Använt aminosyror 3 mån, hälsorådgivare ber mig ta paus

Home Forums Kosttillskott Använt aminosyror 3 mån, hälsorådgivare ber mig ta paus

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 76 total)
  • Author
    Posts
  • #562021
    hejsvejs55 wrote:
    Då blir det ett ON whey i ca 2-3 mån, för att inte tillgodogöra sig för mkt aminosyror.
    Som king grub även uttrycker det vet man ju inte så varför chansa. Risken finns antagligen. Annars hade väl inte teorin ens dykt upp.

    TY :pop: , off to mm sports

    :D😀 :read: :frust:

    OS i smilisar men de beskriver mina känslor hyfsat bra!

    #562023
    malawiglenn wrote:
    kontentan är att aminosyrorna kommer ut i blodet, vad är skillnaden när dom väl är där?

    Kontentan är att fria aminosyror behöver inte brytas ner i tunntarmen och hamnar i blodbanan väldigt snabbt. Detta leder till betydligt högre plasmanivåer och ökad proteinsyntes runt träning

    Detta är väl bevisat i dom 30436363 trådar om EAA jämfört med protein som finns på body där alla studier om just detta lagts upp.

    Problemet är att BCAA och även möjligtvis EAA till viss del innehåller inte en fullständig aminosyroprofil. BCAA konkurerrar ut phenylalanine och tyrosin och sänker plasmanivåerna för andra aminosyror som behövs för signalsubstans syntesen. Detta kan leda till och har i en del studier visats leda till dopamin problem.

    Proteinpulver och mat har inte detta problem eftersom dom har en fullständing aminosyreprofil

    #562025

    5 gram?

    Till och med Xtend burken står 5 skopor sammanlagt om man är över 180 pounds. Lär ju va minst 20 gram BCAA om man bortser från tillsatserna.

    Nu menar jag inte heller att 20 gram BCAA leder till dopaminbrist. Men man ska inte förneka och låtsas som ingenting. Finns potentiella bieffekter

    Thats all

    #562027
    malawiglenn wrote:
    ON’s whey är ju dessutom BCAA-berikat :whistle:
    malawiglenn wrote:
    protein ÄR ju aminosyror!!!

    Är du säker, hahaha

    Ingen idé att säga det till honom, han lyssnar inte ändå.

    #562030
    hejsvejs55 wrote:
    Vilka kommentarer ^^

    Om ON WHEY banan smak 100% jag köpte nu (SUPERGOTT BTW) är berikat med aminosyror, vilket jädra protein är inte bcaa berikat då?
    hitta typ nada. men skitsamma ;)

    Tänkte pma eddie om detta men vore gött med fler synpunkter. och nej jag är orolig men inte vettskrämd så jag postar gärna frågan.

    enligt aktiv träning vars jag premenuerar på (dem hänvisar till många bra proteinkällor tex havsskatten på havsbotten havskräftor osv vilket enligt dem är ”bäst protein kvalite” osv. Mycket intressant läsning men enligt dem har studier från london publicerade o andra städer vars universitet kommit fram till att minsta kg övervikt kan förkorta livet. Dem nämner inte om det är FETT kilo eller muskelkilo. Så tex en BB jag sett i body tidningen som väger 106 kilo och är 190 lång, så låg BF som 8% tror jag han hade, o massvis muskler, han får ett förkortat liv trots han hälsolivsstil & hälso kropp fylld med muskler och bra fettförbränning? och ett hjärta som pumpar hälften så sakta som en otränad?

    Förtydliga gärna gott folk om detta låter vettigt eller inte.
    Synd att tidningen inte nämnde om de gällde fett , muskler eller båda. Jag vill ju leva 14-20 år längre än mina gener vill ;D Vill bryta mönstret o få dunderhälsa.

    Ingen elitidrott är hälsosam och snubben som du såg som vägde 106kg med 8% BF är inte heller hälsosam med tanke på hur mycket olika preparat han tryckt i sig.

    Ditt OCD är inte heller hälsosamt. Du borde kanske gå till en psykolog, alternativt ta något lugnande.

    #562032

    Citat:
    Ursprungligen postat av malawiglenn Visa inlägg
    ON’s whey är ju dessutom BCAA-berikat
    Citat:
    Ursprungligen postat av malawiglenn Visa inlägg
    protein ÄR ju aminosyror!!!

    Peter Singer wrote:
    Är du säker, hahaha

    Ingen idé att säga det till honom, han lyssnar inte ändå.

    Eller så leter han efter ett protein som inte innehåller några aminosyror han tillgodogör sig, misslyckas med detta, övergår till att äta endast potatis och dör av undernäring.
    Fast blir det inte så tar nog oron livet av honom inom kort

    #562034
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Citat:
    Ursprungligen postat av malawiglenn Visa inlägg
    ON’s whey är ju dessutom BCAA-berikat
    Citat:
    Ursprungligen postat av malawiglenn Visa inlägg
    protein ÄR ju aminosyror!!!

    Eller så leter han efter ett protein som inte innehåller några aminosyror han tillgodogör sig, misslyckas med detta, övergår till att äta endast potatis och dör av undernäring.
    Fast blir det inte så tar nog oron livet av honom inom kort

    :D

    #562035
    hejsvejs55 wrote:
    Eller så vill jag vara optimal och skaffa rätt förutsättningar till att forma kroppen till att bli lik bilden nedanför och omöjligagöra
    kroppen till att bli som bilden LÄNGST NER.

    [http://andreaz.ownit.nu/badrumssida.jpg]

    #562036

    är det någon som kommer ihåg dominikanen som härjade här förra året då lät det ungefär såhär.

    #562037

    Vart ger man trådar betyg? Jag vill höja denna till skyarna.

    hejsvejs55, kan du inte berätta om din Bli Den Nya Arnold Fast Mindre-vision?

    #562039
    hejsvejs55 wrote:
    Eller så vill jag vara optimal och skaffa rätt förutsättningar till att forma kroppen till att bli lik bilden nedanför och omöjligagöra
    kroppen till att bli som bilden LÄNGST NER.

    [http://andreaz.ownit.nu/badrumssida.jpg]

    #562041

    Vill du se ut som Andreaz Engström kan jag tipsa om att läsa hans blogg och imitera hans liv istället för att jolla runt med massa skit. Han är nordisk mästare i -70 kg(i CBB?) och således måste ju han vara så optimal som det går.

    [http://www.andreazengstrom.se/]

    #562043

    Det är nog lätt hänt att man blir lite sömnig efter 11 omgångar benso.

    #562045

    Nu ska du alltså köra metabolismen i botten. Som om det vore optimalt.

    #562048
    hejsvejs55 wrote:
    Trådskaparen ni kan stänga tråden

    Trådskaparen är ju inte moderator. Det är allmänna diskussionstrådar och inte enskilda medlemmars frågelådor.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 76 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.