Body! gör mig full

Home Forums Repan Body! gör mig full

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 78 total)
  • Author
    Posts
  • #526546

    Ungefär 2.5-3liter 5-6% öl skulle jag börjat med i din situation, garanterat inte för mycket och lär räcka till att känna av det tillräckligt om du är såpass ovan. Har 2 kompisar som väger precis som du och är ungefär lika långa, och de får sin perfekta fylla vid 13 33cl (strax över 4liter (varken för mycket eller för lite och de är långt ifrån storsupare ). 33cl öl(eller cider) är förmodligen det bästa du kan börja med för att känna av din toleransnivå.

    Som redan sagts är det viktigaste att ha ätit tillräckligt innan för att slippa riskera riktig ”snefylla”, 2gånger tidigare har jag druckit när jag deffat och varit låg på både vatten och mat, och de gångerna drack jag dessutom mycket mindre alkohol än jag tidigare klarat av och båda gångerna har slutat i totalt vansinne, med bakfylledagar från helvetet i form av vätskebrist,kräkningar,huvudvärk och annan skit.

    #526547

    Nästan så det borde bli ”Viktigt” på den här tråden….

    #526548
    nutz wrote:
    Jao. Det behöver ju inte vara ”värsta grejen”, även om det som med allt annat nytt lätt blir så. Sitta i en soffa med polare, dricka nått som smakar schysst och bli lite mysig – det är goda dagar!

    :up:

    #526549
    Cricke wrote:
    Nästan så det borde bli ”Viktigt” på den här tråden….

    Om syftet hade varit att bli knall så hade det varit en given ”Viktig-stämpel” på tråden. Men nu handlar det mer om att bli lagom, inte lika underhållande…

    #526550

    Nä va fan drick captain morgan, perfekt fylla, ingen bakfylla, men du lär vakna upp och fortfarande va full:D

    #526551
    bocken wrote:
    Ifall det är monsterdrink man ska ha så är det Long Island, men kör på bärs!

    Det förvånar mig faktiskt att ingen har nämnt den, för att retas.

    #526552

    Första gången jag drack alkohol var i samband med att man började på universitetet vid 20 års ålder. Drack en mugg hembränt vin, samt två öl och tre cider, kände av det hyffsat.

    #526553

    Bara av intresse ni som inte druckit innan ni börjar på universitet hur såg uppväxten ut? Själv så känns det som varje sorglig helg sedan man blev 14 handlat om fixa alkohol sen festa sen spendera mån-ons snacka om helgen, när man blev 18 gå ut även ons.

    #526554
    renad wrote:
    Bara av intresse ni som inte druckit innan ni börjar på universitet hur såg uppväxten ut? Själv så känns det som varje sorglig helg sedan man blev 14 handlat om fixa alkohol sen festa sen spendera mån-ons snacka om helgen, när man blev 18 gå ut även ons.

    Vissa umgås utan alkohol :up:

    #526555

    Alkohol? man slänger väl i sig lite Rage x2 blandat med vitargo sen äger man dansgolvet^

    #526556

    Va fint att du kan introducera dig själv för alkoholen sådär metodiskt och kontrollerat.
    Min premiär bestod i en spontan bjudgrogg på hembränt och cocacola vid 17 års ålder.
    Det pirrade till fint i kistan!

    #526557

    Jag måste också göra ett litet inlägg så här på natten. Tänk på att alkoholen förstärker din sinnesnärvaro. Så om du e glad så blir du oftast gladare & vice versa. En del som du säkert sett förlorar allt omdöme. Efter många års hårt festande världen över. Så lärde jag mig i Baltikum att riktigt bra dyr vodka e den absolut bästa drickan om man vill slippa baksmälla & illamående dagen efter. Long Island Ice Tea bör Du undvika första gången i alla fall. Om du nu dricker ren sprit så se till att dricka annan vätska (alkoholfri) regelbundet under kvällen. Alkohol höjer också testonivån under drickandet. Så många upplever att de blir ”kåta” både tjejer & killar under berusning:P. Samt hämningarna dämpas…..;)! Men dina öl låter som ett bra intro om Du nu måste nödvändigtvis prova att dricka dig salongsberusad…..

    ”Tycker du att jag e ful:cry:? Sup mig vacker då kvinna:D!”

    #526558
    renad wrote:
    Bara av intresse ni som inte druckit innan ni börjar på universitet hur såg uppväxten ut? Själv så känns det som varje sorglig helg sedan man blev 14 handlat om fixa alkohol sen festa sen spendera mån-ons snacka om helgen, när man blev 18 gå ut även ons.

    vi körde moped. drack ibland. inte varje helg.

    sen blev det epa vid 15. drack ibland, inte varje helg.

    sen blev man 16 och hade lätt mc. drack ibland inte varje helg.

    sen blev man 18. bilintresset eskalerade. drack ibland, inte varje helg.

    så man kan göra både och.

    #526559
    renad wrote:
    Bara av intresse ni som inte druckit innan ni börjar på universitet hur såg uppväxten ut? Själv så känns det som varje sorglig helg sedan man blev 14 handlat om fixa alkohol sen festa sen spendera mån-ons snacka om helgen, när man blev 18 gå ut även ons.

    Jag tror att om helgerna blev de instängda i jordkällare. Förmodligen matade med maggots i sirapslösning genom en lucka i dörren. Ända gången de fick se dagsljuset var antagligen när hemskolningen varade på en avlägsen åkermarker. Ganska praktiskt att förlägga undervisningen just där, lättare att träffa med mausern vid flykt.

    Prima liv
    syffe å HIV

    #526560
    biffen669 wrote:
    Alkohol höjer också testonivån under drickandet. Så många upplever att de blir ”kåta” både tjejer & killar under berusning:P

    ”Tycker du att jag e ful:cry:? Sup mig vacker då kvinna:D!”

    Man blir oftast kåtare men sexet blir sämre :(
    Sista citatet är ju bäst :D typ ”Här har du 500:-, sup mig snygg!”

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 78 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.