En Terminators träning

Home Forums Dagböcker En Terminators träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 190 total)
  • Author
    Posts
  • #368217

    Dips: 3 set. +20 kg är lagom nu. Relativt lätt.
    Triceps extensions, maskin: 3 set.
    Pushdowns, smalt vinklat grepp: 3 set. Drop på det sista.

    Stående vadpress: 5 set.
    Sittande vadpress: 6 set.

    Pinchgrepp: 4 set.
    Barholds: 5 set. 140 kg som högst. Orkar inte alls länge.

    Lika bra pass som vanligt. Stämningen på gymmet är oslagbar. Folk hälsar och pratar, de flesta tränar hårt och hardcorestuket genomsyrar hela stället. Det gör en väldig skillnad för motivationen jämfört med att träna på ”Den Stora Kedjan” som jag gjorde förut.

    Ikväll:
    Chips: 1 rör Pringles med dipp.

    #368218

    Knäböj: 5 set. 8 x 130 kg.
    Benpress: 4 set.
    Benspark: 4 set. Drop på sista.
    Liggande lårcurl: 4 set.
    Raka marklyft i T-bar: 2 set.

    Trodde jag gjorde 7 reps på 130 kg i knäböjen förra gången och stannade på 8 idag trots att det hade gått att klämma ut en nionde. Nästa gång är det dags att ha 140 kg som ”kontrollvikt”.

    #368219

    Bänkpress: 5 set.
    Djupa pressflyes med hantlar: 3 set. Mycket skön övning jag brukar köra.
    Pullovers: 3 set.

    Sittande militärpressar: 4 set.
    Hantellyft framåt: 3 set.
    Kabeldrag från sidan: 3 set.
    Shrugs: 4 set.

    Skulle tro att det blir lite TV-grippers ikväll också. Brukar försöka ge mig på dom jävlarna varje tisdag. Ikväll åker nog #2 i bott….eller också inte. :|

    #368220

    Marklyft: 5 set. 3 x 190 kg samt 7 x 170 kg som bäst.
    Sittande rodd, smalt grepp: 3 set.
    Roddmaskin, brett grepp: 3 set.

    Stångcurl: 3 set.
    Hammercurl hantel, tvåhandsfattning: 3 set.
    Curlmaskin: 3 set.

    Marklyften ökar stadigt. Lyckas klämma ut en repetition mer varenda vecka. Fick med jobbarkompisen till gymmet idag också. Han var lite motsträvig först men blev ganska lyrisk redan i sin första övning (han ville inte köra marklyft så vi körde endast resterande övningar tilsammans). Det blir nog ett träningskort för honom också. Kul!!

    #368221

    Dips: 3 set.
    Triceps extensions, maskin: 3 set.
    Pushdowns, smalt grepp: 3 set.

    Stående vadpress: 5 set.
    Sittande vadpress: 5 set.

    Pinchgrepp: 4 set.
    Barholds: 4 set.
    Wristroller: 3 set.

    Orkar bra i första setet pinchgrepp för att knappt fixa vikten (2 x 10kg/ hand) alls i sista, sen är kraften slut när jag börjar med barholds. Får nog hoppa pinchen och köra enbart barholds nån gång snart för att se vad jag klarar där.

    Triceps ökar rejält i styrka. Börjar få känslan av att kunna belasta dem med vilken vikt som helst utan att det tar stopp. :bb2:

    #368222

    Knäböj: 6 set. 6 x 140 kg och 3 x 150 kg som bäst.
    Benpress: 4 set.
    Liggande lårcurl: 6 set.
    Benspark: 3 set.

    Den planerade höjningen i knäböj blev bra. Nu är det 140 kg som ska ökas i repetitioner några pass framöver. Liggande lårcurl är en övning jag aldrig gillat riktigt men nu har jag börjat köra den lite mer ”våldsamt”, d.v.s. jag släpper lite på det strikta utförandet och drar upp vikten mer aggressivt samt låter överkroppen lyfta från bänken i utsträckt läge. Det känns väldigt bra faktiskt.

    För övrigt är det bara två veckor kvar att jobba nu innan jag går på min pappaledighet som sträcker sig över maj, juni, juli och augusti. :yahoo:

    #368223

    Morgonpass före jobbet idag. Trodde jag skulle bli helt själv och kunna träna naken om jag ville, men halv sex trillade det in ett par gökar till. Tur att jag valde byxorna på.

    Bänkpress: 3 set.
    Lutande hantelpressflyes: 3 set.
    Cablecross nedifrån: 3 set.

    Hantellyft framåt: 3 set.
    Axelpressar i maskin: 3 set.
    Drag till hakan: 3 set.
    Hantelshrugs: 3 set.

    #368224

    Marklyft: 6 set. 1 x 200 kg som bäst.
    Sittande rodd i maskin, brett grepp: 3 set.
    Hantelrodd: 3 set.

    Sittande z-stångcurl från låren: 4 set.
    Alternerande hantelcurl: 4 set.

