Använt aminosyror 3 mån, hälsorådgivare ber mig ta paus

Home Forums Kosttillskott Använt aminosyror 3 mån, hälsorådgivare ber mig ta paus

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 76 total)
  • Author
    Posts
  • #71429
    #561939

    Du måste vara den oroligaste nybörjare jag nånsin hört talas om.
    Dessutom hade du ju detta på tapeten för rätt länge sen, fick du det inte uträtt då?

    #561941

    ” Aminosyror tenderar att rinna ut till vattnet i musklerna efter cirka 3 mån dagligt bruk, och skapa obalans i hjärnan vilket medför att kroppen bränner ut sig lättare och det är en mycket högre skaderisk som medförs av detta.”

    Det var det dummaste jag har hört. Oroa dig inte. Ett ballanserat intag av proteinrik mat samt aminosyror i rekommenderade mängder kan inte ge sådana problem som du fått höra… Man skall inte tro på allt som sägs av sk auktoriteter… Xtend består av BCAA och Glutamin. Att överdosera dem så att kroppen bränns ut och man får obalans i hjärnan – det finns ingen chans!!! Är du orolig kan du ju minska/ sluta med ditt intag under lättare träningsperioder och börja med dem när du kör på tungt. Mer träning – ökat behov av näring!

    #561943

    Det finns inga belägg för påståendena.

    #561945
    Quote:
    ospjälkat fiskoljepreparat

    vad är detta?

    #561946
    Pepz wrote:
    vad är detta?

    Låter som ett mycket spännande sätt att förklara att man inte ätit fiskoljekapslarna ännu :D

    Ang ämnet: Känns inte som att det finns så mycket mer att säga i ämnet mer än det som ovanstående personer redan sagt.

    #561948

    Tycker det allt som oftast kommer de konstigaste myter och påstående ifrån hälsokosthandlare.

    #561950

    Jag har kört flertalet EAA/BCAA produkter, bla Xtend och Bodyscience EAA. Jag har inte känt av något.

    Att jobba i en hälsokostbutiken kan en tant i 50 års-åldern göra utan att ens veta vad protein är. Tro mig, jag har vittnat. Det var när jag började träna, då frågar jag ifall det finns något bra proteinpulver. Ja säger hon och slänger fram en burk med vitaminer.
    Jag försökte förklara mig att jag vill ha proteinpulver och inte vitamintabletter, då säger hon att hon inte har en aning om vad det är och det får jag leta efter någon annanstans. Bara för att jävlas kasta jag fram en påse protein och sa att detta är protein, i pulverform.

    Lite off-topic, men kan lova dig att det är nästintill struntprat.

    #561952

    Hade du tänkt ersätta proteintillskott med frukt?!

    #561955

    BCAA, EAA eller Protein spelar ingen större roll. Köp det som du tycker är godast och mest prisvärt.

    #561957

    Hon yrar i nattmössan med vissa av påståendena

    Men det finns en risk med aminosyror (bcaa) och det är att dopaminet sänks i hjärnan. Kanske det hon menade med obalans.

    #561958
    hejsvejs55 wrote:
    Ang ersätta proteintillskott med frukt: ja, låter det som en bra idé?

    Nej en skitidé.

    Precis som alla dina idéer.

    #561959
    Flessa wrote:
    Sedan fattar inte jag varför man skulle ersätta sina aminosyror eller protein som man tar i tillskottsform med frukt?

    Fråga experten på hälsokostaffären.:D

    #561960
    hejsvejs55 wrote:
    Och eddie, mina skit idér verkar inte vara så skit.

    Jag har då aldrig läst annat än ren skit från dig. Men det är ju möjligt att du även har kloka idéer som du väljer att inte skriva om och enbart skriver det som är skit.

    #561962
    hejsvejs55 wrote:
    ”Dopamin är en av de viktigaste signalsubstanserna i centrala nervsystemet där den förekommer i en rad viktiga system som bland annat reglerar muskelrörelser, vakenhet, glädje, entusiasm, och kreativitet. Upptäckten av dopamin som en neurotransmittor gjordes av den svenske neuroforskaren Arvid Carlsson.”

    . Symptomen på dopaminbrist stämmer ju in helt & hållet på mig. Jag kör ju som sagt isolations övning (föruttröttning) och därefter flerledsövning (till failure) ca 6 övningar.
    Ett block som varar i 3 veckor, därav har jag skitsvårt att bedöma om det är aminosyrorna som gör mig typ mer snurrig nu för tiden eller om det är till failure. Men då skippar jag bcaa xtend i 3 mån då och kör på ett banan protein utan aspartam om det finns :D

    Och eddie, mina skit idér verkar inte vara så skit. hade jag fortsätt med xtend hade jag fortsatt bränt ut mig och följande i första texten hade hänt. Det är bra att LÄSA LÄSA LÄSA , vara irriterande för folk på forumet om det hjälper ens hälsa så ska jag bannu me inte ge mig.

    Träna på och ät nyttigt & var glad funkar toppen för mig. Men är det en potentiell skaderisk med något jag intar så vill jag för tusan vara medveten om detta och slippa det ffs. Som alla vettiga människor.

    Japp men tack för infon boys, särskilt Bobby. Mvh

    Nej, hade du fortsatt med xtend hade du inte bränt ut dig.
    Orsaken till din utbrändhet ligger troligtvis i sin ständiga oro som gränsar till panikångest

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 76 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.