Dopingkontroller inom Bodybuilding??

Home Forums Bodybuilding Dopingkontroller inom Bodybuilding??

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 185 total)
  • Author
    Posts
  • #1004509
    Boven wrote:
    Varför kommer detta ämne upp jämnt? Bodybuilding handlar om att se stora och hårda killar, och utan doping så skulle dessa killar bli väldigt få och därmed så skulle sporten tappa mycket av sin publik. Tror de flesta som följer sporten med intresse har accepterat att doping är relativt vanligt inom body building. Nu säger jag inte att jag är för doping på nått vis utan bara hur jag tror det ligger till.

    mvh Boven

    men om det ska accepteras är det ju inte så konstigt att sporten får en massa skit och kommer i framtiden så att få.. :emo-thumb

    Förstår var du menar med att publiken skiter i det.. är nog sant! Visst vill man se stora gossar men synd att det inte kan ske med rena medel..

    #1004510
    Jonas L wrote:
    Visst vill man se stora gossar men synd att det inte kan ske med rena medel..

    Där har du problemet OCH svaret.

    (lägg sedan till att de skall vara hårda också så blir det ännu klarare varför det ”ser ut som det gör”)

    Ditt argument med att andra idrotter försöker ”rensa upp” är ju mest ett spel för galleriet. Allmänheten föraktar och fördömer men inom all elitidrott är synen en annan, oavsett om det finns direkta krav på fysisk styrka eller inte. Det är nog en av de största missuppfattningar rörande doping, att man endast har ”nytta av” det i grenar där det krävs fysisk styrka/prestation.

    #1004511

    Hur kan det vara okunskap med en önskan om en ren sport. Det borde var en självklarhet. Självklart fattar de flesta att man inte kan se ut som Coleman utan prep.
    Jag hoppas bara att de svenska atleterna är rena och kollade.
    JP eller någon annan vill kanske berätta hur det ligger till.

    #1004512
    Hiiiman wrote:
    precis som iatoan sa i början så kommer du förstå allting tidsnog..
    hela första inläget genomsyras av okunskap!

    Om nu hans första inlägg handlar om okunskap handlar ditt om ”genomsyrad” dumhet. Han påstår ingenstans att steroiderna gör jobbet gratis men det gör en marginell skillnad annars skulle det inte användas eller hur?

    När tidningarna drog alla byggare över en kant reagerades det hej vilt. Diskussionerna var heta över att det är fel att dra alla över en kant etc…Vilket jag fullständigt håller med om och jag blev minst sagt upprörd när jag läste artikeln men någonstans känns det som om vi som gillar byggningen snart får skylla oss själva. Så länge dopningen tycks vara så accepterad är iaf inte jag förundrad över den nuvarande inställningen hos den ”utomstående” befolkningen.

    #1004513

    När tidningarna drog alla byggare över en kant reagerades det hej vilt. Diskussionerna var heta över att det är fel att dra alla över en kant etc…Vilket jag fullständigt håller med om och jag blev minst sagt upprörd när jag läste artikeln men någonstans känns det som om vi som gillar byggningen snart får skylla oss själva. Så länge dopningen tycks vara så accepterad är iaf inte jag förundrad över den nuvarande inställningen hos den ”utomstående” befolkningen.[/QUOTE]

    :nod

    #1004514
    xRickardx wrote:
    Vem går på folkrace när det finns nascar?

    Är inte kroppsbyggningstävlingar i sverige ett folkrace? Inga proffs på scenen så långt ögat når, om nu inte Kjellström gör ett gästbesök.

    Så det är väl ändå en del som går på folkrace trots allt?

    #1004515

    Så ni menar alltså att man inte kan bli en Coleman utan att dopa sig? *IRONI*8)

    #1004516
    Angelica wrote:
    Om nu hans första inlägg handlar om okunskap handlar ditt om ”genomsyrad” dumhet. Han påstår ingenstans att steroiderna gör jobbet gratis men det gör en marginell skillnad annars skulle det inte användas eller hur?

    När tidningarna drog alla byggare över en kant reagerades det hej vilt. Diskussionerna var heta över att det är fel att dra alla över en kant etc…Vilket jag fullständigt håller med om och jag blev minst sagt upprörd när jag läste artikeln men någonstans känns det som om vi som gillar byggningen snart får skylla oss själva. Så länge dopningen tycks vara så accepterad är iaf inte jag förundrad över den nuvarande inställningen hos den ”utomstående” befolkningen.

