Ola Wallengren 18 kilo muskelmassa på 20 veckor?

Home Forums Kost och Näringslära Ola Wallengren 18 kilo muskelmassa på 20 veckor?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 101 total)
  • Author
    Posts
  • #57648
    #316325

    Vart hittar man dieten, kosten han åt? Samt hur han tränade? Jag har lyssnat på radio-showen men han berättade inte hur han tränade/åt förutom det där med kycklinghjärtan som han käkade, tacksam för vägvisning!

    #316326
    rilleman27 wrote:
    Vart hittar man dieten, kosten han åt? Samt hur han tränade? Jag har lyssnat på radio-showen men han berättade inte hur han tränade/åt förutom det där med kycklinghjärtan som han käkade, tacksam för vägvisning!

    Du ska inte tro på allt du hör. 18 kg muskler på 20 veckor är omöjligt. Att gå upp 18 kg på 20 veckor är dock inte omöjligt, men det gäller att du ligger på stort överskott.

    #316327
    faran wrote:
    Du ska inte tro på allt du hör. 18 kg muskler på 20 veckor är omöjligt. Att gå upp 18 kg på 20 veckor är dock inte omöjligt, men det gäller att du ligger på stort överskott.

    Han gick upp 30 kg varav 18 lean body mass. Det ska finnas trådar om detta på kolo och han berättar lite om det i bodyradio. Men visst är det sinnessjukt : )

    #316328
    Gober wrote:
    Han gick upp 30 kg varav 18 lean body mass. Det ska finnas trådar om detta på kolo och han berättar lite om det i bodyradio. Men visst är det sinnessjukt : )

    Det är ju helt sjukt! Kan nån länka tråden eller pma mig om det är inte är tillåtet att länka till kolo

    #316329

    Det låter ju såklart för bra för att vara sant. Btw, hur räknar man ut nyförvärvad muskelmassa?

    #316330

    Ser man ju på före- efterbilderna att det inte är någon nämnvärd ökning i fett, coolt!

    #316331

    Bilderna finns i tråden om bodyradio här på body. Jag läste bara att det ska finnas massor av info om detta på forumet/forumen. Kan tyvärr inte hjälpa till med att hitta det. Går nog fint att länka till kolo om något vet. Ananrs får man hoppas det kommer lite mer info nästa gång han medverkar i Bodyradio.

    #316332
    Gober wrote:
    Han gick upp 30 kg varav 18 lean body mass. Det ska finnas trådar om detta på kolo och han berättar lite om det i bodyradio. Men visst är det sinnessjukt : )

    Ja det är så sinnessjukt att jag fortfarande inte tror på det. :)

    #316333

    Låter något för bra för att vara sant så är det nästan alltid för bra för att vara sant. Har killen gått upp 18 kilo i muskelmassa på så kort tid, är det i alla fall bara en sak vi kan vara säkra på, och det är att dieten är av underordnad betydelse…

    #316334

    Att jag gick upp 18 kg fettfri massa är helt sant. Däremot så nämner jag nog att en hel del kommer från att jag laddade upp från att varit tömd. Uppskattingsvis var det ca 10 kg ”muskler”. 1kg muskler i veckan är bara en tidningsrubrik.

    [img=http://privatdietist.com/Ola/images/DXA.jpg]

    #316335

    får man lov att fresta ola med ett förslag om att ta ut sin semester redan nu och mot ersättning vara inneboende hos mig i 20 veckor? :D

    eller så tar jag ut semester och tältar på din gräsmatta.

    #316336

    imponerande Ola..man borde anlita dig helt klart :emo-thumb

    #316337

    Har en fråga till dig Ola. Jag har spelat hockey i halva mitt liv, slutade för ca 4 år sen då jag var 15. Nu är jag 19 och extremt otränad!

    Och jag tog upp ”karriären” förra veckan.
    Min tränare i laget som jag precis börjat ”provspela” i har gett mig ett ultimatum. Att jag ska vara tränad till slutet av säsongen, och jag behöver verkligen din hjälp!

    Jag väger 80kg är 184 cm lång. Med rätt mycket fett, (otränad). Jag har gymmat fram och tillbaka men bara disco träning.. alltså, överkropp endast. Behöver din hjälp att få snabbaste sätt få igång kondition, styrka i ben och bål samt lägga på mig så mycket muskler som det bara går. (Har alltid varit en fysik spelare, det är så jag har ”vunnit” min plats i första femman när jag var yngre).

    #316338

    Coolt att du åt kycklinghjärta varje dag för att öka de inflammatoriska processerna i kroppen. Men som du själv säger, det lär inte vara alltför hälsosamt ;)

    Väldigt intressant intervju dock, lyssnade precis på den på body.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 101 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.