Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2006-02-27
Inlägg 1 248

Bodybuilding får ju en hel del skit och ofta dras alla över en kam när det gäller doping osv..
För att få bort den trista stämpeln så bör det ofta göras dopingkontroller för att få bort de som dopar sig samt visa hur fina resultat som kan göras utan otillåtna preparat!

Jag undrar nu hur ofta det sker dopingkontroller inom bodybuilding?
Sker det under stora tävlingar så som Mr Olympia?
Sker det undet mindre tävlingar?
Och framförallt sker det dopingkontroller under de tävlandes offseason?

Jag antar att de som använder sig av anabola och dylikt gör det under offseason, för att bygga upp sig rejält? Framåt tävlingar är det väl ingen idé när de ska bli av med kroppsfett...!!?

För att göra Bodybuilding till en mer accepterad sport så antar jag att bekämpelsen av doping är högst prioriterad? Jag kan dock tänka mig att det finns begränsat med ekonomiska medel för att utföra detta?

Titel
Registrerad 2006-02-27
Inlägg 1 248

bullis skrev:
:)

Skrev jag nåt dumt? :P

sacce
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 186

Jonas L skrev:
Skrev jag nåt dumt? :P

nått?:emo-thumb

Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 329

Om man skulle vilja så kan man ju testa på Mr Olympia
Ekonomiska medel lär nog inte saknas
Me det finns tyvärr inget intresse för det

Titel
Registrerad 2005-10-17
Inlägg 1 605

Me det finns tyvärr inget intresse för det[/QUOTE]

Ne och tur är väll det

Titel
Registrerad 2005-12-14
Inlägg 109

Tycker också att det vore en upprättelse för "sporten", dessvärre är det få som tycks hålla med. Tyvärr tror jag sällan att det genomförs dopingkontroller. Det är tråkigt eftersom att det blir misstankar här och var. Har själv inte gjort min tävlingsdebut men en vän till mig tävlade och vann på lucia. Underbar tjej som knappt intar Alvedon men som det spekulerats i vad hon tagit och inte tagit.

Tror inte enbart att det handlar om ekonomin utan även att intresset av att göra dessa kontroller inte är tillräckligt stora. Störst vinner och det är inte många som bryr sig om du är ren eller inte, tråkigt men sant.

Samir
Titel
Registrerad 2010-11-03
Inlägg 5 370

Det kommer alltid spekulera oavsett kontroller eller inte så om man skulle göra det enbart för den sakens skull e det väl onödigt.

Enda sättet att få kontroller ordentligt är väl om dem tävlande skulle vilja ha det.

Titel
Registrerad 2005-12-14
Inlägg 109

Sam jr skrev:
Det kommer alltid spekulera oavsett kontroller eller inte så om man skulle göra det enbart för den sakens skull e det väl onödigt.

Enda sättet att få kontroller ordentligt är väl om dem tävlande skulle vilja ha det.

Kanske, men det vore ändå ett steg i rätt riktning och som sagt en upprättelse gentemot "övriga" världen.

Jag skulle helt klart vilja ha det.

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 919

klart det borde finnas bättre och betydligt fler kontroller, bra för alla även för dom tävlande även om nu inte publiken i så stor utsträckning tycker det (tråkigt nog) som det är nu är det ju rentav löjligt.

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 226

Biopsi! Men sen ska ju det finansieras också :D

Titel
Registrerad 2006-02-27
Inlägg 1 248

Det är ju inte så konstigt att det skrivs och snackas så mycket om det inte är någon som bryr sig om att bekämpa det...!? :what:

Vad är det som säger att det inte finns nåt intresse att kolla det inom bodybuilding? Är det inte kul att få den sporten så ren som möjligt likt alla andra sporter som tar krafttag?

Vore mycke roligare att se tävlingar där de bästa kan mäta sig och alla vore rena så man kan beundra och se vilka fina resultat som kan uppnås..

Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 1 253

Jonas L skrev:
Det är ju inte så konstigt att det skrivs och snackas så mycket om det inte är någon som bryr sig om att bekämpa det...!? :what:

Vad är det som säger att det inte finns nåt intresse att kolla det inom bodybuilding? Är det inte kul att få den sporten så ren som möjligt likt alla andra sporter som tar krafttag?

Vore mycke roligare att se tävlingar där de bästa kan mäta sig och alla vore rena så man kan beundra och se vilka fina resultat som kan uppnås..

Du skall nog se att du kommer till insikt med åren du också! Då kommer svaren på dina frågor ovan vara glasklara. Förmodligen kommer du då också beundra de tävlandes resultat oavsett vilket.
(om nu ditt intresse för kroppsbyggning kvarstår)

Titel
Registrerad 2006-02-27
Inlägg 1 248

IATOAON skrev:
Du skall nog se att du kommer till insikt med åren du också! Då kommer svaren på dina frågor ovan vara glasklara. Förmodligen kommer du då också beundra de tävlandes resultat oavsett vilket.

