Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

Home Forums Dagböcker Varken stor eller stark, men visst fan har jag ett mål!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 757 total)
  • Author
    Posts
  • #511993

    Jarrå, körde ett ganska lätt pass och kände inte av förkylningen vidare mycket. Det blev ett strö pass, slängde ihop lite strunt bara för jag inte tränat något på hela veckan.

    Biceps/axlar och lite lite bröst[/b]

    Biceps:

    Uppvärmning

    Koncentrationscurls:
    12.5kgx10
    12.5kgx8
    12.5kgx8

    Ramstångscurls:
    25kgx8
    25kgx8
    20kgx10

    Scottcurls i cc:
    35kgx6 (?) – brukar köra 45kgx6 men det var gristungt
    30kgx8
    30kgx10

    Bröst: – Vafan skulle jag in med det och göra?

    Hantelpress:
    12.5kgx12
    15kgx10
    17.5kgx6

    Axlar:

    Uppvärming

    Stående militärpress med z-curlstång:
    30kgxNånting
    32.5kgx6
    30kgx8

    Sidolyft med hantel: – gick inte alls
    10kgx10 – med högern
    10kgx1 – med vänstern!? Sablans vänsteraxel

    Sidolyft i cc –> Baksida axlar i cc:
    10kgx10


    10kgx8
    10kgx10


    10kgx8
    5kgx12


    5kgx15

    Drag till hakan med z-curlstång:
    20kgxNånting
    25kgx6
    20kgx10

    Utåtrotation (rotatorcuffarna) i cc: – helt slut i axlarna
    5kgx10
    5kgx10
    5kgx10

    Kommentar:
    Kan vara århundradets konstigaste pass, hemskt konstigt blev det. Aja, axlarna kändes sådär, militärpressarna funkade bättre än vad jag trodde när jag följde henkebenkes tips med att spänna rumpisen, men fortfarande så kopplar jag in trapzen för mycket. Har hemskt mycket problem att få riktig kontakt i pressövningar för axlarna.
    Körde även mycket strikt och intensivt när jag körde biceps, därför såpass låga vikter, men som sagt, koncentrerade mig på kontakt idag och inte lassa på för tungt.
    Fick även tips av Daimen att jag skulle träna upp rotatorcuffarna och mycket roddövningar för att slippa smärtan i axlarna vid bänkpress, så det ska testas.

    #511994

    Lite halvkrasslig fortfarande, men jag körde ett högreps ben/magpass ändå. Kände inte av förkylningen förrens i slutet ändå så.

    090216

    Ben:

    Knäböj:
    Stångenx12
    21kgx12
    41kgx12
    61kgx10
    61kgx10
    61kgx10

    Horisontal benpress:
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    150kgx5 – fullmag

    Benspark:
    80kgx8-fullmag
    60kgx10
    60kgx10
    60kgx10

    Supersetat med

    Baksida lårmaskin: – glömmer jämt vad maskinjäveln heter.
    25kgx12
    35kgx10
    35kgx10
    35kgx10

    Mage:

    Benlyft:
    kvx12
    kv+5kgx10
    kv+5kgx10
    kvx15

    Muslimen:
    35kgx10
    35kgx10
    35kgx10

    Och till sist 6set vader.

    10min streching.

    Kommentar: Knäböjen gick sådär, fick som vanligt ont i ländryggen i slutet, därav de lätta vikterna. Men fokus låg återigen på högreps med mycket kontakt och intensivt. Var så grymt fokuserad idag, tog tid på vilan (60sek) osv. Fokusen kan bero på att det var lite folk på gymmet. Så nu blir det proteindrink och semla. :P

    Blir lite annorlunda tider nu framöver tack vare att man varit ung, dum och grisfull så får man jobba lite ungdomstjänst, jätte kul…:frust: Men men, sånt man får ta, träningen ska inte bli så värst lidande utan bara lite ändrade tider.

