zombies träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler zombies träningsjournal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 316 total)
  • Author
    Posts
  • #1074773

    Dagens crossfit pass dirty 30:

    30 Box jump
    30 Jumping pull-ups
    30 Kettlebell swings
    Walking Lunge, 30 steps
    30 Knees to elbows
    30 Push press (kör med stången)
    30 Back extensions
    30 Wall ball shots
    30 Burpees
    30 Double unders (kör 60 stk vanliga istället)

    tid: 11,26

    bästa tiden hittills :) snart under 10 min sen blir det börja med filthy fifty igen hehe
    igår var det spinning 1 timma och lite biceps träning efteråt..

    och kosten håller jag på till 90% (brukar synda 1 gång i månad med räkrulle eller hamburgare)

    normal kost ser ut ungefär:

    frukost: kvarg + saft light
    Middag: kycklingbröst + burgur
    Kvällsmat: Havregrynsgröt

    sen lite frukt eller någon bar som mellanmål.

    #1075025

    Tränar forfarande och äter rätt… kör lite vad jag har lust mest olika pass med instruktör..

    Har börjat käka multivitamin tillskott för ett par veckor sen varvat med Orange triad som är svårsvalda så får tugga och det smakar illa ush..

    Gårdagens vikt 90,9 kg :) snart under 90 kg igen hehe (målvikt nu runt 80 kg)

    Börjat blanda kvargen med mitt proteinpulver så det smakar som chockladkräm hehe (godare än saft)

    #1075121

    Tränar forfarande och står i och håller kosten ganska bra!!

    Dagens vikt: 89,8 kg (yes under 90 kg har jag ej vägt på länge)

    Fortsätta och äta som jag gör nu och träna stenhårt.

    Tonfisk och kyckling börjar smaka illa men men skammen den som ger sig…

    #1075144

    Dagens pass vart ben :)

    Och idag slog jag ett PB! Jag körde marklyft som jag inte kört på många år och trodde innan att jag skulle ha svårt och klara 50 kg men gick ju så mycket bättre.. tävlade med brosan så tog i extra mycket och tekniken satt bra..

    Nytt PB 130 kg!! gammla pb 125 kg för ett antal år sen och då hade jag dålig teknik.. kanske kan ta mer för 130 var det sista jag provade på efter vi kört en massa innan..

    körde även 3a på 110 kg..

    nu är marklyft kul igen och blir och köra det då och då :)

    #1075316

    Skadade mig i onsdags på dirty 30 passet och stukade foten så har vilat ganska mycket.. var iväg en sväng och körde armar igår men orken fanns inte tyvärr. ska iväg imorron igen och köra något men vet ej vad för foten värker än så ben som jag brukar köra måndagar ibland är ju kört antagligen..

    Köpt lite nytt proteinpulver från BMR som jag tycker smakar riktigt bra! köpte en burk för 2 veckor sen och den är redan slut nästan.. Ska köpa större burk nästa gång men ville prova alla smaker innan :P

    Kör även BMRs PWO Animus också och den gör så det sticker i hela kroppen :)

    #1075369

    Börjat köra styrketräning nu igen när jag skadat foten och funderar på att köra stronglifts schema..

    körde igår och tar ett tag och känna vilka vikter man ska ha men så här vart det:

    Knäböj:

    Stången 10×1
    40kg 10×1?
    50kg 6×3?

    Värkte lite runt knäskålen ibörjan men gick över när jag vart varm och kom ner lite i djupet.

    Stångrodd:

    Stången 10×1
    40kg 10×3
    40kg 7×1

    Får öka här lite så jag kommer ner i reps.

    Bänkpress:

    Stången 10×1
    50kg 10×1
    60kg 5×5

    sista repet på sista setet var tungt så blir nog öka kanske 2,5 kg typ

    Får se hur länge jag kan köra detta innan armvecket pajjar igen men ska vara nog med vilan imellan!
    men som doktorn sa så är skadan permanent men jag tänker inte ge mig.. provar nya scheman och vilar och köra annat imellan så kanske att någon gång så får jag också köra seriöst..

    ätit 100% seriöst nu i 3 dagar och fyfan vad jag är hungrig ibland..

    Frukost: 500g kvarg + 1,5 dl vatten + light saft
    Middag: Tonfisk + grönsaker eller lax + couscous (oftast tonfisk)
    Kvällsmat: 500g kvarg + 1,5 dl vatten + light saft

    Köpte in kvarg igår så har blivit havregrynsgröt innan på morgonen och den har jag förätit mig på
    Att blanda ut kvargen med vatten innan saften tycker jag är det bästa jag provat.. smakar typ som yogurt :P

    #1075490

    Igår vart det ben igen!

    Knäböj:

    stången 10×1
    30 kg 10×4?

    Fick hjälp av en som stod och tittade innan när jag körde på 50 och tekniken var rutten där så fick gå ner lite och efter lite stretch tips så kom jag ner riktigt djupt och kännde att jag ville spy hehe… ska köra på 30 kg ett tag så teknik sitter bra

    Vadpress:

    20 kg 10×3

    vet ej vad själva pressen väger men kanske 10 kg? så körde isåfall på 30 kg.. idag har jag träningsvärk i vaderna så det tog bra..

