Äter man för lite så går man inte ner, sant?

Home Forums Deff och fettminskning Äter man för lite så går man inte ner, sant?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 86 total)
  • Author
    Posts
  • #349454
    hejsvejs55 wrote:
    jag har lätt för att bygga muskler (något jag gjort i ca 5-6 månaders tid. Lagt på mig en anséelig mängd muskelmassa som många har gett mig komplimanger för. Bra symmetri utöverkroppen förutom bröstkorgen som bartoll hjälpt mig , som jag skall prioriteringsträna 2 block 4veckor vardera.

    ÖÖÖ det är en fördel att deffa??? Även om torbjörn åkerfeldt inte fick vetenskapliga stöd för sina studier så har han ju rätt på ett scenario: Att fettförbränningen ”försämras” och kroppen vänjer sig att lagra mer fett ju längre du bulkar. Dessutom är det allmänt känt att ju mer östrogener du har desto mer fett kan lagras.
    Kör body transformation guide nu i 1 månad för hamna på respektabla 10% BF.. Därefter fortsätta öka muskler och senare deffa igen mot sommaren.

    Vad väger du och hur lång är du?

    #349455
    hejsvejs55 wrote:
    Det är en obegriplig fråga eftersom du måste fråga efter BF % oxå.
    Säger jag att jag väger 120kg och är 1.90 lång tänker du direkt: fetto. Men är BF låg är ju det en skyhög mängd muskelmassa.

    Jag väger 74,5 kilo och är 1.81 lång. Ligger nu på ca 12% BF.
    På ett par mån har jag gått upp från 67. Även minskat midjemåttet och BF.

    Ingen WOW statistisk jämfört med många på forumet men å andra sidan har jag bara gymmat ca 9-10 månader. Tränar efter en BB principer: damn vad fort det går därefter. Ser mer resultat än nånsin.
    Eller tja bartoll är ingen BB men välrespekterad träningsgud.

    Håller ni inte med mig om att man måste prioritera in en deff under schemat eller vill ni se tjocka ut året om i flera år tills deffen kommer? Muskelutvecklingen går framåt men resultaten döljs bakom fettet, skulle aldrig orka hålla på så flera år.
    Skall deffa, sen öka bröstkorgen 10cm från 96 till 106. (prioriteringsträning) sedan skall jag få resten av muskelgrupperna att fortsätta växa men just nu hänger inte bröstkorgen med så får prioritera den efter deffen för få en stor snygg bröstkorg.

    Eller ni kanske syftar på jag har mkt tillväxthormon i min ålder o ska ”passa på” o bulka 24-7 =?

    Du behöver inte vara fet för att lägga på dig muskler.
    Sen är det ingen mening med att deffa fram en sytråd, bättre att ha en muskelmassa att plocka fram under fettet.
    Dessutom köper jag inte att du påstår dig ha byggt muskler i långa 9 månader med trots det misslyckats att deffa flera gånger?
    Hur mycker hinner du med på 9 månader?
    Dags att skaffa sig lite impulskontroll?

    #349456

    Hejsvejs kan du inte posta lite bilder på dig själv så vi kan bedöma din fysik?

    #349457
    hejsvejs55 wrote:
    Jo på gång!

    Vi väntar med spänning.:emo-thumb

    #349458
    hejsvejs55 wrote:
    Härligt o höra :D

    Hur länge har bilderna varit på G nu i div trådar.
    Trolla bort dig själv tack!

    #349459
    hejsvejs55 wrote:
    Ingen vidare symmetri och bröstkorg.

    Hur man kan göra en sådan bedömning utifrån den bilden är helt obegripligt för mig.

    Det är som om du skulle klaga på en finne i pannan utifrån min avatarbild.

    #349460
    hejsvejs55 wrote:
    Trolla bort din bild tack. Ingen vidare symmetri och bröstkorg.
    Såg dock ditt kost schema, förstår nu varför.

    Man kanske har fullt upp under jul eller? haha bild kommer ändå.

    Under Jul, Ja!
    Men du har snackat bilder lääääänge.

    #349461
    hejsvejs55 wrote:
    :D Tagit bilder nu! Vart skall jag posta dem ikväll? I maximum muscle guide som ”före” bilder då jag gjort halva guiden, eller här på denna tråden, eller rent av öppna en ny tråd? Tack för info så jag inte missbrukar off topics i fel trådar igen:D
    fått skäll för de :D

    Finns en avdelning som heter ”Medlemsbilder” där användare lägger upp sina bilder för bedömning utav sin fysik!
    Har du en journal kan du lägga upp dem där med. Där gör du ju lite som du själv vill!

    #349462
    hejsvejs55 wrote:
    Japp det var ett dumt inlägg då han gick mig på nerverna ^^

    Lagt upp dagsfärska fysik bilder :D

    På medlemsbilder avdelningen som heter ” Min dagsfysik av 10månaders träning ”
    Var snälla nu :D God fortsättning

    Jag ska försöka vara snäll, men eftersom du tenderar till att sakna ödmjukhet helt blir nog alla omdömen inte helt snälla.

    Sen tycker jag att det är att sparka in en öppen dörr att gnälla på en 18 åring med 10 månaders erfarenhet av seriös träning.

    #349463

    Hur många inlägg med off-topic skall det vara? Inga fler, annars låser vi tråden.

    #349464

    Intressant tråd :)

    #349465
    Ultra-Henke wrote:
    Jag sökte men hitta inte svaret. Jag läser ofta på olika träningssidor osv att om man äter för lite kcal så kommer kroppen hålla fast i allt den kan så att man inte går ner i vikt? Stämmer det? Om man har en ”normal”vikt och inte svälter sig men äter ”för” lite, stannar man viktmässigt då?

    Det stämmer det du säger. Jag har i stort sätt bantat i ca 6 år nu.
    Tränar judo och måste banta till tävlingarna. Äter du inget så går du inte ner i vikt. Kroppen hamnar i en form av försvar och bränner inget.
    Bästa sättet att banta på är att lura kroppen
    Stor frukost, mellan lunch en frukt till mellanmål. bränn hela skiten på träningen.så käkar du inget på kvällen utan går o lägger dig.
    Där har du ca 0.4-0.7 kg att gå ner på dag.
    Men det är som sagt banting om du vill komma ner till en viss vikt under en bestämd tid.
    Här kan du dessutom kombinera beroende på hur mkt du vill banta. t.ex lägga till en liten middag efter träningen med kokad fisk/kyckling.

    // kaolak

    #349466
    kaolak wrote:
    Äter du inget så går du inte ner i vikt. Kroppen hamnar i en form av försvar och bränner inget.
    Bästa sättet att banta på är att lura kroppen

    ..trodde energi förbrukningen endast stannade av då man är död.!!…du får gärna posta några referenser över ditt påstående..vore intressant..

    #349467
    Quote:
    Äter du inget så går du inte ner i vikt. Kroppen hamnar i en form av försvar och bränner inget.
    Bästa sättet att banta på är att lura kroppen

    Nej, det stämmer inte.

    Seglivad myt, förvisso men den blir inte mer sann för det.

    #349468
    Jon Larsson wrote:
    Seglivad myt

    Så sjukt seglivad att den t.o.m. yttras i en tråd som helt och hållet BYGGER på felet i den myten. Ett ganska bra tecken på att vederbörande inte läst tråden med tanke på att det motsägs redan i inledningsposterna.;)

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 86 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.