    #511995

    Blev ett bröst/triceps pass idag. Det var egentligen tänkt att jag skulle köra bröst/axlar. Men har hela veckan haft lite småont i vänsteraxeln, så idag när jag kikade på axeln såg det helt fucket up ut. Den har ingen form längre, är som en stor grop i mitten av axeln, inte lika rund som högeraxeln. Ser nästan ut som den har hoppat ur led, aja ska dra och kika då hos sjuksyster på skolan imorgon.
    Iaf så blev det ett helt värdelöst bröstpass.

    Bröst:

    Hantelpress: – ajajaj
    12.5kgx15
    15kgx10
    17.5kgx10
    17.5kgx6

    Lutande hantelpress:
    15kgx8
    12.5kgx10
    12.5kgx8 —> 9kgx5…

    Flyesmaskin:
    35kgx10
    35kgx10
    30kgx10

    Sen lite diverse övningar som jag sprang emellan för att kolla om jag kunde köra det för axel fanskapet.

    Triceps:

    Skullcruchers:
    20kgx10
    20kgx10
    20kgx10

    Pushdowns & Enarms pushdown med rep.
    35kgx10 -> 15kgx10
    40kgx10 -> 15kgx10
    45kgx8 – > 15kgx8

    Sen yrade jag runt och supersetade lite mer tricepsövningar, ingen idé att redovisa det ens. som att resten var värd att redovisas?[/b]

    Fan, motivationen för bröstträning som nyss var favoritpasset är helt borta, så tråkigt.

    Edit: Någon som vet vad det kan vara för fel så skriv här eller PM:a gärna!

    #511996

    Var hos skolsyster idag, och det kan vara en inflation i muskelfästet (med finsk brytning). Så hon rekommenderade mig att inte träna någon typ av träning där axlarna involveras de närmaste 2-3 veckorna.:frust::(
    Så då blir det förmodligen inge bröst eller axel träning de närmaste 2 veckorna, om jag kan hålla mig då. Ska köra antingen rygg eller något annat skoj ikväll tror jag.

    #511997

    Blev ett biceps/underarmar pass idag. Fortfarande hemskt lätta vikter för att inte belasta axlarna.

    090219

    Biceps:

    Uppvärmning

    En arms scottcurl:
    10kgx12
    10kgx10
    10kgx10

    Hantelcurl sittandes:
    10kgx10
    10kgx10
    10kgx10

    Ez-curlstång:
    20kgx12
    20kgx12
    20kgx12

    Scottcurl med EZstång:
    20kgx10
    20kgx10
    20kgx10

    Sen 6superset underarmar.

    Kommentar: Inget monsterpass, inga monstervikter, men gick rätt så bra overall. Inga som helst smärta. På lördag blir det nog ett rygg/trapz pass. Kanske bjuder på lite kröka i helgen, maybe baby.

    #511998
    Quote:
    Kanske bjuder på lite kröka i helgen, maybe baby.

    Tro på fan att du ska. Nu ska vi visa klassen hur man festar på riktigt!

    #511999

    Lite bakis idag, men vafan jag körde ett pass ändå

    090222

    Rygg:

    Marklyft:
    50kgx10
    70kgx10
    100kgx6
    120kgx1 PB!
    70kgx10

    Hantelrodd:
    20kgx10
    25kgx8
    25kgx8
    25kgx6

    Chins:
    8xkv
    8xkv

    Latsdrag: – utan gung och jätte strikt
    50kgx8
    50kgx8
    50kgx8

    Hypersträck:
    kv+10kgx8
    kv+10kgx8
    kv+10kgx8

    Trapz:

    Shrugs i smith:
    41kgx10
    61kgx8
    61kgx10
    61kgx10

    Shrugs med hantlar: – fuck greppstyrkan (och fuck säkerhetsbälte!!1111oneone)[/b]
    25kgx8 – vikt per hantel
    25kgx8
    25kgx8

    Kommentar: Skönt att dra ett PB på bakfyllan, hade nog kunnat gjort 1-2reps till men tappade hållningen i ryggen.

