Ska Ni vaccinera er mot N1H1-viruset (svininfluensan)?

Home Forums Repan Ska Ni vaccinera er mot N1H1-viruset (svininfluensan)?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 125 total)
  • Author
    Posts
  • #556660

    jag orkar inte citera de som citerat mig och/eller diskutera tidningsartiklar.

    men jag står fast vid hur jag ser på det. jag behöver inte några artiklar som säger att jag kan klara mig både ifrån att få smittan och om jag får den så kommer det vara som en vanlig influensa.

    jag bryr mig enbart om hemskast tänkbara scenario. tänker likadant när jag tar andra beslut. som exempelvis om jag behöver försäkra barnen eller inte. klart jag inte behöver försäkra dom. för jag har ju inte råkat ut för hemska grejor som barn. så det är ju inte något måste.

    MEN om värsta tänkbara scenario inträffar så kan det vara skönt som fan att veta att man gjort vad man kan.

    och i mitt fäll så är värsta tänkbara scenario att smitta mina 2 och 4 åriga flickor (bara det älsta får vaccinera sig) och att de sedan dör i sviterna av svininfluensan. det gör att jag skiter i om jag kommer få feber eller ont i armen eller att det kan finnas en risk att man får andra komplikationer av vaccinet.

    sen får det som sagt göda vilken firma som hellst eller vara väldigt liten dödlighet för om jag kan skydda mina två söta flickor så tänker jag iaf göra det. och den som inte vill göra allt den kan för att stoppa spridningen tänker jag förbehålla mig rätten att tycka illa om.

    #556661

    Vad är det för jävla tjat om att ”göda firman”? Tar jag fram ett vaccin som används världen över så ska jag ha pengar för min produkt. Det blir pengar, mycket pengar men det med all rätt!
    Nu blir jag fittig!

    #556662
    Sammy wrote:
    jag orkar inte citera de som citerat mig och/eller diskutera tidningsartiklar.

    men jag står fast vid hur jag ser på det. jag behöver inte några artiklar som säger att jag kan klara mig både ifrån att få smittan och om jag får den så kommer det vara som en vanlig influensa.

    jag bryr mig enbart om hemskast tänkbara scenario. tänker likadant när jag tar andra beslut. som exempelvis om jag behöver försäkra barnen eller inte. klart jag inte behöver försäkra dom. för jag har ju inte råkat ut för hemska grejor som barn. så det är ju inte något måste.

    MEN om värsta tänkbara scenario inträffar så kan det vara skönt som fan att veta att man gjort vad man kan.

    och i mitt fäll så är värsta tänkbara scenario att smitta mina 2 och 4 åriga flickor (bara det älsta får vaccinera sig) och att de sedan dör i sviterna av svininfluensan. det gör att jag skiter i om jag kommer få feber eller ont i armen eller att det kan finnas en risk att man får andra komplikationer av vaccinet.

    sen får det som sagt göda vilken firma som hellst eller vara väldigt liten dödlighet för om jag kan skydda mina två söta flickor så tänker jag iaf göra det. och den som inte vill göra allt den kan för att stoppa spridningen tänker jag förbehålla mig rätten att tycka illa om.

    Nej, nya som gäller är att barn över 6 månader får vaccinera sig

    #556663
    Sammy wrote:
    jag orkar inte citera de som citerat mig och/eller diskutera tidningsartiklar.

    men jag står fast vid hur jag ser på det. jag behöver inte några artiklar som säger att jag kan klara mig både ifrån att få smittan och om jag får den så kommer det vara som en vanlig influensa.

    jag bryr mig enbart om hemskast tänkbara scenario. tänker likadant när jag tar andra beslut. som exempelvis om jag behöver försäkra barnen eller inte. klart jag inte behöver försäkra dom. för jag har ju inte råkat ut för hemska grejor som barn. så det är ju inte något måste.

    MEN om värsta tänkbara scenario inträffar så kan det vara skönt som fan att veta att man gjort vad man kan.

    och i mitt fäll så är värsta tänkbara scenario att smitta mina 2 och 4 åriga flickor (bara det älsta får vaccinera sig) och att de sedan dör i sviterna av svininfluensan. det gör att jag skiter i om jag kommer få feber eller ont i armen eller att det kan finnas en risk att man får andra komplikationer av vaccinet.

    sen får det som sagt göda vilken firma som hellst eller vara väldigt liten dödlighet för om jag kan skydda mina två söta flickor så tänker jag iaf göra det. och den som inte vill göra allt den kan för att stoppa spridningen tänker jag förbehålla mig rätten att tycka illa om.

