Regler classic bodybuilding

Home Forums SKKF informerar Regler classic bodybuilding

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 56 total)
  • Author
    Posts
  • #600254
    Arne Persson wrote:
    Nu är du nog lite ute reser… Om du är tex 2 m och skall väga, relativt och proportionerligt sett, lika mycket som en kille som är 170 cm som ju max får väga 72 kg så får du väga ca 117 kg. Jämför det med nuvarande regler.

    Ett annat exempel:

    Herr Coleman 180 cm 133 kg

    Roger Zapfe (199 cm) om han skulle vara lika grov… 179,7 kg….

    En annan är av helt motsatt åsikt beträffande ditt resande..

    G

    #600255
    GALSAC wrote:
    En annan är av helt motsatt åsikt beträffande ditt resande..

    G

    Varsågod ge mig din förklaring då på hur detr SKALL vara….

    Jag väntar…

    #600256
    Arne Persson wrote:
    Varsågod ge mig din förklaring då på hur detr SKALL vara….

    Jag väntar…

    Samma viktpåslag för alla givetvis, oavsett längd!!! Själv har jag flera kompisar som är runt 190 cm men väger avsevärt mkt mindre än 92 kg.
    Som reglerna är nu känns det som att man blir straffad bara för att man är kort. Jag kommer själv ihåg när jag började styrketräna, då vägde jag strax under 60 kg, men jag har inte vuxit på längden sedan dess.

    Sedan känns resonemanget ang coleman och Zapfe ganska fånigt, då en BB tävling innebär att man även ska ha så lite underhudsfett som möjligt…
    Vem skulle kunna väga 175 kg och fortfarande vara i form???

    Men det är bara att rätta in sig i ledet och vara glad då regelverket troligtvis inte kommer att förändras. Men man har väl ändå rätt att vädra sin åsikt?
    :up:

    G

    #600257
    GALSAC wrote:
    Samma viktpåslag för alla givetvis, oavsett längd!!! Själv har jag flera kompisar som är runt 190 cm men väger avsevärt mkt mindre än 92 kg.
    Som reglerna är nu känns det som att man blir straffad bara för att man är kort. Jag kommer själv ihåg när jag började styrketräna, då vägde jag strax under 60 kg, men jag har inte vuxit på längden sedan dess.

    Sedan känns resonemanget ang coleman och Zapfe ganska fånigt, då en BB tävling innebär att man även ska ha så lite underhudsfett som möjligt…
    Vem skulle kunna väga 175 kg och fortfarande vara i form???

    Men det är bara att rätta in sig i ledet och vara glad då regelverket troligtvis inte kommer att förändras. Men man har väl ändå rätt att vädra sin åsikt?
    :up:

    G

    Allt har du självklart rätt att vädra, som du skriver, men hur menar du med:

    ”Sedan känns resonemanget ang coleman och Zapfe ganska fånigt, då en BB tävling innebär att man även ska ha så lite underhudsfett som möjligt…”

    På vilket sätt menar du att det skiljer sig från CBB, som diskussionen handlade om?

    #600258
    GALSAC wrote:
    Samma viktpåslag för alla givetvis, oavsett längd!!! Själv har jag flera kompisar som är runt 190 cm men väger avsevärt mkt mindre än 92 kg.

    Sedan känns resonemanget ang coleman och Zapfe ganska fånigt, då en BB tävling innebär att man även ska ha så lite underhudsfett som möjligt…

    Kan personligen lova dig att du är fel ute nu,är nästan 190cm själv, och jag behöver dom där extra kg för att fylla ut mig och inte så ut som en flaggstång, en kille på 175cm ser inte ut som en flaggstång med en vikt av 77kg, men räknar du på en kille som är ”off” på den vikten så ja, han blir smal och liten då med, men kolla på vm-klasserna i CBB så har du svaret, dom korta är fan så bitiga.

    sen är det samma som BB dvs man ska ha lite BF% och tömer du dig och är snorhård på 77kg så lovar jag dig att du kommer bli grym.

    Det dom menar med coleman och roger är längdskillnaden, coleman är bra mycket kortare och roger skulle aldrig kunna väga in på 170kg+ (om det nu ska vara lika med vikt/längd)….så var glad för att du är kort, lättare att bygga en komplett fysik mot oss långa flaggstångar :D

    #600259
    Quote:
    Allt har du självklart rätt att vädra, som du skriver, men hur menar du med:

    ”Sedan känns resonemanget ang coleman och Zapfe ganska fånigt, då en BB tävling innebär att man även ska ha så lite underhudsfett som möjligt…”

    På vilket sätt menar du att det skiljer sig från CBB, som diskussionen handlade om?

    Det jag menade med att jag tyckte det vara löjligt att dra in Coleman och Zapfe känns nästan som att jämföra Formel 1 med folkrace. Gissa villka stallordrar jag skulle lyda under:D

    Quote:
    sen är det samma som BB dvs man ska ha lite BF% och tömer du dig och är snorhård på 77kg så lovar jag dig att du kommer bli grym.

