bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 938 total)
  • Author
    Posts
  • #158681

    Inte mycket träning denna vecka,må,ons,sen inge mer,tror jag.

    ländryggen är fortfarande sliten,känner jag.körde den ordentligt förrförra måndagen.men fortfarande känns det i den.måste nog vänta tills på måndag,typ.å hoppas att jag kan köra mark då.
    kollade lite på bänkpress RM,från lund,via datan.funkade faktiskt bra!

    ja ja ,bara tragla på ,nu blir det en fika å äppelkaka,å sen kolla burken.
    obs!!kl 23:00,kommer det strongman från holland också.det är ett av mina favorit program,sen gillar jag fighting också,typ k1.
    provade faktiskt för 8 månader sen!!! det var verkligen roligt.fast jag blev helt slut efter ,typ 2 minuter…..fast själva fightingen sitter i sen min tidigare karriär i karate å andra kampsporter!!! vigheten sitter ju i,delvis pga jag stretchar på helgerna.
    trevlig helg nu alla här på denna sight.
    mvh bighulken………..:)

    #158682

    Enligt ditt sätt att se på vikt klasser så tillhör jag lättvikt med mina 95kg fördelade på mina hela 170cm :p

    Gillar dina FU bänkar :up:

    #158683

    nja,är ju lite skämtsamt skrivet….. el menat.
    jag är ju en valross!!!…………lol
    trivs bra med fönstret öppet på vintrarna osv………

    #158684

    Idag blev det att liksom nystarta om igen!!!

    har tagit åt mig alla tips här på body,förstod att jag blivit övertränad nu!!! kört hela detta år ,med huvudinriktning på mark-bänk!
    samt kört bara ,5-3-1,reps hela tiden.så nu blir det träning med inriktning på 12-10-8,reps!!
    idag: bröst-biceps.
    bänk:50,80,110×10,10,9,8.långsamma strikta!!! oj oj vilken pump!!!!!!
    snebänk:50,80,110kgx8,10,9,8.
    flyes:4×12.
    biceps.
    curl m ez stång 4×8=40kg långsamma å strikta!!
    curl liggande mot pannan i maskin 4×7.
    sen fick de vara bra!!! gymet stängde,å ägarna förföljde mig!!! De ville ha ut mig,å gå hem tror jag……..:ike:
    men vilken pump jag fick!!! även fast jag körde på uppvärmnings vikter!!!

    #158685

    ja,styrketräning började jag med typ 84-85,redan! men då bara som kompliment till karaten.ville ju bli större!!! fick alltid pisk av sadok kouka-hasse lundgren-håkan nygren-donald bengtsson-sigge,mm……
    vägde ju bara,typ strax under 80kg,för där gick gränsen till tungvikten då.sista tävlingen var -86,då fick jag ett silver i lag sm!
    Det var många roliga uppe på gymet då.kom ihåg:keith armstrong-Ali malla-samt alla andra stora monster som gick på dunder honung då!!!
    Gymet hette,swings! då på den tiden.å karate delen hette,sthlms karate cai.Det var roliga tider,ibland kunde man träna typ 5 timmar i streck….bara för att man ville ha sååå stora biceps el annat! sen ner på nån salladsbar,fanns en vid skatte skrapan då,pröjsa 25 spänn,sen fick man äta så mycket man ville.vi brukade sitta där minst 4 timmar!!! de måste ha gjort förlust på oss då!!! men det var den tiden jag var ung!! Jag brukade träna med en kille som kallades ,Zebbe,zebastian.han hade väldigt stora armar!!! det enda han egentligen körde bra!!!87-88 började jag träna ordenligt styrketräning,hade lessnat på karaten.gick upp i vikt till ca:105kg då.deffad som jag alltid var på den tiden.sen -89 tränade jag på fryshusets gym.vi hade hand om det då 89-91.blev några pauser från tränandet också,men inte så länge!typ 3-6 månader,max.sen blev det lite träning 91-94,på ja vad kallar man det.huset….därifrån skickade jag kort,till bodys foto tävling-93! sen så har jag bara traglat på i gammal pensions anda!!! näe .nu orkar jag inte skriva mer idag!!!
    hejdå!! mvh bighulken.:up:

    #158686

    Riktigt jäkla skojig journal, kommer följas!!!

    Vad har du för mål nu?

