zombies träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler zombies träningsjournal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 316 total)
  • Author
    Posts
  • #141825

    dagens pass armar:

    biceps:

    stångcurl

    20kg 10×1
    30kg 3×1 fail
    25kg 6×2
    28kg 6×3 brännde i armarna efter denna
    20kg 5×1 fail orkade inte mer

    hantelcurl:

    10kgs mot bänk

    6×3 på båda armarna

    hammercurl:

    10kgs 6×2

    tröttade ut biceps riktigt nu

    triceps:

    pushdowns med stång

    57kg 6×3

    pushdowns med rep på knä

    46kg

    6×3

    smalbänkpress:

    30kg 6×2 för lätt
    35kg 6×3 PB

    sen avslutade jag med dips och orkade inte alls många

    provade och köra armarna för sig på 1 dag och det gav mycket mer så kör på detta nu.
    detta var bästa arm passet hittils

    #141826
    Flessa wrote:
    Det var nog det dummaste jag hört..

    det är vad jag läst mig till via internet.
    stod nånstans om att efter 16 min så bränner man muskler.

    är inte detta sant? hmmmm :frust:

    #141827

    Läste om dina problem att öka i vikt fastän du åt dig mätt varje måltid, det finns inte så mycket mer att säga än att du bör äta mer :up:. Jag har varit i samma situation som du och vet hur det är, men om du bestämmer dig för att sköta kosten och verkligen äta rätt och lägga dig på ett överskott kommer du se hur resultaten verkligen kommer med stormsteg, en gudomlig känsla.

    Ett litet tips jag kan ge dig är att dricka mer energirikt, t.ex. Yougurt, mjölk*. Samt äta nötter och liknande mellan måltiderna :up:

    * Dricker du 1-2 glas mjölk 3%ig mjölk till varje måltid ger detta dig bland annat runt 600 kcal och 33g protein utöver dit vanliga intag. Detta skulle antagligen ge dig en väldigt hälsosam viktökning och grymma resultat på gymmet :up: (förutsatt att du t.ex. dricker vatten till maten i dagsläget)

    Kämpa vidare!

    #141828
    Simig wrote:
    Läste om dina problem att öka i vikt fastän du åt dig mätt varje måltid, det finns inte så mycket mer att säga än att du bör äta mer :up:. Jag har varit i samma situation som du och vet hur det är, men om du bestämmer dig för att sköta kosten och verkligen äta rätt och lägga dig på ett överskott kommer du se hur resultaten verkligen kommer med stormsteg, en gudomlig känsla.

    Ett litet tips jag kan ge dig är att dricka mer energirikt, t.ex. Yougurt, mjölk*. Samt äta nötter och liknande mellan måltiderna :up:

    * Dricker du 1-2 glas mjölk 3%ig mjölk till varje måltid ger detta dig bland annat runt 600 kcal och 33g protein utöver dit vanliga intag. Detta skulle antagligen ge dig en väldigt hälsosam viktökning och grymma resultat på gymmet :up: (förutsatt att du t.ex. dricker vatten till maten i dagsläget)

    Kämpa vidare!

    okej ska börja dricka mer mjölk :P
    dricker både vatten och mjölk nu för innan så drack jag 3 liter mjölk om dagen men det var mellan mjölken. det vart lite dyrt i längden men ska prova på det igen fast hålla mig till 1 liter per dag. jag ska köpa mer proteinbars och käka som mellanmål och sen yoghurt ibland.

    #141829
    zombieboy wrote:
    okej ska börja dricka mer mjölk :P
    dricker både vatten och mjölk nu för innan så drack jag 3 liter mjölk om dagen men det var mellan mjölken. det vart lite dyrt i längden men ska prova på det igen fast hålla mig till 1 liter per dag. jag ska köpa mer proteinbars och käka som mellanmål och sen yoghurt ibland.

    Proteinbars om något är ju dyrt, köp proteinpulver istället, billigt och bra i samband med träning och som mellanmål.

