En Terminators träning

Home Forums Dagböcker En Terminators träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 190 total)
  • Author
    Posts
  • #368352

    Da Terminator is back[/b]

    Håller på att klura ut ett nytt upplägg som ska köras under den här dieten jag håller på med. Det ser ut att bli nåt i stil med två helkroppspass i veckan och fyra förbränningspass. Varje muskelgrupp kommer att få en övning/pass och det ena passet snackar vi grym basövning och det andra passet blir det lite finlir (grovt bedömt). Filar för tillfället på vilka övningar som ska vara med och hur dom ska kombineras. Mer om detta när det är klart.

    Dagens pass såg ut på följande vis:
    Hantellyft åt sidan: 3 set.
    Cablecross: 3 set.
    Pushdowns: 3 set.
    Z-stångcurl: 3 set.
    Benpress: 3 set.
    Stående vadpress: 3 set.

    Ingen rygg idag eftersom jag inte kunde låta bli att köra den förra veckan när det egentligen skulle varit träningsfritt.

    #368353

    Det går inte så bra med träningen. Fick magknip vid lunchtid igår (fredag) som bara blev värre och värre ju längre dagen gick. Genomled ett släktkalas hemma hos oss eftersom lillen fyller 1 år och gick till sängs med rejäla magsmärtor. Lite bättre imorse men långt ifrån bra. Varit hos läkare idag men han tyckte inte det verkade vara blindtarm, galla eller något annat akut, så nu sitter man här i TV-soffan och har dragit i sig 15 ml paraffin. Bara att invänta resultatet! :yikes:

    #368354

    Usch och fy. Iofs är det väl bra om det inte är blindtarmen eller något annat jobbigt,
    utan ”bara” magnkip av någon okänd anledning. Krya på dig terminatorn…

    #368355

    Magen är bra igen. Har inte hunnit fila på mitt nya upplägg då jag börjat på nytt jobb och varit på utbildning på annan ort m.m. Fick bli ett snabbt pass ikväll.

    Bänkpress: 3 set.
    Stående vadpress: 3 set.
    Hantellyft åt sidan: 3 set.
    Z-stångcurl: 3 set.
    Pushdowns: 3 set.
    Sittande rodd i maskin, brett grepp: 3 set.

    Inga ben idag. Varken tid eller lust. Over & Out!!

    #368356

    Veckans andra helkroppspass. Kör ganska hårt med låg volym och försöker bara hålla den styrka och muskelmassa jag redan har. Ingen prio på att öka nu alltså utan nu är det den slanka linjen som gäller. :D

    Marklyft: 4 set.
    Cablecross: 3 set.
    Hammercurl hantel, tvåhandsfattning: 3 set.
    Smalbänk: 3 set.
    Benpress: 3 set.
    Axelpressar i maskin: 3 set.

    Insåg just nu att jag glömde köra vader. Vad är det för idioti? Undra om Yates, Coleman och Cutler brukar göra såna tabbar? :yikes:

    #368357

    Det blev ett gästpass på Kinna Hälsostudio (numera iForm) där många års träning har genomförts tidigare. Stämde möte med kompisen från den tiden och körde ett riktigt nostalgipass med efterföljande bastu. Mycket kul.

    Bänkpress: 3 set.
    Hantellyft åt sidan: 3 set.
    Sittande rodd: 3 set.
    Stångcurl: 3 set.
    Pushdowns: 3 set.
    Rumänska marklyft: 3 set.
    Stående vadpress: 3 set.