    Körde lite andra benmaskiner men svårt och veta vad vikten är på där… står så konstigt på vikterna…

    Som avslutning vart det 1 timma på crosstrainern :D mina fötter värkte efter detta och jag var nöjd med ett bra pass..

    När jag börjat kört på lättare vikter så har allt kännts mycket bättre.

    Drog nyss i mig dagens frukost medans jag väntar på att gymmet ska öppna…

    500 g kvarg + funlight + färska blåbär (så jävla gott)
    1 proteindrink

    ska dra i mig Animus snart och dra iväg och pumpa bröst lite :)

    Glad Påsk på er som läser min journal

    #1075782

    Lite dålig på att uppdatera men tränar mycket nu…

    Dagens pass:

    Bröst på morgonen och vikterna var inget speciellt och hade inget sug alls att träna.. men gick till affären och köpte ur salladsbaren på ica och tryckte i mig massa gott och nyttigt och sen tog 4 skopor Animus och gick tillbaka och körde 2 stk crossfit wodar.. dirty 30 och en annan.. körde i grupp idag och det var mycket roligare och pushade mig till max och gick rätt bra… svettigt och pulsen var hög så jag är nöjd efter vila från crossfit i ca 3 veckor pga av stukad fot..

    Annat som hänt är att jag ökat från 30 kg till 40 kg i knäböj och tekniken är finfin så jag älskar den övningen just nu..
    Annat positivt är att jag klarar 10 stk på kroppsvikt i dips som är nytt PB
    jag har alltid varit rutten på dips och inte ens klarat 1 men nu klarar man 10 och kanske mer så det känns underbart!

    Jag klarar fortfarande inte chins men klarar typ 1 halv hehe

    Kosten sköter jag perfekt just nu och gått från 93 kg till 89 kg

    Skönt att träningen går framåt och då vill man kämpa vidare

    #1075870

    Dagens pass ben:

    Knäböj

    stången 10×2
    40 kg 8×2?
    50 kg 6×2
    50 kg 8×1
    50 kg 7×1

    verkar som man får öka lite till :) älskar knäböj just nu

    Körde en massa maskiner också men svårt och säga vad vikten är..

    Körde mage som avslutning och nöjd med dagens pass.. nu blir det vila till måndag…

    #1076055

    Veckans träning har gått helt okej men dieten verkar ta illa på kroppen så har börjat äta lite mer annorlunda..

    Ska prova så här typ:

    Morgon: 2-3 grova smörgåsar med skinka eller ost (havregrynsgröt ibland)
    Mellanmål: frukt eller chockladbar
    Middag: Kyckling/kött/fisk med 3 potatisar eller 1,5 dl burgur (vissa dagar tonfisk + tomater)
    Mellanmål: proteindrink (efter träningen typ)
    Kvällsmat: 500 g lätt kvar + fun light

    förut åt jag 1 kg kvarg + en tonfiskburk med tomater och gick ner 300-400 gram i veckan då men har börjat må illa varje morgon nu senaste och missat frukosten och ätit bara 500 kvarg och en tonfisk burk… tror jag mår bättre om jag börjar äta lite potatis ibland också…

    Har även börjat med Hardcore ripped och dom var ingen bra ide och ta på tom mage för då kom den upp igen.. men tillsammans med morgon mackan så gick det bra…

    Äter även Animus före gymmet så är pumpen på max…

    #1076077

    Dagens pass ben:

    Knäböj:

    Stången 10×1
    50 kg 6×1
    60 kg 3×1
    70 kg 3×1
    80 kg 2×1
    80 kg 1×1

    känns grymt bra och öka i knäböjen och ha rätt teknik också…

    #1076589

    varit sjuk 2 veckor och vilat från träningen men började i onsdags lite och fy vad jobbigt det är… har hittat lite motivation igen men riktigt tufft och ta sig till gymmet efter sjukdom.. får tvinga sig ibörjan sen längtar man dit igen..

    igår var det premiär springning ute och 7 km vart det och det är jag nöjd med som inte tränat sprigning på evigheter och aldrig sprungit så länge heller innan ute..

    Kosten har varit riktigt dålig nu under de 2 veckorna man varit sjuk.. syndat och tyckit synd om sig själv tyvärr men nu är kosten bättre i alla fall..

    #1076673

    Igår vart det ett löpningspass ute igen och denna gång vart det 1 mil :)

    Jag har aldrig springit så här långt förut ute och det känns bra att jag orkar.. ska springa 2 ggr i veckan ute och sen börja cykla lite till gym och praktiken…

    #1076782

    ute pass jogging ca 8 km + ca 1 mil cykling till och från spåret… springer i olika spår för att få variation :)

    #1076833

    Ute springning igår kväll vart 1,5 mil och det var riktigt tungt sista km :P

    Jag och min kompis ska ställa upp i Lidingö loppet och går mycket bättre och träna när man har ett mål :)
    Ska även ställa upp i Tough Viking så som det ser ut nu :d

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 316 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.