    #141830

    det är konstigt att inte jag ökar i vikt. räknade lite igår på kcal och jag har druckit 6 dl gainer explosion varje dag ibland mer i 2 veckors tid. sen försökt äta nyttigare måltider istället så som tonfisk,kyckling,fullkornssaker,grönsaker.

    mitt mål är att få fram magrutorna därför har jag försökt hålla mig till nyttigare så jag ska gå ner i fett runt magen. men vill ju endå öka i vikt på musklerna för dom är små men rätt så starka endå. men vet att man inte kan punktförbränna fett men tänkte lixsom om man äter nyttigare så kommer dom väll. har käkat nyttigt nu i 3-4 månaders tid.
    kanske 1 dag i månaden har jag slarvat med mc donalds

    #141831
    Simig wrote:
    Proteinbars om något är ju dyrt, köp proteinpulver istället, billigt och bra i samband med träning och som mellanmål.

    jepp vet dom e dyra men så goda :D
    testade den här OH YEAH baren igår och den va bland det godaste jag smakat men dyr är den :(

    optinut baren är inte så dyr. ett paket för ca 150 kr

    #141832
    zombieboy wrote:
    det är konstigt att inte jag ökar i vikt. räknade lite igår på kcal och jag har druckit 6 dl gainer explosion varje dag ibland mer i 2 veckors tid. sen försökt äta nyttigare måltider istället så som tonfisk,kyckling,fullkornssaker,grönsaker.

    mitt mål är att få fram magrutorna därför har jag försökt hålla mig till nyttigare så jag ska gå ner i fett runt magen. men vill ju endå öka i vikt på musklerna för dom är små men rätt så starka endå. men vet att man inte kan punktförbränna fett men tänkte lixsom om man äter nyttigare så kommer dom väll. har käkat nyttigt nu i 3-4 månaders tid.
    kanske 1 dag i månaden har jag slarvat med mc donalds

    6 DL gainer om dagen? väldigt onödigt och väldigt dumt om du inte vill drabbas av diabetes! Du kan som sagt inte punktförbränna, antingen ligger du på underskott, går det i fett men även muskler. Eller så ligger du på överskott och går upp i både muskler och fett. Det är praktiskt taget omöjligt att göra båda för en person som tränat så länge som du gjort.

    Magrutor är inte hela världen, jag hade om jag varit i din situation legat på ett hälsosamt överskott för att bygga så mycket massa som möjligt i minst ett halvår. Sedan övervägt om det skulle vara nyttigt med en s.k deff. Att äta nyttigt betyder inte att du kommer öka i muskler, nyttigt i mångas mening är nästan svält, du behöver kalorierna just nu. Var inte rädd för fett (såser och sådant), men satsa som sagt på att äta så mycket protein som möjligt.

    Du kommer inte bygga muskler utan ett överskott.

    zombieboy wrote:
    jepp vet dom e dyra men så goda :D
    testade den här OH YEAH baren igår och den va bland det godaste jag smakat men dyr är den :(

    optinut baren är inte så dyr. ett paket för ca 150 kr

    Proteinpulver är mycket billigare, satsa på det istället :up: du kan få ett bra proteinpulver för ca 130kr/kg (750g är 25 portioner, you do the math), ta detta som mellanmål ca 2 gånger om dagen samt efter träningen men med dextropur/maltodextrin efter träning (Protein + Snabba kolhydrater = Gainer)

    #141833
    Simig wrote:
    6 DL gainer om dagen? väldigt onödigt och väldigt dumt om du inte vill drabbas av diabetes! Du kan som sagt inte punktförbränna, antingen ligger du på underskott, går det i fett men även muskler. Eller så ligger du på överskott och går upp i både muskler och fett. Det är praktiskt taget omöjligt att göra båda för en person som tränat så länge som du gjort.

    Magrutor är inte hela världen, jag hade om jag varit i din situation legat på ett hälsosamt överskott för att bygga så mycket massa som möjligt i minst ett halvår. Sedan övervägt om det skulle vara nyttigt med en s.k deff. Att äta nyttigt betyder inte att du kommer öka i muskler, nyttigt i mångas mening är nästan svält, du behöver kalorierna just nu. Var inte rädd för fett (såser och sådant), men satsa som sagt på att äta så mycket protein som möjligt.

    Du kommer inte bygga muskler utan ett överskott.

