En Terminators träning

Home Forums Dagböcker En Terminators träning

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 181 through 190 (of 190 total)
  • Author
    Posts
  • #368367
    Gettodachoppa wrote:
    Fan, har du släppt journalen nu Mr Spänn?

    Nej, tyvärr är det avsaknad av träningspass som är orsak till det dåliga tempot här. Har varit på kurser på andra orter och studierna har pågått långt fram på kvällarna. Dessutom har diverse förkylningar och nackspärr bromsat upp mig när jag skulle hunnit träna. Men snart min vän…mycket snart blir ”Pedal to the metal” igen.

    #368368

    JA…då var det dags igen. Byte av jobb fram och tillbaka samt lite sjukdom och annat krafs har satt stopp för träningen ett tag men nu hoppas jag vara tillbaka på banan igen. Har varken varit på gymmet eller kört förbränning på ett bra tag, förutom några sporadiska pass så styrkan har antagligen minskat och fläsket hänger envist kvar.

    Idag blev det ungefär så här:
    Framåtlutade extensions: 3 set.
    Smala bänkpressar: 3 set.
    Kickbacks: 3 set.

    Vadpress i benpressen: 5 set.
    Stående vadpress: 4 set.

    Har lite ont i min vänstra axel sedan ganska länge tillbaka. Det har inte blivit ett dugg bättre av att hålla upp med träningen så nu får jag försöka rehabträna i de övningar där smärtan känns. Det brukar ju hjälpa att göra så.

    #368369

    Sittande rodd i maskin, brett grepp: 3 set.
    Kronlyft: 5 set.
    Latsdrag: 3 set.

    Z-stångcurl: 4 set.
    Hammercurl hantel, tvåhandsgrepp: 2 set.

    Slet upp 220 kg i marklyft idag, mest för att känna om jag fortfarande kunde efter denna lågfrekventa träningsperiod. Det var inga problem som tur var. :up:

    Nu är jag faktiskt HELT frisk igen. Ingen nackspärr, feber eller förkylning. Tror att hela 2011 års budget av sjukdomar är uppfylld redan. Ser fram mot ett år utan ens en liten buse i näsan.

    #368370

    Fan vad jag ljuger såg jag nu. Det var ju i KRONLYFT jag slet upp 220. Var det mitt undermedvetna som försökte kompensera för något där kanske? Ber om ursäkt och går bums till sängs utan kvällsmat.

    #368371

    Löpbandet: 45 min. 5,5 km/h.

    Tjockisen behöver röra på sig lite och valde en inomhuspromenad till första avsnittet av ”Chuck” på phonen. Hoppas den serien visar sig vara bra så jag får lite mer motivation att stå på det där jäkla bandet.

    #368372

    Härligt att sjukdomarna har försvunnit så du kan fortsätta i utmaningen! :)

    #368373
    Johan85 wrote:
    Härligt att sjukdomarna har försvunnit så du kan fortsätta i utmaningen! :)

    Tack Johan. Hur går det för dig, ökat mycket?

    #368374

    Var en hårsmån från 3×220 idag, efter en 3a på 210 :)

    #368375

    Här var det visst inte uppdaterat på ett tag. Jag lever och mår bra, bara så ni vet. :-)

    #1077559

    Hallå….hallå….är det någon kvar här? Hittade min gamla journal och började läsa lite. Riktigt kul faktiskt.
    Nytt sedan sist är att jag har blivit löpare. Fråga mig inte hur det gick till men nu plöjs det löprundor mellan 7 och 15 kilometer cirka tre gånger i veckan. Gymmet har fått stå tillbaka kraftigt under lång tid eftersom vi har två små barn här hemma. Detta löstes dock för någon månad sedan med ett powerrack och en olympisk stång i garaget, så nu blir det 3-4 pass per vecka där också. Vikten är cirka 15 kilo lägre än senast jag hängde här.

    Är ni kvar ni som brukade skriva och läsa förr? Gettodachoppa, Malawiglenn, Albin m.fl.?

Viewing 10 posts - 181 through 190 (of 190 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.