Typer på gymet vi stör oss på!

Home Forums Allmänt om gymträning Typer på gymet vi stör oss på!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 886 through 900 (of 935 total)
  • Author
    Posts
  • #289095

    Stör mig som fan på när jag kommer till gymet och det ser ut som om tåget passerat igenom , vikter slängda på golvet , skivstänger ligger som plockepinn spel , hantlar slängda lite varstans … Arrggghhhh

    #289096
    Celox wrote:
    Jag stör mig på alla fighters på gymmet. Massa Skuggboxning och korta sparkar.

    Eller människor som kommer i full UFC utstyrsel, UFC/Tapout shorts och Tapout tshirt. Bara för att leka balla.

    Sen undrar jag, hur ser ni på folk som avbryter en någon som gör något mycket skadligt på gymmet och ger han feedback. Ska man låta han va så han lär sig av sina misstag eller ska man tipsa med risk för att framstå som en besservisser?

    #289097

    Till yossi jag ser det som en självklarhet att säga till någon som kör mark med ostbåge formen. Det var en del som kom fram till mig när jag var ny och det har hjälpt mig mycket så jag försöker alltid göra detsamma. Sen stör jag mig på alla som mesar på gymmet och kollar snett på mig när jag tar i så jag nästa skiter ner mig ! Det ska vara svettigt !

    #289098

    På mitt gym i Sandviken är det alltid en gubbe som stirrar mej rakt i ögonen när jag kör benböj. o de kan ju vara rätt så störande när man kör de tunga :) men men

    #289099
    Nanderöd wrote:
    Jag stör mig inte så mycket, blir mest förvånad över den monumentala dumhet som finns hos en del. Såg en kille som körde dips med ett rörelseutslag på mellan 5-10cm, tänkte inte så mycket på det, men sen hänger fågelholken på sig en 10kg skiva och kör, då med en knappt märkbar böj i armbågen. Kunde inte hålla tillbaka ett skratt när jag såg han hänga på sig skivan.
    Sen undrar jag, ni skriver att det är gymetikett att hänga tillbaka vikterna efter sig, hur kommer det sig då att INGEN gör det där jag tränar? En del lägger inte ens hantlarna tillbaka i hantelstället efter sig!

    Ja, eller så hade han problem med sin pec.minor och av den andledningen fokuserade på toppläget i dipsen?
    Då är det ju helt berättigat med det utförandet

    #289100
    waco3000 wrote:
    Jag stör mig liiitegrann på (vet inte vad jag ska kalla dessa) ”pigor”, kuttersmycken, ”passaupp babe´s” som man ibland ser på gymmen, fast egentligen tror jag att jag irriterar mig mer på själva företeelsen än personerna i sig.

    Dom går på gymmet, inte för att träna själva utan för att deras pojkvän ska träna. De klär upp sig i det senaste och trendigaste och går omkring och bara ser snygga ut. Dom servar sin partner med någon viktskiva då och då och testar villigt någon maskin som deras kille vill att dom ska träna i, men varning här – man får inte ta i för mycket för då ser man inte tillräckligt snygg ut. Träningspasset avslutas givetvis i samma sekund som killen är färdig med sin träning…

    Låter nästan som en beskrivning av mig i början. Har alltid tränat olika sporter men föraktat gym (vet egentligen inte varför, rädd för att folk skulle döma mig för att jag inte kunde kanske?), så när pojkvännen tvingade med mig till gymmet stod jag motvilligt bredvid och gjorde det han tvingade mig till.. Efter ett tag insåg jag väl att det är jävligt kul med gym också, så nu är jag ett par snäpp mer seriös än honom – och det är han som får följa med och vara min ”passa upp-babe” ibland.

    #289101

    Men okej, störande personer var det. Skrattretande borde fungera också? Dömer ogärna personer, men man kan få ha lite roligt åt dom. Har alldeles nyss fått in ett litet gäng killar (4-5st) som är MAX 13 år. Dom kommer in, kör ett set på ena maskinen, går till nästa maskin och kör ett set fort som fan där. Går vidare till löpbandet, springer som idioter i 2 min. Crosstrainer, 2 minuter. Fyller vattenflaskan. Pratar lite, ”vet du hur man gör på den?” ”näää..” ”nä inte jag heller…”. Kör lite situps. Går till nästa maskin, kör ett set. Står och jämför (obefintliga) muskler med varandra. Utropar ”helvete vad jobbigt det var!”, kör lite fler situps. Springer 2 min på löpbandet, går hem igen.

