Hence den styrketränande bondens comeback!

Home Forums Dagböcker Hence den styrketränande bondens comeback!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 227 total)
  • Author
    Posts
  • #1076111
    Hence wrote:
    Hejsan äntligen fredag!!! När jag var färdig med att mjölka kossorna ikväll så körde jag breda chins i carporten innan jag gick in.

    Breda chins Kv med arbetskläder ca 75kg
    9xkv
    5xkv
    6xkv
    4xkv
    3xkv
    4xkv
    4xkv

    Det får räcka tycker jag, har öst så mycke foder och mockat skit idag så ländryggen har ju fått sitt så att säga. Nu väntar soffan :)

    precis,du har ju fått hela ryggen där,både övre å undre……;-)
    bra kämpat hence!!!

    men,,,,,,glöm inte stretching nu då!!!!!!….viktigt!!…stretcha ryggen å ländryggen osv…..

    #1076112

    Precis Herr hulken

    Nejdå det glömmer jag inte :) Strechar dagligen i lagårn under arbete och det känns väldigt bra bäst på länge.. Lite smärta får man säkert leva med så länge man jobbar med lantbruket på detta sättet jag gör

    #1076139

    Hej blev ett discopass på det lokala gymmet ikväll
    Stående alt hantelcurl
    10x10kg
    10×12,5
    6×15
    5×17
    5×17

    Scottcurl hantel
    6x15kg
    5×15
    5×15
    5×15

    Triceps press med hantlar liggandes på bänk
    10x10kg
    6×10
    5×10

    Pushups
    10xkv
    6xkv
    10xkv

    Chrunches på pilatesboll
    10xkv
    10
    10

    #1076172

    Discopass är också roliga ibland :-)

    Du kämpar på fint.

    #1076173
    secret692 wrote:
    Discopass är också roliga ibland :-)

    Du kämpar på fint.

    Ja de kan de vara men detta var ganska så avslaget pass:)

    Tack så mycket, du kämpar också på bra!

    2 timmars effektiv kalvskitsmockning gjorde sitt för ryggen idag, riktigt mör nu så det får bli dagens ryggträning

    #1076261

    Kvällens pass
    Kändes riktigt bra
    Millitärpress
    10×20
    10×30
    10x40kg
    5×42,5
    3×50
    1×55 PB
    1×57,5 PB
    Pushpress
    6x60kg
    1×70

    Sidolyft med tummarna uppåt
    12×4,5kg
    12×4,5
    10×4,5
    10×4,5

    [youtube=zhIxLqgnSj8]

    #1076266

    Härligt! Alltid kul med PB.n :D

    Du har aldrig provat att hålla lite bredare grepp i militärpressen? Det är iofs en ”power”övning men jag gillar att verkligen prickskjuta axeln genom att hålla bredare grepp, nästan ute vid de yttre ringarna på skivstången. Det tvingar ut armbågarna så de hamnar mer ”utanför” kroppen och det blir tyngre för just axeln =) För jag låter väldigt lätt triceps sköta större delen av jobbet om jag kör smala militärpressar :P Och tänkte att du har ju ändå triceps på en annan dag i ditt schema =)

    Bara en fundering. Men kör på!! Mvh

    #1076353

    bra kämpat hence!!
    i milipressen!!
    börjar att komma lite styrka ,i alla fall……;-).

    #1076379
    kuulan wrote:
    Härligt! Alltid kul med PB.n :D

    Du har aldrig provat att hålla lite bredare grepp i militärpressen? Det är iofs en ”power”övning men jag gillar att verkligen prickskjuta axeln genom att hålla bredare grepp, nästan ute vid de yttre ringarna på skivstången. Det tvingar ut armbågarna så de hamnar mer ”utanför” kroppen och det blir tyngre för just axeln =) För jag låter väldigt lätt triceps sköta större delen av jobbet om jag kör smala militärpressar :P Och tänkte att du har ju ändå triceps på en annan dag i ditt schema =)

    Bara en fundering. Men kör på!! Mvh

    Tjena, nej har nog alltid kört med detta greppet, jag har släppt byggarplanerna, utan nu satsar jag på att bli så stark som möjligt. Kör inte mycket triceps längre heller utan får det i dessa pressar samt i bänken. Kan hända att jagkommer träna triceps särskilt någon gång i månaden nu. Men förstår va du menar, kan ju alltid testa och se hur det känns, men man blir ju lätt van att köra på ett visst sätt:D

    #1076380
    bighulken wrote:
    bra kämpat hence!!
    i milipressen!!
    börjar att komma lite styrka ,i alla fall……;-).

