Nördfarbrorn som inte bara vill sitta still

Home Forums Dagböcker Nördfarbrorn som inte bara vill sitta still

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 236 total)
  • Author
    Posts
  • #277151

    Han med ett pass i fredags men inget särskillt att rapportera mer än att jag kändes lite krasslig och slapp men körde igenom kroppen ändå :) Har man tagit sig till gymmet är det lika bra att lyfta lite tänkte jag.

    Är fortfarande lite sjuker men tönker iaf klämma ett pass lite senare i veckan. Efter trettonhelgen sen blir det fullfart igen … hoppas hoppas …

    Sammanfattning av 2011. Fick äntligen fart på min träning och har hållit sen våren brabra

    gåt ner ca 10 kg totalt brabra

    Blivit starkare jajjamensan :D

    Mål för 2012
    Gå ner till ca 95, hellst innan somaren :)
    Bli ännu starkare
    Inte bara snacka om att förbättra kosten utan faktiskt göra det också hehe..
    Har hyffsad koll på maten men har haft otroligt svårt att sluta med fikabröd och läsk men nu jävlar. Får jag ordning p åmaten tror jag resten köser sig ganska ”lätt” Har nu inhandlat proteinpulver för att ta en sån drink istället för fika då jag blir sugen.

    #277152

    fortfarande lite småkrasslig men gick och tränade i alla fall. Men det kändes rätt klent då jag började köra så det blev mer fokus på teknik
    Benböj nöjde jag mig att köra arbetssetten på 100kg 3 set om 5 reps
    Axelpress stannade på 40 kg 3 set 5 reps
    marklyft körde jag upp till ett avslutande sett på 130 kg 5 reps

    Var och kollade in ett nyöppnat gym i byn där jag bor De hade varke power rack eller palts för att köra marklyft 😮
    inget för mig tror jag men annars såg det rätt hyfsat ut, fast ganska litet. Hade ett litet rum med sånna där easyline maskiner eller vad det heter. med tryckkolvar som man ställer in på nått sätt.

    #277153

    Dagens träning
    Känns verkligen att det har varit glest med träning och varit sjuk och så men det blev av i alla fall :)
    Benböj
    110kg 5,5,3 fail

    Bänk
    65kg 4 reps fail
    sänkte till 60 och fick in 3 set om 5 reps lite klent men men

    Stångrodd fast med den där pinnen med handtag och där man stoppar på vikterna därfram
    45kg 5 set med 5 reps i varje

    #277154

    ok nu har jag varit sjuk och lat och haft tidsbrist. Detta leder till att jag nu måste sänka alla vikter. Kanske inte bara av ondo men lite irriterande. Jag håller på att kolla igenom och kommer med uppdatering under veckan.

    Jag har hoppat på PT projektet i år igen detta för att få lite tips och motivations tjat :)

    #277155
    nördfarbrorn wrote:
    för sjuk för att träna

    Däremot tog jag lite bilder i helgen. Ser ingen större skillnad själv men lägger upp dem i alla fall
    Bilder…

    Vad är det för tidsperiod mellan bilderna?

    Kämpa på. :up:

    #277156

    Kul journal att läsa! :) Jag har tänkt börja med stronglifts och körde första passet idag med tom stång bara för att känna in tekniken. Kändes inte som att man lyft ett finger, Blir att slänga på lite vikter nästa gång :P
    Men jag har en fråga, hur lägger du upp uppvärmningen? Jag har lite svårt att greppa hur jag ska göra. Värmer du upp med lätta vikter inför varje övning?

    #277157

    Jag värmer upp med lätta vikter på varje övning, för att få igång leder och annat. Sen bastar jag efteråt för att det är skönt :)

    Har nu varit bortrest och haft en slänng av maginfluensa så nästa träning blir nog i nästa vecka någon gån då kroppen har återhämtat sig lite.
    Nic ska kolla vad det är för tidsskillnad mellan bilderna

    #277158

    Bilderna är tagna
    februari, juni och december 2011 :) Ska kanske lägga till det under serien nästa gång så blir det lättare

    #277159

    ok nu var det ett tag sedan jag skrev och även sen jag to i ordentligt. Mina PT-elever har byggt ett shema åt mig och jag körde efter delar av det igår så då blev det
    Benböj 5×5 på 90kg
    Bänkpress 5×5 50kg
    Flyes 5×5 10kg
    Militärpress (stående) 5×5 30 kg
    Marklyft klarade bara ett set 5 reps 110kg
    stående rodd 5×5 hmm glömde tydligen skriva upp vikten.

    De tyckte även att passet skulle innehålla bröstpress,axelpress med sviktande skivstång, axeldrag och benpress alla med 5×5 principen. SÅ lång tid har jag inte tid att vara på gymmet. det jag genomförde tog bara det över en timme. Vissa övningar känns dessutom onödiga då de går på samma muskler som andra hmmm… Nåja träningsvärk har jag i alla fall :D

    #277160

    Hej på dig bror!

    Nu var det länge sedan du skrev något här. Jag vill ju se vad du kör på nu.

    /McAber

    #277161

    Har varit lat sjuk och lite lågt motiverad. Men gkort lite mer än vad som syns här. Men nu ska det bli lite ordning igen :)

    #277162

    Gårdagens pass
    Benböj
    95kg 3 set om 5 reps

    Bänk hade lite ont så jag körde bara på
    40 kg 7 set om 5-10 reps testa lite olika greppbredder och vinklar i axlar och armbågar :)

    Stående axelpress
    30kg 5×5

    Marklyft
    100kg 2 set om 5 reps

    Biceps med krokigt handtag i kabel maskin
    50kg 3 set om 5 reps
    kördes varannan av dem med
    Triceps nedåt press med rep i övre trissan på samma kabelmaskin
    50kg 3 set om 5 reps i varje.

    Körde lite extra eftersom det var mer än tre dagar sen jag körde sist och att näst möjlighet kommer först på måndag Skönt som fan med bastu efteråt :D

    #1062936

    ujuj vad lat jag har varit :( och sjuk :( och klen:(
    inte nått några av mina mål inte tränat på 2 månader typ alls. (hmm pratar för mycket med tonnåringar)
    nya mål
    1 komma igång igen :)
    2 komma upp i de vikter som jag hade innan dippen
    3 inte bry mig om vikt eller utseende (gör jag inte så mycket ändå) men klarar jag av mål 1 o 2 så kommer dresten automatiskt :)

    #1062947

    Dagens pass blev ganska kort
    Benböj
    5 set 5 reps 70 kg

    bänkpress
    5 set 5 reps 40kg

    stångrodd
    5 set 5 reps 35kg

    kändes helt ok men kommer att ha ont i morgon

    #1064018

    Såja tränat idag igen :)
    benböj
    5 set 5 reps 72,5 kg

    Militärpress 5x5x25kg

    marklyft 1x5x90kg

    Så nu har jag lite vikter att utgå ifrån för att jobba vidare efter mitt uppehåll :)

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 236 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.