Åsikter om militärpress bakom nacken?

Home Forums Allmänt om gymträning Åsikter om militärpress bakom nacken?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 121 total)
  • Author
    Posts
  • #853824
    Robert Lilja wrote:
    Bra.

    Jag hoppas att du förstod att jag menade att man genom utbildning, intresse, träning etc. kan lära sig hur sin egen kropp fungerar bättre än någon annan. Om någon kom och sa åt dig att köra på ett visst sätt så skulle du förmodligen inte det Arne, för du känner din egen kropp bättre än någon annan känner din kropp.

    Nej Arne, ingen speciell, syftade på folk överlag.

    Jag respekterar dig Arne och skulle som sagt gärna fortsatt diskutera, men det har tappat lite av sitt syfte och jag måste lägga min tid på andra saker.

    Mvh
    Robert Lilja

    Du missbedömmer mig en smula. Hade jag fått ett vettigt råd så följer jag självklart det. Jag är inte hur korkad som helst även om det kan verka så.

    Jag har också en del annat att tänka på- Avsluta en skiljsmässa. ta hand om min lilla dotter, avsluta min avhandling, träna och jobba….

    #853825
    mikaelf wrote:
    tack för upplysningen, tummens ”bas” som ser ut som den är en del av handflatan var vad jag syftade på…

    Där ledar som sagt Os trapezium och tummens metacarpalben. Os trapezium (det stora mångkantsbenet) ledar i sin tur proximalt mot Os scaphoideum (båtbenet).

    #853826
    Robert Lilja wrote:
    Självklart, men du hade aldrig vetat om det rådet verkligen var vettigt för dig om du inte hade känt din egen kropp så väl som du gör ;)

    Ta hand om det då, sitt inte på forum och skriv, det tar bara värdefull tid från dig. Lite kan du sitta men inte timmar som det ibland kan bli vid sådana här diskussioner. :

    Mvh
    Robert Lilja

    Det fanns en guru som jag luslästa allt om, det var den excentriske numera framlidne Vince Gironda. Han gick sina egna vägar och hade mycket vettigt att komma med.

    Ha ha! Det är först nu ikväll som jag har haft en liten stund över. Det har knappast varit mycket besök här i helgen….

    #853827
    Arne Persson wrote:
    Där ledar som sagt Os trapezium och tummens metacarpalben. Os trapezium (det stora mångkantsbenet) ledar i sin tur proximalt mot Os scaphoideum (båtbenet).

    Ok, vi säger så här då Arne (kollat upp lite muskler):

    Jag låter stången vila innanför Flexor/Abductor pollicis brevis :)

    Låter det rätt?

    #853828
    mikaelf wrote:
    Ok, vi säger så här då Arne (kollat upp lite muskler):

    Jag låter stången vila innanför Flexor/Abductor pollicis brevis :)

    Låter det rätt?

    Japp, plus ett par till….:)

    #853829
    Arne Persson wrote:
    Japp, plus ett par till….:)

    Det får vara nog för första anatomi-lektionen :)
    Gonatt

    #853830
    mikaelf wrote:
    Det får vara nog för första anatomi-lektionen :)
    Gonatt

    :)

    #853831

    om vi fortsätter, finns det nått fel med att rotera handlederna lite innåt (pronation?) vid pressövningar? känns som att stångens lodlinje hamnar närmare armbågarna då eller vad man ska säga, blir då iaf bra mycket stabilare för mig.

    #853832
    mikaelf wrote:
    handryggen uppåtböjd, citat: [http://forum.body.se/showthread.php?t=5146]

    tusen tack!

    #853833
    Erik__ wrote:
    om vi fortsätter, finns det nått fel med att rotera handlederna lite innåt (pronation?) vid pressövningar? känns som att stångens lodlinje hamnar närmare armbågarna då eller vad man ska säga, blir då iaf bra mycket stabilare för mig.

    Gäller det med dorsalflexerade handleder?

    #853834
    Arne Persson wrote:
    Gäller det med dorsalflexerade handleder?

    självklart, är väl ingen pt heller :p

    #853835
    Erik__ wrote:
    självklart, är väl ingen pt heller :p

    Ha ha!:)
    Din handleder och händer kommer automatiskt att anpassa sig till den raka skivstången.

    #853836

    Hm inte vart här på några dagar så det hade visst blivigt några sidor.

    Men vad anser ni om att köra hantelpress pluss militär press onödigt eller kanon??

    #853837
    mysk wrote:
    Hm inte vart här på några dagar så det hade visst blivigt några sidor.

    Men vad anser ni om att köra hantelpress pluss militär press onödigt eller kanon??

    Utmärkt i mina ögon….:)

    #853838

    Träna ryggen såklart!

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.