Tips på hålla kroppen mest anabol ?

Home Forums Kost och Näringslära Tips på hålla kroppen mest anabol ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 63 total)
  • Author
    Posts
  • #517983
    Flessa wrote:
    +1.

    Vafan, om du funderar p åatt avstå sex och aldrig mer kommer att onenare i ditt liv för att ”optimiera” dina träningsresultat i gymet… Då har det nog gått lite för långt min vän.

    Läs lite vad jag skrivit mer då korkboll ! Det jag frågade efter om att ha sex var katabolt, DVS varje dag. Inte att leva i något jävla celibat.

    #517984
    Flessa wrote:
    herregud, här taggar man till. ta det lugnt vafan.

    det är väl inte så konstigt ? försöker upprepade gånger att förtydliga vad jag frågar efter , INTE Att jag tänker leva som en präst.

    #517985
    henkebenke wrote:
    jag med, det är schysst att ta det lite lugnt ibland. Men efter någon vecka brukar jag komma igång igen! :up:

    Haha, exakt min åsikt.
    Ta det piano och dra en runk optimerar mina träningsresultat. :D

    #517986
    otursmannen wrote:
    det är väl inte så konstigt ? försöker upprepade gånger att förtydliga vad jag frågar efter , INTE Att jag tänker leva som en präst.

    Vi släpper det där med sex- och runkbiten nu, det var roligt trots allt.
    Jag kan fortfarande inte säga mer än de råden du fått hittills i tråden, du får försöka applicera dessa på din vardag och se om de gör någon skillnad.
    Annars får du vänta på fler svar.

    #517987
    Gotte wrote:
    kolhydrater innan sänggående då de inte behövs användas till energi

    Du dör inte bara för att du somnar vet du. Klart energin fortsätter att behövas, både under natten och dagen efter.

    #517988

    Cashewnötter ska vara bra för testosteronet, käka nötter och optimera den anabola biten en smula eller två…
    Tunga benböj sägs utsöndra en del tillväxthormon, se till att få i dig tillräckligt med zink, tillför kroppen näring vae 3e timme, undvik alkohol och sov 8 timmar per natt.

    Är det någon som har något annat att tillföra så är jag oxå intresserad av att veta fler ting.

    #517989
    Eddie Vedder wrote:
    Du dör inte bara för att du somnar vet du. Klart energin fortsätter att behövas, både under natten och dagen efter.

    självklart är det så,var inte riktigt så jag menade,menade snarare att kroppen gör av med energi på ett annat sätt när du sover än när du är vaken och aktiv. nu frågade icke prästen som startade tråden om att hålla sej maximalt anabol,och det var vad jag kom att minnas från div. artiklar på rak arm. sen spelar ju saker som när man tränar dagen efter osv naturligtvis in men orka vara utförlig och skriva massa rader…vilket jag lyckats göra nu

    #517990
    Gotte wrote:
    nu frågade icke prästen som startade tråden om att hålla sej maximalt anabol

    Kolhydratintaget kan ju visserligen motverka muskelnedbrytningen samt tillföra energi under nattens fasta så det i sig är ju anabolt/antikatabolt.

    #517991
    Flessa wrote:
    Du kan se till att vara anabol genom att äta var 8:e timme, likväl som var tredje, det ända som spelar roll är att du får i dig mer energi än vad du gör av med, för då försätter du kroppen i en uppbyggande (anabol) fas. Detta i kombination med överbelastning (Läs:Styrketräning) för musklerna kommer i sin tur att leda till att du lägger på dig muskler.

    det där är något jag har så svårt å tro :)

    Tror stenhårt på att snabba kolhydrater efter träning frisätter insulin ? (rätta mig om jag har fel här)

    och att äta 7 små mål är bättre än 3 stora då kroppen alltid får någon näring i sig,

    #517992
    Flessa wrote:
    Äter du 3 stora måltider/dag så blir således magsäckstömningen och utsöndringen av näringsämnen mer långdragen, än om du äter 8 små mål, det pslear ignen roll.

    En riktigt dålig svar på detta,

    varför äter du proffsen 7-8 måltider ?

    #517993
    otursmannen wrote:
    det där är något jag har så svårt å tro :)

    Tror stenhårt på att snabba kolhydrater efter träning frisätter insulin ? (rätta mig om jag har fel här)

    och att äta 7 små mål är bättre än 3 stora då kroppen alltid får någon näring i sig,

    att äta 3-4-6-7 eller 8 gånger om dagen är totalt oviktigt om du inte sköter maten,spela roll hur anabol man blir om man känner sej som en stoppad julgris för man måste äta 7 gånger om dagen?eller för att man knappt orkar gå för man får absolut inte äta mer än 3 gånger per dag? ät så du mår bra,träna hårt,sov ordentligt och må bra,kan garantera att du får bättre resultat då än av att jaga den eventuella skillnad du kan göra själv för att vara anabol,är det viktigare att vara anabol än att må bra så känner jag en kille som kan ordna det åt det :nono:

    #517994
    Gotte wrote:
    att äta 3-4-6-7 eller 8 gånger om dagen är totalt oviktigt om du inte sköter maten,spela roll hur anabol man blir om man känner sej som en stoppad julgris för man måste äta 7 gånger om dagen?eller för att man knappt orkar gå för man får absolut inte äta mer än 3 gånger per dag? ät så du mår bra,träna hårt,sov ordentligt och må bra,kan garantera att du får bättre resultat då än av att jaga den eventuella skillnad du kan göra själv för att vara anabol,är det viktigare att vara anabol än att må bra så känner jag en kille som kan ordna det åt det :nono:

    jag ligger på cirka 3000 kcal per dag, tycker det känns skönare att dela upp det på 6-7måltider, På ett ungefärligt vis,

    sen så för att poängtera åter igen , Jag är ingen fanatisk ungdom som försöker leva som en topp bodybuilder med ingen alkohol, tobak diverse saker.

    jag undrar bara hur man kan få sina testosteron värden och hålla sig mest anabol Via naturlig väg” (DVS inga tillskott) Så snälla, försök att komma * med tips å dyliknande, inte att börja prata allmänt utöver att följa det.

    #517995

    tycker denna tråd spårar både hit och dit utan att någon verkar bli nöjd,så jag citerar mej själv

    Gotte wrote:
    ät en del fett,vräk inte i dej fibrer,sov minst 8 timmar, inga kolhydrater på kvällen

    funkar för mej tack och hej

    #517996
    otursmannen wrote:
    Tror stenhårt på att snabba kolhydrater efter träning frisätter insulin ? (rätta mig om jag har fel här)

    Visst, men insulin behöver inte frisättas för proteinsyntes. Aminosyror helt för sig stimulerar anabolism maximalt. Insulin är överhuvudtaget inte anabolt (för muskelceller) hos människan.

    [http://forum.body.se/showpost.php?p=613265&postcount=7]

    Och 3 mål kan mycket väl vara bättre än 6-7 under uppbyggnad.

    [http://www.duo.uio.no/sok/work.html?WORKID=71651&fid=35943]

    #517997

    Otroligt dåligt med svar, är det ingen som har något att tillföra tråden så kan man väll skippa skitsnacket…

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.