ÄTARDAG!

Heeejjjsan! Ber om ursäkt för mitt dåliga uppdaterande men har haft fullt upp med jobbet och dylikt, men det ska det bli ändring på! Håll till godo!

Hoppas ni haft det bra! För i lördags så mådde jag som kung! Kände mig som Pumba i Lejonkungen! Mätt och belåten var bara förnamnet! Efter min middag i lördags kunde jag inte ens äta så mycket som en jordnöt utan att spy upp den! så mätt var jag!

I lördags hade jag min älskade ätardag! Såhär löd dagen (födan) i kronologisk ordning:

Vaknade som ett barn på julafton klockan 05.00 alert som bara den mest framgångsrika budbäraren kan vara! Började med att äta en skål med yoghurt och müsli samt tre stycken mackor med en blandning av ägg, majonäs, senap och kvarg på! Givetvis toppades det med fin fina kryddor!
Klockan 07.00 drack jag BCAA från Ultimate Nutrition, strax därefter mötte jag upp en vän, Melize och tog en timmes Power walk med henne på morgonkvisten. Följt av ett besök på Scandic Hotells frukost buffé! Det blev några stadiga portioner! Det fanns en hel del att välja på och jag testade i stort sätt allt! :))

Efter besöket på Scandic Hotell så kände jag att jag behövde vila mig inför lunchen, tog en dusch och lade mig sedan i sängen och såg på Pain & Gain som en soffpotatis. Sedan förberrede jag allt till middagen vi skulle äta hela familjen! Jag gjorde lade allt kött i marinad/kryddor och resten som skulle ätas! :))

Klockan 13.00 tog jag en kort Power walk på 30 minuter och mötte upp min vän Dabin, vi hade planerat in en rejäl lunch på Burger King! Han har också sin ätardag på lördagar satt det är väldigt passande!
Vi värmde upp lite lätt med en X-looong meny med 3 extra kött på, sammanlagt 6 hamburgare på! Självfallet tog vi med extra mycket jalapeños på! Begäret tog inte stopp där, strax efter det beställde vi in en ny rond föda, denna gång vart det tendergrill chicken meny med extra kycklingfilé på samt 6 stycken chilicheese vid sidan om 🙂
Till efterrätt åt vi nybakade wienerbröd med frappé vid sidan om (Milkshake). Efter intaget av kaloribomberna tog ångesten vid och jag drog mig hemåt för att ladda om inför middagen!

Klockan slog om till 18.00 och middagen var nu nära belägen, har längtat efter den här middagen hela veckan! Och nu var det äntligen dags! För varje minut som gick så kände jag mig allt mer sugen, när jag kände doften från grillen så vattnades det i munnen på mig och kunde inte hejda mig så jag värmde upp med två Kabanoss korvar! Snart slog jag på stort och så fort grillningen var klar så satte jag mig och började frossa, det bjöds på Kycklingfilé, korvar, lax, pilgrimsmusslor, spareribs, American BBQ, American Steak, lövbiff, tomatbomber, ostfyllda champinjoner, Haloumiost samt massor av sallad och såser. Till det serverades det potatis och sötpotatisklyftor i ugnen. Efter det var jag så mätt att jag knappt kunde sitta upp… Men så sugen som jag var så hann jag få i mig lite choklad innan nattkvargen, strax efter det så var söndagen kommen och ätardagen bara ett minne blott, Jag var så mätt att jag faktiskt längtade oerhört mycket efter min vanliga diet… nu blir det nya tag och nya möjligheter inför nästa ätardag!

Det var lite kort om min ätardag! Här får ni en bildBOMB från ätardagen! Tack på förhand!

Älskade mackor

Portion ett (frukost)

Portion två

Porton tre

Filmdags medans jag vilar min mätta mage..

Lunch! Burger King!

nomnomnom

Tendergrill chicken! MUMS!

inte riktigt färdiga än!

wienerbröd :)))

Schysst tryck efter Burger King! RoadMap!

Köttet ska marineras

Bra kryddor! :))

Maxad grill!

round 2

Min fina middag! Äntligen dags!

Smarrigt värre!

Potatis och sötpotatis!

Lilla menyn

Pilgrimsmusslor

SÅHÄR kände jag mig efter min ätardag!!

Taack för denna gång! Hoppas ni tycker om alla goa bilder på maten! Hoppas vi hörs snart igen!