Ola Wallengren 18 kilo muskelmassa på 20 veckor?

Home Forums Kost och Näringslära Ola Wallengren 18 kilo muskelmassa på 20 veckor?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 101 total)
  • Author
    Posts
  • #316339
    faran wrote:
    Ja det är så sinnessjukt att jag fortfarande inte tror på det. :)

    Normalt skulle jag inte heller tro att man kan göra så bra ökningar, men du har ju papper på detta nu : )

    Sen var det ju inte 30kg utan 10kg muskler. Det är fantastiskt, men jag tror inte att det går att göra om en sådan sak eller ens i närheten mer än en gång.

    #316340
    Ola Wallengren wrote:
    1kg muskler i veckan är bara en tidningsrubrik.

    Som jag är skyldig till;) Det blir lite för träigt att skriva fettfri massa.

    Här är intervjun för er som missat: [https://www.body.se/artiklar/radio/20111103/oka-1-kg-muskler-i-veckan-med-body-radio]

    Och ja: Ola måste komma tillbaka, om han har lust, och berätta mer om sin bulk. Och om massa annat:)

    #316341

    Är det endast svenska intervjuer?

    Lyle McDonald vore ju episkt annars. Fast han verkar rätt sur så det kanske inte går

    #316342

    En sak är säker, ska man göra Olas ökningar så måste man ha i sig mycket energi, träna smart, vila och skita i allt vad magrutor heter!
    Det finns inget annat sätt att bli stor och stark på och speciellt inte om man vill att det ska bli bestående.

    En massa cardio, kesella och träning flera timmar/dag…lägg ner om du vill ha resultat på gymmet!
    Vill man behålla sina magrutor så är det en annan femma, men resultaten blir därefter.

    #316343
    Madball wrote:
    Är det endast svenska intervjuer?

    Lyle McDonald vore ju episkt annars. Fast han verkar rätt sur så det kanske inte går

    Kan du nog glömma haha. Men visst vore det kul. Men hade nog slutat med att han kallat både Alex och Andreas för idioter :D

    #316344
    Jonas Lundberg wrote:
    En sak är säker, ska man göra Olas ökningar så måste man ha i sig mycket energi, träna smart, vila och skita i allt vad magrutor heter!
    Det finns inget annat sätt att bli stor och stark på och speciellt inte om man vill att det ska bli bestående.

    En ganska bra beskrivning på hur jag gjorde.
    Har även upprepat detta försök någorlunda, men utan kycklinghjärta och under sämre förhållanden. Jag blev större och starkare då också men resultaten blev inte lika bra.

    #316345

    Fantastiskt. Kycklinghjärta är alltså den magiska kulan till en FFMI på över 28. Vilka egenskaper hos kycklingens hjärta är anledningen till denna framgång, undrar jag? Jag trodde man åt hjärta för att det var billigt.

    #316346
    Sandow wrote:
    Fantastiskt. Kycklinghjärta är alltså den magiska kulan till en FFMI på över 28. Vilka egenskaper hos kycklingens hjärta är anledningen till denna framgång, undrar jag? Jag trodde man åt hjärta för att det var billigt.

    Nu vet jag iofs att du inte är allvarlig men det är ju ingen som sagt att det är pga kycklinghjärta resultatet blev lyckat. Som jag förstår det var det bara ett experiment som en del av bulken för att skapa inflamatoriska egenskaper?

    #316347
    rilleman27 wrote:
    Har en fråga till dig Ola. Jag har spelat hockey i halva mitt liv, slutade för ca 4 år sen då jag var 15. Nu är jag 19 och extremt otränad!

    Och jag tog upp ”karriären” förra veckan.
    Min tränare i laget som jag precis börjat ”provspela” i har gett mig ett ultimatum. Att jag ska vara tränad till slutet av säsongen, och jag behöver verkligen din hjälp!

    Jag väger 80kg är 184 cm lång. Med rätt mycket fett, (otränad). Jag har gymmat fram och tillbaka men bara disco träning.. alltså, överkropp endast. Behöver din hjälp att få snabbaste sätt få igång kondition, styrka i ben och bål samt lägga på mig så mycket muskler som det bara går. (Har alltid varit en fysik spelare, det är så jag har ”vunnit” min plats i första femman när jag var yngre).

    Bor du i göteborgområdet är du välkomen att boka ett besök.

    För övrigt tycker jag mig se att du redan vet vad du skall göra.

    Dvs, skippa discoträningen. Börja med ett vettigt grundprogram för styrka och hyfsa till kosten. Konditionsträning får du säkert från hockeyn, om inte lägg till ett extra pass.

    #316348
    Gober wrote:
    Nu vet jag iofs att du inte är allvarlig men det är ju ingen som sagt att det är pga kycklinghjärta resultatet blev lyckat. Som jag förstår det var det bara ett experiment som en del av bulken för att skapa inflamatoriska egenskaper?

    precis.

    #316349
    Gober wrote:
    Nu vet jag iofs att du inte är allvarlig men det är ju ingen som sagt att det är pga kycklinghjärta resultatet blev lyckat. Som jag förstår det var det bara ett experiment som en del av bulken för att skapa inflamatoriska egenskaper?

    Vad var det som gjorde att resultatet blev lyckat då? Hur är det möjligt att lägga på sig ett kilo (om inte mer) muskler i veckan, för en redan vältränad individ? Jag är 100% allvarlig.

    #316350
    Madball wrote:
    Är det endast svenska intervjuer?

    Lyle McDonald vore ju episkt annars. Fast han verkar rätt sur så det kanske inte går

    Vi har gjort en på engelska förut, så det är inte skrivet i sten att det bara är svenska intervjuer. Så visst kan det hända att vi tar med Lyle:)

    Men rent generellt skulle jag nog säga att både vi och lyssnarna är mer bekväma med svenskan;)

    (Om någon vill skratta lite åt min engelska finns avsnittet här: [https://www.body.se/artiklar/radio/20101126/toney-freeman-besoker-sverige-i-december-och-body-radio-redan-nu])

    #316351

    Är väldigt nyfiken på före å efter bild/bilder.

    #316352
    Robin André wrote:
    Är väldigt nyfiken på före å efter bild/bilder.

    Inlägg #3:

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=158455]

    #316353
    Sandow wrote:
    Vad var det som gjorde att resultatet blev lyckat då? Hur är det möjligt att lägga på sig ett kilo (om inte mer) muskler i veckan, för en redan vältränad individ? Jag är 100% allvarlig.

    10kg på 20 veckor blir 0,5kg i veckan. Jag vet inte detaljerna kring hur bulken gick till : )

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 101 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.