Träning, kost och motivation – Kuulan

Home Forums Dagböcker Träning, kost och motivation – Kuulan

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 322 total)
  • Author
    Posts
  • #1065141

    Idag när jag vaknade (runt 8tiden) så var jag helt slut. Jag ville äta smörgåsar, slänga mig i soffan med en godispåse och bara sega hela dagen. Insåg att det skulle krävas något extra för att få fart på powerwalk-benen. Tog 600mg koffein i form av koffeintabs. 30minuter senare så flög jag fram ute i samhället ! Har aldrig haft ett så högt tempo under någon powerwalk. Jag var flåsig och svettig, perfekt !

    När jag kom hem så såg jag att våra bigarråer (typ som körsbär) var mogna. Så jag åt ca 200g av det, inte så bra kanske.. Förutom att jag fick i mig onödiga kalorier så fick jag även magknip och rännskita :D !

    Lite senare gick jag ner till gymmet och körde mage och baksida axlar. Ett riktigt schysst pass.

    Hängande benlyft

    KV x 15 (video)
    [youtube=MBO4H-3wznE]
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 13
    KV x 15 Här hängde jag inte i ett cableställ, utan jag hängde med armarna på två armstöd som vi har i våran dipsställning.
    KV x 15
    KV x 15

    Sidocrunches
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30

    Crunches
    KV x 25
    KV x 25
    KV x 20

    Skivstångsshrugs

    100kg x 20
    100kg x 20
    100kg x 18
    100kg x 16

    Hantelshrugs
    40kg (per hantel) x 20
    40kg x 20
    40kg x 18
    40kg x 18

    Baksida axlar i omvänd flyesmaskin
    52kg x 15
    59kg x 15
    59kg x 12
    59kg x 8
    Riktigt ordentlig kontakt. Kändes lite ner mot latsen med.

    Knallade hem och duschade. Nu vankas snart kvällens benpass. Ska bli najs!

    #1065156

    Redovisar kvällspasset.

    Knäböj
    stången x 10
    50kg x 8
    50kg x 6
    80kg x 4
    100kg x 2
    120kg x 1 Uppvärmning.
    135kg x 1
    140kg x 1 PB !!! (film)
    [youtube=Sh8hFsLFQfk]
    120kg x 5
    120kg x 4
    120kg x 3

    Benpress

    225kg x 7 Var på håret att det gick!
    225kg x 5
    225kg x 4
    225kg x 4

    Frontböj
    stången x 10
    40kg x 8
    40kg x 6
    60kg x 2
    Frontböjarna känns ganska bra. Kompisarna säger att det ser bra ut, alltså själva rörelsebanan. Det känns även bra!

    Dagen uppspaltat
    10.15-11.30 – Powerwalk = minus 600kcal.
    11.45 – Uppskattningsvis 300g bigarråer = 210kcal (70kcal / 100g)
    13.45 – Celsius + EAA-XX = 40kcal – 10g protein.
    14.15 – Styrketräning, baksida axlar och mage.
    15.00 – Dubbel proteindrink direkt efter passet = 250kcal – 50g protein.
    17.30 – Bcaatabs + Koffeintabs = 40kcal – 10g protein.
    18.00 – Styrketräning, ben. Bcaa under passet och proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    20.00 – 1000g Kycklingfilé, 200g kokosmjölk, 350g wookgrönsaker, en halv kryddpåse och lite sweet chili = 1350kcal – 210g protein.
    Totalt 1450kcal – 313g protein

    Det är helt klart värt att käka en gång om dagen när man vet att man längtar efter något så sjukt gott och nyttigt, o dessutom i onormalt stora mängder :)

    Mitt godissug har försvunnit totalt de senaste dagarna. Jag håller mig produktiv under de fastande timmarna, och när jag väl står och lagar maten så är jag så hungrig att jag bara vill vräka i mig ordentlig MAT! Det är mycket värre när jag går runt och småäter keso och kvarg under dagen. Då känner jag av godissuget mycket oftare och intensivare.

