långsiktig periodisk fasta

Home Forums Seriösa träningsjournaler långsiktig periodisk fasta

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 319 total)
  • Author
    Posts
  • #176712

    Tjena! Har kikat lite på dina videos, grymt. Hursom: om jag finge tipsa om nåt så skulle jag i marken inte kickstarta/rycka; jag skulle hålla armvecken tightare mot knäna; och slutligen undvik att studsa vikten utan lägg den död som i fjärde rep på 170: an

    Bänken såg fin ut!

    #176713
    Magnus Larsson wrote:
    Tjena! Har kikat lite på dina videos, grymt. Hursom: om jag finge tipsa om nåt så skulle jag i marken inte kickstarta/rycka; jag skulle hålla armvecken tightare mot knäna; och slutligen undvik att studsa vikten utan lägg den död som i fjärde rep på 170: an

    Bänken såg fin ut!

    Hej ! :) Verkligen skitkul att människor lägger ned tid på att hjälpa mig med min träning (ni som ger kritik och feedback), det uppskattas något enormt ska ni veta!

    Ok, nästa markvideo kommer det bara bli döda lyft. Ska även pröva att hålla smalare grepp som du säger, för det känns lite..klent faktiskt, som det är nu.

    Det där med att jag studsar vikten i marken är nog en dålig vana, precis som jag brukade göra gällande bänkpressen- gå väldigt fort ned i den excentriska fasen och studsa lätt mot bröstet. Men jag har ju lyckats ändra mitt bänkpressande när det gäller just farten ned och studsen, så ska ändra på marklyften med :up:

    #176714
    kuulan wrote:
    Hej ! :) Verkligen skitkul att människor lägger ned tid på att hjälpa mig med min träning (ni som ger kritik och feedback), det uppskattas något enormt ska ni veta!

    Ok, nästa markvideo kommer det bara bli döda lyft. Ska även pröva att hålla smalare grepp som du säger, för det känns lite..klent faktiskt, som det är nu.

    Det där med att jag studsar vikten i marken är nog en dålig vana, precis som jag brukade göra gällande bänkpressen- gå väldigt fort ned i den excentriska fasen och studsa lätt mot bröstet. Men jag har ju lyckats ändra mitt bänkpressande när det gäller just farten ned och studsen, så ska ändra på marklyften med :up:

    Ja det är riktigt kul med feedback, jag ska också tänka om där. Jag brukar lyfta döda lyft på lättare vikter och om jag ska köra tunga tvåor brukar det bli touch and go. Men kör man alltid med dödstart i fortsättningen kommer man bli starkare och mer skadefri. Men med säkerhet så kommer man få de tufft nu i början det är alltid jobbigare att få loss vikten på varje rep från golvet än när man kör med studs:)

    #176715

    Kul du uppskattar feed back kuulan! Samma här, måste få upp lite fler filmer. Sharing is caring hehe

    Ja samma m studs i bänk som ni båda lyfter fram: blir mkt tyngre utan. Samtidigt vill jag inte påstå att touchngo är fel.

    Tänk på sträcket i toppläget förresten kuulan!

    #176716

    Dag 15 av 43

    Har precis fått reda på att jag fått anställning som ugnsmurare med start på onsdag. Kommer jobba 07.00-19.00 var dag. Då detta yrke är väldigt säsongsbetonat så kommer det bli mycket jobb nu i sommar. Det första projektet är t.ex. på 10dagar, så det blir 120 timmars jobb de kommande 10 dagarna.

    Det här kommer sätta min deff i ett ännu jobbigare läge då jag kommer stå med bilmaskin och slita dagarna i ända. Men jag försöker se det positiva i det.

    *Jag får redig struktur på vardagen.
    *Jag kommer få tidsoptimera styrketräningspassen- köra intensivare.
    *Det kommer garanterat öka min förbränning per dag.

    Jag ska försöka att köra på med en eller två muskelgrupper varje kväll efter jobbet. Mitt liv kommer verkligen bara kretsa kring jobb, mat, träning, sova. Får se hur länge man pallar med det :

    Kommer dock inte bli någon träning på lördag (tror jag), för har lovat att träffa tjejen på lördag efter jobbet, och om jag ska styrketräna osv innan jag åker till henne så är jag inte där förens kl 22, och då är det sovdags :p

    Aja, dagens pass!