    Dom ser ut som små duracell-kaniner utan någon som helst planering när dom skuttar runt.

    Eller killen + flickvännen som kom in, körde 3 olika armövningar, stretchade låren + rumpan och gick hem igen. Tog 25 min.

    #289102

    Stör mig på killen som frågade sina kompisar om man skulle räkna vikterna på båda sidorna på benpressen eller bara en och fick det till 550kg (250kg va mer korrekt)utför övningen med minimal rörelse och som sen skiter i och plocka bort efter sig.

    #289103
    Yossi wrote:
    Eller människor som kommer i full UFC utstyrsel, UFC/Tapout shorts och Tapout tshirt. Bara för att leka balla.

    Sen undrar jag, hur ser ni på folk som avbryter en någon som gör något mycket skadligt på gymmet och ger han feedback. Ska man låta han va så han lär sig av sina misstag eller ska man tipsa med risk för att framstå som en besservisser?

    Varför är det så jävla störigt med folk som kommer med Tapout shorts? tränar själv ibland i rashguard för jag tycker det är skönt och håller svett lukten borta då det luftas mer. Det är i så fall lika störigt med folk som kommer med gasp kläder på, ska man gå in med termobyxor på eller?

    Sen han andra som klagade på att folk står och luftboxas och sparkas, Jag själv brukar göra det innan jag stretchar för att öva upp min teknik i slagen och sparkarna och mitt fotarbete.

    #289104
    HubC wrote:
    Ja, eller så hade han problem med sin pec.minor och av den andledningen fokuserade på toppläget i dipsen?
    Då är det ju helt berättigat med det utförandet

    Jag är ingen expert på dips så allt är möjligt, men att döma av hur den här personen tränar i övrigt och hans allmänna attityd så tror jag att han bara försökte träna tyngre än vad kan klarar av. Men har jag fel så ber jag om ursäkt ifall vederbörande läst detta.

    #289105
    Yossi wrote:
    Eller människor som kommer i full UFC utstyrsel, UFC/Tapout shorts och Tapout tshirt.

    Jag tränar i samma t-shirts och samma byxor (byxorna ”ärvde” jag efter morsan) som jag hade på gympan i 7:e klass. jag vägde 55kg då på 175cm då. nu är jag 30år och fortfarande 175cm. men 45kg tyngre. (hur stora kläder hade man förr??? undrar jag själv.)

    DET retar säkert många fler än att ha nya hippa ”märkes” kläder. :p

    jag har några nyare oxå men de gamla hänger kvar de med =)

    #289106

    Igår var dom tuffa gangsterkillarna på gymmet. Måste vara jobbigt med kaktusar i armhålan.

    #289107
    Gober wrote:
    Igår var dom tuffa gangsterkillarna på gymmet. Måste vara jobbigt med kaktusar i armhålan.

    De kanske lider av ILS? ;)

    [youtube=eYN5DABaWwk]

    #289108

    Vet inte om jag stör mig så mycket på det, eller jo lite. Men lyssnade på två killar som körde vader på gymmet i kväll. Den ena som sitter och kör säger till sin polare ” jag sprang ju 3 min på bandet, det är ju oxå ben och vader. Han kör klart och sen går dom in på herrarnas, det är så man tränar ben mina vänner….

    #289109
    Milla85 wrote:
    Vet inte om jag stör mig så mycket på det, eller jo lite. Men lyssnade på två killar som körde vader på gymmet i kväll. Den ena som sitter och kör säger till sin polare ” jag sprang ju 3 min på bandet, det är ju oxå ben och vader. Han kör klart och sen går dom in på herrarnas, det är så man tränar ben mina vänner….

    Dom ska ju ha +poäng att dom ens körde ben:D 80% av killar som gymmar kör ju bara överkropp

Viewing 15 posts - 886 through 900 (of 935 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.