bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 938 total)
  • Author
    Posts
  • #55510
    #158652

    jaha ,provar att skriva lite först då!!
    får väl se om det funkar.

    tränat styrke träning sen -88.
    sedan -2009 ,ordentligt.inne på 3:e året nu. försöker bli starkare,speciellt i böj-bänk-mark. vet inte vad jag vill riktigt,antingen styrkelyft el annat roligt i sporten.tror jag har för dålig karaktär för BB,dieten osv…
    var med i fototävling här -93,så därför blir det mera åt styrka hållet nu.provar att skriva lite dagbok här nu då,om det funkar.

    #158653

    lördags träning.
    bänk
    snebänk
    flyes.
    sen fick det vara bra…

    #158654

    solig dag idag!! ingen träning heller.men i morgon kör jag lite axlar-övre rygg,lats.
    hoppas det funkar nu å blir den 3 :e sidan av dagboken.har inte förstått det där riktigt ännu.hur jag ska göra för att skriva i dagboken å så.flera sidor mm…..

    #158655

    regnig dag idag!
    tränat bröst-övre rygg.
    bänk 3×6=140kg,snebänk 4×6=130kg.flyes 5×10.Bänk med ben i luften.

    latsdrag bak 3×8.latsdrag fram 3×8.rodd 3×8.rowing 3×10.det fick räcka för dagen.bra pump i armar efter passet.
    vikt idag ,err på vågen.antagligen går den bara till 150kg.så över det väger jag då,lite sommar vikt,det där.skulle nog kunna dieta ned mig till 140kg,men men.
    kör inte så hårt fysiskt nu på gymet,svetten dryper ,i värmen.
    får invänta hösten för hård körning!!!

    #158656

    jaha lördag idag då!!!
    ingen träning idag,laddar för måndags passet,mark.
    har lagt detta år för enbart bättra på mig i mark-bänkpress.förra året gick till knäböjen.mot slutet var jag uppe på 200-220kg i böjen,där.provade väl på nån gång att hänga på 260kg,men det var riktigt trögt!!!!
    samt blev korta böj där också.
    så årets mål är väl 180kg-el mera i bänken. samt i marken 230 el mera.har redan gjort 210kg i marken.bänken vet jag inte,jag räknar att jag gör ,typ en etta i bänken,om jag har fötterna i luften och orkar lyftet!!! hitills cirka 160×3.
    jag gillar RAW,stilen mera! vill inte blanda in en massa grejer å utrustning i lyftandet.

    ska snart när hösten kommer försöka hajja hur man lägger in lite filmer ,här också.typ som bifogade filer eller så.:ike:

    #158657

    Jaha.söndag å sista juli idag då!!!
    väntar på att dottra ska komma hem,ska skjutsa henne hem.hon har varit här 1 vecka nu.körde bröst/övre rygg i torsdags.funderar på vad jag ska köra i morgon,måndag.antingen mark,el bänk,hmmmm….
    tror det blir bänken,för maximal vila,nej!! föresten ,det blir mark.
    sista passet lyfte jag ,arbets sätt på marken,190x3x3.så snart är det dags att försöka lyfta 220 i marken.årets mål i marken är ju 230kg!
    sen är det bänken då,bänkpress med ben i luften,hoppas att kunna ta mera än 170kg i alla fall.årets mål 180kg! vill ju upp till 200kg,och det med ben i luften! efter det så kan jag öva in lite brygga,det gör jag redan ibland.
    ja ja ,hej då från en gammal gubbe!!!!!!!!!!!

    190cm-151kg………………….;)

    #158658

    Jaha,körde lite mark idag.gick inget vidare.kände när jag var på väg upp i vikter,att det gick trögt!!!
    mark:
    100×6-140×5-170×4-200×1-170×6,5.sen lite ryggböjningar i ställningen.
    tog inte så lång tid heller!!!
    hade med kameran idag,tänkte …försöka på 220kg,men ingen ide idag kände jag.gick ju trögt på 200kg redan.men men,sådana dgr blir det ibland. bara köra vidare.
    i morgon blir det bänk,får väl se vad det blir utav det då!!!
    ska köra tungbänk passet då! max 1-2-3 reps.hoppas att formen är bättre då!:ike:

    #158659

    Du är inte klen iaf!! Lycka till med ditt projekt!!

    #158660

    nja,nej kanske inte det!! ser mer ut som en valross!!…….lol

    men jag var inte så kaxig för drygt 4 år , osv… .är väl träningen som räddat livet på en.i alla fall var det lätt att återgå in i rutiner,att träna.så nu är det bara fortsätta tragla på,så får man se vartåt det bär.
    ha det janne.mvh bighulken.

    #158661

    Jaha då var bröst passet klart då!!!

    bänk:(50,80,110),140×6,160×3,(170×1 med brygga),160×2,2.140×6,5.annars med fötter i luften.
    snebänk:50,80,110,140×4,4,4.110×15,13,12. flyes 5×10.
    sen bastu.hyfsat pass…..

    170kg gick väldigt lätt!!! skulle kanske provat göra en till rep,men men.är lite rädd osäker fortfarande på vikterna.måste börja köra lite tyngre vikter snart också.med pass,typ för tunga,för att lura musklerna.lägga på typ 200kg el mer,för att få upp viktvanan.

    ja ja framåt går det i alla fall.:ike:

    #158662

    kört övre rygg-axlar idag.
    latsdr bak 5×8-latsdr framf 4×8-rodd 4×8-rowing 5×10.
    sidolyft m hantlar 5×8 med stopp i högsta läget.sen bastun.sen käkade jag lunch,kanon gott var det,efterrätt paj m vaniljsås,å sen kaffe på det,mmmmmmmmm………………….;)
    :up:

    #158663

    Vad folk inte tänker på!!!
    Det lätta är ju att träna,bara ta i å stånka på. men sen kommer allt annat också,sömnen måste funka bra,kosten:som verkligen tar tid å pengar i anspråk! jag lagar i dag pannbiffar 2 kg färs.räcker denna vecka i alla fall.då tänker folk ,kanske, ja men käka på resturang då! har inte råd!skulle jag käka hela kosten så,skulle det kosta minst 15″/månad!!!
    så man blir tvungen att lära sig laga mat.jag gör färdiga matlådor som jag fryser in.

    Detta tänker inte många på,tror jag! för när man som jag väger valross å tränar på,så går det åt stora mängder mat/vecka.
    sen även vilan då! som är den svåra biten,moraliskt!!!
    man måste verkligen tvinga sig att vila,speciellt när man känner sig pigg å hur stark som helst.med vila ,menas inte ligga på soffan,vila rätt muskelgrupp,kanske köra någe komplement osv…..
    ha det alla roliga typer som tränar………….
    mvh big hulk:ike:

    #158664

    Jaha,hemma nu kl 19:40.
    bra pass idag ,vad gäller armar…..
    superset blev det.bicca/tricca.

    curl m z stång ,strikt med stöd 4×8=50kg
    dips 4×8=+15kg vikt.

    curl mot pannan i maskin,liggande 4×8.
    push downs 4×8+10kg på vikt mag.

    koncent hantelcurl 4×8=22.5kg.
    triceps överhuvud 4×10.
    mätte armar,54cm ,nu när jag kom hem från träningen.börjar likna nåt!!!!……:O

    #158665

    [http://youtu.be/FKymsrLeLMg]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.