Fluffet vägrar fluffa!

Home Forums Matlagning och Recept Fluffet vägrar fluffa!

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 181 through 192 (of 192 total)
  • Author
    Posts
  • #275806
    Biffen_86 wrote:
    kollade in din blogg,…såg bara att du hade testat soya protein..jag har ett annat som inte är någon smak på..men borde väll gå ändå tycker jag…

    jag har provat att göra fluff 2 gånger nu..men det blir aldrig någe fluff av det…har dock inte vispat så länge…

    ska det vispas länge?

    det jag provat är med soja protein ca 40 g + ca 200 gr jordgubbar…en av satserna va + 0,5 dl soja mjölk…ingen av dem blev det någe fluff av:(

    hur ska jag göra?

    Du frågade ju bara efter om någon testat med soya och jag hade gjort det och lyckats.
    Ge inte upp, utan kämpa lite….precis som med träningen;)

    Tomas Tryffel wrote:
    Mycket, utom hur man faktiskt går tillväga för att göra självaste ”Fever-fluffen” :D

    Vet du hur mycket folk som har kommit genom åren till mig, bara för att lära sig fluffen?
    De betalar och jag visar, därefter har de delat med sig.
    Trots att det finns massor av information, hur man tränar och äter rätt, så gör många fel ändå.
    En hel tråd med fluffen och ändå kommer folk till mig, något måste jag göra rätt

    so tell me, how come you’re so wise, what’s your secret?
    •two words: right decisions

    •yeah, sure, but how do you make right decisions?
    •one single word: experience

    •great, but then, how do you acquire experience?
    •two words: wrong decisions

    #275807
    FEVER wrote:
    En hel tråd med fluffen och ändå kommer folk till mig, något måste jag göra rätt

    God fluff kanske?

    #275808
    FEVER wrote:
    De betalar och jag visar, därefter har de delat med sig.
    Trots att det finns massor av information, hur man tränar och äter rätt, så gör många fel ändå.
    En hel tråd med fluffen och ändå kommer folk till mig, något måste jag göra rätt

    Haha, ja du teasar på rätt vis :)

    Så man kan betala, eh? 8)

    #275809

    Väldiga många trådar och svar här ;-)
    Min fråga kankse står någonstanns.. men orkar inte leta igenom alla inläggen ;)

    Fluff utan bär??

    Eftersom jag går på diet ingår inte det i mitt dagsintag om man säger så ;)
    Men jag får inte till fluff! Snarare… tjock sås..
    Kankse är proteinet dock??

    #275810
    misselaine wrote:
    Väldiga många trådar och svar här ;-)
    Min fråga kankse står någonstanns.. men orkar inte leta igenom alla inläggen ;)

    Fluff utan bär??

    Eftersom jag går på diet ingår inte det i mitt dagsintag om man säger så ;)
    Men jag får inte till fluff! Snarare… tjock sås..
    Kankse är proteinet dock??

    Varför skulle du inte kunna äta bär på diet? Väldigt kaloifattigt livsmedel som dessutom används ganska sparsamt i den här kontexten.

    #275811

    100 g frysta blåbär är lite drygt 40 kcal. Lika mycket hallon är knappt 40 kcal. Det borde
    man kunna klämma in i sin diet.

    #275812
    gettodachoppa wrote:
    100 g frysta blåbär är lite drygt 40 kcal. Lika mycket hallon är knappt 40 kcal. Det borde
    man kunna klämma in i sin diet.

    +1.

    #275813
    Gettodachoppa wrote:
    100 g frysta blåbär är lite drygt 40 kcal. Lika mycket hallon är knappt 40 kcal. Det borde
    man kunna klämma in i sin diet.

    Sant :) men kalorierna räknar jag inte.. tänker snarare på kolisarna.. enligt mitt upplägg nada kolisar på kvällen.. ; )

    #275814

    Är det inte svårt att få i sig mat med nada, 0, kolhydrater?

    100 g frysta hallon blir ca 5 g kolhydrater och som nämndes ovan är det väldigt kalorifattigt med.

    #275815
    misselaine wrote:
    Sant :) men kalorierna räknar jag inte.. tänker snarare på kolisarna.. enligt mitt upplägg nada kolisar på kvällen.. ; )

    Okej, men käka fluffen innan klockan 18 då.

    #275816
    misselaine wrote:
    Sant :) men kalorierna räknar jag inte.. tänker snarare på kolisarna.. enligt mitt upplägg nada kolisar på kvällen.. ; )

    Byt upplägg. Fullständigt onödigt att noja över kolhydrater på kvällen.

    Kaloriintaget är vad som spelar roll.

    #275817

    Minns att jag läste om Fevers fluff för många år sedan men när det kom till frysta bär, pulver och ballongvisp lät det för krångligt. Fick dock ny inspiration igår efter alla tips och beslöt mig för att göra ett försök.

    Jag använde en halv påse frysta blåbär (ca 125 g) och 0,8 dl (30 g?) BS Whey-100 chocolate almond. Det var lite klumpigt i början och var mest en fast massa men när jag började vispa övergick det i princip till glassform. Kunde vända bunken uppochner men det var ändå ganska fast i konsistensen. Känner ni igen det?

    Det var så gott att jag gjorde ett till försök efteråt med en banan som jag skivade och fryste in en halvtimme och började med samma mängd proteinpulver. Det blev en smet… Jag fyllde på med pulver och vispade för fullt men den lyfte aldrig. God och luftig chokladsås men ingen fluff. Vad kan det bero på? För kort tid i frysen för bananen?

Viewing 12 posts - 181 through 192 (of 192 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.