Ditt senaste personbästa…..

Home Forums Allmänt om gymträning Ditt senaste personbästa…..

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 475 total)
  • Author
    Posts
  • #210451
    MichaelaPersson wrote:
    Böjde 90kg igår för första gången, gick fint ! Lycklig tjej nu :)

    Snyggt jobbat! kroppsvikt?

    #210452

    Tack ! Väger runt 86 just nu och är 165 lång ! Ska väga 70 till hösten :)

    Albin wrote:
    Snyggt jobbat! kroppsvikt?
    #210453

    Nytt rekord i marklyft med 7.5kg 3x320kg samt kronlyft 3x345kg nytt rekord med 15kg.
    [youtube=jQ4J6Z7V3B8]

    #210454

    Böjj/Bänk??? tränas det nåt??

    #210455
    NKK wrote:
    Böjj/Bänk??? tränas det nåt??

    Absolute tränas det med bänken går kasst har inte gjort mer än 170kg i år, men böjen går bra den har jag ökat från 245 30/1 tills nu nu ligger jag på 270kg i knäböjen så 25kg pluss på ca 3 månader så den går väll egentligen bäst, satte 2x250kg i Tisdags men saknade en gubbe på gymmet så hade ingen som kunde filma men blir nog filmat på tisdag :D

    #210456

    Kanske skulle lägga lite mera krut på det du just är ”dålig>” i ? istället för det som jag sa jaga PB i mark hela tiden.
    Ja men det är la jättebra vikter i böjj osv bra jobbat Herr Boston.. lägger du manken till o kör det som du själv tycker att du är dålig i så kommer du öka snabbt ska du se…

    Keep up the good work man =)

    #210457
    NKK wrote:
    Kanske skulle lägga lite mera krut på det du just är ”dålig>” i ? istället för det som jag sa jaga PB i mark hela tiden.
    Ja men det är la jättebra vikter i böjj osv bra jobbat Herr Boston.. lägger du manken till o kör det som du själv tycker att du är dålig i så kommer du öka snabbt ska du se…

    Keep up the good work man =)

    Tack ska du ha NKK :D

    Jodå jag kör bänk två gånger i veckan mest övningar och mest sett, provat olika scheman olika grepp bredd mm men händer inte ett skit ändå tyvärr..

    Men varje pass och varje övning i böj o mark så siktar jag på 1 sett per övning och det ska vara ett pb försök och 95% av gångerna sitter det så därför blir det så ofta pb i böj o mark där kan man alltid kämpa sig till vikten men det går inte i bänk för mig blir tvärstopp…. Så varje pass är en jakt på så många pb som möjligt och så länge jag ökar i böj o mark är det bra för där finns många mer kg att hämta än i bänk…

    #210458

    Jarå klart det finns mera vikt att hämta i bänk osv.
    Det gäller bara att sluta vara rädd för vikterna och tänka fan vad lätt detta är fi fan det går lätt skrika som fan och ta i.. då brukar en vikt du aldrig fått upp tidigare gå upp aslätt.

    Det är mycket mentalt brukar lära ut det på gym’et gym psykologi och dom tackar mej efteråt då dom har tänkt så dom jag sagt att dom ska tänka och gjort en hel del mera i vikt i dom övningarna dom var dåliga i osv.

    Så det är bara att tugga på så ska du se att allt klaffar med tiden =)

    #210459
    NKK wrote:
    Jarå klart det finns mera vikt att hämta i bänk osv.
    Det gäller bara att sluta vara rädd för vikterna och tänka fan vad lätt detta är fi fan det går lätt skrika som fan och ta i.. då brukar en vikt du aldrig fått upp tidigare gå upp aslätt.

    Det är mycket mentalt brukar lära ut det på gym’et gym psykologi och dom tackar mej efteråt då dom har tänkt så dom jag sagt att dom ska tänka och gjort en hel del mera i vikt i dom övningarna dom var dåliga i osv.

    Så det är bara att tugga på så ska du se att allt klaffar med tiden =)

    Jodå jag kör o testar lite olika övningar då jag vet var stoppet ligger så någon gång släpper det väll får se men just nu är det stopp, brukar sällan gå bra i alla tre övningar samtidigt för mig…. så bara o nöta på

    Men marken och böjen har jag bra statistik på har slagit mark och böj rekord 13 veckor av 14 möjliga nu från 5repps till maxningar så med det är jag nöjd över i nuläget så får bänken komma när den kommer :D

    #210460

    40 kg 2 set 8 reps hantelrodd. Vääääldigt nöjd.

    #210461
    NKK wrote:
    Kanske skulle lägga lite mera krut på det du just är ”dålig>” i ? istället för det som jag sa jaga PB i mark hela tiden.
    Ja men det är la jättebra vikter i böjj osv bra jobbat Herr Boston.. lägger du manken till o kör det som du själv tycker att du är dålig i så kommer du öka snabbt ska du se…

    Keep up the good work man =)

    Han tävlar ju i styrkelyft då det framför allt är totalen som räknas är det väll bra om han gör pb på pb i marken hela tiden :emo-thumb

    #210462
    Fidde_Mannen wrote:
    Han tävlar ju i styrkelyft då det framför allt är totalen som räknas är det väll bra om han gör pb på pb i marken hela tiden :emo-thumb

    Precis, varje kg räknas så det är bara att hämta nya kg där man kan :D

    #210463

    Två nya pb idag kedjeböj 2×235+40kg kedjor nytt pb med 15kg och boxböj 2x230kg nytt pb med 17.5kg
    [youtube=3xnGcsjw76s]

    #210464
    Boston77 wrote:
    Två nya pb idag kedjeböj 2×235+40kg kedjor nytt pb med 15kg och boxböj 2x230kg nytt pb med 17.5kg
    [youtube=3xnGcsjw76s]

    Är du lika böjd i ryggen som det ser ut?

    #210465
    Dynan wrote:
    Är du lika böjd i ryggen som det ser ut?

    Ja det är jag men det är övre ryggen jag är böjd i medans nedre delen av ryggen är rak men framåt lutad, samma teknik som jag markar med och det funkar bra då jag har betydligt mer styrka i ryggen än i benen och jag lyckas utnytja den bra

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 475 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.