Body! gör mig full

Home Forums Repan Body! gör mig full

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 78 total)
  • Author
    Posts
  • #526561
    renad wrote:
    Bara av intresse ni som inte druckit innan ni börjar på universitet hur såg uppväxten ut? Själv så känns det som varje sorglig helg sedan man blev 14 handlat om fixa alkohol sen festa sen spendera mån-ons snacka om helgen, när man blev 18 gå ut även ons.

    Jag var full första gången när jag var 11 och snodde 5 starköl av farsan. Jag lipade konstant hela kvällen. Min fröken, en jäkligt het kvinna då i sena 20-årsåldern, råkade på mig och tröstade mig tills jag vid 23-snåret däckade i hennes famn. Fan vad fint det var.

    Sen råkade man i målbrottet och då var det inte kul att supa längre. Jag lugnade ner mig ungefär då andra började.

    #526562
    Per Grunditz wrote:
    Jag var full första gången när jag var 11 och snodde 5 starköl av farsan. Jag lipade konstant hela kvällen. Min fröken, en jäkligt het kvinna då i sena 20-årsåldern, råkade på mig och tröstade mig tills jag vid 23-snåret däckade i hennes famn. Fan vad fint det var.

    Sen råkade man i målbrottet och då var det inte kul att supa längre. Jag lugnade ner mig ungefär då andra började.

    :D

    #526563

    sprit skulle jag inte rekommendera, har så dåliga minnen.. Brukar köra botten upp på mina flaskor vilket resulterar i tidig sovställning.

    Cider skulle jag inte köpa, sött och usch. Öl är däremot gott Heinikken? eller Budweiser om du vill ha en öl med lite mindre öl smak. Favoriten är Corona med lime i. :)

    Bland dryckerna Barcardi dom är riktigt goda, kör dom endast till njutning efter några öl.

    Men ungefär 5öl känner du att det börjar bli mycket ta frisk luft och drick mycket vatten.

    #526564
    J.v.K wrote:
    kan väl uppdatera här med att det inte blivit av ännu. då plugg kom imellan ^^ blir dock nästa helg, på fredagen :)

    Jag var ganska sen i min alkoholdebut också. Blev jättefull på ett 6-pack 3,5% öl på gymnasiet och svor en ed att aldrig med dricka igen. :(

    När jag fyllde 18 hade mina föräldra köpt mousserande vitt vin till mig och det var en av mina behagligaste berusningar någonsin. Mitt tips är att du köper en flaska mousserande vitt vin. Ganska låg alkohol-halt och en lite mjukare berusning. Öl kan lätt bli lite ”mättande”. Sen är öl-andedräkt och ofrivilliga rapningar inte det hetaste om du nu ska ut och prova lyckan bland damerna på Kåren efteråt. :nono:

    Så, kör på en flaska bubbel så blir du en smidig kisse! :up: :yahoo:

    #526565

    Drick tills du känner att du känner dig påverkad och sluta, kan nog tänka mig att 5 öl kan räcka eftersom det är första gången för dig!

    Kom ihåg att alla fula tjejer blir som fotomodeller så kom ihåg de om du hånglar runt sen haha
    Och som som är snygga i verkligheten försvinner helt ur synfältet :p

    #526566
    Clark wrote:
    Jag var ganska sen i min alkoholdebut också. Blev jättefull på ett 6-pack 3,5% öl på gymnasiet och svor en ed att aldrig med dricka igen. :(

    När jag fyllde 18 hade mina föräldra köpt mousserande vitt vin till mig och det var en av mina behagligaste berusningar någonsin. Mitt tips är att du köper en flaska mousserande vitt vin. Ganska låg alkohol-halt och en lite mjukare berusning. Öl kan lätt bli lite ”mättande”. Sen är öl-andedräkt och ofrivilliga rapningar inte det hetaste om du nu ska ut och prova lyckan bland damerna på Kåren efteråt. :nono:

    Så, kör på en flaska bubbel så blir du en smidig kisse! :up: :yahoo:

    Vin är riktigt gott, Chapel hill är billigt på systemet och gott att dricka till. Kan ju mixa med sprite om du inte gillar vinsmaken.

    #526567
    kyliee wrote:
    Vin är riktigt gott, Chapel hill är billigt på systemet och gott att dricka till. Kan ju mixa med sprite om du inte gillar vinsmaken.

    Ett tips på rött vin för den med tajt budget är Hidden Rock från Australien. Strax över 50-lappen. Passar lika bra som sällskapsdryck som måltidsvin till kött.

    #526568

    drick med måtta, dra i dig vatten under kvällen med jämna mellanrum. Ta de lugnt mellan groggarna/ölen/cidern/vinet så du hinner känna om det blir för mycket.

    O käka ordentligt innan

    Jag skulle iaf rekommendera öl, de e avgjort godast :-)

    O sååå drick några glas vatten innan du slänger dig i sängen så vaknar du upp mycke piggare o gladare :-)

    #526569

    hur gick det? din helg har ju varit

    #526570

    Anpassa din fylla efter alla andra. Om de andra bara är lite lulliga och du är dyngrak kommer du bara skämma ut dig xD

    #526571
    J.v.K wrote:
    skrev i söndags, syftar alltså på helgen som kommer :) dvs 19e

    sweeeet…inväntar resultatet:|:whistle:

    #526572

    peach melda cidern är sjukt god!:drinks:

    #526573

    7,2% du komemr bli dygnrak:D:emo-thumb

    #526574

    Jag vill slå ett slag för alla sorters Ale som finns på systemet! Kanske inte de allra mörkaste porter men typ Samuel Adams, Fullers och liknande är riktigt goda.
    Själv har jag även en förkärlek för veteöl (weissbier) som är snuskigt goda dessa med.

    Dock är väl detta inga öl man dricker upp 02.00 på natten men det är perfekta startöl medan smaklökarna fortfarande fungerar. :)

    Ser att det är starka öl. För starka öl = äckligare öl i min värld, men du kanske gillar dessa. Mörkare öl är oftast riktigt drickvärda.
    En varm sommardag däremot finns inte mycket som slår en ljus öl såsom Corona, Miller eller Carlsberg Hof…

    #526575
    J.v.K wrote:
    ska kika efter ”Ale” nästa gång

    Gör det! :up:

    De är oftast lite dyrare och veteölen är ännu lite dyrare. Men köper man några stycken bara och dricker i början är det knappast något du blir ruinerad av. ;)

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 78 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.