Presentation och en artikel kallad Den Termogena Dieten

Home Forums Artiklar Presentation och en artikel kallad Den Termogena Dieten

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 151 through 163 (of 163 total)
  • Author
    Posts
  • #239925

    Jag var precis in på företagshälsan & hade toppen värden på lever, glucos & allt annat de kollar upp. Jag ligger på 300g+ dagligen på protein, dessutom fastar jag 16 tim/dag. Mår toppen fast jag går på diet

    #239926
    Pälle wrote:
    Jag var precis in på företagshälsan & hade toppen värden på lever, glucos & allt annat de kollar upp. Jag ligger på 300g+ dagligen på protein, dessutom fastar jag 16 tim/dag. Mår toppen fast jag går på diet

    Bra det :)

    Har också kollat upp värden och ser bra ut på nästan 3 g/kg kroppsvikt för det mesta.

    #239927

    Det här är en bra startpunkt;

    Proteinintag: Kroppsvikt* 4

    Kolhydratintag: 0, eller så nära noll som möjligt

    Fettintag: Kroppsvikt* 0.5

    För en 90 kg man blir detta

    360 gram protein

    0 gram kolhydrater

    45 gram fett

    Totalt: 1845 kalorier

    Med TEF: 1440*0.77+405*0.97= 1110+395= 1405 kalorier

    Så Jag som väger 90 kg ska få i mig 1845 kalorier och inte 1405 Kalorier (med TEF) när jag räknar på min kost ( aktivitetsfaktor utesluten i exempel) ?

    #239928
    eway wrote:
    Det här är en bra startpunkt;

    Proteinintag: Kroppsvikt* 4

    Kolhydratintag: 0, eller så nära noll som möjligt

    Fettintag: Kroppsvikt* 0.5

    För en 90 kg man blir detta

    360 gram protein

    0 gram kolhydrater

    45 gram fett

    Totalt: 1845 kalorier

    Med TEF: 1440*0.77+405*0.97= 1110+395= 1405 kalorier

    Så Jag som väger 90 kg ska få i mig 1845 kalorier och inte 1405 Kalorier (med TEF) när jag räknar på min kost ( aktivitetsfaktor utesluten i exempel) ?

    Den praktiska effekten blir runt 1400 kalorier med TEF inräknat ja, det stämmer.

    #239929
    Grandmaster wrote:
    Eftersom en uppdaterad variant av artikeln finns ute i det senaste numret, samt för att undvika förvirring, bör jag påpeka att Grub är fel ute här och att det föreligger så som min ursprungliga teori var – dvs 1 g protein är ca 3.2 kcal. Referenser finns i tidningsversionen för de som är intresserade.

    Finns denna uppdaterade variant på nätet i någon form? Om inte, vilket nummer av Body är den med i?

    Är det några stora skillnader, vad mer specifikt är det som är uppdaterat?

    #239930
    fabflippintastic wrote:
    Finns denna uppdaterade variant på nätet i någon form? Om inte, vilket nummer av Body är den med i?

    Är det några stora skillnader, vad mer specifikt är det som är uppdaterat?

    Hittade att det var i september-utgåvan från 2007. Hursomhelst, vad är det som skiljer sig i den uppdaterade varianten?

    #239931

    Det är inga jättekrångliga principer, däremot en elegant enkelhet.

    Mycket protein, nolla kolisar och fett så gott det går med undantag för grönsaker = högt TEF, högt protein, stor underskott och lågt insulin = fettförlust. Glöm inte att få i dig eventuellt kalium/kalcium dock och en multivitamin.

    #239932
    Madball wrote:
    Det är inga jättekrångliga principer, däremot en elegant enkelhet.

    Mycket protein, nolla kolisar och fett så gott det går med undantag för grönsaker = högt TEF, högt protein, stor underskott och lågt insulin = fettförlust. Glöm inte att få i dig eventuellt kalium/kalcium dock och en multivitamin.

    Jo I know, var mest bara nyfiken :)

    #239933

    Ökar ni vikterna under DTD eller försöker ni köra samma vikter som tidigare?

    #239934
    karlingen wrote:
    Ökar ni vikterna under DTD eller försöker ni köra samma vikter som tidigare?

    Man försöker bibehålla eller öka styrkan på DTD, precis som på alla andra dieter. Oerhört viktigt.

    #1081793
    Grandmaster wrote:
    För kvinnor hade jag nog satt proteinintaget i den initiala beräkningen till *3.5 så här i efterhand. På samma kroppsvikt har de generellt sett mer fett och mindre muskler, vilket gör deras energiförbrukning och proteinbehov lägre.

    Generellt skriver du att det går bra att ta 50 gram kolhydrater före och efter träning, gäller mängden även kvinnor likaså eller skall kolhydratmängden även dras ned på i förhållande till muskelmassa och energiförbrukning?

    #1081794
    MissMupp wrote:
    Grandmaster wrote:
    För kvinnor hade jag nog satt proteinintaget i den initiala beräkningen till *3.5 så här i efterhand. På samma kroppsvikt har de generellt sett mer fett och mindre muskler, vilket gör deras energiförbrukning och proteinbehov lägre.

    Generellt skriver du att det går bra att ta 50 gram kolhydrater före och efter träning, gäller mängden även kvinnor likaså eller skall kolhydratmängden även dras ned på i förhållande till muskelmassa och energiförbrukning?

    Jag tror inte att du kommer att få något svar av trådskaparen. Martin ”Grandmaster” Berkhan har gått vidare till större saker sedan många år tillbaka och han har inte varit inloggad här på väldigt länge.

    50 g kolhydrater borde inte vara någon fara. Det är ju inte några vansinniga mängder vi talar om. Justera upp eller ner vid behov bara.

    #1081805
    Jon Larsson wrote:
    MissMupp wrote:
    Grandmaster wrote:
    För kvinnor hade jag nog satt proteinintaget i den initiala beräkningen till *3.5 så här i efterhand. På samma kroppsvikt har de generellt sett mer fett och mindre muskler, vilket gör deras energiförbrukning och proteinbehov lägre.

    Generellt skriver du att det går bra att ta 50 gram kolhydrater före och efter träning, gäller mängden även kvinnor likaså eller skall kolhydratmängden även dras ned på i förhållande till muskelmassa och energiförbrukning?

    Jag tror inte att du kommer att få något svar av trådskaparen. Martin ”Grandmaster” Berkhan har gått vidare till större saker sedan många år tillbaka och han har inte varit inloggad här på väldigt länge.

    50 g kolhydrater borde inte vara någon fara. Det är ju inte några vansinniga mängder vi talar om. Justera upp eller ner vid behov bara.

    Tur att det finns andra hjälpsamma själar :) Tack Jon!

Viewing 13 posts - 151 through 163 (of 163 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.