Whey 80 + Maltodextrin

Home Forums Kosttillskott Whey 80 + Maltodextrin

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 109 total)
  • Author
    Posts
  • #512793
    Jonii wrote:
    Hur skall det tas?

    Pulver, vätska, skaka, drick

    #512794
    Eddie Vedder wrote:
    Pulver, vätska, skaka, drick

    Vilket pulver ska jag skaka då?
    Och vilka tider? ;)

    #512795
    Jonii wrote:
    Vilket pulver ska jag skaka då?
    Och vilka tider? ;)

    Men skärp dig.

    Proteindrink eller EAA väljer du själv. Ta efter träning.

    #512796
    malawiglenn wrote:
    nej det gör det inte, 1dl vassleprotein är alltid ca 30gram.

    Kör med Selfs, skopan som medföljer är ½ dl, en servering är en rågad skopa (skopan som medföljer) och ger 30g pulver varav 26g protein. Vägde pulvret nyss också då en skopa visade sig vara 29g pulver.

    Finns inte en dryg kommentar i världen som kan ändra på det faktum att siffran 29 uppenbarade sig på vågen :)

    #512797
    malawiglenn wrote:
    jag har använt säker 20 olika märken av vassleprotein i mina dagar, ALLA har haft 1dl = ca 30gram

    Vad ska jag säga? Dem hade ju för det första inte skickat med ½dl-skopor i alla burkar om dem menade 1dl-skopor. En portion ska vara en skopa (30g pulver varav 26g protein). Tog ut en skopa och hällde denna direkt på en elektronisk våg och denna visade 29g. Det spelar ju ingen roll om du nämner alla märken i världen, det är vågen du ska övertyga – inte mig.

    #512798
    Eddie Vedder wrote:
    Men skärp dig.

    Proteindrink eller EAA väljer du själv. Ta efter träning.

    Ursprungligen postat av malawiglenn
    skit i eaa, du kommer inte behöva det lilla extra det ev kan ge, större chans att du misslyckas med det.

    EAA kommer man att faila med det?

    #512799

    EAA är det som ökar muskeluppbyggnaden, oavsett om det finns i fri form, som i ett EAA-tillskott, i vassleprotein, eller i vanlig mat. EAA är inte ett kosttillskott i sig, utan aminosyrorna som kroppen själv inte kan tillverka, det som allt protein är uppbyggt av. Utan EAA kan du inte leva överhuvudtaget.

    #512800
    King Grub wrote:
    EAA är det som ökar muskeluppbyggnaden, oavsett om det finns i fri form, som i ett EAA-tillskott, i vassleprotein, eller i vanlig mat. EAA är inte ett kosttillskott i sig, utan aminosyrorna som kroppen själv inte kan tillverka, det som allt protein är uppbyggt av. Utan EAA kan du inte leva överhuvudtaget.

    Så med EAA byggre man upp muskler bättre än med vanligt vassle?

    #512801
    Jonii wrote:
    Så med EAA byggre man upp muskler bättre än med vanligt vassle?

    Akut inom en mätperiod om ett fåtal timmar vid fastande tillstånd ja. Mer konkreta svar kan du sannolikt inte få.

    #512802
    malawiglenn wrote:
    med fria eaa (det som vi kallar för eaa) är som sagt teoretiskt (och experimentellt) lite snabbare upptag på än det eaa som är i vassle, så att proteinsynteses stimuleras snabbare och bättre. Men detta är på %nivå och det är stor risk att man inte kommer ta eaa’t så att det faktiskt ger det där lilla extra jämfört med vassle.

    Eaa tillskott har dock blivit ganska överhypat av nybörjare. De MÅSTE ha EAA i samband med träningen för ”det bygger ju muskler bättre än vassle” men de kan inte träna och de kan inte äta eller sova, men EAA ska dom bestämt ha :pop:

    Ja men jag som varken kan äta träna eller sova så borde jag använda mig utan etc whey 80. Haha.

    #512803

    Jäklar i min låda vad det har skrivits i den här tråden sen igår haha!

    Jonii, det kan väl inte vara så svårt att bestämma sig? Du verkar väldigt osäker på om du behöver det, när du ska ta det och hur du ska blanda det..:) Läs på lite mer så slipper vi sjuttioelvatusen sidor av enkla frågor hehe! EAA är ju inte rocketscience direkt..

    Det är ett bra tillskott som är värt att använda, allt om hur du doserar står på burkarna!
    Köp, prova så får du dom bästa svaren tycker jag.

    #512804
    malawiglenn wrote:
    har NÅGON verkligen kännt skillnad jämfört med vassle? :p

    Men att dom har, har du aldrig kännt det Glenn, woohoo!…. Eller inte

    Nä skämt å sido, att känna skillnad mellan vassle kontra EAA är nog rent jäkla omöjligt.

    #512805
    malawiglenn wrote:
    jo jag känner på smaken och att det är lite omständigare att pyssla med om man vill vara optiopitmal :(

    Haha pluspoäng för dagens humor går till malawiglenn!:D

    #512806

    Jag har kört med 2g whey 80, sedan 4kg gainer pro. Så det är väl en del basics jag har kört, därför jag skulle vilja testa eaa, men verkar ju dock inte vara någon skillnad, Frågan är bara om jag nu ska gå tillbaka till whey 80 etc, ska jag ta det före och efter träning?

    #512807
    malawiglenn wrote:
    jag vet att du fortfarande är kvar på den nivån att du är ”basic”, jag menar du FRÅGAR om dessa saker samt frågar om hur göra ett träningsschema. Innan denna tråd visste du inte ens skillnaden mellan eaa och vassle tillskott :P

    Det finns inget ”ska”, vissa tar en vassle drink före och efter, vissa bara efter.

    det är väl för att jag ska vara så jävla säker som möjligt :(

    Men ett schema som är bra är fasen svårt, se bara denna tråd, ni alla säger helt olika, orka få ett schema av en personlig tränare etc för typ 850spänn :D

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 109 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.