    Sammy. Återigen så handlar det inte om feber, ont i armen eller liknande. Vad har du fått det ifrån? Den biten bryr jag mig heller inte om, och det tror jag ingen annan gör heller. Vad det handlar om är att för omväxlings skull söka reda på lite information själv och ta reda på vilka biverkningar som faktiskt kan förekomma av vaccinet. Det står svart på vitt. Vincent har presenterat en hel del material som är väl värt att läsa, det är bara att sätta igång och ifrågasätta.

    Som jag skrev, jag tänker inte ta vaccinet av exakt samma anledning som du tänker ta det. Problemet är att du tror folk inte tar vaccinet på grund av lite feber och ont i armen.

    #556664
    Richard Wagner wrote:
    Vad är det för jävla tjat om att ”göda firman”? Tar jag fram ett vaccin som används världen över så ska jag ha pengar för min produkt. Det blir pengar, mycket pengar men det med all rätt!
    Nu blir jag fittig!

    Självklart får dom tjäna pengar. Men inte på att sälja ett vaccin under falsk info, med kraftig propaganda och lobbyverksamhet och dessutom ett vaccin som hänsynslöst testas på spädbarn.
    Dessutom pratar vi om ett företag och en bransch som skiter i att 25000 människor dör i Europa årligen(vilket kommer att öka)pga dålig lönsamhet. Avser resistenta bakterier och antibiotika

    #556665

    Tack Vincent och Grunditz för mycket bra info och resonemang kring den här debatten!:up:

    #556666

    En aspekt folk inte verkar tänka på är om det en dag dyker upp en farlig influensa, en som smittar många och har hög dödlighet.
    Har vi då vaccinerat oss om och om igen för nästintill ofarliga influensor finns risken att människans motståndskraft och mottaglighet för vaccin är så nedsatta att hundratals miljoner människor dör.

    Vill man vara solidarisk och rädda liv så sälj tv och köp mat till fattiga för pengarna, kör bil så lite som möjligt och sakta så spar man många liv i trafiken.
    Gå en kurs i Hjärt/lungräddning och lär dig använda en defibrillator, om alla människor kunde det så skulle många hundra liv räddas i Sverige varje år

    #556667

    Innan jag läst igenom denna tråd så stod jag i valet och kvalet ifall jag skulle eller ej.

    Nu har jag dock bestämt mig för att INTE ta vaccinet.

    #556668

    Jag har aldrig vaccinerat mig för vanlig influensa… så vadfan nu för? För att man kan läsa om den tidningen?

    EDIT: Jag antar att samtliga som lallar om ”solidaritet” och ”riskgrupper” även vaccinerar sig varje år mot vanlig influensa.. eller?

    EDIT2: Jag hade inte läst igenom tråden när jag skrev inlägget…

    #556669

    För egen del har jag varit bestämd att inte göra det sedan innan. Tjejen funderade på det eftersom hon går med bulle i ugnen så att säga, men efter att vi läste igenom det här, speciellt delen Vincent postade om den nya amerikanska studien, så känner vi att det är alldeles för mycket frågetecken och risker så vi tar hellre risken med svinis.

    #556670

    Kommer inte att vaccinera mig. blev ännu mer övertygad när jag läst denna tråden.

    är väl förövrigt 10-20st som fått de i älmhult med ca 15000 invånare.

    #556671
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Sammanställning av Torbjörn Sassersson, naturvetare och kommunikationskonsult:
    Forskare från Crusell SBL och svenska läkare är kritiska

    En forskare som arbetar för Crusell SBL (den ledande vaccindistributören i Sverige) meddelar att denne inte kommer att vaccinera sig för att det är känt att vaccinet kan ge allvarliga biverkningar. Barnläkaren Håkan Westerlund är en av idag många läkare vilka avråder barnföräldrar för att låta sina barn vaccineras. Ett av argumenten Westerlund för fram är att vaccinet ej är tillförlitligt testat på människor.

    Svininfluensans genetiska beståndsdelar

    Influensan kallad svininfluensan består av genetiskt material från svininfluensa, människoinfluensa och fågelinfluensa. Många tror att genblandningen beror på att olika virus i naturen korsar sig med varandra. Det råder dock delade meningar om detta virus verkligen korsats ”naturligt” genom så kallad ”re-assortment”, vilket enligt vissa är en teoretisk möjlighet. Virus förökar sig nämligen genom replikation och inte genom korsning. Konsekvensen av att ett virus bestående av genmaterial från svin, människa och fågel har uppstått är att viruset kan vara fabricerat dvs tillverkat av människan.

    Vissa genetiker, biologer och läkare känner till denna möjliga bakgrund, men i samma ögonblick som de antyder att viruset kan vara fabricerat kan dessa förlora jobbet. Istället försöker läkare bla i Sverige (via DN, SvD) mer inlindat ifrågasätta behovet av massvaccination, så läs mellan raderna. Dessa läkare försöker förmå allmänheten att ifrågasätta dels behovet av vaccination, dels politikernas förhastade beslut och dels läkemedelsbolagens vinstintressen.