    Så typiskt att man hittar ”sitt sätt” att dieta på när det börjar närma sig sitt slut :P

    #1065200

    Okej gott folk, jag slänger från och med nu in handsken. Deffen får vara över för i år, detta pga jag inte kommer kunna genomföra sista veckan bra ö.h.t. På fredag är det 20års fest, på söndag åker jag till norrland i 5dagar med flickvännen och hälsar på hennes släkt (mor och far-föräldrar älskar att mata den yngre generationen med bullar och kakor). Känner ingen som helst motivation till att sitta och säga nej till allt som har med fika att göra, eller feta såser, pasta, osv osv osv. Framstår nog som en väldigt konstig person då, hum.. Aja.

    Jag kunde ha fått mycket bättre resultat än vad jag fått. Jag är i ärlighetensnamn missnöjd med min självdisciplin, effektivitet och prestation. Men jag har kämpat och slitit i stort sätt varenda dag, och det är jag stolt över.

    Jag har ökat i styrka överlag, och även muskelmassa. Vore intressant att se hur mycket fett jag ligger på nu, jag skulle chansa på en 15-16%. Det börjar släppa hyfsat på armar, axlar, bröst. De ser (i en vanlig människas ögon) lite hårda ut. Kan se räfflor på triceps vilket jag aldrig förr har kunnat. Ådror har ploppat upp på underarmarna och på överarmen (stora ådran på biceps) som jag inte heller sett förut. Det som är ganska löst och blött är mage, rygg och ”underdelen” av bröstet.

    Ett framtida mål är att ha ungefär den här mängden fett när jag är bulkad. Men för det så krävs det ju att första dra ner sig ordentligt, vilket jag inte lyckades med den här gången. Är dock glad att jag inte tappat styrka och/eller muskelmassa, phuuh :-)

    Kommer nu satsa på att försöka gå upp i vikt ganska långsamt. Jag väger just nu runt 90kg, och jag hade tänkt ligga på överskott fram till januari / februari. Kan tillåta mig själv att gå upp till ~98-100kg, dvs 8-10kg på ungefär 6månader. men mer än det känns bara som 100% onödigt fläsk tyvärr. Får väl se hur det kommer gå med det.

    En tanke som verkligen har varit min fiende under deffen är ”Äsch, varför håller du på att deffa för? Du kommer bara se spinkig ut, du har alldeles för lite muskelmassa för att deffa ner dig.” Självklart är det bara bullshit, då jag tänkte precis likadant förra året när jag försökte mig på min första deff. Men lite mer muskelmassa skadar ju inte, hehe.

    Skulle vilja bjuda på några bilder men har tyvärr inte lyckats ta några bra jämförelsebilder på senaste tiden. Men jag ser bättre ut nu än för 6månader sen, det kan jag lova er, och det är det som är viktigast för mig.

    Är lite nervös över hur jag kommer klara av att sköta kosten nu under uppbyggnadsfasen, speciellt med tanke på att jag kommer bo på vandrarhem i stockholm under 2-3 månaders tid. Vet inte riktigt hur jag ska laga mat och vad det ska bli för mat heller.. Ska i allra högsta grad försöka hålla mig undan från godis och annat ”skit”. Jag äter mig hellre fet på husmanskost än godis ;-)

    Nog babblat!

    Idag gick jag en powerwalk på 65minuter kl 10. Vid 15.00 blev det rygg på gymmet, och nu har jag precis slevat i mig en god smet gjord på 500g kvarg, 1dl proteinpulver och lite mjölk.


    Latsdrag

    80kg x 9
    80kg x 7 + 1
    80kg x 7
    73kg x 8

    Stångrodd

    80kg x 10
    80kg x 8
    80kg x 7

    Cablerodd

    135kg x 12
    135kg x 12
    135kg x 11

    Köttade av passet på 30minuter. Hängde även lite i chinsställningen :-)

    Kosten idag har varit.
    EAA-XX innan träning.
    Proteindrink efter träning.
    Kvarg, proteinpulver och mjölk efter träningen.
    Får se vad det blir för smarrigt ikväll :)

    #1065299

    Inledde uppbyggnadsfasens första träningspass bakis, haha.. patetiskt ;) Trots en seg skalle så drog jag av ett härligt bicepspass. Körde lite högre reps än vad jag brukar och fler set, fick bra pump, nästan lite för bra, var lite halvsvårt att genomföra vissa övningar mot slutet :P


    Stående rak stångcurl

    40kg x 10
    40kg x 7
    40kg x 6
    30kg x 10
    30kg x 10

    Stående hantelcurl

    15kg x 7
    12.5kg x 8
    12.5kg x 8
    10kg x 10
    10kg x 10
    Planen var att köra alla 5set @15kg, men med den korta vilan jag höll så gick det helt enkelt inte.

