Self omninutrition

Home Forums Kosttillskott Self omninutrition

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 61 through 73 (of 73 total)
  • Author
    Posts
  • #670947

    Varför är inte Selfs produkter godkända av Hälsokostrådet?

    #670948
    Allan wrote:
    Varför är inte Selfs produkter godkända av Hälsokostrådet?

    Vart står det att de inte är det?

    #670949

    De är inte med på hälsokostrådets sida. Det finns en lista över vilka godkända produkterna som får säljas i hälsokostbutiker på deras hemsida.

    #670950
    leviathan wrote:
    Vart står det att de inte är det?

    [http://www.halsokostradet.se/default.aspx?SelSidID=10293]

    #670951
    Allan wrote:
    Varför är inte Selfs produkter godkända av Hälsokostrådet?

    För att dom inte försökt få in dom för att säljas på hälsokostbutiker såklart:emo-thumb Att få en produkt registrerad att säljas på hälsokostbutiker kostar multum för varje produkt och även smak har jag för mig, om man ens försöker få en produkt registrerad där så kollar dom diverse svamp o bakteriehalter, dvs de finns ändå inga garantier att proteinhalten osv stämmer. Så va det iaf tidigare

    #670952
    Anders Carlsson wrote:
    För att dom inte försökt få in dom för att säljas på hälsokostbutiker såklart:emo-thumb Att få en produkt registrerad att säljas på hälsokostbutiker kostar multum för varje produkt och även smak har jag för mig, om man ens försöker få en produkt registrerad där så kollar dom diverse svamp o bakteriehalter, dvs de finns ändå inga garantier att proteinhalten osv stämmer. Så va det iaf tidigare

    Tänkte också på att det måste vara så.
    Men det är en en sak jag funderar på i sammanhanget hälsokost. Var drar man gränsen mellan hälsokost och kosttillskott? Måste vara en väldigt tunn gränns där.

    /Peter Singer

    #670953
    Anders Carlsson wrote:
    För att dom inte försökt få in dom för att säljas på hälsokostbutiker såklart:emo-thumb Att få en produkt registrerad att säljas på hälsokostbutiker kostar multum för varje produkt och även smak har jag för mig, om man ens försöker få en produkt registrerad där så kollar dom diverse svamp o bakteriehalter, dvs de finns ändå inga garantier att proteinhalten osv stämmer. Så va det iaf tidigare

    Det är förekomst av dopningsämnen som de kollar numera på sportpreparaten. Detta efter att man fattat beslut om att det är viktigare än att kolla förekomst av t x tungmetaller och mikroorganismer.

    #670954

    [http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article335706.ab]

    deras nochalanta och idiotiska svar i denna artikel gjorde att jag bojkottade dem.
    Artikeln handlar om ett kostillskott de sålde för ett tag sen som kunde orsaka leverskador ( vet ej om de säljer den än? )

    – Jag jämför det med cigaretter, folk vet att det är farligt men ändå så röker de”,
    – ”Det spelar ingen roll hur negativt man skriver om en produkt i tidningen, det ökar försäljningen. Folk vill ha det som svider till lite”, .

    Att sen två andra kostillskott som analyserats inte innehöll det som de deklarerat på burken gjord inte saken bättre.
    Samt deras ovilja att kommentera dessa tester

    #670955
    Pepz wrote:
    [http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article335706.ab]

    deras nochalanta och idiotiska svar i denna artikel gjorde att jag bojkottade dem.
    Artikeln handlar om ett kostillskott de sålde för ett tag sen som kunde orsaka leverskador ( vet ej om de säljer den än? )

    – Jag jämför det med cigaretter, folk vet att det är farligt men ändå så röker de”,
    – ”Det spelar ingen roll hur negativt man skriver om en produkt i tidningen, det ökar försäljningen. Folk vill ha det som svider till lite”, .

    Att sen två andra kostillskott som analyserats inte innehöll det som de deklarerat på burken gjord inte saken bättre.
    Samt deras ovilja att kommentera dessa tester

    +1 jag håller med. Även om de mot förmodan skulle ha rent mjöl i påsen då tyder det mesta på att de inte har det eftersom de inte kan ge en bra förklaring på det inträffade. Att sticka huvudet i sanden är aldrig seriöst…

    #670956
    Pepz wrote:
    Att sen två andra kostillskott som analyserats inte innehöll det som de deklarerat på burken gjord inte saken bättre.
    Samt deras ovilja att kommentera dessa tester

    Vilka tillskott pratar du om?

    #670957
    Ante wrote:
    +1 jag håller med. Även om de mot förmodan skulle ha rent mjöl i påsen då tyder det mesta på att de inte har det eftersom de inte kan ge en bra förklaring på det inträffade. Att sticka huvudet i sanden är aldrig seriöst…

    Om du pratar direkt med dem så får du bra svar av dem. De är inte ute och cirkulerar på forum. Det är inte svårare än att plocka upp luren och ringa dem så får du svar på detta. Jag har använt deras produkter och andras produkter länge och jag tycker allt jag testat funkar utmärkt både från andra märken och från Self.

    Alla har en egen vilja och vill man köpa annat märke så gör det men jag är i alla fall nöjd med deras produkter. Jag litar inte på andra framför allt inte konkurrenter utan bildar min egen uppfattning och tar reda på saker som jag vill veta direkt från källan. Alla får såklart ha sin åsikt men att lyssna för mycket på andra och inte ta reda på något själv tycker jag är dumt.

    #670958
    Allan wrote:
    Vilka tillskott pratar du om?

    deras

    synerlin
    EAA

    #670959
    gotland wrote:
    Om du pratar direkt med dem så får du bra svar av dem. De är inte ute och cirkulerar på forum. Det är inte svårare än att plocka upp luren och ringa dem så får du svar på detta. Jag har använt deras produkter och andras produkter länge och jag tycker allt jag testat funkar utmärkt både från andra märken och från Self.

    Alla har en egen vilja och vill man köpa annat märke så gör det men jag är i alla fall nöjd med deras produkter. Jag litar inte på andra framför allt inte konkurrenter utan bildar min egen uppfattning och tar reda på saker som jag vill veta direkt från källan. Alla får såklart ha sin åsikt men att lyssna för mycket på andra och inte ta reda på något själv tycker jag är dumt.

    Jag har mailat dem och inte fått ett bra svar tyvärr.

    Quote:
    ”Vi har fått en del mail angående forumdiskussionen

    Ett handskrivet analysresultat på ett forum är normal sätt inget vi bryr oss om och vi har som företagspolicy att inte skriva varken om oss själva eller om andra företag på olika forum.

    Det är inte första gången någon våra konkurrenter försöker med liknande metoder för att sälja mer av sina egna motsvarande produkter.

    Jag Magnus Westberg är produktansvarig på SELF och jag tar fullt personligt ansvar för att våra produkter innehåller precis det som står på etiketten i precis de angivna mängderna.

    Alla våra råvaror analyseras av oberoende laboratorium och jag övervakar personligen tillverkningen av våra produkter.

    Vi på SELF omninutrition är stolta över att ha produkter av högsta kvalité till marknadens bästa priser.

    Med vänliga Hälsningar

    Magnus Westberg

    Produktansvarig Näringsfysiolog på SELF omninutrition”

Viewing 13 posts - 61 through 73 (of 73 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.