En Terminators träning

Home Forums Dagböcker En Terminators träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 190 total)
  • Author
    Posts
  • #368337

    Marklyft: 5 x 200 kg. PB
    Sittande rodd i maskin, brett grepp: 3 set.
    Latsdrag, brett grepp: 3 set.

    Stångcurl: 4 set.
    Hammercurl hantel, tvåhandsfattning: 3 set.

    Marklyften: (varför kan jag inte ”bädda in” klippet längre? Det blir bara en vit ruta)
    [http://www.youtube.com/watch?v=9Y79VraG8Zs]

    Lillkillen gör sin första dag på gymmet:

    #368338

    Idag har jag lite bättre tid att sitta och meka så jag försöker komma på varför jag inte fick upp videoklippet annat än som länk igår.

    [youtube=9Y79VraG8Zs]

    Sådär….då funkade det. Fick göra på ett annat sätt än jag gjort förut. Fattar inte varför, men man behöver väl inte fatta allt.

    #368339

    Idag blev det ett litet kort pass som såg ut ungefär så här:

    Pushdowns, V-handtag: 3 set.
    Hantelextensions: 3 set.

    Sittande vadpress: 9 set.

    CoC: 3 set holds på #2

    Fick filmat lite pushdowns också men har inte hunnit föra över och redigera än så vi får se om det kommer upp senare. Det beror även på hur bra/dåliga mina triceps ser ut. :p

    #368340
    Glenn Spänn wrote:
    Idag blev det ett litet kort pass som såg ut ungefär så här:

    Pushdowns, V-handtag: 3 set.
    Hantelextensions: 3 set.

    Sittande vadpress: 9 set.

    CoC: 3 set holds på #2

    Fick filmat lite pushdowns också men har inte hunnit föra över och redigera än så vi får se om det kommer upp senare. Det beror även på hur bra/dåliga mina triceps ser ut. :p

    Hehe! Det slutar med att du alltid måste ha optiljus med dig, var du än går. :-)

    #368341
    Gettodachoppa wrote:
    Hehe! Det slutar med att du alltid måste ha optiljus med dig, var du än går. :-)

    Ja men det måste gå att bygga nån slags rigg man fäster runt midjan med en stång uppåt att hänga lampor i. :D

    Här kommer filmen från gårdagens pass:
    [youtube=oHJN4O-_CHQ]

    Knuffar även in en bild där jag verkligen lyckades hitta det omtalade optiljuset. Riktigt så här grov tror jag inte jag är i verkligheten, men vi kan ju låtsas.

    #368342

    Idag var jag ganska klen på gymmet och antagligen är det förra veckans maxningar som sätter sina spår. Framför allt kände jag mig svag i axlarna när det skulle bänkas så resten av passet gick i inga-pressar-anda. Planen är nu följande: Rygg/bicepspasset på torsdag kommer att köras efter dagsform. Känner jag mig stark drar vi på. Triceps på lördag blir väldigt lätta vikter. Vader och ben får gå på dagsform även dom. Efter det blir det EN HELT TRÄNINGSFRI VECKA!! Det borde göra mig stark igen. :bb2:

    Bänkpress: 3 set.
    Pullovers: 3 set.
    Cablecross: 3 set.

    Baksida axlar i maskin: 3 set.
    Hantellyft åt sidan: 3 set.

    #368343

    Bra tänk kring träningen! Du är värd lite vila så som du trummat på med ökningar i massor.

    #368344
    Gettodachoppa wrote:
    Bra tänk kring träningen! Du är värd lite vila så som du trummat på med ökningar i massor.

    Ja så får det bli. ”Problemet” är bara att det är fantastiskt roligt att träna nu så det kommer kännas som en förlust att inte få gå till gymmet på en vecka, men om jag rannsakar mig själv vet jag det behövs. Gårdagens pass visade tydligt på det.

    #368345

    Marklyft: 4 set.
    Sittande rodd i maskin, brett grepp: 3 set.
    Latsdrag: 3 set.

    Z-stångcurl: 4 set.
    Hammercurl hantel: 4 set.