    Mycket bra skrivit!! :emo-thumb

    Jag håller med om det här med artiklen där aftonbladets journalist skrev om kroppsbyggare som om alla vore dopade och farliga och drog alla över en kam.. Inlägget med den länken har upprört hur många som helst.. Men här och nu verkar inte många bry sig överhuvudtaget!? Där är en anledning till att doping trots allt verkar vara väldigt accepterat inom bodybuilding!

    Jag håller med om att de förekommer inom alla sporter på elitnivå MEN skillnaden är att man försöker bli av med allt sånt och att publiken är grymt emot det!!

    #1004517
    Xavier wrote:
    Är inte kroppsbyggningstävlingar i sverige ett folkrace? Inga proffs på scenen så långt ögat når, om nu inte Kjellström gör ett gästbesök.

    Så det är väl ändå en del som går på folkrace trots allt?

    Och även där fusktrimmas det en del även fast man inte får:O

    /T

    #1004518

    :worship:

    IATOAON wrote:
    Du skall nog se att du kommer till insikt med åren du också! Då kommer svaren på dina frågor ovan vara glasklara. Förmodligen kommer du då också beundra de tävlandes resultat oavsett vilket.
    (om nu ditt intresse för kroppsbyggning kvarstår)
    #1004519
    Xtreme_marlboroman wrote:
    Så ni menar alltså att man inte kan bli en Coleman utan att dopa sig? *IRONI*8)

    ingen härinne skulle kunna bli en coleman OM de dopa sig och tryckte allt i denna värld samtdigt HAha

    #1004520
    lightning wrote:
    ingen härinne skulle kunna bli en coleman OM de dopa sig och tryckte allt i denna värld samtdigt HAha

    alla kan väl bli en coleman :P bara att göra ett snabbt namnbyte :P

    #1004521

    Väl skrivet!

    Angelica wrote:
    Om nu hans första inlägg handlar om okunskap handlar ditt om ”genomsyrad” dumhet. Han påstår ingenstans att steroiderna gör jobbet gratis men det gör en marginell skillnad annars skulle det inte användas eller hur?

    När tidningarna drog alla byggare över en kant reagerades det hej vilt. Diskussionerna var heta över att det är fel att dra alla över en kant etc…Vilket jag fullständigt håller med om och jag blev minst sagt upprörd när jag läste artikeln men någonstans känns det som om vi som gillar byggningen snart får skylla oss själva. Så länge dopningen tycks vara så accepterad är iaf inte jag förundrad över den nuvarande inställningen hos den ”utomstående” befolkningen.

    #1004522
    Angelica wrote:
    Om nu hans första inlägg handlar om okunskap handlar ditt om ”genomsyrad” dumhet. Han påstår ingenstans att steroiderna gör jobbet gratis men det gör en marginell skillnad annars skulle det inte användas eller hur?

    När tidningarna drog alla byggare över en kant reagerades det hej vilt. Diskussionerna var heta över att det är fel att dra alla över en kant etc…Vilket jag fullständigt håller med om och jag blev minst sagt upprörd när jag läste artikeln men någonstans känns det som om vi som gillar byggningen snart får skylla oss själva. Så länge dopningen tycks vara så accepterad är iaf inte jag förundrad över den nuvarande inställningen hos den ”utomstående” befolkningen.

    Det är en jäkla skillnad! I artikeln snackades det inte om tävlande bodybuilders utan skribenten drog alla gymtränande över en kant. Han slängde dessutom ur sig påståenden om beteenden bland dessa människor som är helt felaktiga. Artikeln handlade i första hand inte om dopingens vara eller icke vara utan ett påstått generellt beteende bland dopade människor, det var den biten som gjorde mig mest upprörd. Förstår inte alls hur du kopplar ihop den artikeln med trådens ämne?

    #1004523
    Jonas L wrote:
    Mycket bra skrivit!! :emo-thumb

    Jag håller med om det här med artiklen där aftonbladets journalist skrev om kroppsbyggare som om alla vore dopade och farliga och drog alla över en kam.. Inlägget med den länken har upprört hur många som helst.. Men här och nu verkar inte många bry sig överhuvudtaget!? Där är en anledning till att doping trots allt verkar vara väldigt accepterat inom bodybuilding!

    Jag håller med om att de förekommer inom alla sporter på elitnivå MEN skillnaden är att man försöker bli av med allt sånt och att publiken är grymt emot det!!

    :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 185 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.