    Svininfluensansvaccinets skadliga innehåll

    En ingrediens i Pandremix (svininfluensavaccinet från Glaxosmithkline) är thimerosal (konserveringsmedel) som innehåller kvicksilver (ethylkvicksilver). Uppgiften kommer från Läkemedelsverket. Enligt Oxfords keminfosidor är thimerosal klassat som ett gift. Amalgamfonden har länge varnat för kvicksilver (metylkvicksilver) i amalgam. Metylkvicksilver är besläktat med etylkvicksilver. Båda molekylerna tar sig lätt in hjärna och nervsystem.

    Förbud mot kvicksilver i amalgam infördes i Sverige 2009-06-01 (sjukhustandvård undantaget tom 2012). Beslutet att köpa in vaccin som innehåller thimerosal till svenska folket togs 2009-07-24. I ena stunden förbjuds kvicksilver i munnen och i nästa stund är det okey att spruta in kvicksilver i blodbanorna. Nu är det helt plötsligt inte farligt alls. Något är fel.

    Svininfluensansvaccin är ej tillförlitligt testat på människor

    Vaccinen är ej testade på människor skrivs det allt oftare i media. Vi utsätts därmed som befolkning för ett nationellt medicinskt experiment. De enda som tjänar på hela pandemicirkusen är läkemedelsbolagen som kontraktsmässigt dessutom gjort sig ansvarsfria om människor får skador av vaccinet efter att det omfattande planerade vaccinationsprogrammet genomförts. Svenska läkare har gått ut via SvD (sep 2009) och starkt ifrågasatt detta.De tester man gjort är tester av ett sorts prototypvaccin (Pandremix) enligt Biotech Sweden (biotech.idg.se).

    Vaccinet skapar allergiska (autoimmuna) reaktioner i kroppen

    Har du hört att svenska läkare avråder äggallergiker att ta vaccinet? Orsaken är att vaccinet är tillverkat på ägg. Vad som är okänt hos allmänheten är att vaccinet därför innehåller djur-RNA och DNA rester från produktionsledet av vaccin. Dessa gensträngar fäster an vid kroppsceller efter att de sprutats in i kroppen. Vårt immunförsvar identifierar de främmande gensträngarna och angriper. Problemet är att gensträngarna fäst vid kroppsceller med följden att immunförsvaret angriper även kroppsceller.

    Slutresultatet är autoimmuna sjukdomar av typen MS, ALS (en neurodegenerativ nervsjukdom), fibromyalgi, artralgi och en rad andra besläktade inre allergisjukdomar. Det är alltså inte konstigt att det tom står i biverkningslistan från Läkemedelsverket. Man känner alltså till de autoimmuna reaktionerna i kroppen, men man tonar ned det. Hur du påverkas är individuellt. Kanske inte alls eller kanske du eller ditt barn drabbas av ett livslångt lidande. Även andra beståndsdelar i vaccin som tex “skvalen” har samma autoimmuna effekt på kroppen.

    Källa, bla Läkemedelsverket: [www.lakemedelsverket.se]

    :up: Som vanligt måste man alltid ifrågasätta sig vilka som tjänar på detta, because the world is a business.

    #556672

    Jag vaccinerade mig för drygt 3 veckor sedan. Visst fick jag biverkningar, men det får man stå ut med. Jag tycker det är viktigt att vi som jobbar vård och omsorg tar vaccinet. Om en eventuell pandemi skulle inträffa, så måste det finnas folk som kan sköta vårdinrättningar boenden mm. Man räknar ju även med att viruset kommer tillbaka och då starkare.

    #556673
    holma82 wrote:
    Jag vaccinerade mig för drygt 3 veckor sedan. Visst fick jag biverkningar, men det får man stå ut med. Jag tycker det är viktigt att vi som jobbar vård och omsorg tar vaccinet. Om en eventuell pandemi skulle inträffa, så måste det finnas folk som kan sköta vårdinrättningar boenden mm. Man räknar ju även med att viruset kommer tillbaka och då starkare.

    Är inte problemet att om det kommer tillbaka, så har det muterat ytterliggare till en ny form av virus vilket gör det ursprungliga vaccinet verkningslöst?

    #556674
    Calle Sirén wrote:
    Är inte problemet att om det kommer tillbaka, så har det muterat ytterliggare till en ny form av virus vilket gör det ursprungliga vaccinet verkningslöst?

    Det finns ju inga garantier, vaccinet ger ju bara 90% skydd.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 125 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.