Nördfarbrorn som inte bara vill sitta still

Home Forums Dagböcker Nördfarbrorn som inte bara vill sitta still

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 236 total)
  • Author
    Posts
  • #277136

    dagens pass
    benböj
    92,5x5x5

    bänkpress
    60x5x5 lättare än sist

    stångrodd
    55x5x5

    #277137

    En liten uppdatering.
    Har fortfarande en hel del mage kvar :( och vikten står rätt still, far lite upp och ner mellan 103-105. Dock så lyfter jag mer än förut och byxorna sitter lösare :)

    Då jag kollar mig i spelgeln så ser jag främst att låren börjar få tydligare muskler så nått gör jag rätt i alla fall. Sen känns kroppen annorlunda. Kanske främst övre rygg och axlar, på ett possitivt sätt kan tilläggas.

    Hmm får se hur länge jag kan hålla mig innan ny kort tas. det är ju då man får lättare att se om något har förändrats på riktigt

    #277138

    Gymmat :)
    benböj
    95x5x5

    militärpress
    37,5x5x5 fan vad tungt :/

    mark
    120x5x1 eftersom jag tog för lite förra gången så höjde jag bara till det jag hade som max innan. men tungt tungt

    #277139

    Tycker dina styrkeökningar verkar vara rätt ordentliga sett till den relativt korta tid du kört konceptet. Ser bra ut med andra ord.

    Hur känns det i kroppen?

    #277140

    Hela helgen har jag varit matt och sliten eventuellt någon sjukdom på gång. Tar en extra vilodag eller två och kör bara två pass denna veckan.

    Det är militärpressandet som jag tycker laggar efter… men på det hela känns jag rätt nöjd med utvecklignen.

    #277141

    idag var det mycket folk på gymmet vilket sabbade mitt upplägg lite :/
    Det var en kille som precis skulle köra benböj i racket då jag kom, och istället för att vänta så körde jag på hans upplägg :) så då blev det
    60kg*8reps
    70kg 9 reps
    80kg 10 reps
    90kg 10 reps
    100kg 5 reps
    60kg 10 reps
    det heter tydligen pyramidset nåja det känns i benen iaf, killen jobbade tydligen som tränare så han rättade till min teknik lite. Tydligen vinklar jag ut ena foten lite väl mycket så att knät hamnar lite inannför i nedersta läget.

    Sen var det dags för bänk, alla småvikter var upptagna så det blev samma vitk som sist
    60kg 5 set med 6 reps i varje så lite högre total belastning iaf

    stångrodd
    55 kg 5 set a 5 reps

    sen körde jag lite biceps curl med rakt skaft i kabelmaskin samt lite nedåtpress med rep för mina triceps. tänkte inte köra föränn på fredag så därför vart det lite extra övningar

    #277142

    Hupp ett pass till avklarat

    benböj
    100kg 3set med 5 reps Har dragit ner på arbetsetten på grund av att åtehämtningen känns lite lidande. Har dock 3 uppvärmningsätt på väg upp till arbetsvikten (körde bara med två tidigare)

    Axelpress
    40kg 5 set med 5 reps. kändes bättre än förra gången jag låg på 40

    Marklyft
    1 set 5 reps på 125 kg PB

    #277143

    Ser ut att gå STARKT framåt! Hur känns det i kroppen?

    #277144

    Vafan? Här har det hänt mycket sen jag kolla sist. Varför ökar alla så snabbt i styrka utom jag. :)

    #277145

    Ingen träning förra veckan :( sjuk och klen och jävlig

    Men idag var det på det igen
    Benböj
    102,5 kg, 3 set om 5 reps PB

    Bänkpress
    62,5 kg , 3 set om 5 reps, 1 sett på 4 och ett på 3 reps first fail fast PB :)

    stångrodd
    57,5 kg 5 set om 5 reps PB

    trött vart jag men det kändes på det hela rätt bra

    #277146

    stronlifts programmet har funkat väldigt bra såhär långt. Känns som om det skulle kunna vara ett bra program för nybörjare eller sådana som har lite begränsat med möjlighet att slita på gymmet varje dag.

    #277147

    Insåg att jag inte lagt in gårdagens träning :)

    Benböj
    105kg 3 set om 5 reps. Gick ganska bra men tungt PB

    Axelpress
    42,5 kg 5 set om 5 reps tungt men det gick

    Marklyft
    130 kg 1 set om 5 reps. Satan vad tungt :) var tvungen att ta nytt grepp efter rep 3 OCH 4. Kanske dags att börja köra med tummarna åt samma håll istället för att ha båda tummarna innåt.

    #277148

    bra träningsvecka :) fått in tre pass, här kommer dagens

    Benböj
    107,5kg 3 set om 5 reps tungt. Kan lägga till att jag numera börjar mina uppvärmningsset på 60kg hehe

    Bänkpress
    65kg 3 set om 5 reps Efter benböjen funkade inte hjärnan riktigt, borde ju ha kört fem set på 62,5 på grund av failet sist.

    Stångrodd
    hmm helt plötsligt var varenda stång upptagen. (skolklass kanske) så jag körde med en anordning som set ut som en lång pinne som sitter fast i i backen i ena änden och har handtag i andra. Man drar liksom upp den mella benen. Ingen aning om vad den väger. Men då jag la på en 25:a kändes det skitlätt. Så då la jag på 20 kg till. Då vart det tungt=lagom så då körde jag fem set om 5 reps på den vikten :)

    #277149

    för sjuk för att träna

    Däremot tog jag lite bilder i helgen. Ser ingen större skillnad själv men lägger upp dem i alla fall
    [img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=908&pictureid=6036][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=908&pictureid=6035][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=908&pictureid=6034][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=908&pictureid=6033][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=908&pictureid=6037]

    #277150

    fan vad jaghatar att vara sjuk.
    Lite funderingar runt min träning så här långt.
    På sistone verkar inte kroppen ha föraändrats så mycket. Vikten hoppar lite upp och ner men verkar rätt stabilt runt 105 kg. Däremot lyfter jag betydligt tyngre nu sedan jag började med SL 5×5 så något görs rätt. Däremot äter jag för mycket sötsaker. Så som pepparkakor, lussebullar och julmust. Måste verkligen skärpa mig på den delen om vikten skall börja sjunka igen misstänker jag. Kanske dags att köra med lite proteinpulver istället för fikabröd? Borde vara bättre i alla fall.

    Nåja blir väl lite lungnare med det efter julen här i alla fall.

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 236 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.