Vilken är er största aha-upplevelse om träningslära?

Home Forums Allmänt om gymträning Vilken är er största aha-upplevelse om träningslära?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 61 through 69 (of 69 total)
  • Author
    Posts
  • #542455

    Helt klart när jag insåg hur mycket maten spelar roll på träningens resultat. :)

    #542456

    När jag insåg hur enkel styrketräning faktiskt är för det mesta och hur onödigt komplicerat folk ofta får det att låta. Artikelförfattare krånglar till saker för att dra uppmärksamhet till sig och ge illusionen av att de har något nytt att komma med. Folk på forum krånglar till saker i försök att verka kunniga (är man kunnig på riktigt så kan man oftast förklara saker så att ett barn förstår dem). På det stora hela så är det likväl det som spelar störst roll ganska enkelt.

    #542457
    Matsa wrote:
    När jag insåg hur enkel styrketräning faktiskt är för det mesta och hur onödigt komplicerat folk ofta får det att låta. Artikelförfattare krånglar till saker för att dra uppmärksamhet till sig och ge illusionen av att de har något nytt att komma med. Folk på forum krånglar till saker i försök att verka kunniga (är man kunnig på riktigt så kan man oftast förklara saker så att ett barn förstår dem). På det stora hela så är det likväl det som spelar störst roll ganska enkelt.

    +1.

    K.I.S.S. – helt enkelt.

    #542458
    Matsa wrote:
    När jag insåg hur enkel styrketräning faktiskt är för det mesta och hur onödigt komplicerat folk ofta får det att låta. Artikelförfattare krånglar till saker för att dra uppmärksamhet till sig och ge illusionen av att de har något nytt att komma med. Folk på forum krånglar till saker i försök att verka kunniga (är man kunnig på riktigt så kan man oftast förklara saker så att ett barn förstår dem). På det stora hela så är det likväl det som spelar störst roll ganska enkelt.
    Snake wrote:
    +1.

    K.I.S.S. – helt enkelt.

    Precis. Det var lite av min poäng också, dvs hur extremt överdrivet påståendet om att alla är SÅ olika och måste testa hit och dit för vad som funkar ”för just mig”.

    Rådet om att man måste hitta sitt eget speciella upplägg tror jag bara förvirrar mer än det gör nytta för en nybörjare.

    #542459

    Att oftare, längre och hårdare inte var lika med bättre. I vart fall
    inte när det gäller styrketräning.

    #542460
    TomasH wrote:
    Att oftare, längre och hårdare inte var lika med bättre. I vart fall
    inte när det gäller styrketräning.

    I praktiken gäller samma princip vid löpning. Rent teoretisk är ju mer och intensivare alltid bättre men om man anammar det fullt ut som löpare kommer skadorna som ett brev på posten i sinom tid.

    Inte ens eliten avstår lättare pass.

    #542461

    1. Att schemat du får på gymmen t.ex natilus kanske inte är de bästa om du vill bygga ;) ”natilus metoden”

    2. Att de inte är priset och utseendet på burken som gör kosttillskottet.

    #542462
    ljuung wrote:
    1. Att schemat du får på gymmen t.ex natilus kanske inte är de bästa om du vill bygga ;) ”natilus metoden”

    2. Att de inte är priset och utseendet på burken som gör kosttillskottet.

    Skönt att du har det som aha-upplevelse ändå. :emo-thumb

    #542463
    faran wrote:
    Skönt att du har det som aha-upplevelse ändå. :emo-thumb

    haha blev en del sånt när man var ”newbie” på kosttillskott:)
    typ ”dyrast och störst måste ju vara bäst”, sen insåg man att de antingen fanns bättre kosttillskott eller helt enkelt kunde få samma eller bättre effekt ur kosten =)

Viewing 9 posts - 61 through 69 (of 69 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.