Self omninutrition

Home Forums Kosttillskott Self omninutrition

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 73 total)
  • Author
    Posts
  • #670902

    Som sagt. Stavmixer

    #670903

    Någon som provat Selfs Muscle cellxpand?

    #670904

    Jag funderar på att pröva self micro whey active..har hittat riktigt bra pris på den :) Men är det bra att det är tillsatt taurin? Är det bra att få i sig i stora mängder?
    Har tänkt använda proteinet vid träning men även som mellanmål..

    Är trött på att betala en massa för blandprotein (vassle och kasein) för att ha som mellanmål..det är väl antagligen bättre men funkar det att ta vassleisolat (som micro whey active) även som mellanmål och kvällsmål?

    Blev många frågor här nu :)

    #670905

    Min mage klarar inte self Whey eller Gainer vet inte vad det beror på!

    #670906

    Haha, senaste svaret var 2005-12-07:D

    #670907

    Haha jag vet detta men tyckte det var onödigt att starta en ny tråd när det redan finns en som tråd som heter Self Omninutrition.

    #670908
    Allan wrote:
    Haha jag vet detta men tyckte det var onödigt att starta en ny tråd när det redan finns en som tråd som heter Self Omninutrition.

    Stående ovationer från min sida i så fall, jag tycker att det skapas alldeles för mycket trådar hit och dit annars:up:

    #670909
    Allan wrote:
    Någon som provat Selfs Muscle cellxpand?

    Har kört den. Bra produkt med bra innehåll men eftersom den innehåller BCAA så smakar den illa dock

    #670910
    A_F wrote:
    Jag funderar på att pröva self micro whey active..har hittat riktigt bra pris på den :) Men är det bra att det är tillsatt taurin? Är det bra att få i sig i stora mängder?
    Har tänkt använda proteinet vid träning men även som mellanmål..

    Är trött på att betala en massa för blandprotein (vassle och kasein) för att ha som mellanmål..det är väl antagligen bättre men funkar det att ta vassleisolat (som micro whey active) även som mellanmål och kvällsmål?

    Blev många frågor här nu :)

    Det funkar att ta vassle som mellanmål och kvällsmål också. Tror inte du behöver oroa dig för taurinet. Allt är farligt i för stora doser t om vatten. Maila eller ring Magnus på SELF om du undrar över något om deras produkter. Han är näringsfysiolog och väldigt kunnig och du har numret och adressen på hemsidan.

    #670911

    Jag har använd self i många år. har alltid använd Micro whey active och har alldrig upplevt att det klumpar sig. har även provat 3phase med egg, kasein och vassle, tror personligen att den typen av proteiner är att föredra framför vassle. vassle är snabbt och ska finnas i gainern efter träningen, vid alla andra tillfällen tror jag mer på ett långsammare protein med olika proteinkällor.Tar Rage från fairing innan träningen, Gainer från self efter träningen och 3phase som mellanmål och innan jag går och lägger mig.

    #670912

    För mig är Self ytterligare ett ”hemmagjort” kosttillskott som går fetbort. Själv har jag förmånen att jobba som kemist så jag kan testa grejerna innan jag stoppar i mig dem. Nedan är några kommentarer om innehållet i Self produkter från en annan tråd.

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=25626&highlight=self+Synerlin]

    Synerlin från self testades av SLV och innehåll då inget synefrin utan bara dubbel dos koffein och lite efedrin.
    [http://www.slv.se/upload/dokument/ra…epslanguage=SV]

    Self omninutritions produkter verkar inte vara direkt kvalitativa med tanke på deras att både denna produkt och deras EAAprodukt har visat sig ha felaktiga innehållsförteckningar

    #670913
    Daimster wrote:
    För mig är Self ytterligare ett ”hemmagjort” kosttillskott som går fetbort. Själv har jag förmånen att jobba som kemist så jag kan testa grejerna innan jag stoppar i mig dem. Nedan är några kommentarer om innehållet i Self produkter från en annan tråd.

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=25626&highlight=self+Synerlin]

    Synerlin från self testades av SLV och innehåll då inget synefrin utan bara dubbel dos koffein och lite efedrin.
    [http://www.slv.se/upload/dokument/ra…epslanguage=SV]

    Self omninutritions produkter verkar inte vara direkt kvalitativa med tanke på deras att både denna produkt och deras EAAprodukt har visat sig ha felaktiga innehållsförteckningar

    Sant. Det är tråkigt. Billiga produkter och vissa är ju riktigt bra ifall de skulle innehålla som det stod. Jag+Väldigt många andra på det här forumet har inte tålt deras proteinpulver heller. Och då är jag inte känslig mot laktos eller något annat proteinpulver för 5öre.. men det där gick igenom direkt, var tvungen gå på toa max 15min efter intag varje gång. Sedan har de å andra sidan produkter som jag känt bra effekt av, bla deras glorerin eller vad den hette. Men tvivlar att det var något annat än just argirin i den.. fastänn deras innehållsförteckning flashar till det med andra tillsatsämnen som ska förstärka effekten. Det är väl olagligt att lista fel innehåll på produkter?

    #670914

    JAg tycker oxå att de har goda smaker och överkomliga priser:D

    #670915

    Min uppfattning om Selfs produkter är bra innehåll till bra pris. Så var det förut iaf, de har väll börjat höja lite :(
    Inget supergott men visst går det ner.

    #670916
    Daimster wrote:
    För mig är Self ytterligare ett ”hemmagjort” kosttillskott som går fetbort. Själv har jag förmånen att jobba som kemist så jag kan testa grejerna innan jag stoppar i mig dem. Nedan är några kommentarer om innehållet i Self produkter från en annan tråd.

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=25626&highlight=self+Synerlin]

    Synerlin från self testades av SLV och innehåll då inget synefrin utan bara dubbel dos koffein och lite efedrin.
    [http://www.slv.se/upload/dokument/ra…epslanguage=SV]

    Self omninutritions produkter verkar inte vara direkt kvalitativa med tanke på deras att både denna produkt och deras EAAprodukt har visat sig ha felaktiga innehållsförteckningar

    Har du testat dem själv eller är det vad du hört. Har för mig att SLV testade det precis i övergången mellan att ephedra blev förbjudet och då innehöll Synerlinet ephedra men de ändrade innehåll efter det. EAA är en konkurrent som testat vilket man knappast ska lite 100 % på. Vi har många märken på vårat gym men jag använder själv SELF eftersom jag tycker de har billiga och bra produkter och Synerlinet är det bästa uppiggande och hungersdämpande jag ätit så det kan jag rekommendera till folk och jag vet inte någon som inte varit nöjd med Synerlinet. Jag har testat många märken och många produkter eftersom jag jobbar med träning och sedan är jag nyfiken och jag är mycket nöjd med SELF. Använder dock Massacra som pre workout eftersom jag tycker den funkar bra.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 73 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.