Bänkpressprogrammet MM2K

Home Forums Allmänt om gymträning Bänkpressprogrammet MM2K

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 124 total)
  • Author
    Posts
  • #368818
    nasse wrote:
    Ahaaa, då förstår jag varför min negativa kändes så lätt. Höll på att somna innan vikten var nere. Men ärligt talat, kan man inte lassa på lännu mer på dem negativa. Eller förstör man upplägget på programet då?

    Hehe… Det är ju inte bra att du somnar. :nono:

    Så länge du orkar hålla emot rejält hela vägen så kan du lasta på mer om du vill. På den gamla versionen av MM2K körde man tyngre negativa, men man började med dom senare i programmet. På pass 6 så är de negativa lika tunga.

    Om man jämför den gamla versionen av MM2K med den nya och väljer vikten 120kg så ser det ut så här:

    Pass 2, Gamla —, Nya 122,5kg
    Pass 4, Gamla —, Nya 125kg
    Pass 6, Gamla 130kg, Nya 130kg
    Pass 8, Gamla 135kg, Nya 132.5kg
    Pass 10, Gamla 137.5kg, Nya —

    #368819

    Ser nu att även HalfOfMM2K version 2 (som bygger på ”Nya MM2K”) har 5kg för lätta vikter på de negativa.

    Ska ändra så att det blir rätt ikväll.

    #368820

    Jag har inte gjort ändringarna än (höja de negativa med 5kg) pga att jag inte får ordning på något FTP-program så att jag kommer åt hemsidan.

    Hoppas att jag får till programmet i helgen.

    #368821

    Jag är en slowstarter som måste köra ett gäng lättare set innan jag kan börja lasta på vikter. Hur mycket ska man värma upp? Man vill ju följa programet så mycket som möjligt.

    #368822
    nasse wrote:
    Jag är en slowstarter som måste köra ett gäng lättare set innan jag kan börja lasta på vikter. Hur mycket ska man värma upp? Man vill ju följa programet så mycket som möjligt.

    Det som står på ”Workout Sheet” i denna länk: [http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2KBenchProgram.htm http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2KBenchProgram.htm%5D
    är ”Always warm-up with 3-4 progressive before each workout.”

    (progressive=stegrande)

    Sen så står det att man ska värma upp så här inför sitt maxningslyft:
    Here’s how to determine your 1RM:

    1. Warm up with a light weight for four to five reps. (Doing too many warm-up reps might generate too much lactic acid and screw up your 1 1RM.) Repeat twice.

    2. Rest two minutes after your final warm-up set.

    3. Increase the weight to one you can handle for eight reps.

    4. Rest three minutes.

    5. Increase the weight to one you can handle for three to four reps.

    6. Rest three minutes.

    7. Add weight, and attempt to lift the weight once.

    8. If you failed, rest three minutes, reduce the weight, and try again. If you succeeded in lifting the weight, rest three minutes, add some weight, and try again. Repeat steps six and seven until you fail at lifting the weight.

    #368823

    Nu är programmen uppdaterade så att de negativa är rätt.

    #368824

    Jag har läst en del om MM2k och det låter klart intressant och jag ska prova det. Räcker det om man kör bröst en gång i veckan?

    Brukar träna 5 ggr i veckan enligt följande

    Måndag: Bröst biceps
    Tisdag: Korsrygg(tunga marklyft), baksida lår, vader, mage
    Onsdag: Vila
    Torsdag: Rygg triceps
    Fredag Axlar, biceps
    Lördag:Framsida lår (tunga knäböj), mage

    #368825
    Hezikiel wrote:
    Jag har läst en del om MM2k och det låter klart intressant och jag ska prova det. Räcker det om man kör bröst en gång i veckan?

    Brukar träna 5 ggr i veckan enligt följande

    Måndag: Bröst biceps
    Tisdag: Korsrygg(tunga marklyft), baksida lår, vader, mage
    Onsdag: Vila
    Torsdag: Rygg triceps
    Fredag Axlar, biceps
    Lördag:Framsida lår (tunga knäböj), mage

    MM2K är uppbyggt så att man kör bänkpress 2ggr per vecka. Det är 14 pass så det tar 7 veckor.

    Vet ej om det fungerar lika bra om man bara kör det 1 gång i veckan, jag har aldrig testat. Men då tar det 14 veckor att slutföra det.

    Jag skulle rekommendera att du gör om torsdagens och fredagens pass och lägger in ett bänkpresspass på nån av dom dagarna.

    Tex så här:

    Måndag: Bröst (bänkpress plus 1 övning till) biceps
    Tisdag: Korsrygg(tunga marklyft), baksida lår, vader, mage
    Onsdag: Vila
    Torsdag: Rygg biceps
    Fredag Bänkpress (bara bänkpress), Axlar, Triceps
    Lördag:Framsida lår (tunga knäböj), mage[/QUOTE]

    Eller:

    Måndag: Bröst (bänkpress plus 1 övning till), biceps
    Tisdag: Korsrygg(tunga marklyft), baksida lår, vader, mage
    Onsdag: Vila
    Torsdag:Bänkpress, Axlar, biceps
    Fredag: Rygg triceps
    Lördag:Framsida lår (tunga knäböj), mage[/QUOTE]

    #368826

    Jag är klar med min MM2K och har väl ökat runt 10 kg lite mer kanske, och det är jag nöjd med. Jag kan rekommendera det här schemat till alla som vill öka i bänken. Riktigt bra Damien och tack igen. :emo-thumb

    #368827
    TheAnimal wrote:
    Jag är klar med min MM2K och har väl ökat runt 10 kg lite mer kanske, och det är jag nöjd med. Jag kan rekommendera det här schemat till alla som vill öka i bänken. Riktigt bra Damien och tack igen. :emo-thumb

    Tack TheAnimal :friends:

    Vilken version var det du körde?

    edit… Såg nu att det var nya MM2K version 2.

    Den ska jag också börja med imorgon :)
    Jag tror att det är den bästa versionen

    #368828

    Jepp det var den nya version 2.
    Får hoppas att det är den bästa. :p
    Lycka till imorgon då. :)

    #368829

    Lite förvirrad efter alla uppdateringar… Det finns 7 exelark på din hemsida. Vilket är det som ”gäller”? ;)
    Tänkte börja på MM2K efter deffen :P
    Vilket av dem är ”bäst” =)

    #368830

    Det som jag körde var : mm2k version 2.
    Kan rekommendera det. Jag tror och Damien också att det är det ”bästa”

    #368831

    Tänkte bara fråga om man måste köra mera än ett bänkpress pass i veckan elr kan man köra sitt vanliga schema och sen ändå följa programet är väldigt sugen på att testa programet eftersom att jag sitter fast i bänken..

    Mycket tacksam för svar

    Mvh Steffe

    #368832
    Steffe1988 wrote:
    Tänkte bara fråga om man måste köra mera än ett bänkpress pass i veckan elr kan man köra sitt vanliga schema och sen ändå följa programet är väldigt sugen på att testa programet eftersom att jag sitter fast i bänken..

    Mycket tacksam för svar

    Mvh Steffe

    Detta är något jag också har funderat på, då min kropp inte orkar med två tunga bänkpass per vecka, men kör typ var femte dag eller något. Då funkar det nog, nackdelen, enligt mig, med att köra ett pass per vecka är att det kommer ta dig 14 veckor att ta dig igenom hela MM2K.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 124 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.