John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,681 through 1,695 (of 1,733 total)
  • Author
    Posts
  • #256642

    SVERIGES STARKASTE MAN +105 kg, FITNESS FESTIVALEN I GÖTEBORG [/b]

    SÅÅ. laddad till tänderna å vägandes 111 kg!!?? äntrade jag Göteborg på fredag kväll efter 13 timmars resa. slappade åt och åt mer å mer, allt tryck jag kan få ska jag ha.

    Lördag tävlingsdag.

    Vaknade utvilad efter 11 timmars sömn, första mötet vid 12, sen 15 och tävlingsstart 18, så efter första mötet fick jag knoppa in en stund till :O så härligt, knatar ner å till festivalen igen där vi presenteras mäktigt på exposcenen av Anders Axklo inför väldigt många personer.
    ” detta är 10 Sveriges starkaste män ” sedan vidare in till tävlings scenen.
    Kollar in utrustningen, riktigt snygga grejjer från gymleko. Noterar dock att väskorna är i det lägsta laget och att oket har ganska långa hopp mellan inställningarna så det blir inte helt optimalt, MEN Å ANDRA SIDAN NÄR ÄR DET DET I STRONGAMAN ? :p liksom det det går ut på.

    Tävlingsstart

    Får lott nummer 9 av 10.

    1. Farmers walk 300kg 2 x 15 meter

    GO ! suger tag å trycker ner hälarna i golvet, känner nästan hur underlaget ger efter innan vikten sakta men säkert lyfts upp, väl upprätt känner jag att jag har full kontroll å börjar kuta på å vikten käns härligt lätt i händerna, 15 meter, ställer ner drar in ny luft å upp upp upp go go go, bra fart igen efter en evighet i upplyftet. bra tid å fyra i grenen.

    2. Ok 380 kg 2 x 15 meter
    Nu med själv förtroendet på topp så går jag ut relativt sent pga min placering i grenen innan. får upp vikten å börjar gå men märker snart att oket är otroligt vingligt å får mig att skaka rumpa å köra hula hula juckningar när jag går, sätter ner håller andan å spurtar hela vägen till vändning, LÄTT- upp igen å känn fint men då börjar benen stummna, krigar på tills det susar i öronen å bara typ en meter till mål- skit tänkte jag men det räckte till en till 4e plats.

    3. Apollon 135 (140) kg max repp
    Lite förvirring kring vikten på axeln , hur som helst så suger 60 meter promenad lite tryck från benen och jag gör 2 fina vändningar men inte en tillstymelse till press, skamsen går jag av scen :(

    4. Marklyft repps 300 kg
    Upprättelsens tid är här tänkte jag men fick kliva av scen igen med oförrättat ärende- ok det släppte bra å jag kände ”oh ja lätt”, men det fräste till i höger ryggslut å jag kunde inte dra förbi knäna när ryggen bara gav vika för vikten. på dessa grenar inser man att störst är starkast :up:

    5. Atlasstenar Japp fick ordning på krampen i ryggen ( tack viktor)
    så jag går ut ganska tidigt å känner mig fram lite försiktigt men NO PROBLEM sätter alla stenar utan trassel. ja JÄVLAR vilken trevlig avslutning det blev. 3a i grenen[/b] :up:

    7a totalt å

    7e starkaste mannen i Sverige trotts lill skiten jag är HAHA[/b]
    som min brorson ( Neo ) sa efter -105 finalen ” man ska va snabbstark som John”

    Tack Sami för ett bra proffsigt arrangemang, tack alla medtävlande ni är helt sjukt underbara hjälpsamma sportsliga gentlemän.
    Tack publik å alla ni som hejjat på på något vis.

    Å Super tack till Viktor Thorsen som var min fluffer hela tävlingen[/b]

    #256643
    pasanen wrote:
    SVERIGES STARKASTE MAN +105 kg, FITNESS FESTIVALEN I GÖTEBORG [/b]

    SÅÅ. laddad till tänderna å vägandes 111 kg!!?? äntrade jag Göteborg på fredag kväll efter 13 timmars resa. slappade åt och åt mer å mer, allt tryck jag kan få ska jag ha.

    Lördag tävlingsdag.

    Vaknade utvilad efter 11 timmars sömn, första mötet vid 12, sen 15 och tävlingsstart 18, så efter första mötet fick jag knoppa in en stund till :O så härligt, knatar ner å till festivalen igen där vi presenteras mäktigt på exposcenen av Anders Axklo inför väldigt många personer.
    ” detta är 10 Sveriges starkaste män ” sedan vidare in till tävlings scenen.
    Kollar in utrustningen, riktigt snygga grejjer från gymleko. Noterar dock att väskorna är i det lägsta laget och att oket har ganska långa hopp mellan inställningarna så det blir inte helt optimalt, MEN Å ANDRA SIDAN NÄR ÄR DET DET I STRONGAMAN ? :p liksom det det går ut på.