    Bröst
    och lite mage[/b]

    Bänkpress:

    50kg x 8
    50kg x 8
    80kg x 2 Kändes tungt.
    105kg x 2
    100kg x 3
    90kg x 4
    90kg x 4

    Snedbänk i smithmaskin:
    60kg x 10 Visste inte riktigt vilken vikt som var lagom då jag inte kört denna övningen på säkert 1år.
    70kg x 8
    70kg x 7

    Cableflyes:

    27kg x 5
    23kg x 7
    23kg x 5 + 2 forced reps.

    Kommentarer;
    Bänken var blytung idag och motivationen var inte på topp. Men såg otroligt mycket muskelfibrer på bröstet och axlarna när jag körde cableflyes (man står mitt under en lampa :emo-thumb ), så det är kul! Ådrorna blir tydligare och tydligare.

    Ujuj, är lite nervös inför hur fan jag kommer klara så långa och tunga arbetsdagar i kombination med träningen. Men behöver ju pengarna till utbildningen jag vill söka, så det får det vara värt.

    Kosten
    1700kcal – 182g protein
    Ska ta en proteindrink senare så jag kommer upp i 200g protein.

    Magnus Larsson wrote:
    Kul du uppskattar feed back kuulan! Samma här, måste få upp lite fler filmer. Sharing is caring hehe

    Ja samma m studs i bänk som ni båda lyfter fram: blir mkt tyngre utan. Samtidigt vill jag inte påstå att touchngo är fel.

    Tänk på sträcket i toppläget förresten kuulan!

    Ah, ser fram emot dina kommande filmer :P !

    Yes, du menar att jag inte riktigt låser ut i toppläget va?

    #176717

    Ang film: bra! Förvänta er hårda bud :)

    Ang utlåsning: yes! I marken dvs

    #176718

    Dag 16 av 43


    Ben[/b]

    Knäböj:

    50kg x 8
    80kg x 4
    100kg x 2
    110kg x 10 PB!!![/b]
    110kg x 6
    110kg x 4

    Marklyft:

    60kg x 6
    100kg x 4
    130kg x 7 Film.
    130kg x 6
    Det var otroligt tungt med marklyften idag. Det beror nog på att jag körde alla reps med stången i ”dött läge” från början. Samt att jag hade kört tunga knäböjar innan. Det tog bra iallafall :up:

    [youtube=k7DwBDUmG3s]


    Benpress:

    175kg x 10
    175kg x 10
    175kg x 8

    Passet tog 45minuter och det kändes som ett av de bättre benpassen jag haft. Har en riktigt skön känsla nu efteråt, det känns som att jag tränar rätt. Att jag har lyckats rätta till en del fel / få bättre kontakt i varenda benövning jag kör. Det känns även som att benen växer trots deff ! Är väl kanske en synvilla då jag tappar fett runt låren, men det ger välbehövlig motivation ändå :)

    Kosten
    *06.00 – 200g Julskinka + Proteindrink = 360kcal – 62g protein
    *09.00 – Proteindrink = 120kcal – 22g protein
    *12.00 – 500g Kvarg = 375kcal – 60g protein
    *15.30 – Eaa = 40kcal – 10g protein
    *17.00 – Proteindrink = 120kcal – 22g protein
    *17.30 – 250g Fläskfilé + mycket sallad = 500kcal – 50g protein
    Totalt 1515kcal – 225g Protein.
    Det blir en bytta keso (250kcal-25g protein) kl 20.00. Så landar nog på max 1800kcal – 250g protein.

    Imorgon börjar ”10days in hell”.
    Kommer som sagt jobba 12h per dag, 10 dagar i sträck. Tiderna är 07-19 och det tar mig 45minuter att åka till arbetsplatsen. Så kommer få avsätta ca 13.5h till jobb varje dag från och med onsdag.

    Såhär har jag tänkt strukturera upp mitt dygn;

    *05.30 – Frukost nr1. 500g Kvarg + Fun light = 375kcal – 60g protein (kommer få komma på alternativa frukostar, men vill inte gå över 400kcal här).
    *07.00 – Börjar jobba (står och kör med en bilmaskin inuti en megastor ugn).
    *09.00 – Frukost nr2. 500g Kvarg + Fun light = 375kcal – 60g protein (aja, nånting proteinrikt för max 400kcal här med).
    *12.00 – Lunch nr1. 300g Kycklingfilé + 0.8DL ris = 520kcal – 60g protein.
    *16.00 – Lunch nr2. 300g Kycklingfilé + 0.8DL ris = 520kcal – 60g protein
    *19.00 – Slutar jobba. Sippar på Bcaa medans jag åker till gymmet = 40kcal – 10g protein
    20.00 – 20.40 – Träna + Proteindrink efteråt = 120kcal – 22g protein.
    21.30 – Post workout-mål. Blir vad fan som helst men inte över 500kcal – Blir ca 60g protein här med.