    #512000

    Tränade armar idag, gick väl okej. Blir inte så mycket redovisning av pass fram tills axeln har läkt, blir bara diverse random pass tills dess.

    #512001

    Ojdå, nu har jag inte uppdaterat på ett tag, men samtidigt är jag inte så taggad att lägga ut pass där jag sitter och lattjar med vikter som en 3åring skulle spöa.

    Kan bjuda på några bilder iaf. Jak er grim på påwsa! (akta dinosaurie ryggkotorna and teh laaav hantagN, rawr!) [/b]

    #512002

    Körde ett Ben/magpass idag, gick helt okej. Fick bra kontakt i böjen, men vill fortfarande börja köra med vanlig skivstång istället för smithen.

    Har även fått tid hos en sjukgymnast på Fredag, riktigt skönt. Är helt otroligt taggad för att börja köra bröst och axlar igen, fast det dröjer nog tills jag får göra det.

    #512003

    Var hos sjukgymnasten idag, han var nästan säker på att en del av muskelfästet i axeln hade släppt. Hans råd till mig var att träna med lätta vikter, typ 40-50% av 1RM.
    Så jag körde ett bröst/axelpass för första gången på väldigt länge, gick åt helvete. Fick ont i axeln efter 12.5kg i plan hantelpress, så jag gick över till flyes, samma där.
    Aja, ska dit igen på onsdag och köra lite övningar så han kunde kika mer. Men jag förstår inte hur fästet ska komma till rätta igen utan operation? Någon som vet hur det går till kan ni gärna skriva.

    Kollade även fetingknölen på vänstersida latsen, det var tydligen någon ”irriterad” muskel. Ska skärpa mig med redovisning med passen framöver iaf, men känns så förbannat tråkigt att redovisa med skitvikterna jag kör med nu.

    #512004

    Hoppas allt går bra för dig, hade problem med baksida axel för ett par år sedan och det kan tyvärr ta låååång tid innan det blir bra… Kämpa på.

    #512005
    Hagetzu wrote:
    Hoppas allt går bra för dig, hade problem med baksida axel för ett par år sedan och det kan tyvärr ta låååång tid innan det blir bra… Kämpa på.

    Tack så mycket. Man känner sig så handikappad med dåliga axlar också, man använder ju dem hela tiden utan att man tänker på det.

    #512006

    finfin journal med ordning o reda :) Men du är alldeles för mager pöjk, glufsa i dig av den fina skolmaten, hehe. well, btw. viper-x tycker jag smakar gott faktiskt, däremot eaa-x har du smakat den? där snackar vi rävgift! Tog till mig av den lätt, låt oss säga påhittiga byggaren Tobbe K, ta det på en sked direkt på tungan, se bara till att inte andas in under tiden du har det i munnen, som damm ungefär. men smaken blir 100ggr bättre :)

    good luck /// Peter

    #512007
    Peter_Eriksson wrote:
    finfin journal med ordning o reda :) Men du är alldeles för mager pöjk, glufsa i dig av den fina skolmaten, hehe. well, btw. viper-x tycker jag smakar gott faktiskt, däremot eaa-x har du smakat den? där snackar vi rävgift! Tog till mig av den lätt, låt oss säga påhittiga byggaren Tobbe K, ta det på en sked direkt på tungan, se bara till att inte andas in under tiden du har det i munnen, som damm ungefär. men smaken blir 100ggr bättre :)

    good luck /// Peter

    Kul att du kikar in Peter!
    Inte fan tycker jag att jag är för smal nu iaf, har ökat ca 7kg sen jag var sjuk för 5-6veckor sedan.
    Jag har faktiskt kirrat så Viper-X smakar riktigt gott, jag droppar ner lite flytande sötningsmedel, jag älskar verkligen söta saker. :P
    Haha, EAA-X är verkligen rävgift, håller med dig till 110% :D
    Ska testa det där tipset du skrev, har trotts allt en hel burk hemma, onödigt om den går till spillo.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 757 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.