Förstår inte riktigt vad jag ska förstå? :P

Inte heller att jag kommer beundra dem oavsett om de använder doping eller inte..?

Boven
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 836

Varför kommer detta ämne upp jämnt? Bodybuilding handlar om att se stora och hårda killar, och utan doping så skulle dessa killar bli väldigt få och därmed så skulle sporten tappa mycket av sin publik. Tror de flesta som följer sporten med intresse har accepterat att doping är relativt vanligt inom body building. Nu säger jag inte att jag är för doping på nått vis utan bara hur jag tror det ligger till.

mvh Boven

Titel
Registrerad 2006-02-27
Inlägg 1 248

Boven skrev:
Varför kommer detta ämne upp jämnt? Bodybuilding handlar om att se stora och hårda killar, och utan doping så skulle dessa killar bli väldigt få och därmed så skulle sporten tappa mycket av sin publik. Tror de flesta som följer sporten med intresse har accepterat att doping är relativt vanligt inom body building. Nu säger jag inte att jag är för doping på nått vis utan bara hur jag tror det ligger till.

mvh Boven

men om det ska accepteras är det ju inte så konstigt att sporten får en massa skit och kommer i framtiden så att få.. :emo-thumb

Förstår var du menar med att publiken skiter i det.. är nog sant! Visst vill man se stora gossar men synd att det inte kan ske med rena medel..

Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 1 253

Jonas L skrev:
Visst vill man se stora gossar men synd att det inte kan ske med rena medel..

Där har du problemet OCH svaret.

(lägg sedan till att de skall vara hårda också så blir det ännu klarare varför det "ser ut som det gör")

Ditt argument med att andra idrotter försöker "rensa upp" är ju mest ett spel för galleriet. Allmänheten föraktar och fördömer men inom all elitidrott är synen en annan, oavsett om det finns direkta krav på fysisk styrka eller inte. Det är nog en av de största missuppfattningar rörande doping, att man endast har "nytta av" det i grenar där det krävs fysisk styrka/prestation.

Titel
Registrerad 2006-03-17
Inlägg 346

Hur kan det vara okunskap med en önskan om en ren sport. Det borde var en självklarhet. Självklart fattar de flesta att man inte kan se ut som Coleman utan prep.
Jag hoppas bara att de svenska atleterna är rena och kollade.
JP eller någon annan vill kanske berätta hur det ligger till.

Titel
Registrerad 2005-12-14
Inlägg 109

Hiiiman skrev:
precis som iatoan sa i början så kommer du förstå allting tidsnog..
hela första inläget genomsyras av okunskap!

Om nu hans första inlägg handlar om okunskap handlar ditt om "genomsyrad" dumhet. Han påstår ingenstans att steroiderna gör jobbet gratis men det gör en marginell skillnad annars skulle det inte användas eller hur?

När tidningarna drog alla byggare över en kant reagerades det hej vilt. Diskussionerna var heta över att det är fel att dra alla över en kant etc...Vilket jag fullständigt håller med om och jag blev minst sagt upprörd när jag läste artikeln men någonstans känns det som om vi som gillar byggningen snart får skylla oss själva. Så länge dopningen tycks vara så accepterad är iaf inte jag förundrad över den nuvarande inställningen hos den "utomstående" befolkningen.

Titel
Registrerad 2006-03-17
Inlägg 346

När tidningarna drog alla byggare över en kant reagerades det hej vilt. Diskussionerna var heta över att det är fel att dra alla över en kant etc...Vilket jag fullständigt håller med om och jag blev minst sagt upprörd när jag läste artikeln men någonstans känns det som om vi som gillar byggningen snart får skylla oss själva. Så länge dopningen tycks vara så accepterad är iaf inte jag förundrad över den nuvarande inställningen hos den "utomstående" befolkningen.[/QUOTE]

:nod

Xavier
Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 756

xRickardx skrev:
Vem går på folkrace när det finns nascar?

Är inte kroppsbyggningstävlingar i sverige ett folkrace? Inga proffs på scenen så långt ögat når, om nu inte Kjellström gör ett gästbesök.

Så det är väl ändå en del som går på folkrace trots allt?

Xtreme_marlboroman
Titel
Registrerad 2005-12-13
Inlägg 70

Så ni menar alltså att man inte kan bli en Coleman utan att dopa sig? *IRONI*8)

Titel
Registrerad 2006-02-27
Inlägg 1 248

Angelica skrev:
Om nu hans första inlägg handlar om okunskap handlar ditt om "genomsyrad" dumhet. Han påstår ingenstans att steroiderna gör jobbet gratis men det gör en marginell skillnad annars skulle det inte användas eller hur?