    Proteinpulver är mycket billigare, satsa på det istället :up: du kan få ett bra proteinpulver för ca 130kr/kg (750g är 25 portioner, you do the math), ta detta som mellanmål ca 2 gånger om dagen samt efter träningen men med dextropur/maltodextrin efter träning (Protein + Snabba kolhydrater = Gainer)

    okej ska försöka ligga på ett överskott. äter massa proteinrik mat :P
    sen ska jag byta ut gainern mot nåt proteinpulver.

    det värsta är att förra gången jag låg på överskott så la sig allt runt magen.

    tycker du jag ska skita i nyttig mat eller äta mer av det nyttiga bara?

    nyttig mat för mig är hemma lagad mat som exempel: kyckling ris , tonfisk pasta, potatis kött

    har så svårt för detta. hur mycket jag än läser så gör alla olika.
    men när jag ätit så här som jag gör nu så har jag ökat endel på alla övningar

    #141834
    zombieboy wrote:
    okej ska försöka ligga på ett överskott. äter massa proteinrik mat :P
    sen ska jag byta ut gainern mot nåt proteinpulver.

    det värsta är att förra gången jag låg på överskott så la sig allt runt magen.

    tycker du jag ska skita i nyttig mat eller äta mer av det nyttiga bara?

    nyttig mat för mig är hemma lagad mat som exempel: kyckling ris , tonfisk pasta, potatis kött

    har så svårt för detta. hur mycket jag än läser så gör alla olika.
    men när jag ätit så här som jag gör nu så har jag ökat endel på alla övningar

    Att allt la sig runt magen tvekar jag på, ta mått runt armar, midja, bröst, lår, vader. Testa att ligga på ett överskott i några månader och se sedan vad som hänt. Kan garantera dig att allt inte lagt sig på magen om du styrketränar samtidigt :up:

    Klart du ska äta nyttig, dvs husmanskost :) Men var inte rädd för fett, ta lite extra smör på mackorna, mer sås till maten ect.

    #141835

    [http://img31.imageshack.us/i/20100408050.jpg/ [img=http://img31.imageshack.us/img31/563/20100408050.th.jpg]]

    [http://img231.imageshack.us/i/20100408049.jpg/[img=http://img231.imageshack.us/img231/3989/20100408049.th.jpg]]

    [http://img392.imageshack.us/i/20100408051.jpg/[img=http://img392.imageshack.us/img392/2775/20100408051.th.jpg]]

    #141836

    min dagsform så ni vet vad jag har och jobba med

    #141837
    Simig wrote:
    Att allt la sig runt magen tvekar jag på, ta mått runt armar, midja, bröst, lår, vader. Testa att ligga på ett överskott i några månader och se sedan vad som hänt. Kan garantera dig att allt inte lagt sig på magen om du styrketränar samtidigt :up:

    Klart du ska äta nyttig, dvs husmanskost :) Men var inte rädd för fett, ta lite extra smör på mackorna, mer sås till maten ect.

    okej har aldrig tagit mått på mig..
    ska prova och äta mera av det jag äter nu :)
    så får vi se resultatet.. kommer bli dyrt bara hehe handlar mat redan för ca 500 kr i veckan extra. det andra äter jag hemma som finns

    #141838

    idag blire vilodag eftersom jag har grymt mycket träningsvärk sen onsdagens knäböj..
    kan knappt sitta har träningsvärk i hela baken haha…

    men vilodag idag och sen axelpass imorron och rygg på söndag hade jag tänkt.
    sen är det bara börja om igen :P

    #141839

    idag vart det och handla hem en massa käk + mjölk haha :D

    har tänkt nu och kommit fram till att i 2-3 månader framåt ska jag äta mycket och proteinrik mat och även mc donalds nån gång då och då.

    och sen om ca 2,5 månad när sommar lovet börjar så börjar jag min deff.
    en riktig deff som jag ska försöka planera och räkna på och svälta mig i 1-2 månader.
    tar 1 vecka i taget och ser hur långt jag kommer. ska börja även med mer promenader ute då i solen. sen när skolan börjar igen så äter jag mycket igen och kör så tills nästa sommar lov.

    sen passar det bra för på sommar lovet får man inga pengar och måste äta billigt och sen även ha råd med räkningarna hehe

    vad tror ni om detta?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 316 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.