    Scottcurl, Zstång smalt grepp
    20kg x 12
    20kg x 12
    20kg x 12

    Zottmancurl
    8kg x 10
    8kg x 10
    8kg x 9

    Känslan efteråt var blandad. Jag fick flashbacks från när man började styrketräna, då man bara körde på och matade set efter set tills dess att det var svårt att kunna utföra rörelserna korrekt. Det var också väldigt länge sedan som jag har varit såhär utmattad i musklerna, just pga jag inte velat köra för mycket och för nedbrytande då jag legat på kaloriunderskott. Men nu tänkte jag på att jag kommer få åka hem och bara trycka ned energi i kroppen, och imorgon kommer jag vakna upp med snäppet större armar ;)


    Kosten

    12.00 – 2mackor, en dubbel proteindrink.
    15.00 – ca 50g pasta och resten köttfärssås (2/3 av tallriken var köttfärssås). 250g Kvarg som dessert.
    17.00 – En bulle, för att bota baksmällan (host host).
    17.30 – Celsius x 2 (I’m out of PWO!!), bcaa tabs.
    18.00 – 18.40 – Styrketräning. Drack bcaa under passet och proteindrink efteråt.
    19.30 – 60-100g pasta, och resten köttfärssås. Samma upplägg här, dvs ca 66% köttfärs.
    21.00 – 250g Kvarg + proteinpulver blandat till en smet :-)

    Det bästa med den här dagen har varit att inte räkna kalorier, utan bara äta det jag faktiskt känner för i de mängderna jag också känner för. Jag kommer ha en ganska avslappnad inställning till kosten nu. Kommer dock ha några riktlinjer ;
    * Max 40% kolhydratsbaserad kost (t.ex. pasta) på tallriken, resten proteinbaserat.
    * Inte överäta bara för att det är uppbyggnadsfas.
    * De dagar jag inte tränar ska jag dra ner på maten, speciellt kolhydraterna.
    * Pressa ned mängden fett i maten så gott det går (ta lätt-varianter på t.ex. kvarg, creme fraiché osv).
    * Vara säker på att jag får i mig 100g protein per dag utöver den maten jag äter (den maten jag inte räknar makronutrineter på). T.ex. ha 500g kvarg och 2 proteindrinkar som en bas i kosten. Sen äter jag mig mätt men med lite varsamhet på annan kost (som jag inte räknar på).
    * Göra proteinrika val när det kommer till att äta ute eller hos någon annan.

    Dagens höjdpunkt var dock inte själva träningen, utan känslan när jag hade duschat och skulle äta. Jag gick ned till köket och tog fram den redan tillagade pastan och köttfärssåsen. Tänkte dra fram hushållsvågen och börja väga allting, men sen tänkte jag ”Jag har ju faktiskt tränat mitt öga ganska länge nu, och jag kan avgöra hur mycket pasta jag bör få i mig.” Sagt och gjort så slevade jag upp pastan på tallriken och hällde sedan på köttfärssåsen. Att inte behöva bry mig fast ändå göra ett ”nyttigt” val i form av att inte sleva på svinmycket pasta på tallriken, var sååå sköööönt! :-D


    Imorgon blir det att mala ner bröst, axlar och triceps. Imorgon ska åka nattåg upp till norrlands skogar och hälsa på min flickväns släkt i 4 dagar. Träning är nog ganska så uteslutet, men proteinpulvret följer med mig upp iallafall. Det borde ju finnas ganska många grenar att köra lite chins på kan jag tycka ;-)

    #1065325

    Idag körde jag ett väldigt intensivt och utmattande pass. Blandade bröst, triceps och ben i en härlig kombination. Tanken var att träna de muskelgrupper som är svåra att träna utanför ett gym, nu sista dagen som jag har tillgång till ett gym. Väl i norrland så ska jag försöka köra olika magövningar, chins, kanske lite dips, armhävningar och andra kroppsviktsövningar. Kanske blir ett löppass någon gång med då tjejen gillar att springa .. (jag gillar inte att springa) :P

    Passet!

