Fluffet vägrar fluffa!

Home Forums Matlagning och Recept Fluffet vägrar fluffa!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 192 total)
  • Author
    Posts
  • #275656
    Jon Larsson wrote:
    Det vete fasen hur jag fick för mig att det krävdes kasein för att göra fluff egentligen. Jag måste ha läst fel någonstans.

    Jag trodde samma sak så det kan inte komma från tomma intet, måste varit någon som påstått det.

    Ska förövrigt testa göra med Double Pro Chocolate idag. Har inte testat med kasein sen jag började fluffa med borrmaskinen. Kanske gör så att jag blandat med vasslet också, får se hur det blir. Återkommer med resultat.

    #275657
    Flessa wrote:
    Indeed det där med Kaseint & vasslefrågan alltså.

    By the way Johan, när jag provat med DP-choklad så har det inte alls blivigt lika bra fluff som med andra likvärdiga protein som tex farings sloow. Till och med DP med andra smaker (Banana/Peanut etc) funkar för min del bättre att fluffa än vad just chokladsmaken gör. Konstigt.

    Chokladen innehåller kakao kanske är den som spökar ?

    #275658

    Gjorde mitt första fluff idag :D
    100g jordgubbar,0.5dl röd mjölk,40g bs jordgubbs whey gjorde det i nån vanlig liten mixer grej jag hade fluffa på bra :D

    #275659

    Jag har däremot inga problem med chokaldsmakerna, vare sig CPIII eller sloow…

    #275660

    Gjorde ett fluff storlek mindre idag på 50% Double Pro Chocolate och 50% BS Whey 100, funkade bra. Märkte ingen märkbar skillnad på hur länge jag måste vispa. Tråkigt dock att de andra smakerna tar över chokladsmaken så mycket. Får helt enkelt testa att göra på enbart Double Pro’n nästa gång.

    #275661
    nible wrote:
    Gjorde ett fluff storlek mindre idag på 50% Double Pro Chocolate och 50% BS Whey 100, funkade bra. Märkte ingen märkbar skillnad på hur länge jag måste vispa. Tråkigt dock att de andra smakerna tar över chokladsmaken så mycket. Får helt enkelt testa att göra på enbart Double Pro’n nästa gång.

    Jag brukar ibland kasta i några droppar essens, typ vitchoklad eller mocca.

    #275662

    Mitt andra fluff gjort idag på 110g hallon 30g BS whey jordgubb 0.5dl mjölk det var MYCKET godare än med jordgubbar :D

    #275663

    Föll för grupptrycket och testade jag med. körde på 35g BS whey vanilj, 200g hallon och 0,5dl lättmjölk.

    Absolut inga problem att få till fluffet, och mättande var det. Mådde faktiskt lite illa. Helt okej, men tror en halv portion som bukfylla skulle räcka till mig, var bara gott halvägs.

    så här såg det ut.

    [img=http://img801.imageshack.us/img801/3830/fluff.jpg]

    #275664

    Gjorde fluff på whey 80 + hallon, blåbär igår, men fick till en konstig proteninpulversmak, och inte så fluffigt, antagligen inte nog erfaren men är det för mycket mjölk jag har i om det inte fluffar? harde i ca 0.5 dl

    #275665
    J.v.K wrote:
    whey80/100 är djävulens påfund. måste vara det

    Tyckte jag läste att det var enkelt att göra med Whey 80/100, vad rekommenderas annars?

    #275666
    J.v.K wrote:
    jag var sarkastisk, hatar smaken :D

    hur mycket bär hade du i, var de frysta? hur länge vispade du?

    Jag hade 40 g whey, 0.5 dl mellan mjölk + 2 nävar bär kanske vispade i 10-15 min säkert!:(

    #275667

    Är det bara jag som mår riktigt dåligt efter en större mängd fluff? Antingen sabbar magen ihop totalt och man måste på tvångsdate med den vita stolen eller så sitter man och mår allmänt dåligt och rapar sönder..? :D

    #275668
    Gustaf Lindberg wrote:
    Är det bara jag som mår riktigt dåligt efter en större mängd fluff? Antingen sabbar magen ihop totalt och man måste på tvångsdate med den vita stolen eller så sitter man och mår allmänt dåligt och rapar sönder..? :D

    Mådde riktigt illa, och fick magknip, detta på en portion gjord på endast 30g proteinpulver och 200g bär.

    Det var kul att testa men kommer nog aldrig ha det på min meny igen ;)

    #275669
    Gober wrote:
    Mådde riktigt illa, och fick magknip, detta på en portion gjord på endast 30g proteinpulver och 200g bär.

    Det var kul att testa men kommer nog aldrig ha det på min meny igen ;)

    Påminner om min första upplevelse. Jag drog iofs ut och sprang en mil ca 1 timme efter fluffet intogs men shit, jag vek mig dubbelt på en sämre parkbänk i löpspåret och var riktigt nära på att behöva uträtta diverse behov i naturen.

    #275670

    Jag testade att blanda i lite kvarg i fluffet igår med ett riktigt lyckat resultat. Flufflet sjönk ihop lite men det blev lite gräddigare och lite mastigare, bra skit. Passar perfekt som sista kvällsmål.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 192 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.