Typer på gymet vi stör oss på!

Home Forums Allmänt om gymträning Typer på gymet vi stör oss på!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 935 total)
  • Author
    Posts
  • #288255

    Jag har bara stört mig en grupp personer på gymmet en gång.
    Jag körde lite uppvärmning i marklyft och då står de och kollar och pratar med varandra om hur lite jag klarar i mark osv.. Givetvis började de köra mark brevid och skulle alltid köra lite mer än mig, dock gav de upp när de märkte att jag visst inte var så svag..

    Jävla snorungar.

    #288256
    sebbeboy wrote:
    Jag har bara stört mig en grupp personer på gymmet en gång.
    Jag körde lite uppvärmning i marklyft och då står de och kollar och pratar med varandra om hur lite jag klarar i mark osv.. Givetvis började de köra mark brevid och skulle alltid köra lite mer än mig, dock gav de upp när de märkte att jag visst inte var så svag..

    Jävla snorungar.

    Så glad att gymet jag tränar på har en policy emot sådana människor, hade blivit så arg!

    #288257
    sebbeboy wrote:
    Jag har bara stört mig en grupp personer på gymmet en gång.
    Jag körde lite uppvärmning i marklyft och då står de och kollar och pratar med varandra om hur lite jag klarar i mark osv.. Givetvis började de köra mark brevid och skulle alltid köra lite mer än mig, dock gav de upp när de märkte att jag visst inte var så svag..

    Jävla snorungar.

    Tränar inte du på exhale?:

    #288258

    Alltså jag stör mig inte så på någon speciell eller gjort någon gång, bara skrikiga personer som skriker bara dom ska köra lite knäböjj osv så vrålar dom i hela lokalen liksom. Men det där med att folk stör sig på folk som tittar sig i speglen ofta så okej om man tittar hela tiden och stannar hela tiden och inte kan köra ett set utan att göra det så förstår jag kanske lite så men ajg själv gillar att flexa den musklen jag oftast tränar i spegeln eftersom det stretchar musklen och du lär dig posera den bättre folk brukar tolka det på fel sätt att man är sån ”spännebög” som bara vill vara stolt över sig själv men nej :)

    #288259
    Mikael.A wrote:
    Alltså jag stör mig inte så på någon speciell eller gjort någon gång, bara skrikiga personer som skriker bara dom ska köra lite knäböjj osv så vrålar dom i hela lokalen liksom. Men det där med att folk stör sig på folk som tittar sig i speglen ofta så okej om man tittar hela tiden och stannar hela tiden och inte kan köra ett set utan att göra det så förstår jag kanske lite så men ajg själv gillar att flexa den musklen jag oftast tränar i spegeln eftersom det stretchar musklen och du lär dig posera den bättre folk brukar tolka det på fel sätt att man är sån ”spännebög” som bara vill vara stolt över sig själv men nej :)

    Att vara stolt över sig själv är ju en sak och det är ju helt okej efter ett pass att spegla sig och posera sin fysik lite =) men dessa människor som beskrivs genom tråden verkar ju vara helt över kåta i sin efen fysik, ni vet sådana där som gör ett sett flexar ett sett till etc. Sådant folk kan jag störa mig lite på men kanske ligger en mån av avundsjuka i också iom att jag skulle vilja se lite mer ut som dem. Dock är det skönt att träna dubbelbiceps i kabelmaskinen framför spegeln eller kvala upp armarna lite när man tränar axlar för att se hur muskeln jobbar :)

    #288260

    Jag stör mig enbart på när någon stör mig….

    #288261

    Jag stör mig på när det kommer 10st 16åringar och sätter sig och pratar, och folk som har med sig och pratar i mobil, och framförallt folk som lägger på åt HEL*VETES förmycke vikt och gör fel från början till slut, fast man ibland säger till dom att det är fel. anars är det inget =)

    #288262

    Folk får köra vilka övningar de vill. Hell, de får t o m skita i att köra ben! Men man måste inte boka upp cablecrossen i 20 min för en övning á 3 set. Lite effektivitet please, det finns bara en cablecross och parkeringstiden går snart ut! Och nej, jag vill inte byta ut övningen.

    #288263
    FenioN wrote:
    Jag stör mig på när det kommer 10st 16åringar och sätter sig och pratar, och folk som har med sig och pratar i mobil, och framförallt folk som lägger på åt HEL*VETES förmycke vikt och gör fel från början till slut, fast man ibland säger till dom att det är fel. anars är det inget =)

    Själv stör jag mig mest på de som inte kan sköta sitt och flyttar fokus från träning till att irritera sig på småsaker hos andra i gymmet.