    // mvh

    #158687

    Årets delmål: i klassikt styrkelyft ,typ.
    Bänk 180kg-mark 230kg.
    Ben vet jag inte.jag bara underhålls tränar dem.kör väl 5set a 170-190kg a 8-6reps.
    skynda långsamt gör jag…..2013/2014,tänkte jag …..

    #158688

    Idag blev det övre rygg-mark!…
    När jag gick hemifrån skulle jag köra ben var det tänkt!!!
    men stannade å satte mig på en sten å funderade ett tag!
    hmmm,har ju inte kört ben på 3 månader,då kommer jag få värsta träningsvärken ju.å jag som har en massa viktiga saker denna vecka!
    näe,jag ändrade mig,å körde övre rygg-mark i stället!!!
    ö rygg:
    latsdr bak 3×8=80kg
    framf 3×8=80kg
    rodd i maskin 3×8=80kg
    rowing dr m stång 3×8=80kg.

    sen var det marken då!!!
    var ju redan uppvärmd!
    100×6,140×5,170×3,200×3,220kgx1 fail,200×3,3.börjar att närma mig nu i alla fall!!! en månad till så bör jag göra minst 220kg,hoppas jag.:ike:

    #158689

    Lolade lite för mig själv när jag läste om det där med stenen och funderandet :up: måste sett kul ut för betraktaren med en 0,15 ton jätte som sitter och funderar på en sten

    Bra pass annars och marken lär ju komma upp anyday ja!

    #158690

    hej magnus!!!
    Ja,ibland så ändrar jag mig vad gäller träning…he he he. har väl lärt mig lyssna på kroppen efter 25 år!!! men inte lätt när viljan oftast är starkare än vettet!!!!!!!

    lolade för mig själv också!!!!…..när du skrev 0.15 ton jätte!!! den snor jag av dig,detta kommer att bli så jag kommer att säga hädanefter,när folk frågar,vad väger du?
    0.15 ton!!!!………….ha ha ha …………………ha det magnus………..

    #158691

    Idag är det matlagning på programmet!!phuuuuuu…..tycker inte det är roligt längre att laga mat.2 kilo blandfärs blir pannbiffar m grönmögelost i,sen kyckling,pasta å sås till det också,sen in i matlådor,några i frysen……..minst 4 timmmars jobb,phuuuuu.
    men har ju mat då för denna vecka å nästa också….

    ha det alla tränande å bloggare på denna sight……………..;)

    #158692

    idag blev det bröst!!!!!

    Bänk:(60,90,120)140×6,6,6.120×10,10,10.-FU!
    snebänk:(50,80,110,)140×4,110×10,10,9,8.
    flyes 4×10=14:e hålet.vad nu det är för vikt vet jag inte.
    hyfsat pass.men svårt att hålla sig från att köra tungt!!!!
    vart inte så svettig idag, i alla fall,gäspade tom,på passet!!!
    ja ja ,ibland för det bli så med.har så svårt att hålla tillbaka viljan att köra tunga set,typ 3:or,å neråt.på tyngre vikter,men kroppen sa ju ifrån att jag var lite övertränad vad gäller den delen av träningen! så får fortsätta traggla på på dessa vikter i ett tag……:ike:
    iofs så får jag bättre kontakt med musklerna ,känner jag.

    ha det alla här å kämpa på!!!!!
    Beach 2015…………………..:up:

    #158693

    Det är bra med passning el ställning när man lyfter!!!!!!:ike:

    ha det!!!!!
    PS:detta var i början av detta år,så är bättre å starkare nu,i alla fall…………..lol

    #158694
    bighulken wrote:
    Det är bra med passning el ställning när man lyfter!!!!!!:ike:

    [http://youtu.be/jJnShR3Vw68]

    ha det!!!!!
    PS:detta var i början av detta år,så är bättre å starkare nu,i alla fall…………..lol

    Lite onödigt att kila fast sig mellan stång och bänk ;)
    Saknar möjligheten på mitt gym att göra det samma hahaha

    #158695

    Först blev jag jätterädd och började bita på naglarna men sedan såg jag ”safetypinnarna”. Ha,ha, tack för att du bjuder på lite gymglädje! Kul att få se ”failarfilm” ibland för allt går ju inte riktigt som man har tänkt sig i verkligheten.

    Vart tog din stiliga, gröna avatar vägen?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.