    Tävlingsstart

    Får lott nummer 9 av 10.

    1. Farmers walk 300kg 2 x 15 meter

    GO ! suger tag å trycker ner hälarna i golvet, känner nästan hur underlaget ger efter innan vikten sakta men säkert lyfts upp, väl upprätt känner jag att jag har full kontroll å börjar kuta på å vikten käns härligt lätt i händerna, 15 meter, ställer ner drar in ny luft å upp upp upp go go go, bra fart igen efter en evighet i upplyftet. bra tid å fyra i grenen.

    2. Ok 380 kg 2 x 15 meter
    Nu med själv förtroendet på topp så går jag ut relativt sent pga min placering i grenen innan. får upp vikten å börjar gå men märker snart att oket är otroligt vingligt å får mig att skaka rumpa å köra hula hula juckningar när jag går, sätter ner håller andan å spurtar hela vägen till vändning, LÄTT- upp igen å känn fint men då börjar benen stummna, krigar på tills det susar i öronen å bara typ en meter till mål- skit tänkte jag men det räckte till en till 4e plats.

    3. Apollon 135 (140) kg max repp
    Lite förvirring kring vikten på axeln , hur som helst så suger 60 meter promenad lite tryck från benen och jag gör 2 fina vändningar men inte en tillstymelse till press, skamsen går jag av scen :(

    4. Marklyft repps 300 kg
    Upprättelsens tid är här tänkte jag men fick kliva av scen igen med oförrättat ärende- ok det släppte bra å jag kände ”oh ja lätt”, men det fräste till i höger ryggslut å jag kunde inte dra förbi knäna när ryggen bara gav vika för vikten. på dessa grenar inser man att störst är starkast :up:

    5. Atlasstenar Japp fick ordning på krampen i ryggen ( tack viktor)
    så jag går ut ganska tidigt å känner mig fram lite försiktigt men NO PROBLEM sätter alla stenar utan trassel. ja JÄVLAR vilken trevlig avslutning det blev. 3a i grenen[/b] :up:

    7a totalt å

    7e starkaste mannen i Sverige trotts lill skiten jag är HAHA[/b]
    som min brorson ( Neo ) sa efter -105 finalen ” man ska va snabbstark som John”

    Tack Sami för ett bra proffsigt arrangemang, tack alla medtävlande ni är helt sjukt underbara hjälpsamma sportsliga gentlemän.
    Tack publik å alla ni som hejjat på på något vis.

    Å Super tack till Viktor Thorsen som var min fluffer hela tävlingen[/b]

    OJOJOJOJ vilken bra tävling du gjorde, dock va ja inte din fluffer utan du va min bitch!! ses snart o träna hårt nu gubben

    #256644

    Var du med på Inviduella Dragkampen idag?

    #256645

    Jajja men :)

    #256646
    pasanen wrote:
    Jajja men :)

    Hoppades på det.:)
    Hur gick det?

    #256647

    Ser riktigt bra ut här! Grattis till 7e platsen!

    #256648
    YTS wrote:
    Hoppades på det.:)
    Hur gick det?

    Hej Jo det gick fin fint, vann guldet i tungvikten :)

    Felizio wrote:
    Ser riktigt bra ut här! Grattis till 7e platsen!

    Tackar. det var en riktigt rolig tävling och bra fixat.

    #1075061

    Ska nog skriva här igen- skippade Facebook så
    IM BACK :D

    #1075077

    Tjena hoppas allt är bra. Jag och Helene satt och kollade på gladiatorerna och sa ditt borde John söka som utmanare stark-snabb-uthållig. Inte funderat att söka eller hur man gör för att vara med där.

    #1075084

    Jodå för många år sedan sökte jag och klarade testerna så bra att jag blev en av de som kunde bli uttagen. Men så blev det tyvärr inte :-D
    Då var jag bara en boxare och fighter, ingen strongman. ;-)

    #1075086

    Sista tiden har det blivit mycket dubbla pass.
    Dragkampsmaskin på morgon fm. Sedan gym på em kväll.
    Eller kardio och gym, det handlar om att gå ner några kilo till det analkande Sverigesstarkaste man – 105 kvalet i Säffle i maj. :up:
    För ca 2 månader sedan låg jag på 114 kg och nu är jag nere på 107 så det verkar lugnt.
    Jag tränar i dragkampsmaskin 2 gånger i veckan då jag vill försvara och ta mitt 4e raka sm guld i individuell dragkamp 6/4.
    Parallellt så laddar jag för strongman sässongen som närmar sig med bla en tävling i Dubai om 6 veckor med WNSF.