    Totalt 2450kcal – 332g protein – 100g kolhydrater +

    Vad tycker ni om det kostschemat? Det blir väldigt enformigt, men jag älskar kyckling och ris så det är ingen fara. Frukosten kanske blir markfill på burk, ägg / omelett istället för bara kvarg.

    Jag tycker det känns som lite mycket kalorier samt protein. Men då det är ett riktigt slitjobb så kommer ju aktivitetsfaktorn att stiga en aning.. 2500kcal per dag borde väl ändå leda till underskott? Hmm..?

    Mina inlägg kommer bli korta och tråkiga. Kommer med största sannolikhet inte heller att ladda upp filmer då jag inte kommer filma passen utan bara kötta igenom dem så fort som möjligt.


    Är nervös..

    #176719

    Jag hade kört mycket lägre nu sista biten, time for pain ;-)

    JAg väger ju mindre men jag körde på typ 1300kcal sista biten för att något skulle hända.

    #176720

    Jo jag antar att det är dags att pressa sig ordentligt, snart :p

    Jag sänker kaloriintaget en bit, så här kommer jag äta imorgon;

    *05.30 – Proteindrink = 120kcal – 22g protein
    *09.00 – 500g Kvarg = 350kcal – 60g protein
    *12.00 – 300g Kycklingfilé + 60g ris = 520kcal – 60g protein
    *16.00 – 500g Kvarg = 350kcal – 60g protein
    *19.30 – Bcaa = 40kcal – 10g protein
    *20.45 – Proteindrink = 120kcal – 22g protein
    *21.30 – 300g Kycklingfilé + 60g ris = 520kcal – 60g protein

    Totalt 2020kcal – 294g Protein.

    Det här får vara en bra mall att utgå ifrån kalori & proteinmässigt sett.

    Som det är nu så äter jag ju mellan 1700-2100kcal per dag. Det har funkat ganska bra de här 16 dagarna, jag har gått ned i vikt, i omkrets, samt att jag tycker det ser bättre ut i spegeln. Och de här arbetsuppgifterna är verkligen tunga och slitsamma, så jag tror att jag kommer hamna på ett hyfsat underskott om jag håller mig till dessa 2000kcal per dag. Finns ju även utrymme för någon skvätt sweet chili-sås till kycklingen, kalorimässigt sätt.

    #176721

    Jag tycker inte du ska gå lågt på energin nu när du ska börja jobba. 12h arbete kommer att slita på dig mer än du tror och att då äta alldeles för lite kommer att knäcka dig helt och leda överätning av massa skit. I fikarum på jobb kommer det bjudas på diverse frestelser.. Sen kommer du ju inte orka jobba 100% om du blir sliten i kropp å knopp vilket kanske leder till att du inte känns attraktiv att anställa igen, värt att tänka på.

    Du skriver att du kör periodisk fasta i rubriken men tittar man på dina måltider känns de inte så mycket PF över dom? Varför kör du inte färre större mål med riktig mat istället för massa kvarg å proteinpulver?

    Känns de inte bättre att tugga i sig en riktig omelett med bacon till frukost och få energi som räcker och mottar magen istället för att äta massa kvarg här å där under dagen?

    #176722

    Dag 17 av 43

    Axlar[/b]

    Militärpress:

    50kg x 6
    50kg x 5
    50kg x 4

    Framåtlutande hantellyft åt sidan:
    10kg x 12
    10kg x 10
    10kg x 10

    Vanliga (raka) hantellyft åt sidan:

    10kg x 12
    10kg x 10
    10kg x 8


    Kom till gymmet stressad av tanken att jag ska sova om 2h, och innan dess ska jag laga mat, äta, duscha och gärna skriva lite här. Har kommit på att det inte funkar att ta koffein/annat uppiggande innan gymmet (kl 20) när jag ska sova kl 22.. Kommer ligga sömnlös till kl 02 om nätterna ifall jag smockar i mig någon pwo innan. Så passet idag var tungt och motigt, men fick bra kontakt. :)


    Kosten

    *05.30* Proteindrink
    *09.00* 500g Kvarg
    *12.00* 300g Kycklingfilé + 60g ris
    *16.00* 500g Kvarg
    *20.30* Proteindrink
    *21.00* 200g fläskfilé + 300g kycklingfilé + 60g ris
    Totalt 2140kcal – 294g Protein

    Jobbig dag idag. Ugnsmureri är inte sköj. Nu blir det sängen :O

    JorSjö wrote:
    Jag tycker inte du ska gå lågt på energin nu när du ska börja jobba. 12h arbete kommer att slita på dig mer än du tror och att då äta alldeles för lite kommer att knäcka dig helt och leda överätning av massa skit. I fikarum på jobb kommer det bjudas på diverse frestelser.. Sen kommer du ju inte orka jobba 100% om du blir sliten i kropp å knopp vilket kanske leder till att du inte känns attraktiv att anställa igen, värt att tänka på.