    Bänkpress
    85kg x 10
    85kg x 7 + 1
    80kg x 6
    80kg x 6
    70kg x 10

    Knäböj

    100kg x 10
    100kg x 8
    100kg x 7
    80kg x 12
    80kg x 10
    Herregud så slut jag var i benen efter det här.. ! Men underbar känsla :)

    Incline hantelpress
    25kg x 11
    25kg x 9
    25kg x 8
    25kg x 8

    Benpress

    175kg x 12
    175kg x 10
    175kg x 10

    Smalbänk

    60kg x 12
    60kg x 9
    60kg x 7 + 1

    Benspark, två ben
    66kg x 15
    66kg x 14
    66kg x 12

    Pushdowns med rep
    40kg x 15
    40kg x 14
    40kg x 12

    Cableflyes

    23kg x 11 + 2
    23kg x 10
    23kg x 8 dropset 18kg x 4 dropset 9kg x 6

    Stående hantelextensions, dubbelhandsfattning
    15kg x 16
    15kg x 13
    15kg x 10

    Svetten bara sprutade under hela passet. Jag varvade olika muskelgrupper, alltså varannat set bröst eller triceps, varvat med ben. Vilan mellan varje set låg på 60-90sekunder.
    Jag är verkligen inte van att köra så här många reps per set, och har ganska svårt att pressa mig över 8reps, det känns så ovant på något sätt. Passet tog 70minuter, så jag fick mycket gjort på den tiden!


    Kosten

    09.00 – 2mackor, en dubbel proteindrink med mjölk.
    10.30 – Koffeintabs + bcaatabs.
    11.00 – Styrketräning, bcaa under passet.
    12.10 – Proteindrink med vatten.
    13.00 – 60-100g pasta, dubbla mängden köttfärssås (10% fett).
    14.00 – Dubbel proteindrink med mjölk.
    Om jag bara ska skumma ihop kalorier och proteinmängd, så skulle jag säga att jag ligger på ca 2100kcal – 193g protein.

    Nu är jag proppmätt och kan hålla mig fram till kvällen iallafall. Då jag ska åka nattåg (åker kl 20.00 ifrån Norrköping) så får det bli något käk på tåget. Tänker inte äta godis / kakor eller läsk, utan kan gå så långt som att äta någon macka.
    Min plan är att äta ungefär 3000kcal per dag, men jag tror väldigt mycket på näringstajming. Det känns onödigt att smälla i sig en jädra massa kalorier långt ifrån träning bara för att vara säker på att hamna på överskott. Då ser jag hellre till att få i mig stora mängder protein och kolhydrater kring träning, men inte nödvändigtvis hamna på kaloriöverskott varje dag. Jag vet dock att det inte är något negativt för musklerna att ligga på kaloriöverskott varje dag, snarare tvärtom. Men jag vill inte tappa formen helt o hållet på 1-2veckor, hehe.

    Jag drar med mig laptopen upp till norrland så om jag drar av något vettigt pass så kommer jag låta er få reda på det, men annars så kommer jag bara smyga runt bland era dagböcker :-) !

    Ha det gött!

    #1065326

    Du har kämpat på bra trots att det vart några svackor här och där (enligt dig själv). Du har säkerligen lärt dig mycket så du vet hur du ska göra en smartare, effektivare och mindre smärtsam diet nästa gång. Kör på nu men jag råder dig att ta det lite lugnt i början och inte som mig som tappade disciplinen helt och åt på tok för mycket två första veckorna efter avslutad diet. Det ställde till det lite smått i skallen så ta det lite lugnt där, men njut på för all del :-)

    Varför ska du bo på vandrarhem i 3 månader?

    #1065606

    Tillbaka från Norrlands mörka skogar (okej, det var aldrig mörkt, inte ens kl 3 på natten ville det bli svart). Djupa kanske passar bättre att säga, då både skogarna och älvarna var det. Har levt helt isolerad. Ingen täckning (3 suger. Tjejen har telia och hon hade 4/5 ”Pluppar”). Inget internet, inget proteinpulver.

