En Terminators träning

Home Forums Dagböcker En Terminators träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 190 total)
  • Author
    Posts
  • #368202

    Satt och tryckte grippers framför TV:n igår kväll så det blev ingen greppträning idag.

    Bänkpress, smalt grepp: 3 set. 6 x 100 kg som bäst.
    Triceps extensions i maskin: 4 set.
    Pushdowns: 3 set.

    Vadpress i benpressen: 5 set.
    Sittande vadpress: 6 set.

    Efter passet var det raka vägen hem till TV-soffan och en påse grillchips. Har hört att det är väldigt viktigt att få i sig salt- och fettillskott så snabbt som möjligt om man vill maximera muskelutvecklingen. Synd att vi inte har Kentucky Fried Chicken här i Vänersborg. Då hade man snart haft lika mycket muskler som Lee Priest.

    #368203

    Powerracket var upptaget så jag hoppade över knäböjen och styrde om passet helt och hållet.

    Benpress: 10 set. De två sista med fötterna tätt ihop.
    Lårcurl: 8 set.
    Benspark: 6 set.

    That’s it! Ska bli intressant att se hur detta känns imorgon. Tycker det är ganska kul att frångå sina vanliga rutiner ibland och drämma av en massa set på någon enstaka övning istället.

    #368204

    Gripperträning hemma i TV-soffan igen. Siktar på att klara min CoC 2 nu men det är allt nån centimeter kvar. Har aldrig tränat grepp förut och var riktigt klen där men nu börjar det hämta sig lite.

    #368205

    Vaknade 05:00 och var pigg som en lärka. Perfekt tänkte jag, då drar jag till gymmet nu eftersom vi hade lite annat att göra på eftermiddagen också. Kom till gymmet 05:30 men vid dörren var det stopp. Inloggning/upplåsning med kort fungerade inte trots att det ska vara OK fr.o.m. 05:00. FAN…Sommartid! Inloggningsdatorn var så klart inte ändrad! Nu var det ingen idé att åka hem så jag väntade en halvtimme bara för att märka att det funkade lika dåligt 06:00. Mitt kort är tydligen inte programmerat för ”full tidsram”. Varför? Förstår inte varför det inte är det som default. Jag blev lite sur men det gick snabbt över och det fick bli ett lunchpass idag istället.

    Bänkpress: 4 set.
    Lutande hantelpress/flyes: 3 set.
    Cablecross nedifrån: 3 set.

    Militärpressar: 3 set.
    Baksida axlar i maskin: 3 set.
    Hantellyft framåt: 3 set.
    Hantelshrugs: 4 set.

    #368206

    Sittande rodd, smalt grepp: 3 set.
    Roddmaskin, brett grepp: 3 set.
    Marklyft: 6 set. 5 x 170 kg som bäst.
    Latsdrag: 3 set.

    Z-stångcurl: 4 set.
    Scott-hammercurl, tvåhandsfattning: 3 set.
    Curlmaskin: 3 set.

    Failade på 190 kg i marklyft men det var väldigt nära att det åkte med upp och jag tror felet var att jag ställde mig för smalt med fötterna då jag var lite rädd för vikten. 😮 Hade räknat med en tvåa och blev lite besviken men lyckades dra 5 x 170 kg efteråt, vilket tröstade mig igen. Det borde inte vara så länge kvar innan 200 pannor åker upp som en vettskrämd katt!

    #368207

    Bra bredd och volym.

    Det där kommer se bra ut efter lite mer träning och en deff.

    #368208
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Bra bredd och volym.

    Det där kommer se bra ut efter lite mer träning och en deff.

