Body! gör mig full

Home Forums Repan Body! gör mig full

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 78 total)
  • Author
    Posts
  • #526531

    haha holge att ge någon white russian första fyllan är ju som att begå mord hahahah!

    #526532

    Perfekt tillfälle att testa sig runt kanske? Varför inte köpa 4 olika sorters öl och 4 olika sorters alkoläsker. Personliga öllfavoriter: Stella Artois, Staropramen, Starobrno och Erdinger Crystal. Resten av blaskdrickat får du lista ut själv :D

    #526533
    Kim Norgren wrote:
    haha holge att ge någon white russian första fyllan är ju som att begå mord hahahah!

    Haha :) Men det är så förbannat gott ju :p

    #526534

    Sätt en övre gräns, kan vara allt från 6 öl till 50 öl, och håll den.
    Är det sprit med i bilden så blanda groggar som smakar riktigt mycket sprit. Det ska gärna bränna till i käften på dig när du tar en klunk. På så vis förhindrar du att dricka för mycket för snabbt. Groggar som inte har en stark spritkaraktär slutar oftast illa.
    Annars är det väl inget att orda om. Alla har vi haft fyllor som spårat ur och det hör till. Man lär av sina misstag men en del kommer till den insikten snabbare än andra.

    Jag (RW) försöker att ha detta i åtanke när ruset kommer:

    Inte mer än en flaska grönstedts
    man har väl karaktär

    #526535

    Man har karaktär
    om man håller sig till 5% lingonbär
    bara man inte svär
    för då kanske man just hamnar där

    #526536

    Vet inte om detta är sant men har själv hört är att man skall hålla sig borta från tex grädde innan, detta gör visst så man inte känner någon påvärkan alls fören allt släpper och slår till med full styrka, då missar du allt det roliga och får bara det tråkiga dan efter.

    Sen är fylla väldigt skojj, så hare roligt:emo-thumb

    #526537
    J.v.K wrote:
    så som det lutar åt nu efter lite diskussion med vänner så blir det
    1st ”black tower” vitt vin
    samt några cider & en smirnoff

    för att prova på lite olika :)

    smirnoff ice gissar jag då, för att slänga in en flaska vodka efter en flaska vin och några cider är nog inget lyckat recept om du vill ”bli lite lullig” :p

    #526538

    Kanske redan har nämnts, men se till att äta ordentligt innan. Dricka på tom mage är inte att rekommendera.

    #526539

    Att blanda olika är väl också ett dålig upplägg. Jag skulle hålla mig antingen till vinet, eller bara dricka öl. Undvik shotar säger jag bara. Alltid då jag vaknar upp naken och inte minns något alls.

    #526540

    3-4 bärs eller cider, på sin höjd.

    #526541
    nutz wrote:
    3-4 bärs eller cider, på sin höjd.

    :up:

    Drick något du vet att du tycker om. Lägg inte så mycket fokus på fyllan, du är ju inte 14 år. Visserligen första gången du har tänkt dricka en större mängd alkohol, men du är ju äldre än dom flesta som provar på första gången, så du är förhoppningsvis lite visare, och mognare.

    Lägg fokus på den sociala biten istället, för det tycker iallafall jag det handlar om. Man sitter med goda vänner och snackar skit eller äter något gott. Så välj något som smakar bra, ge dig när du känner dig för snurrig. Easy 8)

    #526542
    Gustaf Lindberg wrote:
    Jag skulle hålla mig antingen till vinet, eller bara dricka öl. Undvik shotar säger jag bara. Alltid då jag vaknar upp naken och inte minns något alls.

    Det dumma här är ju att vissa av oss vet att du inte ens överdriver, efter att ha vilat blicken på en och annan urspårad festbild från dina alkoholiserade bravader på byn, din gamla fylltratt. :D

    #526543
    Marcus Syvertsen wrote:
    Det dumma här är ju att vissa av oss vet att du inte ens överdriver, efter att ha vilat blicken på en och annan urspårad festbild från dina alkoholiserade bravader på byn, din gamla fylltratt. :D

    Byn?! Jag trodde vi kommit överens om att jag är storstadspojke som hänger med eliten nu för tiden. Min tid i.. ehm, Sundsvall är historia!

    Jag har faktiskt varit ut nykter två helger i rad nu så är rädd att jag håller på att växa upp.

    JVK:
    Ang. att blanda.
    Har bara fått den uppfattningen om att det är svårare att hålla koll på intaget om man blandar olika sorters dryck. Värst är dock när man blandar både sprit, öl och vin. Alla har olika procenthalt och man vet inte riktigt vart man ligger till. Sen mår man oftast sämre av att blanda, speciellt dagen efter.

    #526544
    Peter Fredriksson wrote:
    :up:

    Drick något du vet att du tycker om. Lägg inte så mycket fokus på fyllan, du är ju inte 14 år. Visserligen första gången du har tänkt dricka en större mängd alkohol, men du är ju äldre än dom flesta som provar på första gången, så du är förhoppningsvis lite visare, och mognare.

    Lägg fokus på den sociala biten istället, för det tycker iallafall jag det handlar om. Man sitter med goda vänner och snackar skit eller äter något gott. Så välj något som smakar bra, ge dig när du känner dig för snurrig. Easy 8)

    Jao. Det behöver ju inte vara ”värsta grejen”, även om det som med allt annat nytt lätt blir så. Sitta i en soffa med polare, dricka nått som smakar schysst och bli lite mysig – det är goda dagar!

    #526545

    fyfan till white russian, mjölk och alkohol ska aldrig blandas!:nono: ifall det är monsterdrink man ska ha så är det long island, men kör på bärs, då har man koll =)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 78 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.