    Blev inte så mycket till träning där uppe, förutom ganska många promenader upp på olika bergtoppar osv. Det blev ett enda löppass på 25minuter på dessa 5dagar. Men nu är jag hemma igen, helt utvilad och redo att slita sönder muskelfibrerna som har legat i dvala och slöat !!

    Frukosten idag var långt ifrån optimal- 4kulor glass på Smultronstället i Söderköping. Slevade även i mig 500g kvarg (kör fortfarande på lidls fettsnåla kvarg) och stack till gymmet en timma senare.


    Pass nr. 1, Bröst och triceps. (ska köra pass nr. 2 vid 18.30)


    Plan hantelpress

    30kg x 11
    30kg x 7
    30kg x 6
    25kg x 8
    25kg x 6
    Orken försvann helt. Vet inte varför tanken slog mig, men jag funderar på om det kan vara det att jag varit utan kreatin i 2-3 veckor nu. Äsch, jag var nog bara slö.

    Incline hantelpress
    22.5kg x 10
    22.5kg x 8
    20kg x 11
    20kg x 9

    Cableflyes

    23kg x 11
    23kg x 10
    23kg x 8
    18kg x 13
    18kg x 11 + 1

    Plan frenchpress

    30kg x 13
    30kg x 10
    30kg x 9
    30kg x 7
    20kg x 12

    Incline skullcrushers

    20kg x 13
    20kg x 12
    20kg x 11
    Hade lite svårt med kontakten i vissa stunder, men helt klart värt att fortsätta nöta den här övningen. Gäller bara att hitta rätt vinklar !

    Pushdowns med rep
    32kg x 8 + 1
    27kg x 9
    23kg x 11
    23kg x 11

    Bröstet var lite svårväckt idag, ville egentligen köra bänkpress men hade ingen passare med mig idag så fick nöja mig med att slita i hantlarna. Fick någon sjuk pump i triceps under slutet av passet, och de såg riktigt trevliga ut måste jag säga! :)

    Laddar inför rygg och biceps nu !!!
    JAG BYGGER BYGGER UPP, MEN DU RIVER RIVER NED! FLYTTA FLYTTA FLYTTA FLYTTA, DU MÅSTE FLYTTA PÅ DIG.

    Ungefär så jag känner inför kvällspasset, I’m unstoppable !

    Quote:
    Jävla härlig känsla..
    Gober wrote:
    Du har kämpat på bra trots att det vart några svackor här och där (enligt dig själv). Du har säkerligen lärt dig mycket så du vet hur du ska göra en smartare, effektivare och mindre smärtsam diet nästa gång. Kör på nu men jag råder dig att ta det lite lugnt i början och inte som mig som tappade disciplinen helt och åt på tok för mycket två första veckorna efter avslutad diet. Det ställde till det lite smått i skallen så ta det lite lugnt där, men njut på för all del :-)

    Varför ska du bo på vandrarhem i 3 månader?

    Tack Gober, du får mig att känna mig lite duktig på något sätt ändå ;-) Det behövs ibland, hehe.
    Du har helt rätt i det du säger. Jag sitter redan nu och funderar på hur jag ska lägga upp kosten inför nästa diet, vill få ut mer av det nästa gång ! Kosten har funkat ganska bra faktiskt. Käkar liiiite mindre protein, lite mer fett (då i form av såser mest) och en del mer kolhydrater på 2 mål under dagen. Diggar dock fortfarande kycklingsallad :)

    Jag ska studera uppe i Stockholm under augusti, september och oktober. Vandrarhem kommer bli en, konstig, men nyttig erfarenhet. Att bo i en 16bäddars sovsal lär bli spännande ..

    #1065616

    Kvällspasset genomleds på 70minuter, vart lite väl långa vilopauser mellan vissa set, men annars så flöt det på bra.