    Deff? Min fru säger att jag inte är det minsta tjock. :D

    #368209

    Finns nog en hel del kött därunder Glenn!
    + för att du ser ut som en gó gubbe också… :)

    #368210
    Albin wrote:
    Finns nog en hel del kött därunder Glenn!
    + för att du ser ut som en gó gubbe också… :)

    Goa gubbar är vi allihop som heter Glenn. Vet inte hur många lustigkurrar som har sagt ”Glenn…är du från Göteboooorg ellerrrr?”. Alla tror att dom är den förste också. :p

    #368211

    Hinner inte träna imorgon så det fick bli ett pass idag istället. Klämde i mig våfflor och grädde på kvällen och kom sedan på att jag borde åka till gymmet. Det var inte optimalt att träna med gräddspyan trängandes på men det gav faktiskt med sig efter bara en liten stund.

    Dips: 3 set. 10 x 20 kg extra som bäst.
    Triceps extensions i maskin: 3 set.
    Pushdowns, smalt grepp: 3 set.

    Stående vadpress: 6 set.
    Sittande vadpress: 5 set.

    Pinchgrepp: 6 set. 2×10 kg/hand. Cirka 7-8 sekunder.
    Barholds: 4 set. 120 kg.

    #368212

    Knäböj: 5 set. 8 x 130 kg samt 2 x 150 kg som bäst.
    Frontböj: 4 set.
    Benspark: 4 set. 5 x 100 kg som bäst.
    Lårcurl: 4 set. 5 x 50 kg som bäst.
    Raka marklyft med hantlar: 3 set.

    Har aldrig kört frontböj förut och hade lite problem med tekniken. Måste fälla ryggen en aning längst ned och hur jag än höll i stången ville den gärna rulla framåt för mig så mycket energi gick åt till det. Bra tips på hur man ska bära sig åt mottages tacksamt.

    #368213

    Hantelpress: 4 set. 5 x 50 kg som bäst.
    Pullovers: 4 set.
    Cablecross nedifrån: 3 set.

    Hantellyft framåt: 4 set.
    Shrugs: 4 set.
    Baksida axlar, maskin: 2 set.
    Vajerdrag från sidan: 2 set.

    Nackhuva: 4 set.

    Hoppade över pressövningen för axlarna idag då jag är lite ansträngd i den högra. Kände mig lite svag när jag kom till gymmet och tror att en träningsfri vecka skulle göra gott för styrkan nu. Är dock inte särskilt sugen på att göra uppehåll eftersom motivationen ligger på topp men det får kanske bli så snart ändå. Det beslutet tas efter nästa pass då marklyften kommer att visa om det behövs eller ej.

    #368214

    Det blev lite Captains of Crush i TV-soffan igår när träningsjournalen redan var skriven så jag kände mig tvungen att uppdatera lite så ni alla får veta hur duktig jag är.

    CoC: 8 set.

    Får fan inte ihop tvåan än. Den dagen den går i bott ska jag fira med tårta och raketer.

    #368215

    Marklyft: 5 set. 2 x 190 kg som bäst.
    Sittande rodd, smalt grepp: 3 set.
    Rodd med brett grepp i maskin: 3 set.
    Chins med assist: 3 set.

    Hammercurl hantel, tvåhandsfattning: 3 set.
    Isocurl (gammal Arnoldbräda): 3 set.
    Cablecurl: 3 set.

    Mycket kul att det gick så bra att slita upp 190 kg i marklyften idag. Förra veckan kom jag ju bara halvvägs! Gav fan i att stå och lalla med dragremmar utan körde Pasanens stil (se hans journal) där man bara hugger vikten och drar. Lika roligt var att jag mäktade med 6 x 170 kg efteråt, alltså en repetition mer än förra gången. Ser fram mot att besegra 200-spöket inom kort.

    Biceps finns inte mycket att säga om. Har alltid haft lätt för att få armarna att växa så det är aldrig något att bli besviken på när dom tränas.

    #368216
    Glenn Spänn wrote:
    Deff? Min fru säger att jag inte är det minsta tjock. :D

    Tjock och tjock.
    Självklart kan du gå utan en formförbättring och vara nöjd med livet ändå.
    Men vore väl kul att se hur du skulle se ut med lite mindre fett oxå?
    Var en riktig kick för mig första gången.

    Bra pass du smäller av, nu måste jag börja köra med CoC oxå:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 190 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.