    Tack så mycket Christer, kul att höra:)

    #1076381

    Blev ett pass igår, grymt nöjd eftersom ännu ett PB infann sig:)
    Bänkpress
    10×20
    10×20
    10x40kg
    10×50
    5×60
    5×70
    4×80
    1×92,5 PB!!!
    1×90 Gick lätt:)

    Shrughs
    10x70kg
    10×70
    10×70
    5×70
    15×50

    #1076480

    Kvällens pass
    Millitärpress med styrkevändning
    6x40kg
    5×45
    5×45
    3×47,5
    4×47,5
    med push
    5×57,5kg

    Sidolyft med tummarna uppåt
    12x5kg
    10×5
    10×4,5

    Skivstångsshrughs
    10×57,5
    10×57,5

    #1076520

    Gud vad kul med PBn titt som tätt nu! :D Ös vidare!

    #1076557
    Hence wrote:
    kuulan wrote:
    Härligt! Alltid kul med PB.n :D

    Du har aldrig provat att hålla lite bredare grepp i militärpressen? Det är iofs en ”power”övning men jag gillar att verkligen prickskjuta axeln genom att hålla bredare grepp, nästan ute vid de yttre ringarna på skivstången. Det tvingar ut armbågarna så de hamnar mer ”utanför” kroppen och det blir tyngre för just axeln =) För jag låter väldigt lätt triceps sköta större delen av jobbet om jag kör smala militärpressar :P Och tänkte att du har ju ändå triceps på en annan dag i ditt schema =)

    Bara en fundering. Men kör på!! Mvh

    Tjena, nej har nog alltid kört med detta greppet, jag har släppt byggarplanerna, utan nu satsar jag på att bli så stark som möjligt. Kör inte mycket triceps längre heller utan får det i dessa pressar samt i bänken. Kan hända att jagkommer träna triceps särskilt någon gång i månaden nu. Men förstår va du menar, kan ju alltid testa och se hur det känns, men man blir ju lätt van att köra på ett visst sätt:D

    Äntligen!!!!……bra träning för dig,och iom ditt aktiva liv,styrketräning i stället för biddiboulding!!!……..;-).
    kommer nog ge mkt misstänker jag.för cardion har du ju på naturligt sätt redan.

    ha det bra nu , å må du hålla dig frisk……;-).

    #1076752
    bighulken wrote:
    Hence wrote:
    kuulan wrote:
    Härligt! Alltid kul med PB.n :D

    Du har aldrig provat att hålla lite bredare grepp i militärpressen? Det är iofs en ”power”övning men jag gillar att verkligen prickskjuta axeln genom att hålla bredare grepp, nästan ute vid de yttre ringarna på skivstången. Det tvingar ut armbågarna så de hamnar mer ”utanför” kroppen och det blir tyngre för just axeln =) För jag låter väldigt lätt triceps sköta större delen av jobbet om jag kör smala militärpressar :P Och tänkte att du har ju ändå triceps på en annan dag i ditt schema =)

    Bara en fundering. Men kör på!! Mvh

    Tjena, nej har nog alltid kört med detta greppet, jag har släppt byggarplanerna, utan nu satsar jag på att bli så stark som möjligt. Kör inte mycket triceps längre heller utan får det i dessa pressar samt i bänken. Kan hända att jagkommer träna triceps särskilt någon gång i månaden nu. Men förstår va du menar, kan ju alltid testa och se hur det känns, men man blir ju lätt van att köra på ett visst sätt:D

    Äntligen!!!!……bra träning för dig,och iom ditt aktiva liv,styrketräning i stället för biddiboulding!!!……..;-).
    kommer nog ge mkt misstänker jag.för cardion har du ju på naturligt sätt redan.

    ha det bra nu , å må du hålla dig frisk……;-).

    Ja precis, såhär körde jag i början när jag gick från 58kg till 78 på ca 10mån, så det är en beprövad metod för mig:)

    Jaha dåligt med uppdatering här. Det börja med att jag helt enkelt hade tänkt ta några dagar utan styrkträning efter ganska hårt gymmande. Och på typ efter den 4:e dagen när jag höll på och skruva under en traktor, så drar jag på mig en sträckning:( Nackspärr, har haft besvär i ca 4 dar nu och idag kände jag att det verkligen börjar släppa så hoppas på att va igång snarast igen.

    Mvh Hence

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 227 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.