även om jag faktiskt inte känner det så bra under lyftet..

    Chins
    kv 10reps
    +20kg 2set 10reps
    +30kg 2set 10reps i varje, frågan är om jag inte ”kickar” lite väl på sista repsen, har inte upplevt att jag gjort det tidigare..

    Sittande ryggmaskin
    5set olika vikt enarmsdrag

    Triceps pushdowns i cc
    Bra känsla idag med oförändrad styrka
    Körde ett gäng set

    Sidolyft med hantlar
    5set med 10kg reppade på ganska bra

    Ett bra pass idag, dieten inne på andra dagen och tycker mig ha tappat lite vätska då jag knappt äter några kolhydrater alls. Återstår att se på vilket kaloriintag jag ska lägga mig men hamnar idag på runt 2400kcal.. Jag svävar dock på den siffran då kotletterna jag äter sägs innehålla 200kcal/100g vilket jag inte riktigt köper även om dom är färdigmarinerade. Därför kan den siffran lika gärna vara 150kcal/100g och då blir det andra siffror plus att jag skär bort fettet som finns.

    Kommer att gå över mer till köttfärs och mer säkra köttkällor än dessa kotletter, känns roligare att veta exakt än att köra någon form av gissningslek.

    #191488

    Ska vi börja köra sälrodd lite oftare räven?

    #191489

    Jag har övervägt att lägga till den, skivstångsrodden behöver en ersättare ett tag känns det som. Problemet är dock att palla upp bänken men ska se över möjligheterna.

    #191490

    Pronerow eller dubbel hantelrodd vad man nu vill kalla den är ju bra om man vill fokusera på rygg utan ”fusk” fast hantlarna på 24 räcker väl inte till dig ;-)

    #191491

    Allt i allo
    Började med kronlyft
    150kg 10a
    170kg 5a
    170kg 3a greppet dog
    Blev irriterad och avbröt övningen

    Liggande hantelrodd
    40kg 10reps 4set
    Tog okej tror jag men jag är för svag..

    Sittande rodd i maskin
    Diverse set kanske 5

    Diverse axelövningar

    Gick hem jävlar vad jag påverkas negativt av min diet, måste kanske lägga till kolisar innan passet, kanske russin som Gober?

    #191492
    räven wrote:
    Allt i allo
    Började med kronlyft
    150kg 10a
    170kg 5a
    170kg 3a greppet dog
    Blev irriterad och avbröt övningen

    Liggande hantelrodd
    40kg 10reps 4set
    Tog okej tror jag men jag är för svag..

    Sittande rodd i maskin
    Diverse set kanske 5

    Diverse axelövningar

    Gick hem jävlar vad jag påverkas negativt av min diet, måste kanske lägga till kolisar innan passet, kanske russin som Gober?

    Hur mycket carbs får du i dig per dag? Jag har märkt att det gör enorm skillnad när jag får i mig runt 100g per dag, då främst från potatis efter träningen. Det är något jag lärt mig till nästa diet, lägre fett och högre carbs.

    Visst man tappar mer vätska snabbt utan carbs, men samtidigt så lägger du på dig vätskan direkt när dieten är slut. Bättre då att ha ork genom hela dieten. Man kan skippa carbs helt sista veckan på diet för att tappa vätskan och känna sig lite extra snygg på slutet.

    Mina tankar.

    Vet inte om dom där russinen innan gör så himla mycket mer än mentalt. Hellre då höja under hela dagen med potatis tex. Testa :-)

    #191493

    Okej, jag äter fiberhårdbröd 25g fiber/100g per dag, så får i mig lite kolisar där. Slank även ner en gainomax efter passet. Vet ju med mig att det är en omställning att gå över till diet efter att ha ganska frigjorda matvanor, gäller att bita ihop och visa psykisk styrka nu.

    #191494

    Noterar att du bytt profilbild räven. :whistle:

    #191495

    Dieten fortgår, känns bättre nu när man kommit igång lite. Känner nästan inget sötsug alls!:) Tränade ett kort men intensivt pass idag, blev samma som jag körde i Stockholm dvs chins och någon typ av pushups ovanför stången. Kändes fint, blir floorpress imorrn.

    Magnus Larsson wrote:
    Noterar att du bytt profilbild räven. :whistle:

    Ja den sticker inte i ögonen iaf;)
    Nejdå, men kändes bra med en fräsch bild tillsammans med nytt kostupplägg! Uppdateringar skall komma synkront:)

    #191496

    Bänk biceps axlar

    Bänkpress
    110kg 10reps
    120kg 17reps kändes mycket mycket bra att jag klarade det.
    130kg 10reps helt okej
    130kg 8reps plus 2 med hjälp
    120kg 10reps

    Hantelpress
    40kg 5set reps mellan 10 och 15′

    Sittande biceps m hantlar
    25kg 10reps
    22,5kg 10reps
    22,5kg 10reps

    Stående
    20kg 15reps

    Samtliga per arm

    Sidolyft med hantlar
    11kg 5set

    Sidolyft i cc
    4set lätt motstånd

    Ett positivt pass, kändes jävligt bra!

    #191497

    Snabbt pass

    Chins

    Triceps

    Axlar

    5 set per övning!
    Bra tryck och pump.
    Ser lite mindre ut men bra mycket hårdare..

Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 586 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.