    Jäkla träningsvärk i baksida lår idag (onsdag) och lite halvmör i resten av kroppen. Frun är ute och går med lilleman som vägrar sova ikväll och i skrivande stund har varit vaken ungefär 2,5 timme längre än han brukar. Verkar som att det är fler tänder på gång. Man lider med den lille stackaren när han har ont. :(

    #368358

    Jaha, då har man tydligen varit borta från träningen i två veckor enligt dagboken. Började på mitt nya jobb för fyra veckor sedan men det var inte alls vad jag trott så efter tre veckor hoppade jag av och drog tillbaka till det gamla, dock med nya arbetsuppgifter. Nu ska det besiktigas hus istället. Hur som helst blev det en hektisk period dessa veckor och träning kom långt ner i prioriteringen. Smög igång med ett helkroppspass idag och kände faktiskt på 210 pannor i marklyft utan några större problem. Dock hade jag nog inte fått upp 220 idag (så du kan känna dig lugn ett tag till Malawiglenn). ;-)

    Cablecross: 3 set.
    Marklyft: 5 set. 210 kg som bäst.
    Stångcurl: 3 set.
    Viktskivelyft framåt: 3 set.
    Pushdowns: 3 set.
    Sittande vadpress: 3 set.
    Benspark: 3 set.

    #368359

    Sittande rodd i maskin: 3 set.
    Stångcurl: 3 set.
    Hantellyft åt sidan: 3 set.
    Pushdowns: 3 set.
    Cablecross: 3 set.
    Stående vadpress: 3 set.
    Sittande lårcurl: 2 set.

    …och nu…Bonde söker fru!!

    #368360

    Känner mig lite mör i en axel och vågar inte dundra på med pressar innan den är bra igen. Tur att detta händer nu när jag inte satsar på att öka. Är nöjd om jag lyckas hålla mig där jag är för tillfället, förutom i marklyft där jag verkligen vill uppåt så jag når sinnesjuka vikter någon gång.

    Cablecross: 3 set.
    Hantellyft åt sidan: 3 set.
    Stångcurl: 3 set.
    Marklyft: 6 set.
    Stående vadpress: 3 set.

    Orkade inte köra triceps och ben. Raka vägen hem och slappa efter passet. Tidig läggning idag!

    #368361

    Hoppade in på gymmet och körde lite av varje. Har planerat in ett pass med jobbarkompisen på måndag och jag tror det skulle bli bröst och nåt mer då, så det hoppades över nu. Måste försöka låta min stackars axel få vila lite också så den blir kompis med mig igen. :(

    Stångcurl: 3 set.
    Pushdowns: 3 set.
    Stående vadpress: 5 set.
    Sittande rodd i maskin: 3 set.

    Nu blir det nog vila t.o.m. måndag. ”Nya” jobbet är förbannat kul så livet är på topp igen, vilket leder till bättre träningsmotivation. :up:

    #368362

    Körde ett gästpass på Westcoast i Uddevalla tillsammans med jobbarkompisar idag. Ett riktigt bra gym där golven fortfarande är täckta av gymmatta istället för parkett, som de flesta anläggningar envisas med nu för tiden. Fattar inte hur man kan lägga parkett på ett gym! Vart är världen på väg egentligen? :what:

    Latsdrag: 3 set.
    T-bar: 3 set.
    Sittande rodd: 3 set.

    Pushdowns: 3 set.
    Enarms hantelextensions: 3 set.
    Framåtlutat kabeldrag: 3 set.

    Som sagt…väldigt bra gym med skön stämning. Det får bli ett spontanpass där lite då och då när det passar på vägen hem från jobbet.

    #368363

    Du såg rejält bitig ut Glenn! :up:

    #368364
    Albin wrote:
    Du såg rejält bitig ut Glenn! :up:

    Det är lätt att göra det med 80% fett. :D
    Tänkte jag skulle hunnit ta ett snack med dig när du stod på löpbandet Albin men det blev så bråttom hem. Det verkar som både träningen och deffen går bra för dig.

    #368365
    Glenn Spänn wrote:
    Det är lätt att göra det med 80% fett. :D
    Tänkte jag skulle hunnit ta ett snack med dig när du stod på löpbandet Albin men det blev så bråttom hem. Det verkar som både träningen och deffen går bra för dig.

    Nästa gång, och är inte arbetskamraterna närvarande så finns jag ju oftast där nere 6ggr i veckan och många gånger utan träningskamrat…så vill du dra ett pass är det bara att ”hojta”.

    #368366

    Fan, har du släppt journalen nu Mr Spänn?

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 190 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.