Hur ser en bra frukost ut?

Home Forums Matlagning och Recept Hur ser en bra frukost ut?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 82 total)
  • Author
    Posts
  • #277357

    7 st äggvitor
    1 st äggula
    1 msk linfrön
    1,5 dl havregryn
    25 gram blåbär och hallon
    1-2 liter vatten

    #277358

    lite yoghurt med all bran flingor + protein shake :ike:

    #277359

    Hjälp mig med en sak är ni snälla :)

    Det här med att laga gröt med äggvitor, kör ni det som substitut för vattnet, eller kör ni i dom efteråt? :)

    Dum fråga, men den tål att ställas :P

    #277360

    2dl havregryn med ca 20g vassleprotein vanilj blandat i vatten över, lite vitaminer mm och 300g stekt äggvita :emo-thumb

    #277361

    Totally off topic: Ingen annan än jag som reagerade på att han skrev fukost både i rubriken och i inlägget? :what:

    #277362

    Jag är vrålhungrig på morgonen! Skulle kunna äta en häst! eller nae…inte en häst, men en portion gröt med äpple och mjölk,plus en grovmacka med kaviar och ett ägg går alltid ner, för det mesta en till macka också med antingen skinka eller leverpastej! och då är jag ibland hungrig efter 1-2 timmar igen….

    #277363
    Stolleman wrote:
    Hur ser igentligen en bra fukost ut? Jag ska börja med havregrynsgröt med fibrer till frukost med ett stort glas apelsinjuice och ett glas äppelcidervinäger(för matsmältningen). Är det något som fattas som jag bör lägga till?

    Hur ser era frukostar ut?

    Mvh//Stolleman

    Nu har jag inte läst vad dom andra har skrivit men lägg till lite protein och fett är mitt tips! Det är extra viktigt att få i sig protein på morgonen.

    Själv äter jag multivitamin (flytande 30 ml), fiberhavregryn, linfrön och linfröolja i gröten, äggvitor, minimjölk och lite valnötter.

    #277364
    Erasmusina wrote:
    Totally off topic: Ingen annan än jag som reagerade på att han skrev fukost både i rubriken och i inlägget? :what:

    :D
    faktiskt inte

    #277365

    Jag mixar 3,5dl fiber havegryn med vatten och 2 ägg.
    och en protein drink till det och vitaminer:up:

    #277366

    kellogs spesial og skummet melk, ikke akkurat topp frokost.:(

    #277367

    Jag är alltid hungrig på morgonen och tycker att frukosten är det goaste målet på hela dagen så jag ser alltid till att få i mig tillräckligt…

    Just nu ser den ut på följande vis…

    1 dl fiberhavregryn, 2 dl minimjölk, kanel & sötningsmedel, 125-250 g kesella, fun-light, ca 1 dl hallon och självklart kaffe

    Hmm kanske vore bra att få i sig fett av något slag?! Eller?

    #277368
    Frida G wrote:
    Förbered allt på kvällen om du har möjlighet/tid. Lägg 1dlfiberhavregryn i en mugg, mosa en halv banan&lägg i, krossa ett gäng valnötter över&sätt in i kylen. Bara att fylla på med 2½dl vatten&in i micron någon minut på morgonen..samt en protteshake till!:up:

    Tack för tipset, har kokat ägg till imorgon och skall göra mig en stor härlig gainer till imorgon så ska jag se om jag inte blir betydligt piggare:emo-thumb

    #277369

    Jag mixar en drink på följande
    3dl minimjölk
    1dl fiberhavregryn
    1dl prottepulver
    1st banan

    mums!!!

    #277370

    2dl Fiberhavregrynsgröt
    2dl mjölk
    1 ägg

    #277371

    2 dl färskpressad juice och 2 dl vatten
    1 ägg
    Bran musli (20% fiberberikat) 1,5 dl och 2 dl Yoghurt lätt & lättsockrad eller 1 port fiberberikat havregrynsgröt med kanel.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 82 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.