Bänkpressprogrammet MM2K

Home Forums Allmänt om gymträning Bänkpressprogrammet MM2K

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 124 total)
  • Author
    Posts
  • #368743
    svante76 wrote:
    Om man knapprar in max singel = 100kg så ska man efter 14 pass ha ökat till 110kg. Om man knapprar in 200kg så ska man efter 14 veckor klara 210 kg.

    Är inte en ökning från 100 -> 110 en större ökning än 200 -> 210? Procentuellt sett är det ju det i varje fall.

    Jo det stämmer att 100 -> 110 (10%) en större ökning än 200 -> 210 (5%).

    Men det är därför man kör failuretest varannat pass, för att kunna ha en möjlighet att öka från 200 -> 222,5 (på det gamla programmet). Om man gör fler än 7 reps på varje failuretest så kommer man att ha ökat 22,5kg i slutet (om man klarar maxningen).

    För om man klarar fler än man behöver på ett failuretest, så ska man skriva in 2,5kg mer som ursprungsvikt.

    På det nya programmet behöver man bara klara 5 reps eller mer för att få öka ett steg på varje failuretest.

    #368744

    Okej, då är jag med :up:

    Den excel-fil som ligger på din sida ([http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html)]. Är det den senaste versionen eller finns det någon nyare som du gjort förbättringar i?

    //Svante

    #368745
    svante76 wrote:
    Okej, då är jag med :up:

    Den excel-fil som ligger på din sida ([http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html)]. Är det den senaste versionen eller finns det någon nyare som du gjort förbättringar i?

    //Svante

    Det är den senaste. De gånger jag har gjort förbättringar så har jag bytt ut den.

    Men jag ser att du har råkat lägga in ett ) i länken som du klistrat in, så den fungerar inte.
    Det ska vara [http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html]

    #368746

    Jag har gjort ett nytt bänkpressprogram där jag har lagt in explosivitet i varannat pass.
    Det ligger på min hemsida.

    Jag ska börja träna efter det nu.

    Splitten blir:

    Dag 1
    Framsida ben
    Baksida ben
    Vader (mest med raka ben)

    Dag 2
    Bänkpress explosivitet (pass #1, 3, 5 osv)
    Triceps
    Axlar
    Mage

    Dag 3
    Korsrygg
    Rygg
    Baksida axlar
    Biceps
    Underarmar (mest ovansidan)

    Dag 4
    Bänkpress styrka (pass #2, 4, 6 osv)
    Triceps
    Axlar
    Mage

    #368747

    Kommer detta bänkpressprogram att få volymen på mina bröst att öka mycket? eller bör jag träna på något annat sätt för att få mina bröst att öka i volym?

    #368748

    bra program!
    men jag undrar huruvida det här programmets variabler är tillämpningsbara för att bygga maximal bröstvolym i pecs?

    #368749

    Waaz och Axzell

    Detta program är mer ett styrkeprogram för att bli stark.

    Om man vill bygga volym så är det bättre att köra 8-12 reppare.

    #368750
    Damien Thorne wrote:
    Waaz och Axzell

    Detta program är mer ett styrkeprogram för att bli stark.

    Om man vill bygga volym så är det bättre att köra 8-12 reppare.

    Jag är inte säker på att 8-12 reps är bättre för att bygga volym alltid heller. Ökar styrkan, ökar volymen. Visst förbättrar man ju nervsystemets kapacitet så man blir bättre på tunga lyft, men detta program gör ju även att man ökar i volym såklart.

    #368751
    Jacksatan wrote:
    Jag är inte säker på att 8-12 reps är bättre för att bygga volym alltid heller. Ökar styrkan, ökar volymen. Visst förbättrar man ju nervsystemets kapacitet så man blir bättre på tunga lyft, men detta program gör ju även att man ökar i volym såklart.

    Ja, nu när jag tänker efter så kan jag inte komma på någon som tar mycket (+200kg) i bänk som har små bröst :emo-thumb

    #368752

    Grymt program :emo-thumb

    #368753

    Jag må va segtänkt, men jag försår ingenting av hur ofta man skall träna detta ;/ varannan dag, var tredje.. fattar ingenting och det är nog mitt fel.. men skulle nån av er kunna vara så snäll att förklara detta en gång till för mig? trögtänkt som jag är…

    #368754
    waaz wrote:
    Jag må va segtänkt, men jag försår ingenting av hur ofta man skall träna detta ;/ varannan dag, var tredje.. fattar ingenting och det är nog mitt fel.. men skulle nån av er kunna vara så snäll att förklara detta en gång till för mig? trögtänkt som jag är…

    Rekomendationerna är att man tränar 4 dagar/vecka och kör bröst på 2 av passen.

    Så här:

    Monday
    Chest
    Bench Press (Workouts #1, 3, 5, 7, 9, 11, 13)

    Dumbbell Bench-Press 3 sets of 8 reps

    Shoulders
    Dumbbell Side Raise 3 sets of 8 reps

    Triceps
    Lying Triceps Extension 3 sets of 8 reps

    Tuesday
    Off

    Wednesday
    Back
    Narrow-Grip Pulldown

    Barbell Row

    Biceps
    Barbell Curl

    Thursday
    Off

    Friday
    Shoulders
    Rotator-Cuff Exercise 3 sets of 12-15 reps

    Chest
    Bench Press (Workouts #2, 4, 6, 8, 10, 12, 14)

    Triceps
    Weighted Dips 3 sets of 6 reps

    Saturday
    Legs
    Squat 3 sets of 6 reps

    Leg Press 3 sets of 8 reps

    Leg Curl 3 sets of 8 reps

    Back
    Reverse-Grip Pulldowns 3 sets of 8 reps

    One-Arm Dumbbell Rows 3 sets of 8 reps

    Biceps
    Incline Dumbbell Curls 3 sets of 8 reps

    Sunday
    Off

    #368755

    Ska efter tävling prova detta program ser riktigt tungt ut. funderar hur man gör med de negativa är de bara en nedsänkning eller ska man upprepa de i flrera reps så att säga ?

    #368756
    Lill_dalle wrote:
    Ska efter tävling prova detta program ser riktigt tungt ut. funderar hur man gör med de negativa är de bara en nedsänkning eller ska man upprepa de i flrera reps så att säga ?

    Det är bara en långsam nedsänkning (1 rep, 1 set)

    #368757

    Dag1: Bänkpress ”pass 1”&Triceps&Baksida Axlar
    Dag2:vila
    Dag3:Rygg&Biceps&underarmar&Mage
    Dag4:vila
    Dag5:Bänkpress ”pass 2”&Tricpes&Baksida Axlar
    Dag6:vila
    Dag7:Ben&Vader&Mage
    Dag8:vila

    Funkar det här schemat? Efter dag 8 så börjar det om och då är det pass 3 som gäller.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 124 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.