Tips på hålla kroppen mest anabol ?

Home Forums Kost och Näringslära Tips på hålla kroppen mest anabol ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 63 total)
  • Author
    Posts
  • #517998
    Heinrich wrote:
    Otroligt dåligt med svar, är det ingen som har något att tillföra tråden så kan man väll skippa skitsnacket…

    Vad tillförde du?

    Jag menar, det har kommit tips som man kan göra redan, förmodligen fler tips än man kan börja applicera på sin vardag på en gång.
    Testa dessa och se om ni känner av någon skillnad.

    Varför ”proffsen” äter ofta är förmodligen delvis för att de tror att det är bättre att hela tiden äta så att kroppen inte blir katabol och delvis för att de gillar upplägget.
    Men King Grub sa precis att 3 mål om dagen mycket väl kan vara bättre än 6-7.
    Det handlar om att hitta något som passar en själv, jag gillar t. ex att äta ganska sällan, skulle jag ätit 8 gånger om dagen hade jag lessnat väldigt fort eftersom att det ofta händer att jag inte är hemma var tredje timme och gå runt med mellanmål i fickan är inget alternativ för mig.
    Äter man 6-8 gånger om dagen tror jag inte att man blir lika mätt på en måltid som man blir av en måltidsfrekvens på 3 mål per dygn, det är ju ganska uppenbart.

    #517999

    aha okey då tackar jag för de frågor jag fått besvarad :)

    men hur katabolt är kortisol ?

    #518000
    jwallin wrote:
    Sov regelbundet och mycket, träna intensiva och korta pass, håll dig ifrån droger och fruntimmer, och släng in lite lågintensiv kardio emellanåt under veckorna.

    Ja fruntimmer…….:frust: . Finns inget mer stressande än dessa små fagra varelser. De gör än mer katabol än något annat samt tunga biverkningar som ger en men för livet! Men på något sätt älskar vi dem ändå;)!

    #518001
    otursmannen wrote:
    men hur katabolt är kortisol ?

    Rätt ordentligt, men det är inte akut frisättning som är ”farligt” nedbrytande, dvs sådan frisättning som har orskats av t ex träning. Det är kroniskt förhöjda kortisolnivåer som är det, och har man det, beror det på annat, t ex sjukdom, svår stress eller liknande.

    #518002
    King Grub wrote:
    Rätt ordentligt, men det är inte akut frisättning som är ”farligt” nedbrytande, dvs sådan frisättning som har orskats av t ex träning. Det är kroniskt förhöjda kortisolnivåer som är det, och har man det, beror det på annat, t ex sjukdom, svår stress eller liknande.

    okej, så tillskottet 7keto Dhea är inget att satsa på då ? Kan vara gränsen till OT men .

    #518003

    testa sola naken, hört att nudister har höga testonivåer 8)

    #518004
    otursmannen wrote:
    okej, så tillskottet 7keto Dhea är inget att satsa på då ? Kan vara gränsen till OT men .

    du var ju inte ute efter kosttillskott? bara naturligt höja dina värden eller är tillskott av intresse nu också?

    Det som funkar för mig är det som de flesta redan kommit upp med.

    En bra och balanserad kost, tung och hård träning och tillräckligt mycket sömn och återhämtning.
    Och med fruntimmer, bara possitivt för mina testo-nivåer:)

    #518005
    BC-MAN wrote:
    du var ju inte ute efter kosttillskott? bara naturligt höja dina värden eller är tillskott av intresse nu också?

    Det som funkar för mig är det som de flesta redan kommit upp med.

    En bra och balanserad kost, tung och hård träning och tillräckligt mycket sömn och återhämtning.
    Och med fruntimmer, bara possitivt för mina testo-nivåer:)

    det är sant där förlåt för mitt OT :whistle:

    är det några andra hormoner i kroppen som kan bli katabola ? som man bör tänka lite extra på, exempelvis endorfiner ?

    #518006
    otursmannen wrote:
    det är sant där förlåt för mitt OT :whistle:

    är det några andra hormoner i kroppen som kan bli katabola ? som man bör tänka lite extra på, exempelvis endorfiner ?

    Det är din tråd, du kan ju dra den OT om du vill.
    Tänk på att onani frisätter endorfiner.

    #518007
    otursmannen wrote:
    är det några andra hormoner i kroppen som kan bli katabola ? som man bör tänka lite extra på, exempelvis endorfiner ?

    Har Google slutat funka?;)

    Här är en väldigt simpel och populärvetenskaplig genomgång av vissa katabola och anabola hormoner. En enkel översikt helt enkelt:

    [http://www.halsosidorna.se/Hormoner.htm]

    Om endokrina systemet på svenska Wikipedia:

    [http://sv.wikipedia.org/wiki/Endokrina_systemet]

    #518008

    Men hur är det här med utlösning vare sig de kommer från sex eller att onanera? Vi säger en utlösning per dag, ger det MÄRKBARA sämre resultat eller går man miste om typ 100 gram muskler per år?

    #518009
    Ludde93 wrote:
    Men hur är det här med utlösning vare sig de kommer från sex eller att onanera? Vi säger en utlösning per dag, ger det MÄRKBARA sämre resultat eller går man miste om typ 100 gram muskler per år?

    Men snälla….

    Känns det som ett väl utforskat ämne? Jag hoppas för allt i världen att du skämtar.

    #518010
    aka wrote:
    Någonstans får man ju dra gränsen tycker jag..
    Skulle ALDRIG avstå sex för att kanske få bättre resultat..
    Räcker med hyffsade resultat på gymmet så får man
    mer sex, mycket roligare så:emo-thumb

    Själv funkar jag såhär.
    Får jag inte sex regelbundet blir jag överkåt.
    Då tänker jag på sex hela tiden och kollar på alla tjejer i min väg.
    Detta gör mig stressad och ger mig ångest och porrdrömmar vilket sabbar min sömn och ökar mina kortisolnivåer.

    Mer knulla till folket!!!!!!!!!!!!!!!!!

    #518011
    vincent qvarfordt wrote:
    själv funkar jag såhär.
    Får jag inte sex regelbundet blir jag överkåt.
    Då tänker jag på sex hela tiden och kollar på alla tjejer i min väg.
    Detta gör mig stressad och ger mig ångest och porrdrömmar vilket sabbar min sömn och ökar mina kortisolnivåer.

    Mer knulla till folket!!!!!!!!!!!!!!!!!

    hahaha +1000000000000000000000000000000000000000000

    #518012
    Vincent Qvarfordt wrote:

    Mer knulla till folket!!!!!!!!!!!!!!!!!

    :up:

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.