När tidningarna drog alla byggare över en kant reagerades det hej vilt. Diskussionerna var heta över att det är fel att dra alla över en kant etc...Vilket jag fullständigt håller med om och jag blev minst sagt upprörd när jag läste artikeln men någonstans känns det som om vi som gillar byggningen snart får skylla oss själva. Så länge dopningen tycks vara så accepterad är iaf inte jag förundrad över den nuvarande inställningen hos den "utomstående" befolkningen.

Mycket bra skrivit!! :emo-thumb

Jag håller med om det här med artiklen där aftonbladets journalist skrev om kroppsbyggare som om alla vore dopade och farliga och drog alla över en kam.. Inlägget med den länken har upprört hur många som helst.. Men här och nu verkar inte många bry sig överhuvudtaget!? Där är en anledning till att doping trots allt verkar vara väldigt accepterat inom bodybuilding!

Jag håller med om att de förekommer inom alla sporter på elitnivå MEN skillnaden är att man försöker bli av med allt sånt och att publiken är grymt emot det!!

Titel
Registrerad 2005-10-29
Inlägg 69

Xavier skrev:
Är inte kroppsbyggningstävlingar i sverige ett folkrace? Inga proffs på scenen så långt ögat når, om nu inte Kjellström gör ett gästbesök.

Så det är väl ändå en del som går på folkrace trots allt?

Och även där fusktrimmas det en del även fast man inte får:O

/T

Titel
Registrerad 2005-12-15
Inlägg 331

:worship:

IATOAON skrev:

Titel
Registrerad 2005-12-02
Inlägg 210

Xtreme_marlboroman skrev:
Så ni menar alltså att man inte kan bli en Coleman utan att dopa sig? *IRONI*8)

ingen härinne skulle kunna bli en coleman OM de dopa sig och tryckte allt i denna värld samtdigt HAha

sebbeboy
Titel
Registrerad 2005-12-09
Inlägg 2 853

lightning skrev:
ingen härinne skulle kunna bli en coleman OM de dopa sig och tryckte allt i denna värld samtdigt HAha

alla kan väl bli en coleman :P bara att göra ett snabbt namnbyte :P

Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 225

Väl skrivet!

Angelica skrev:

När tidningarna drog alla byggare över en kant reagerades det hej vilt. Diskussionerna var heta över att det är fel att dra alla över en kant etc...Vilket jag fullständigt håller med om och jag blev minst sagt upprörd när jag läste artikeln men någonstans känns det som om vi som gillar byggningen snart får skylla oss själva. Så länge dopningen tycks vara så accepterad är iaf inte jag förundrad över den nuvarande inställningen hos den ”utomstående” befolkningen.

Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 1 253

Angelica skrev:

När tidningarna drog alla byggare över en kant reagerades det hej vilt. Diskussionerna var heta över att det är fel att dra alla över en kant etc...Vilket jag fullständigt håller med om och jag blev minst sagt upprörd när jag läste artikeln men någonstans känns det som om vi som gillar byggningen snart får skylla oss själva. Så länge dopningen tycks vara så accepterad är iaf inte jag förundrad över den nuvarande inställningen hos den ”utomstående” befolkningen.

Det är en jäkla skillnad! I artikeln snackades det inte om tävlande bodybuilders utan skribenten drog alla gymtränande över en kant. Han slängde dessutom ur sig påståenden om beteenden bland dessa människor som är helt felaktiga. Artikeln handlade i första hand inte om dopingens vara eller icke vara utan ett påstått generellt beteende bland dopade människor, det var den biten som gjorde mig mest upprörd. Förstår inte alls hur du kopplar ihop den artikeln med trådens ämne?

Anders Carlsson
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 443

Jonas L skrev:
Mycket bra skrivit!! :emo-thumb

Jag håller med om det här med artiklen där aftonbladets journalist skrev om kroppsbyggare som om alla vore dopade och farliga och drog alla över en kam.. Inlägget med den länken har upprört hur många som helst.. Men här och nu verkar inte många bry sig överhuvudtaget!? Där är en anledning till att doping trots allt verkar vara väldigt accepterat inom bodybuilding!

Jag håller med om att de förekommer inom alla sporter på elitnivå MEN skillnaden är att man försöker bli av med allt sånt och att publiken är grymt emot det!!

:)

Titel
Registrerad 2005-12-02
Inlägg 210

xRickardx skrev:
nej, men lika stor därimot.. pay your dues.

HEhe okej lycka till med din genetiska uppsättning att bli lika stor som Ruhl exempel och jag lovar trycker du 3 gånger mer än han eller 10gånger mer så hade du inte nått lika långt eller blivit lika bra

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 6 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 365, december 2014

• BODY 364, november 2014

• BODY 363, oktober 2014