    Du skriver att du kör periodisk fasta i rubriken men tittar man på dina måltider känns de inte så mycket PF över dom? Varför kör du inte färre större mål med riktig mat istället för massa kvarg å proteinpulver?

    Känns de inte bättre att tugga i sig en riktig omelett med bacon till frukost och få energi som räcker och mottar magen istället för att äta massa kvarg här å där under dagen?

    Angående PF så körde jag det i 3månaders tid när jag startade journalen, men kör inte det längre pga flera anledningar. Jag skrev det tidigare i journalen att jag har bytt tänk när det gäller kosten och PF. Vill inte gärna lägga ner journalen och starta en ny bara för att namnet inte längre stämmer.

    Du har så rätt i det du säger om att det blir lite av en ond cirkel. Men kommer försöka att landa mellan 2000-2500kcal / dag.

    Grejen är att mina dagar är väldigt långa, och jag mår helt enkelt bättre av att äta flera, lite mindre måltider. Jag har som sagt kört PF ganska slaviskt i 3månader (då jobbade jag endast deltid). Det funkade bra då, men nu har jag andra förutsättningar som gör det svårare för mig att leva efter PF.

    Tack för att du tog dig tid att skriva några rader :)

    #176723

    Dag 18 av 43

    Fy. Fan. Så. Trött.

    Efter 12h nötande med bilmaskin så var jag sådär lagom mör i hela kroppen inför passet. Energin fanns verkligen inte där idag..

    Hantelcurl:
    20kg x 7
    20kg x 5+1
    20kg x 4

    Hammercurl:
    15kg x 7
    15kg x 6
    15kg x 6

    Crunches:

    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30

    Kosten

    *05.30* Proteindrink
    *09.00* 2burkar makrillfilé i tomatsås
    *12.00* 300g Kycklingfilé + 60g ris
    *16.30* 250g Keso
    *20.00* Proteindrink
    *20.30* 300g Kycklingfilé + 60g ris. Proteinpudding gjord på 2Dl proteinpulver, 100g light glass och vatten.
    Totalt 2450kcal – 259g protein

    Måste gjort av med många, många, många kalorier idag så trött som jag är nu..

    I helgen så stänger gymmet kl 20.00, så då hinner jag inte träna. Kör kanske lite chins och pull-ups här hemma på en stång som jag har uppsatt i dörren. Mage blir det nog med.

    #176724

    tråkigt med gym som har så dåliga öppettider, så äre där jag tränar också :(

    #176725

    Kanonbra mängd protein. Angående arbetet; håll ut! Dagarna går ganska snabbt när man
    väl är inne i en sådan där ”släng”.

    #176726
    BigH wrote:
    tråkigt med gym som har så dåliga öppettider, så äre där jag tränar också :(

    Ja det är värdelöst. Speciellt då personalen aldrig är där efter kl 18.00 de dagar som gymmet stänger 22.00, utan gymmet larmas och låses automatiskt vid 22- Varför kan de inte ha det öppet till 22 på helger med liksom?

    Gettodachoppa wrote:
    Kanonbra mängd protein. Angående arbetet; håll ut! Dagarna går ganska snabbt när man
    väl är inne i en sådan där ”släng”.

    Jag ligger i ! Det här arbetet sträcker sig nog bara till fredag (om 7dagar), sen blir det uppehåll ett tag och tillbaka till gamla rutiner.
    Igår vart det ett lätt överskott skulle jag tro. Åkte nämligen hem till tjejen efter jobbet och där bjöds det på mycket god mat. Allmänt slut som jag var så tackade jag varken nej till de onyttigare sakerna och höll inte ner mängden mat som jag gjort innan. Aja, det ordnar sig nog.

    Vågen visade i fredags 90.0kg, alltså +1.0kg i vikt sedan förra fredagen. Men då hade jag ätit mycket mer kolhydrater de senaste tre dagarna, så det var nog mest vätska för formen kändes bättre än… någonsin :)

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 319 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.