    #288264
    Radikaal wrote:
    Jag stör mig vill inte direkt på folk som tränar, inget jag egentligen bryr mig om eller orkar lägga energi på. Vill ungdomar gå och spänna sig i spegeln och ha kul med sina kompisar, låt de lixom. Eller om den stora biffen tycker det går bättre om han får grymta lite extra. Eller människorna som kollar in ens vikter för att sedan se hur de själva står sig. Eller om någon vill träna överkroppen och aldrig underkroppen, är ju deras problem som de kommer få lida av, kunde inte bry mig mindre.

    Vad jag däremot kan börja fundera på är hur vissa människor är licencierade PT’s då de i många fall (iaf på de gymmen jag hitills besökit) kan mindre om kost och träning än 80% på body’s forum, har själva inga muskler, och lär ut massa nonsens till nybörjare som litar blint på dem och suger upp varenda ord de säger. Tex hävdar självsäkert ut sig att stretching är ett måste om man tränar, uppvärming 20min på crosstrainer är ett måste, att många reps formar muskeln till slank och fin, att kostillskott är skräp ja mycket mer också, sedan tror många av dem att de är överlägsna och vet bäst ang allt som har med träning/hälsa att göra bara för att dom har en gammal licens och inte följt med någon forskning senaste 5åren. Visst finns det bra, pålästa PT’s med men generellt tror jag många förstår vad jag menar.

    :up:

    #288265
    Eddie Vedder wrote:
    Själv stör jag mig mest på de som inte kan sköta sitt och flyttar fokus från träning till att irritera sig på småsaker hos andra i gymmet.

    Hehe ne jag stör mig inte på det sättet, det går absolut inte ut över min träning ända jag tänker på när jag tränar är hur nästa sett ska vara och antal reps jag ska klara av, men störmomenten ser man ibland då undrar man varför dom inte kollar på hur andra gör eller frågar. även om man förklarar så försöker dom bara 1gång men då orkar dom inte lika mycke så då gör dom samma gammla fel igen.

    #288266
    Robert Svensson wrote:
    Kul att alla som har likvärdigt intresse kan störa sig så pass mycket på varandra – på smått ynka grunder också.

    Haha, när jag tänker efter så är jag också säkert jobbig när jag kommer in på gymmet, för jag hejar på alla. Äkta bondementalitet, ftw!

    Nej du mannen det Är vett och etikett :up:, fortsätt sa, du är en trevlig och väluppfostrad kille märker jag. :)

    #288267
    FenioN wrote:
    Hehe ne jag stör mig inte på det sättet, det går absolut inte ut över min träning ända jag tänker på när jag tränar är hur nästa sett ska vara och antal reps jag ska klara av, men störmomenten ser man ibland då undrar man varför dom inte kollar på hur andra gör eller frågar. även om man förklarar så försöker dom bara 1gång men då orkar dom inte lika mycke så då gör dom samma gammla fel igen.

    Jag förstår hur du menar men kan fortfarande inte förstå problemet faktiskt. Du ska ju inte behöva gå runt och ha problem med andras oförmåga att lära dig. Jobbar man som instruktör och ens lön hänger på det så är det ju en annan sak, men det du beskriver som ett problem kan jag helt enkelt inte riktigt förstå.

    #288268
    arne_fan wrote:
    Jag stör mig ofta på bekanta som kommer in och skriker ”TJENA” när man är mitt uppe i ett set eller kommer och ställer sig o glor medans man kör hela settet. För att sedan snacka skiten ur en efteråt när man bara vill dricka vatten och tagga till nästa set.

    hehehehe, bara dunka kexet, Ignore bara sÄga HEEELVEEETEEE NUUUUU KÖR VIIIIIIII KOOOOM IIGEEEN FOR FAAAAAAN:D

    #288269
    Eddie Vedder wrote:
    Jag förstår hur du menar men kan fortfarande inte förstå problemet faktiskt. Du ska ju inte behöva gå runt och ha problem med andras oförmåga att lära dig. Jobbar man som instruktör och ens lön hänger på det så är det ju en annan sak, men det du beskriver som ett problem kan jag helt enkelt inte riktigt förstå.

    är man brevid någon som gör fel säger man ju till det är ju inte mer än rätt tycker jag men när dom ändå är så viktkåta och gör fel pga att dom inte värkar vilja lära sig det är det som är jobbigt fast inget jag stör mig på mer än just 1 gång.

    medans dom flesta yngre som kommer till gymmet är mest där för att prata och tar upp maskiner och vikter, dom är där i 2timmar och tränar kanske i 20min

    men snart blir det gymbyte iaf så då blir det nog bättre.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 935 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.