    Stående Zstångcurl
    40kg x 10
    40kg x 8
    40kg x 7
    30kg x 12
    30kg x 11
    30kg x 9

    Stående hantelcurl

    12.5kg x 10
    12.5kg x 9
    12.5kg x 8
    10kg x 15
    10kg x 13
    10kg x 12

    Koncentrations hammercurl på bänk med rep
    9kg x 14
    9kg x 13
    9kg x 12

    Breda latsdrag
    66kg x 13
    66kg x 11
    66kg x 10
    66kg x 9
    66kg x 7
    Latsdragen var en spännande historia .. :) Fick nämligen kramp i vänster underarm efter 2reps på första setet, men det tvingade mig att genomföra latsdragen med minimal belastning på underarmarna (brukar kunna dra ganska mycket med underarmarna annars). Så fort jag kopplade in underarmen för mycket så började det krampa, hehe. Det resulterade i riktigt bra kontakt i latsen iallafall.

    Smala latsdrag

    52kg x 10
    52kg x 8
    45kg x 11

    Repsintervallerna idag var mellan 7 och 15 reps. Det jag är svårt när det gäller högreps är att verkligen pressa sig själv.
    När jag körde lågreps och vart trött i musklerna så brukade det betyda att jag kanske precis klarade det repet, eller möjligtvis lyckades pressa iväg 1-2reps till.
    Nu när jag blir trött så märker jag att om jag verkligen vill så kan jag klämma iväg en 4-5reps till. Det sitter så otroligt mycket i huvudet och jag märker det ibland när jag lägger av efter 1-2reps när jag är trött, pga gamla vanor..

    Nu sitter jag här med ett par underarmar som jag knappt törs röra pga kramprisk. Men det är så det ska vara ;-)

    Kosten på ett ungefär idag.
    11.30 – 4kulor glass + tillbehör.
    14.00 – 500g kvarg (varav 250g var 7.5% fett, 250g var 0.3% fett).
    15.00 – Bcaa under passet och en proteindrink efteråt.
    16.30 – 300g Kycklingfilé, lite sallad.
    18.00 – Bcaa och celsius.
    18.30 – Bcaa under passet och proteindrink efteråt.
    20.00 – 250g kycklingfilé + 150g nötkött.
    21.00 – 250g kesella.
    Ganska vettig mat förutom glassen till frukost då.

    #1065625

    bra erfarenhet, underarmar i latsdraget.
    eller armar överhuvudtaget,då man ofta kopplar in dessa onödigt mycket.
    bra å känna hur en bra kontakt känns!
    då vet man hur mycket man ska gå ner i vikt på övningen…..lol.
    det är ju en konst att hava kontakt i muskeln man tränar,och bara denna muskel. ofta väldigt svårt,ofta omöjligt.

    ja ja,kl är tidigt nu på lö morgon.har haft lite småkramper i benen,under natten.först baksida-sen framsidan…..lol
    då var det ett bra å behövligt benpass igår…..lol.

    ha det kuulan…..;-)

    #1065634
    bighulken wrote:
    bra erfarenhet, underarmar i latsdraget.
    eller armar överhuvudtaget,då man ofta kopplar in dessa onödigt mycket.
    bra å känna hur en bra kontakt känns!
    då vet man hur mycket man ska gå ner i vikt på övningen…..lol.
    det är ju en konst att hava kontakt i muskeln man tränar,och bara denna muskel. ofta väldigt svårt,ofta omöjligt.

    ja ja,kl är tidigt nu på lö morgon.har haft lite småkramper i benen,under natten.först baksida-sen framsidan…..lol
    då var det ett bra å behövligt benpass igår…..lol.

    ha det kuulan…..;-)

    Precis! Det är svårt att pressa sig själv utan att använda för mycket synergister ibland, hehe.
    Låter lite halv otrevligt det där med krampen under natten, men du har väl fått det pga ett väl genomfört benpass igår då :) !

    Ha en trevlig helg bighulken :)

    #1065744

    Efter helgen är man en fylletatuering rikare (idiot!). Dock så vart den ganska bra, hehe.

    Formen känns inte sämre än, men jag tänker inte supa bort det jag lyckats skulptera fram. Nej, så lätt ska jag inte få komma undan :D

    Idag körde jag ett smaskigt benpass. Inriktning maxstyrka.

    Knäböj
    stången x 10
    50kg x 8
    70kg x 5
    90kg x 5
    110kg x 3 Uppvärmning.
    130kg x 4
    130kg x 3
    110kg x 5
    110kg x 5
    110kg x 4
    Hittade verkligen båltrycket mycket bättre nu än jag någonsin gjort förr. Det resulterade i en mycket rakare rygg och alla lyft kändes mycket säkrare och stabilare. Fan så najs !