    Kändes helt ok att träna idag. Inte alls lika svag som i tisdags men som sagt är det nog mest axlarna som fått för mycket stryk det senaste och det påverkar ju inte dagens muskelgrupper nämnvärt. Träningen i helgen kommer utföras som planerat, sen blir det en vilovecka som förhoppningsvis tar mig till nya höjder. :buttrock:

    #368346

    Lite snäll träning på triceps idag tänkte jag och la in den gamla klassiska övningen kickbacks som jag aldrig kör annars då den känns lite, vad ska jag säga…mesig. Men fy för den ledsjuke vad det nöp i triccarna. Hur bra byggareffekt man får har jag inte en aning om men de direkta känningarna under och efter passet var av bra karaktär.

    Pushdowns: 3 set.
    Kickbacks: 4 set.

    Stående vadpress: 6 set. Körde vråltungt idag.
    Sittande vadpress: 4 set.

    CoC: Reppade på med #1 och körde lite holds på #2 (som jag fortfarande har problem att stänga konsekvent).

    En annan nyhet som spöar det mesta är att strax innan jag skulle till gymmet tog lillkillen sina första steg här hemma i köket. Riktigt kul att både jag och Maria (min fru, hans mamma) var på plats och fick se det med egna ögon. Nu, bara ett par timmar senare står han stabilt långa stunder och traskar iväg en bra bit. Otroligt vad fort det går när dom väl börjat testa något.

    #368347

    Denna veckan blir det alltså helt gymfritt för mig men nu har operation ”Bränna flöööt” inletts. En ordentlig uppstyrning av maten och långpromenader står på programmet. Skulle tro att cirka 10 kg behöver skalas av då målet är att inte vara tjock längre. Invägningen idag visade på 94,5 kg.

    #368348

    Önskar dig stort lycka till!

    #368349
    Anton Johansson wrote:
    Önskar dig stort lycka till!

    Det tackar jag för. Ser fram emot att kläderna ska börja passa lite bättre. :-)

    #368350

    Fettförbränningen rullar på för fullt. Det har blivit en timmas promenad alla dagar hittills denna veckan och målet är att komma ut fem gånger. Skulle det bli alltför tight när jag börjar jobba den 6:e september tänker jag inte gråta blod om det ”bara” blir fyra promenader heller. Det är väldigt lätt att sköta maten när man har lagt ner tid på långpromenader. Det skulle liksom kännas som att bita sig själv i röven om man käkade glass på kvällen. Dessutom är det ju ett faktum att så länge man håller sig mätt på bra mat är det ganska lätt att stå emot frestelser. Har dock blivit varnad för att nya jobbet är ett riktigt ”Temptation Paradise” så jag får nog börja min anställning där med att reta gallfeber på alla genom att avböja tårta, kakor och uteluncher. Av någon anledning brukar det engagera andra människor väldigt mycket.

    #368351

    Ja jag vet, ingen träning denna veckan…MEN…jag åkte ner till mina gamla hemtrakter (Kinna, Marks kommun) igår och lämnade av lillen hos mina föräldrar för att kunna åka runt och hälsa på kompisar. Många av dom jobbade ju till 16:00 så jag tog med träningsväskan för säkerhets skull om det skulle bli dötid. Det föll sig så att det blev ett besök på gymmet där man var som mest fanatisk för 10-15 år sedan. Väldigt kul men det var sig inte det minsta likt sedan jag flyttade från orten. Nytt golv, ommålat i flashigare färger, moderna maskiner och en jättestor konditionsavdelning. Blev ett kort pass och mycket snack med folk istället men det var väldigt roligt. Ska faktiskt passa på att besöka dom redan om ett par veckor igen då jag ska till Borås på en tvådagsarsutbildning och givetvis sover över i Kinna istället för att bränna hem till Vänersborg.

    Marklyft: 5 set.
    Latsdragmaskin: 3 set.

    Stångcurl: 4 set.

    Hoppar antagligen över rygg/bicepspasset nästa vecka istället för att få den extra vila jag hade planerat för hela kroppen.

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 190 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.