MissMini 2006

Home Forums Seriösa träningsjournaler MissMini 2006

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 68 total)
  • Author
    Posts
  • #878545

    Dagens bröstpass:

    Lutande hantelpress: (Första gången)
    15*6kg
    12*7kg
    12*7kg
    12*7kg

    Sittande bröstpress (gymlecomaskin, fria viktskivor)
    12*15kg
    12*15kg

    Cablecross:
    12*10kg
    12*10kg

    Lutande flyes (ca 40grader lutning – samma på hantelpress)
    12*4kg
    12*4kg

    Har inte tränat speciellt mycket bröst innan så jag är nöjd med dagens pass. Försöker få in tekniken. Ökat 5 kg i den sittande bröstpressen från förra passet. :bb2:

    Ha en bra kväll allihop!

    MissMini

    #878546

    vid 13 års ålder har man ju knappt kommit i puberteten vilket innebär att man har en mindre BF. Jag tror fortfarande att det är ett ohälsosamt mål att sträva efter en BF som en 13 åring. Kvinnor behöver en viss mängd BF för att kunna upphålla menstruationen bland annat.

    #878547
    Milia wrote:
    vid 13 års ålder har man ju knappt kommit i puberteten vilket innebär att man har en mindre BF. Jag tror fortfarande att det är ett ohälsosamt mål att sträva efter en BF som en 13 åring. Kvinnor behöver en viss mängd BF för att kunna upphålla menstruationen bland annat.

    Så du menar att de tjejerna som tävlar i byggning har högre bf% än en 13åring??
    Snälla, läs vad MissMini skriver. Det är stooor skillnad på att se ut som en trettonåring, som att ha lika hög fettprocent som en. I förlängningen av ditt resonemang så borde det vara dödligt att ha lika ”låg” fettprocent som en nyfödd bebis?? (Ja, bebisar är tjocka)

    Jag tycker Vi ska låta MissMinis tråd vara och inte haka upp oss på en feltolkning..

    #878548
    Milia wrote:
    vid 13 års ålder har man ju knappt kommit i puberteten vilket innebär att man har en mindre BF. Jag tror fortfarande att det är ett ohälsosamt mål att sträva efter en BF som en 13 åring. Kvinnor behöver en viss mängd BF för att kunna upphålla menstruationen bland annat.

    Jag har inte planerat att vara mer ohälsosam än en genomsnittlig fitnesstjej är. Givetvis ska jag inte gå runt och vara sjukligt smal. Med tanke på att jag har fått bredare höfter och större bröst sedan dess så kan jag ha samma ”form” men lite högre bf (fettet på rätt ställen).

    Vet att man inte kan välja vart fettet ska brännas ifrån, eftersträvar bara att komma i tillräckligt bra form för att eventuellt kunna tävla i framtiden. Sedan om formen hamnar över eller under en 13årings spelar ingen större roll.

    Du är välkommen att ge konstruktiv kritik om mina pass, vilket tråden är till för.

    Mvh MissMini

    #878549

    Men tagga ner killen! Jag är bara orolig att hon ska driva sig för hårt om hon har orealistiska mål. BF som tävlande tjejer har när de är i tävlingsform är ju knappast hälsosamt i längden.
    Många tjejer strävar ju efter att ha en sådan BF jämt. Alla får väl göra som de vill, men har man en tråd får man väl vara beredd på feedback och funderingar?? Jag menar inget illa!

    #878550
    Milia wrote:
    Men tagga ner killen! Jag är bara orolig att hon ska driva sig för hårt om hon har orealistiska mål. BF som tävlande tjejer har när de är i tävlingsform är ju knappast hälsosamt i längden.
    Många tjejer strävar ju efter att ha en sådan BF jämt. Alla får väl göra som de vill, men har man en tråd får man väl vara beredd på feedback och funderingar?? Jag menar inget illa!

    Jag äter frukost, middag och kvällsmat tillsammans med MissMini, så har rätt bra koll på henne. Som hon skriver så vill hon uppnå samma form, fast med mer muskler. Ponera att hon hade 15% fett på 40kg, det är 6kg kroppsfett.

    Har hon samma bf på 55kg så innebär det 8.25kg fett.
    Mao kan man ha mer fett på samma BF% om man lägger på sig muskelmassa (hennes mål). Jag vet att hennes mål inte är att ha så lågt kroppsfett året runt. Men som den lille envisa tävlingsmänniskan hon är så vill hon ha ett högt mål, för att sedan byta mål när hon uppnått det. (Kanske bulk?)
    No hard feelings =)

    #878551
    Warrior wrote:
    Välkommen MissMini! Vi är så många som skriver, men lovar tita in lite då och då. Skall bli skoj!

    :)

    Kram

    Tack så mycket Warrior! :D

    #878552

    *Viskar också*: Jag bara råkade komma in på den här sidan och jag sitter fast här, titta inte i tråden ”Berätta en konstig sak om dig själv” om du inte vill bli skrämd.

    Mvh en av knäppgökarna

    #878553

    hallå.,,,,välkommen hit, kikade in på din journal, vilket gym tränar du på?

    #878554

    Renegade : Haha :) Jag har faktiskt kollat den tråden :| Men känner att jag har kommit rätt då…jag e rätt så sjuk själv också :D
    LOVAR att fortsätta träna hårt och skriver så mycke ja bara orkar!!

    Stolleman : Tack för varningen…har dock redan halkat in på den tråden ;)

    Malin : Tack så mycket! Tränar på Exhale i Göteborg, trivs grymt bra där!

    Ha en bra dag allihopa, mvh MissMini

    #878555

    Hej alla!

    Idag är det dags för träning igen…vila igår! Är grymt motiverad och sugen på att träna idag, massa energi :emo-thumb Blir nog rygg idag tror jag. Återkommer senare med dagens pass.

    Ha en kanon dag allihopa :D

    Mvh MissMini

    #878556

    Hejsan! Nu har jag skummat igenom din journal lite… vad kul att du känner dig energifylld idag! Kan du dela med dig lite tror du? :| Jag ska också köra rygg idag! :nod Såg att du tränar på exhale… hade jag också gjort om jag bott närmre stan, verkar vara bra där!
    Ha de bra och lycka till med ryggpasset!

    #878557

    Bilder?

    #878558
    mariia wrote:
    Hejsan! Nu har jag skummat igenom din journal lite… vad kul att du känner dig energifylld idag! Kan du dela med dig lite tror du? Jag ska också köra rygg idag! Såg att du tränar på exhale… hade jag också gjort om jag bott närmre stan, verkar vara bra där!
    Ha de bra och lycka till med ryggpasset!

    Hej hej! Nu e jag hemma från mitt ryggpass..gick riktigt bra :emo-thumb hoppas du också fick lite energi :) har just käkat en massa fullkornslasagne
    Jag tycker att Exhale är ett grymt bra gym, mycket kunskap på liten yta :up: faktiskt det bästa gymet jag nånsin varit på. Inget fjanteri bara träning!!In med hörlurarna och sedan är det bara att köra!
    Kör hårt med träning och diet!

    Kram MissMini

    #878559
    Frida G wrote:
    Bilder?

    Bilder kommer så småningom! Ingen kamera just nu :

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 68 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.