Ola Wallengren 18 kilo muskelmassa på 20 veckor?

Home Forums Kost och Näringslära Ola Wallengren 18 kilo muskelmassa på 20 veckor?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 101 total)
  • Author
    Posts
  • #316354
    Sandow wrote:
    Fantastiskt. Kycklinghjärta är alltså den magiska kulan till en FFMI på över 28. Vilka egenskaper hos kycklingens hjärta är anledningen till denna framgång, undrar jag? Jag trodde man åt hjärta för att det var billigt.

    Lyssna på programmet. Det var ett experiment med mycket arakidonsyra helt enkelt.

    #316355

    Var köper man kycklinghjärta och hur länge och hur ska den lagas ? =) Sugen på testa ett hjärta se om de går ner!

    #316356

    Kycklinghjärta finns ibland i helt vanliga livsmedelsbutiker som har en hyfsad charkavdelning. Närmaste saluhall eller en lokal slaktare/charkuteri är nog mer vanligt.
    Min lokala slaktare tog hem på beställning (majskyckling från bjärehalvön).
    Inte speciellt dyrt, ca 45 kr/kg.

    Vissa steker eller wokar hjärtat men jag tycker det blir bäst i en gryta. Tex, vatten buljong, div kryddor, lök och kycklinghjärta i bitar. Koka i ca 2 tim, smaka på köttet och koka mer om det behövs, sedan reder du grytan och smakar av med lite kryddor om det behövs.

    #316357
    Ola Wallengren wrote:
    Kycklinghjärta finns ibland i helt vanliga livsmedelsbutiker som har en hyfsad charkavdelning. Närmaste saluhall eller en lokal slaktare/charkuteri är nog mer vanligt.
    Min lokala slaktare tog hem på beställning (majskyckling från bjärehalvön).
    Inte speciellt dyrt, ca 45 kr/kg.

    Vissa steker eller wokar hjärtat men jag tycker det blir bäst i en gryta. Tex, vatten buljong, div kryddor, lök och kycklinghjärta i bitar. Koka i ca 2 tim, smaka på köttet och koka mer om det behövs, sedan reder du grytan och smakar av med lite kryddor om det behövs.

    okok, vad för typ av kryddor snacka vi om? salt o peppar o lite svartpeppar också? shit 2h få man fixa innan man dra till gymmet ;)
    Hur är de att äta?, segt konstig lukt osv? Hur mkt hjärta åt du per dag?

    #316358

    haha, undrar hur många som tänker äta kycklinghjärta nu och tror att dom ska bli biff ;-)

    Lär ju inte vara en positiv smakupplevelse.

    #316359
    sultanen87 wrote:
    okok, vad för typ av kryddor snacka vi om? salt o peppar o lite svartpeppar också? shit 2h få man fixa innan man dra till gymmet ;)
    Hur är de att äta?, segt konstig lukt osv? Hur mkt hjärta åt du per dag?

    Med bara salt och peppar så lär det bli rätt tråkigt. Släng i vad som helst som du tycker ät gott (alltså kryddor tänker jag på) som passar ihop.
    Är du inte så erfaren i köket kan du leta efter färdiga kryddblandningar av olika slag. typ tex-mex, thai eller indiskt.

    Kycklinghjärta smakar ungefär som tunga med stark dagning åt lever.

    #316360
    Gober wrote:
    haha, undrar hur många som tänker äta kycklinghjärta nu och tror att dom ska bli biff ;-)

    Lär ju inte vara en positiv smakupplevelse.

    Säkert slutsåld i de flesta affärerna redan runt om i landet :D

    Smaken är inte så illa faktiskt, det är mer den annorlunda konsistensen på köttet som gör upplevelsen försämras nämvärt.
    Ingår alltid i en riktig brasiliansk BBQ, tillsammans med en otrolig mängd andra läkerheter. Så om du någonsin vill få kycklinghjärta som är tillagat av någon som verkligen kan det, så rekomenderar jag en BBQ a lá Brazil=)

    #316361
    Gober wrote:
    haha, undrar hur många som tänker äta kycklinghjärta nu och tror att dom ska bli biff ;-)

    Allt annat i hela programmet nonchaleras och de går rakt på kycklinghjärtan =)

    Det lär bli som när morsan läser om någon ny bantningsmetod. det kan vara 4 helsidor i någon damtidning och EN ENDA MENING råkar säga att det finns antioxidanter i mörk choklad. BANG! den meningen fastnade stenhårt. Choklad i mängder inmundigas och det andra med 1-2h motion dagligen och att äta rätt glöms bort snabbt.

    farsan käkade alltid kycklinghjärtan förr minns jag. inte regelbundet dock. men det va helgsnacks när vi andra åt kycklingvingar. han är marathonlöpare och väger 70kg på 182cm

    #316362
    BC-MAN wrote:
    Ingår alltid i en riktig brasiliansk BBQ, tillsammans med en otrolig mängd andra läkerheter. Så om du någonsin vill få kycklinghjärta som är tillagat av någon som verkligen kan det, så rekomenderar jag en BBQ a lá Brazil=)

    Låter lockande faktiskt. Det får jag kolla upp, men kanske tveksamt om det finns på restaurang.

    #316363
    Gober wrote:
    haha, undrar hur många som tänker äta kycklinghjärta nu och tror att dom ska bli biff ;-)

    Lär ju inte vara en positiv smakupplevelse.

    hahaha nej tro jag icke men kul o se om man klara av att äta en lite bit överhuvudtaget :D

    Folk tro Gainer är mirakelprodukt, nu lär ju kycklinghjärta vara nästa mirakelprodukt hahhahah!

    #316364
    BC-MAN wrote:
    Säkert slutsåld i de flesta affärerna redan runt om i landet :D

    Smaken är inte så illa faktiskt, det är mer den annorlunda konsistensen på köttet som gör upplevelsen försämras nämvärt.
    Ingår alltid i en riktig brasiliansk BBQ, tillsammans med en otrolig mängd andra läkerheter. Så om du någonsin vill få kycklinghjärta som är tillagat av någon som verkligen kan det, så rekomenderar jag en BBQ a lá Brazil=)

    Lite OT men har hört att man på brasiliansk BBQ skär allt kött längst med fibrerna, dvs tvärtom hur man annars gör. Brasiliansk BBQ borde alltså vara ganska segt och svårtuggat?

    #316365

    Du låg ganska lågt på bf% innan detta försöket gjordes?
    Var du i tävlingsform?
    Ganska lätt att lägga på sig i så fall

    EDIt. Men visst, bra jobbat

    #316366

    Hur mycket muskelmassa kan man förlora vid en hård diet? Man kan ju såklart tappa en
    hel del, men om man sköter sig hyfsat? Några kilon i alla fall?

    Det hela blir ju rimligare om man ser det så.

    #316367
    Sammy wrote:
    Allt annat i hela programmet nonchaleras och de går rakt på kycklinghjärtan =)

    Ett suveränt program vars stora röda tråd och väsentlig punkt är att vi inte har några givna svar och att helheten är det viktiga, inte detaljerna.

    Resultatet? ”Lösningen är att käka kycklinghjärta!!!” :D

    #316368
    Benjamin wrote:
    Du låg ganska lågt på bf% innan detta försöket gjordes?
    Var du i tävlingsform?
    Ganska lätt att lägga på sig i så fall

    EDIt. Men visst, bra jobbat

    Nej, jag skulle inte vilja kalla det tävlingsform, men ganska nedbantad och tömd skulle jag vilja säga. Du känner säkert igen det, första veckan gick jag upp ca 7kg.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 101 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.