    Benpress
    225kg x 6
    225kg x 5
    225kg x 5
    225kg x 4
    224kg x 4
    Kom på mig själv ibland på 4repen att jag var påväg att lätta rumpan från sätet och bara pressa upp vikten på enklaste sätt. Korrigerade det så fort jag märkte det genom att pressa ner mig själv i sätet med armarna och verkligen lägga belastningen på benen och enbart benen.

    Marklyft
    140kg x 4
    140kg x 4
    140kg x 4

    Raka marklyft
    80kg x 10
    80kg x 10
    80kg x 10 Sista setet tog ordentligt på hamstrings. Skakar i benen när jag står upp rakt nu !

    Kosten
    10.00 – En ostmacka och en halv tallrik med flingor och fil (åt hos tjejen :/ ) = 500kcal .. ?
    12.00 – Bcaatabs och koffeintabs = 40kcal – 10g protein
    12.30 – Styrketräning. Bcaa under passet och proteindrink efteråt = 160kcal – 33g protein.
    14.30 – 500g Fläskytterfilé och ~80g glasnudlar = 1000kcal – 100g protein.
    Totalt 1700kcal – 143g protein. Dålig protein/kcal-ratio tack vare frukosten.
    Ska käka 500g kvarg senare och sen till kvällsmat ska jag äta något proteinrikt med. Landar på 200g + protein iallafall.


    Har snickrat ihop ett nytt träningsschema som jag tänkt följa nu under perioden jag är ledig innan min stockholmsresa.

    Quote:
    Träningsschema, fas1.

    Dag1. Bröst och rygg – Muskelvolym.
    Dag2. Ben – Muskelvolym.
    Dag3. Biceps och triceps – Muskelvolym.
    Dag4. Axlar, vader och mage – Muskelvolym.
    Dag5. Ben – Maxstyrka.
    Dag6. Vila alternativt börja om på dag1.

    Kan bli tufft med 2 benpass på 5 dagar, men det ska nog gå. Prio är alltså ben, och jag har höga förväntningar på mig själv. Förhoppningsvis kommer de växa som ogräs :D

    Ikväll ska jag se på IFK Norrköping – DIF, hemma i Norrköping. Hoppas på en enkel vinst. Chansar på att guldkalven Totte Nyman sänker DIF med ett avgörande 2-1 mål ;)

    #1065780

    Men Kuulan, vilken trevlig dagbok du har! Jag kommer definitivt att kika in här fler gånger!

    #1065802

    Idag fick jag agera sjuksyster till min sjuka flickvän. Hon hade både feber och halsont, hoppas att hon blir bättre snart samt att jag inte blir sjuk! Risken finns ju att jag blir sjuk då mina omega3-tabs har tagit slut. Vem vet, jag kanske är extremt inflammatorisk nu ;)

    Fick iallafall i mig två mackor, lite flingor och en proteinshake innan det var dags för bröst och rygg. Riktigt smidigt att äta mackor till frukost faktiskt.. Men ska nog börja äta en macka istället för två mackor och flingor.

    Bänkpress
    85kg x 8 + 1 Försämring jämfört med förra bröstpasset. Rackarns.. [film]
    85kg x 5 + 1 Samma här.
    80kg x 7
    80kg x 5
    70kg x 9

    Incline bänkpress i smithmaskin

    70kg x 8 ½ [film]
    70kg x 6
    60kg x 10 Här började jag varva bröst och rygg övningar. Ett set vardera och så körde jag på resten av passet. Körde alltså bröst > vila 90sek > rygg > vila 90sek > bröst. osv. osv. osv.
    60kg x 10
    50kg x 14

    Chins
    KV x 5 [film]
    KV x 5
    KV x 5
    KV x 5
    KV x 4

    Plan hantelpress

    20kg x 10
    20kg x 10
    20kg x 9

    Latsdrag

    73kg x 10
    73kg x 8
    73kg x 7
    66kg x 10
    59kg x 12

    Cableflyes

    23kg x 9
    23kg x 7
    18kg x 10

    Cablerodd, tvåhandsfattning
    125kg x 12
    125kg x 12
    125kg x 12
    125kg x 11
    125kg x 10
    125kg är fullt mag, tyvärr.