    En liten rättelse, nu får jag bara väga 71 kg och inte 77 kg i CBB, då min längd är 169 + 2 kg. Hade jag fått väga in på 77 kg hård hade jag varit överlycklig!!!!!

    Hur som helst får jag tacka er skribenter för att ni fört diskussionen på en saklig nivå och inte hållt på med att klankar ner på mig bara för att jag ställt mig frågande till det hela. :up:

    Mvh

    G

    #600260
    GALSAC wrote:
    Samma viktpåslag för alla givetvis, oavsett längd!!! Själv har jag flera kompisar som är runt 190 cm men väger avsevärt mkt mindre än 92 kg.
    Som reglerna är nu känns det som att man blir straffad bara för att man är kort. Jag kommer själv ihåg när jag började styrketräna, då vägde jag strax under 60 kg, men jag har inte vuxit på längden sedan dess.

    Sedan känns resonemanget ang coleman och Zapfe ganska fånigt, då en BB tävling innebär att man även ska ha så lite underhudsfett som möjligt…
    Vem skulle kunna väga 175 kg och fortfarande vara i form???

    Men det är bara att rätta in sig i ledet och vara glad då regelverket troligtvis inte kommer att förändras. Men man har väl ändå rätt att vädra sin åsikt?
    :up:

    G

    Skall du bibehålla proportionerna med ökad längd gäller tyvärr mina siffror.. Som det är nu så drabbas de längre negativt… det är ett faktum.

    #600261
    Janpeter Sangborn wrote:
    Allt har du självklart rätt att vädra, som du skriver, men hur menar du med:

    ”Sedan känns resonemanget ang coleman och Zapfe ganska fånigt, då en BB tävling innebär att man även ska ha så lite underhudsfett som möjligt…”

    På vilket sätt menar du att det skiljer sig från CBB, som diskussionen handlade om?

    Jag gjorde bara en jämförelse för att visa hur ”grov” Coleman egentligen är… Detta hade ju inget med CBB eller ”normal” BB att göra.

    Hoppsan! Jag såg inte att du citerade GALSAC… He he

    #600262

    GALSAC… Jag misstänker att du inte känner till Bergmann’s regel?:)

    #600263
    Arne Persson wrote:
    GALSAC… Jag misstänker att du inte känner till Bergmann’s regel?:)

    Inte jag heller , dela med dig

    #600264
    Arne Persson wrote:
    GALSAC… Jag misstänker att du inte känner till Bergmann’s regel?:)

    Uppenbarligen inte, men delge gärna :emo-thumb

    G

    #600265
    Quote:
    Skall du bibehålla proportionerna med ökad längd gäller tyvärr mina siffror.. Som det är nu så drabbas de längre negativt… det är ett faktum.

    De proportionerna håller inte rent fysikaliskt. En sak är teori och matte, men det är en helt annan sak rent fysikaliskt. Skulle din matematiska teori stämma, hade människan aldrig haft ngn limit för vad hon/han kan väga..
    Tror nog att kurvan ser helt annorlunda ut, men kom gärna med motbevis, he he he. Det skulle nog ta x-antal år att bevisa din kurva…

    Ha en trevlig helg allesammans!

    På söndag åker man x-antal mil till Gefle av alla ställen, där det vankas boll!

    Får hoppas att Kalmar gör sin plikt i Sthlm, samma tid!

    Kul med lite diskussion i ämnet, även om vi inte har samma åsikter.

    G

    #600266
    GALSAC wrote:
    Uppenbarligen inte, men delge gärna :emo-thumb

    G

    Du kan ju Googla. Jag använde mig bl.a av den i beräkningarna.
    Ledtråd… man använder den bl.a för att förklara varför vissa djurarter blir storvuxna i kallt klimat.

    #600267
    GALSAC wrote:
    De proportionerna håller inte rent fysikaliskt. En sak är teori och matte, men det är en helt annan sak rent fysikaliskt. Skulle din matematiska teori stämma, hade människan aldrig haft ngn limit för vad hon/han kan väga..
    Tror nog att kurvan ser helt annorlunda ut, men kom gärna med motbevis, he he he. Det skulle nog ta x-antal år att bevisa din kurva…

    Ha en trevlig helg allesammans!

    På söndag åker man x-antal mil till Gefle av alla ställen, där det vankas boll!

    Får hoppas att Kalmar gör sin plikt i Sthlm, samma tid!

    Kul med lite diskussion i ämnet, även om vi inte har samma åsikter.

    G

    Ok… om nu en 170 cm kille får väga 72 kg hur mycket får då en 200 cm kille med samma proportioner väga enligt dig? Svara gärna på det. Jag väntar med spänning….

    #600268
    Arne Persson wrote:
    Ok… om nu en 170 cm kille får väga 72 kg hur mycket får då en 200 cm kille med samma proportioner väga enligt dig? Svara gärna på det. Jag väntar med spänning….

    102 om jag förstått honom rätt vilket man inte behöver någon formel till att förstå inte stämmer.
    Men han kanske inte har vår erfarenhet av tävlingsbyggare och inser då inte hur orimligt det är?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 56 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.