    Idag åkte tvåhundringen upp i marklyft och det kändes väldigt bra. Skulle ljuga om jag sa att det var lätt, men lite mer hade allt gått. Det var benen som svek när jag gick ner och reppade på lättare vikter. Dom är inte helt återhämtade sedan söndagens pass och nu ska jag faktiskt hoppa över benträningen denna veckan eftersom dom fått så mycket pisk det senaste. Är övertygad om att det enbart kommer att gynna mig.

    Lite lustigt är att jag kan köra tunga marklyftpass utan att bli helt ”död” i korsryggen nu vilket jag alltid blev förr, under min fanatiska träningsperiod för 10 år sedan. Nu känns det fräscht och starkt även efter den övningen. Kanske för att benen var starkare på den tiden och korsryggen inte riktigt hängde med?

    #368225
    Glenn Spänn wrote:
    För övrigt är det bara två veckor kvar att jobba nu innan jag går på min pappaledighet som sträcker sig över maj, juni, juli och augusti. :yahoo:

    Perfa! Då kan du lägga ALLT åt sidan och bara koncentrera dig på träna-äta-vila-grejen!!!! :-)
    Skämt å sido, farsaledighet kräver nog sina sysslor antar jag.

    Vad för slags gym kör du på? Som du skrev tidigare så kan rätt personer peppa en till nya
    nivåer. Det är lätt att glömma hur viktigt det är med inspiration.

    #368226
    Gettodachoppa wrote:
    Perfa! Då kan du lägga ALLT åt sidan och bara koncentrera dig på träna-äta-vila-grejen!!!! :-)
    Skämt å sido, farsaledighet kräver nog sina sysslor antar jag.

    Vad för slags gym kör du på? Som du skrev tidigare så kan rätt personer peppa en till nya
    nivåer. Det är lätt att glömma hur viktigt det är med inspiration.

    Det är ett gym som drivs i föreningsform och enbart består av styrketräningslokal. Allt är rejält tilltaget. Gott om vikter, tunga hantlar, maskiner med stora viktmagasin m.m. Stället är gjort för att träna hårt och det är just vad alla gör där. Magnesiumet yr och det smäller i vikterna. :emo-thumb

    #368227

    Smalbänk: 3 set. 7 x 100 kg som bäst.
    Triceps extensions i maskin: 3 set.
    Pushdowns: 3 set.

    Sittande vadpress: 5 set.
    Stående vadpress: 5 set.

    Barholds: 7 set. Håller 140 kg max 10 sekunder i första setet.

    Fick lite ont i vänstra armbågen i första setet extensions idag. Det smärtar både när man tänjer och rör vid den, ungefär som att man skulle slagit emot något. Körde väldigt lätt på pushdowns efter det. Skulle tro att det är den sortens smärta som går över ganska snart.

    Imorgon hinns det inte med någon träning och jag har faktiskt inte tänkt ta igen det passet. Det gör nog gott med en vecka utan benträning nu då dom stackarna har fått mycket stryk ett bra tag. Kände även att det var benen som begränsade marklyften i torsdags då de inte var helt återhämtade än.

    #368228

    Ingen tid att träna idag men det gör inget. Benen behöver nog fan vila en vecka extra nu så det passar utmärkt.

    #368229

    Ligger lågt fram till söndag tänkte jag. Känner av en liiiten förkylning och behöver nog även låta mitt ömma tricepsfäste vila lite extra. Mycket bättre nu dock. Torsdag/fredag ska vi ut på lite familjeutflykt så det passar bra med en vilovecka. Vecka 18 ska det sättas PB:n så det smäller om det förutsatt att tricepsen vill vara med (kanske smäller om den ryker av med).

    Ha det bra mina kära läsare, båda två!!

    #368230

    Knäböj: 4 set. 4 x 140 kg som bäst.
    Benspark: 4 set.
    Seated legcurl: 5 set.
    Benpress: 2 set.

    Tog det relativt lugnt idag och körde lite lättare än vanligt. Hade inga rekord i sikte idag då vi varit på utflykt ett par dagar och maten har blivit väldigt lidande. Mycket fika istället för riktig mat. Dessutom har förkylningen satt sina spår men nu är den på väg bort känns det som. Kändes fint att ta en sväng till gymmet i alla fall så man kommer i rätt gängor igen. Imorgon börjar fyra månaders pappaledighet så nu ska jag nog åtminstone kunna ladda rejält för passen på dagarna.

    #368231

    Bänkpress: 6 set. 1 x 150 kg som bäst.
    Pressflyes med hantlar: 3 set.
    Pullovers: 3 set.

    Smithpressar framför huvudet: 4 set. Djup till näsan.
    Baksida axlar i maskin: 3 set.
    Hantellyft framåt: 3 set.
    Shrugs: 4 set.

    Testade lite uppvärmning för att känna om armbågen spökade. Det kändes men gjorde inte direkt ont. Lastade på mer vikt och singlade mig upp till 150 pannor för att se vad som hände. Tänkte att det får bära eller brista så vet jag åtminstone läget efteråt. Det bar som tur var. Lite roligt att 0,15 ton faktiskt inte kändes särskilt tungt idag. Axelträningen kändes bra den med. Nu är jag ”Back on Track” efter min vilovecka. Måste iväg och inhandla en ny platta kvarg på Lidl bara så jag kan ta vara på effekten av allt slit.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 190 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.