    körde jag och kompisen det lätta dragkamps passet där vi med hissade upp 95 kg 42 meter var.
    Det är altså med hjälp av ett mycket grovt rep man drar upp en fritt hängande vikt 3 meter för att sedan fira ner den och vända upp igen utan att tappa taget. Detta gör man stående med fötterna mot ett lutande bord typ.
    Det finns 2 moment i tävlingen, Styrke prov samt uthållighetsprov. I det första har man 3 försök att få den tyngsta vikten, precis som i styrkelyft. Sedan ska man dra 90 % av sin kroppsvikt max antal meter. Bara upphissningen räknas.
    Det var en liten sammanfattning av vad som väntar :-)

    #1075114

    Men sådär ja.
    Lördagen bjöd på ett skönt strongman pass med ett helt gäng med starka vildmän från Sollefteå :P
    Började i den varmbonade delen av lokalen med pressar och frontböjar som uppvärmning.
    Frontböj lätta repps upp till 130 kg
    Apollon lite repps och singlar upp till 105kg
    Samma på stocken upp till 105kg
    Gick super lätt så det känndes lovande inför kall gymet -10 grader.
    Farmers sprinter 20 meter upp till 115 kg per hand lätt å fint
    Okrejs snabba snabba 20 meters sprinter med upp till 300kg

    Sedan körde vi dragkamps maskinen igen drog ingen tung vikt pga gårdagens brutala pass så 140 kg fick räcka.

    Får se vad som väntar idag. Kardio eller gym eller båda. Får se vad tiden räcker till.
    Är jävulskt taggad för gym då jag sytt en ny gym bag för flaska bälte remmar å sånt som hör till.

    #1075115

    Men sådär ja.
    Lördagen bjöd på ett skönt strongman pass med ett helt gäng med starka vildmän från Sollefteå :P
    Började i den varmbonade delen av lokalen med pressar och frontböjar som uppvärmning.
    Frontböj lätta repps upp till 130 kg
    Apollon lite repps och singlar upp till 105kg
    Samma på stocken upp till 105kg
    Gick super lätt så det känndes lovande inför kall gymet -10 grader.
    Farmers sprinter 20 meter upp till 115 kg per hand lätt å fint
    Okrejs snabba snabba 20 meters sprinter med upp till 300kg

    Sedan körde vi dragkamps maskinen igen drog ingen tung vikt pga gårdagens brutala pass så 140 kg fick räcka.

    Får se vad som väntar idag. Kardio eller gym eller båda. Får se vad tiden räcker till.
    Är jävulskt taggad för gym då jag sytt en ny gym bag för flaska bälte remmar å sånt som hör till.

    #1075201

    Gymet måndag
    Axelpasset på gymet med stötar sedan ett stång, stock, Apollon och hantelpress medley lätt :D

    Värmde upp med löpband och roddmaskin lugnt men svettigt.

    Jag började med över stötar och pushpressar först på 120 kg började jag splitta sedan tillbaka på 100 och sedan en en tia på 80 kg push press igen

    Medley med stång 80 – stock 95 – Apollon 105 – sist hantel 65 kg
    Kändes lätt med hanteln. Kände på 72 kg hanteln innan som också kändes lätt men valde ett lättare medley nu när det är så länge sedan.

    Utsida axlar sidolyft 3x 8-10 repp på 22 – 18 kg hantlar
    Baksida axlar i en teka maskin 3×10 på 65kg så med utväxling å alla kablar och trissor så typ inte så mycket

    Avslutade passet med ytterligare 6 min på roddmaskinen

    Ikväll väntar strongman träning och dragkampsmaskin.

    #1075219

    Onsadag gym

    Fick inget sällskap ikväll på strongman gymmet så då bar det av till det vanliga gymmet för bröst och mage.
    Trixigt att få in träningen så det inte stör dragkampsträningen, dvs inte biceps, ben eller rygg dagen innan dragkampspassen :
    Så idag då det inte blev av gör att jag inte kan dundra på idag på gymet för att det kanske blir av imorgon… suck

    Bröst och mage.

    Bröstpress i david c-line 10x110kg/ 8×110 kg7 10x 100kg
    Bröstpress i kabelmaskin 3x 10 på 82 kg
    enhands bröstpress sneda och stående i humansport 3x 10 på 65 kg

    Toes to bar– x10
    Magmaskin david c-line 100kg + komis som trycker isär som fan exentriskt. 3x fail mellan 12 och 8 repps
    Inverterad fällkniven på glidyta. 3x fail 15-25 st

    Löpning och gång på löpband 40 min hastighet mellan 6.5 och 15 km/h med 6 Graders lutning igenom hela passet.

    Vikten ligger fortfarande på 108 så nu får det börja hända något snart tycker jag, kanske måste sluta med risgrynsgröt och korv varje kväll :P

Viewing 15 posts - 1,681 through 1,695 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.