Starkare och snabbare-Stenberg

Home Forums Dagböcker Starkare och snabbare-Stenberg

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 198 total)
  • Author
    Posts
  • #1075434
    bighulken wrote:
    fina mål å bra kämpat!!!

    Tack Hulken.

    Bifogar 2 bilder från imorse under armpasset.
    Ursäkta kvailte och dålig posering men har svårt om folk kollar samtidigt på gymet så knäpper en bild fort :-)

    #1075509

    Idag vart det ett löppass på morgonen.
    Distans: 13,61 km
    Tid:1,06,40
    Avg per km:4,54 min
    10 km på 48.42 min.

    Riktigt skönt pass och perfekt väder.

    Nu är frukost intagen och snart ett stenhårt rygg/baksida axel pass :-)

    #1075849

    Känner mig riktig taggad just nu och är i slutet på dieten.
    Vågen visade imorse 85,5 kg alltså -10 kg sedan starten vid årskiftet och 3,5 kg kvar att skala av.
    Enklare och skönare att köra powerwalks samt löpning nu när det är ljust och varmare ute.
    Även på gymsidan känns det helt okej fast jag minskat ytterligare på kalorierna och då främst kolhydrater och fett.
    Ligger nu på ungeför 255 gram protein, 125 gram kolhydrater och 85 gram fett. Oftast lägre på kolhydrater och fett.

    Lite dagsfärska bilder bjuder jag på :-)

    #1075858

    Ser riktigt bra ut Stenberg, keep up the good work :)

    #1075863
    Hence wrote:
    Ser riktigt bra ut Stenberg, keep up the good work :)

    Tack tack. Ja nu är det bara att köra ända in i kaklet :-)

    Såg dig i Body Open och tycker det såg bra ut.
    Jag skall nog skicka bilder till nästa :-)

    #1075941

    Halloj igen alla.

    Morgonvikt idag 84,1 kg så nu är det bara 2,1 kg kvar att nöta bort :-)
    Börjar bli tungt att gå så lågt med kalorier och fett med hård träning men min kropp verkar behöva det tyvärr för att gå ned.
    Idag kördes 45 min powerwalk och ett benpass på morgonen med lite lättare vikter och mängder av set och reps.
    Då jag inte visat min ben tidigare kommer de här för att visa att jag kör ben iallafall även om de kunde vara mycket bättre :-(
    TYcker det var svårt att fota och krama ur benen en bra pose själv dock.

    #1075969

    Se till så att de där 2,1kg du nöter bort är fett och inte en gnutta muskler bara ;) ! Men härligt jobbat!!

    Har du provat att experimentera med fettmängden någonting under din diet? Istället för att gå ner på sjukt stort kaloriunderskott för att fortsätta tappa fett (vet inte hur stort underskott du ligger på) så kanske det är värt att fördela om fett / protein / kolhydrats-intaget. Fast du gör som du vill såklart. Jag hoppas du får bort det iallafall och att det inte går alldeles för tungt! :)

    #1076005
    kuulan wrote:
    Se till så att de där 2,1kg du nöter bort är fett och inte en gnutta muskler bara ;) ! Men härligt jobbat!!

    Har du provat att experimentera med fettmängden någonting under din diet? Istället för att gå ner på sjukt stort kaloriunderskott för att fortsätta tappa fett (vet inte hur stort underskott du ligger på) så kanske det är värt att fördela om fett / protein / kolhydrats-intaget. Fast du gör som du vill såklart. Jag hoppas du får bort det iallafall och att det inte går alldeles för tungt! :)

    Ja tyvärr var jag nog på väg åt hållet att förbränna muskler istället för fet.
    Igår kände jag mig riktigt ur slag med trötthet, irritation och hungrig hela tiden.
    Har legat på 1500-1800 kcal per dag men då har jag tränat bort ca 800-1000 per dag utöver normal förbrukning.

    Därför igårkväll stoppade jag i mig 68 gram cashewnötter och 25 gram russin och vips var man på banan igen.
    Kommer nu lägga till lite potatis i mina portioner samt lite bröd på frukosten för att få mig lite mer kolhydrater samt tillsätter lite mer cocosfett för att öka fettintaget lite mer.

    Annars äter jag ca 250-280 gram protein per dag men har legat på 40-60 gram kolhydrater samt 40-50 gram bra fett per dag.

    Är sååååååååå sugen på att börja bygga igen.

    #1076007

    Körde armar nu på morgon och biceps börjar ordna till sig :-)

    #1076021

    Fint tryck där:) Ser bra ut

    #1076150

    Halloj.

    I helgen gick jag bananas och åt fritt då jag varit hungrig i 2 veckor.
    Resulterade i + 2 kg men mår mycket bättre samt behövdes nog för att öka förbränningen igen hoppas jag.

    Gympassen gick grymt med lite mer kolhydrater i kroppen samt på söndagen drog jag ett grymt löppas som gick enligt följande:

    Distans: 17 km
    Tid: 1,22,36
    Snitt per km: 4,51 min
    10 km: 48,07 min.

    Håller detta så blir jag riktigt nöjd på Göteborgsvarvet.

    #1076174

    Haha samma sak hände med mig i fredags ;) Det kan vara värt någon dags vikt-platå för att få tillbaka energin till träningen =) !

    #1076981

    Sådär då var Göteborgsvarvet avklarat för i år.
    Var en riktig svettig tillställning med temperaturer runt 30 grader samt hällrgen och hagel.
    Hade ju som målsättning att springa på 1,45 men gick ut väldigt lugnt pga av värmen.
    Min tid vart 1,55,44 vilket jag är nöjd med i detta väder då första 17 km gick i 30 gradig värme och sedan 2 km i spöregn och hagel samt sista 2 km i normalare förhållanden.

    Även topplöparna klagade på värmen så får väl se min tid som klart godkänd mot målsättning.
    Kanon arranemang runt banan och publik hela vägen vilket hjälpte till.
    Kan kanske bli att ajg springer nästa år med.

    Det var ambulanser med sirener hela tiden och frugan såg 4 st svimma på Avenyn så vätska var livsviktigt denna dag.

    Som sagt att gott dagsverke och 2057 kalorier färre :-)

    #1077221

    Halloj.

    Skriver inte så mycket men läser ibland när jag hinner.
    Kör på med mina 5-6 pass i veckan utan deff just nu då Göteborgsvarvet är avklarat och kände för att bygga igen.
    Var nere på 83,9 som lägst så nådde inte målet riktigt.
    Målet är nu att bygga igen och inte gå över 90 kg fram till nästa deff.

    Körde rygg på morgonen idag och inledde med marklyft som gick enligt följande.

    Uppvärmning roddmaskin 5 min samt följande:
    60 kg*15 reps
    100 kg*10 reps
    140 kg*5 reps

    Nu bälte och remmar på:
    170 kg*5
    170 kg*5
    170 kg*4

    Skickar med en bild på köpet :-)

    #1077276

    Ser bra ut! Jag jobbar på Bauhaus nu med, så det är ju riktigt nära till friskis vid ingelsta. Får ta ett pass någon dag =)

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.