    Cablerodd, enhandsfattning
    65kg x 9
    65kg x 8
    65kg x 7

    Här är lite filmklipp från passet.

    [youtube=Rgioe4791R8]

    Det blev allt som allt 34set, varav 16 set var bröst och 18set rygg.
    Min plan var att köra alla bröstövningar först, och sedan gå över till rygg. Men det skulle ta så himla lång tid att genomföra passet då kände jag, så jag började varva muskelgrupperna. Tur det, för passet tog 80minuter nu.
    Gymmet var ovanligt varmt idag. Tempgivaren visade 26grader (!?!?) Svetten frodades gott i pann… överallt !

    Kosten
    12.00 – två ostmackor, en halv skål flingor och proteinshake = 800kcal? – 23g protein.
    14.00 – Proteinshake ”nutramino” (proteinexperten i norrköping rea’de ut massa shakes, så köpte på mig ett par stycken) = 145kcal – 25g protein.
    15.00 – Bcaa & koffeintabs = 40kcal – 10g protein.
    15.30 – Styrketräning. Bcaa under passet, en proteinshake efter halva passet och en proteinshake efter passet (var ju bara tvungen att pröva de olika smakerna jag köpte ;) ) = 325kcal – 50g protein.
    18.00 – 60-100g pasta & 300g köttfärssås = 750kcal – 60g protein.
    Hitills = 2060kcal – 168g protein.

    Ikväll blir det 250g 7.5% kesella och något mer med hyfsade värden. Vill få i mig ~50g protein och ~ 700-1200kcal till.
    Jag får nästan dåligt samvete över att jag äter så här mycket kalorier, men 3000kcal på mina 90-92kg borde ju inte resultera i överdrivet kaloriöverskott .. Men psyket är fortfarande inställt på deff, hehe.

    waco3000 wrote:
    Men Kuulan, vilken trevlig dagbok du har! Jag kommer definitivt att kika in här fler gånger!

    Oh vad glad du gör mig! Tack för dom fina orden :)

    #1065806

    Bra jobbat och fina pressar där.

    #1065854

    Idag ringde klockan på 08.30 för frukost och intag av lite koffein. 10.00 Var det dags för ben på gymmet – muskelvolym i fokus. Benen grinade illa redan när jag promenerade ner till gymmet, likaså ländryggen- helt slut och sprängfylld med träningsvärk :D

    Knäböj
    50kg x 8
    70kg x 5
    90kg x 5 Uppvärmning.
    110kg x 8
    110kg x 6
    90kg x 8
    90kg x 7
    70kg x 10
    70kg x 10
    Ländryggen gjorde att jag inte riktigt lyckades hålla så rak rygg som jag egentligen vill när jag körde på 110kg. Sänkte därför vikterna.

    Benpress

    175kg x 12
    175kg x 11
    175kg x 10
    175kg x 10 Vägrar gå under 10reps…
    125kg x 20

    Varvat med

    Vadpress i smithmaskin
    100kg x 20
    100kg x 20
    100kg x 18
    100kg x 17 Tappade lite kontakten i min vänstra vad här :S
    100kg x 17

    Frontböj
    stången x 8
    40kg x 5
    40kg x 5
    60kg x 5 [film]
    [youtube=9HdixgNbimg]
    60kg x 5
    70kg x 2
    Frontböjarna känns bara bättre och bättre. Vad tycker ni? Hur ser frontböjarna ut egentligen?!

    Varvat med

    Vadpress i benpressmaskin
    175kg x 20
    175kg x 20
    175kg x 20
    175kg x 18
    175kg x 18

    Har precis ätit 250g fläskfilé, 50g pasta, sallad och 2skedar potatissallad. Ikväll blir det armar :) Läääängtar .. !

    secret692 wrote:
    Bra jobbat och fina pressar där.

    Tack. Det känns lite tråkigt att inte längre ligga och köra på 100kg i bänkpressen, men det är bara svälja stoltheten och ånga på med inriktning högreps.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 322 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.